Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un Big Mac, produsul fanion al McDonald’s în România, costă în prezent 8,7 lei (singur, fără meniu), un preț similar cu cel din 2010. Prețul „sandvișului“ care a devenit un etalon în industria restaurantelor fast-food a scăzut cu 13% în ultimul an, însă declinul vine după reducerea TVA la alimente la 1 iunie de la 24% la 9%. Prețul unui Big Mac a crescut constant an de an în ultimul deceniu (2005-2014), pentru a posta primul delcin anul acesta, odată cu reducerea TVA.


În perioada 2005-2015 prețul unui Big Mac a crescut cu 30%. În aceeași periodă salariul mediu net pe economie a avansat cu 157%. Totuși, dintr-un salariu mediu net un român își poate cumpăra doar 213 hamburgeri Big Mac, pe când un norvegian își permite aproape 800 de astfel de produse, un american poate mânca 752 de sandwichuri, iar în medie un cetățean din zona euro își poate achiziționa 420 de Big Mac-uri, potrivit ultimelor date ale ZF.


Datele ilustrează astfel că românii sunt în continuare codași în ceea ce privește puterea de cumpărare. Totuși, în ultimul deceniu situația locală s-a îmbunătățit. McDonald’s este cel mai important jucător de pe piața locală de restaurante, cu o rețea de peste 60 de unități și cu afaceri anuale ce se apropie de 100 mil. euro anul trecut.


McDonald’s a intrat pe piața locală în 1995 când a deschis primul restaurant în zona Piața Unirii din Capitală și de atunci și-a mentinut prima poziție în topul jucătorilor de pe piața de restaurante, urmat de lanțurile internaționale KFC și Pizza Hut. 

Alte articole recomandate:

Căpșunile congelate în prealabil și apoi uscate păstrează toată Vitamina C și polifenoli și 92% din antioxidanții lor. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Universitatea Sheffield Hallam, din Marea Britanie, pentru firma de fructe congelate Chaucer Foods, potrivit foodqualitynews.com. Cercetarea a măsurat Vitamina C, capacitatea antioxidantă total (TAC), precum și conținutul fenolic total (TPC), în căpșuni proaspete, refrigerate [...]
Producătorul de zahăr Agrana România (simbol bursier BETA), controlat de firma austriacă Agrana Zucker, își propune ca în cinci ani să revină la vânzări de un miliard de lei, însă cu profit, mizând pe potențialul de creștere a consumului pe plan intern și posibilitatea aprovizionării statelor vecine care nu au propriile fabrici de zahăr.   Compania deține brandul Mărgăritar și a încheiat anul trecut cu afaceri de 955 milioane de lei și pierderi [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria Turtoi UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Amprenta de carbon este definită, în general, ca totalul emisiilor de gaze cu efect de seră produse direct sau indirect de o organizație, un eveniment, un produs sau o persoană sau sunt acumulate de-a lungul etapelor vieții unui produs. Evaluarea amprentei de carbon permite identificarea posibilităților de reducere a acestor emisii. Carbon footprint is generally defined as the total emissions [...]
(Autor: Ilie Stoian) În ciuda condițiilor cu totul și cu totul vitrege în care își desfăoară activitatea, companiile din industria alimentară din România au reușit să facă performanță. Ca dovadă, excedentul comerțului internațional a crescut, contribuind determinant la echilibrarea balanței generale a economiei naționale și amenințând supremația industriei extractive sau a celei auto.   Balanța [...]
Compania Indal Partner din Cluj oferă o gamă variată de echipamente destinate procesarii produselor lactate.Astfel de instalații sunt destinate efectuării proceselor de pasteurizare prin operații de încălzire/răcire prin recircularea laptelui pe traseul:vană produs >pompa de recirculare > modul schimbător de căldură >vană produs. Întreg procesul de pasteurizare este automatizat, toate operațiile sunt controlate de către un procesor. Componență: a) [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
(Agerpres) Industria alimentară românească a fost „zguduită” pe parcursul acestui an de mai multe scandaluri, unele cu ramificații internaționale, cum a fost cel al cărnii de cal de la începutul lunii februarie, în timp ce cazul laptelui cu aflatoxină a adus demisii la vârful ANSVSA din cauza „bâlbâielilor” în comunicare, iar carnea de pasăre contaminată cu salmonela a prejudiciat industria avicolă cu zeci de milioane d [...]
Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN