Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un Big Mac, produsul fanion al McDonald’s în România, costă în prezent 8,7 lei (singur, fără meniu), un preț similar cu cel din 2010. Prețul „sandvișului“ care a devenit un etalon în industria restaurantelor fast-food a scăzut cu 13% în ultimul an, însă declinul vine după reducerea TVA la alimente la 1 iunie de la 24% la 9%. Prețul unui Big Mac a crescut constant an de an în ultimul deceniu (2005-2014), pentru a posta primul delcin anul acesta, odată cu reducerea TVA.


În perioada 2005-2015 prețul unui Big Mac a crescut cu 30%. În aceeași periodă salariul mediu net pe economie a avansat cu 157%. Totuși, dintr-un salariu mediu net un român își poate cumpăra doar 213 hamburgeri Big Mac, pe când un norvegian își permite aproape 800 de astfel de produse, un american poate mânca 752 de sandwichuri, iar în medie un cetățean din zona euro își poate achiziționa 420 de Big Mac-uri, potrivit ultimelor date ale ZF.


Datele ilustrează astfel că românii sunt în continuare codași în ceea ce privește puterea de cumpărare. Totuși, în ultimul deceniu situația locală s-a îmbunătățit. McDonald’s este cel mai important jucător de pe piața locală de restaurante, cu o rețea de peste 60 de unități și cu afaceri anuale ce se apropie de 100 mil. euro anul trecut.


McDonald’s a intrat pe piața locală în 1995 când a deschis primul restaurant în zona Piața Unirii din Capitală și de atunci și-a mentinut prima poziție în topul jucătorilor de pe piața de restaurante, urmat de lanțurile internaționale KFC și Pizza Hut. 

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Asociația pentru Protejarea Cârnaților de Pleșcoi a început demersurile în vederea obținerii atestatului Indicația Geografică Protejată (IGP) pentru produsul tradițional „Cârnații de Pleșcoi”. Cârnații de Pleșcoi vor reprezenta prima marcă tradițională din județul Buzău reatestată conform noilor reglementări europene. Zona Berca, patria cârnaților de Pleșcoi, și comunele limitrofe vor avea un brand comun cu logo-ul I.G.P. cu care vor [...]
 și-a reconfirmat poziția de lider în domeniile Banking & Finance, Piețe de Capital și Project Finance, menținându-se pe primul segment (Tier 1) al caselor de avocatură de top din România, potrivit celui mai recent clasament IFLR1000 Financial & Corporate. La rândul său, practica solidă de Corporate  M&A a urcat de pe al doilea (Tier 2) pe primul palier (Tier 1).   Principalii avocați nominalizați de ghidul [...]
Într-un interviu acordat pentru Agrointel, Liviu Harbuz a declarat că medicii veterinari sunt responsabili începând de la aspectele ecologice și până la siguranța alimentară. Acesta a adăugat: ”O primă chestiune ce trebuie menționată este reforma în domeniul asistenței medical-veterinare în contextul în care concesionarea activităților veterinare către medicii veterinari de liberă practică a împlinit 14 ani (durata [...]
(Agerpres) Deficitul balanței comerciale cu produse agroalimentare în primele șapte luni ale anului 2014 s-a diminuat cu 81,7% până la 55,1 milioane de euro, față de valoarea înregistrată în perioada corespunzătoare din 2013, când a atins nivelul de 301,8 milioane euro, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). “Contracția puternică a deficitului comercial s-a datorat creșterii susținute a exporturilor [...]
Industria de ambalaje germană va crește cu o rată anuală de 1,05% (în funcție de volum) până în 2017, iar ambalajele din sticlă fragilă vor cunoașteo scădere de 0,36% pe an. Potrivit unui raport recent, intitulat ”Cele mai recente tendințe ale pieții ambalajelor cu amănuntul” aceste tendințe sunt cauzate de îmbătrânirea populației și de greutatea cu care, de pildă, sunt desfăcute clasicele cutii de conserv [...]
Compania germană TÜV Rheinland, specializată în certificare și inspecție, va fi prezentă la cea de-a V-a ediție a Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov sub genericul „SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   ție [...]
Timișoreana și Ciucaș, branduri ale producătorului de bere Ursus Breweries, au ocupat anul trecut primele două poziții în clasamentul celor mai vândute mărci de bere, având fiecare o cotă de piață de 14,1%, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean. „Timișoreana și Ciucaș sunt cele mai vândute două beri din România în funcție de volum“, spunea recent Igor Tikhonov, președintele Ursus Breweries, care cita compania AC Nielsen.  [...]
Începând cu acest an autoritățile sanitar-veterinare din Rusia au implementat noi reglementări privind transportul cărnii de porc și a produselor din carne de porc pe teritoriul țării. Noile reglementări au fost elaborate de Ministerul Agriculturii din țară, împreună cu serviciul sanitar-veterinar Rosselkhoznadzor pentru a ajuta în prevenirea răspândirii pestei porcine africane, informează Agrobroker. Conform noilor reglementări, fermierilor [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN