Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2014 a fost un an dur pentru cramele românești, care au avut de înfruntat o vreme dificilă, ceea ce a antrenat costuri în creștere și o luptă pentru păstrarea prețurilor con­stan­te la raft.


Din punctul de vedere al producției, România a înregistrat a doua mare scădere de pe continent, de 20%, cramele fiind afectate de vremea nefavorabilă, care de altfel s-a simțit în producția a șapte mari puteri din domeniul vinului. Potivit datelor oficiale transmise de companii către Ministerul de Finanțe, Top-ul profitabilității din Industria vinului este următorul:


 


1-Recaș (profit 15, 8 mil, lei)


2-Jidvei (+9,1)


3-Vincon (+4,7)


4-Cotnari (+3,6)


5-Angelli (+2)


6-Tohani (+0,8)


7-Vinexport (+0,2)


8-Zarea (pierdere -1)


9-Halewood (-4,9)


10-Murfatlar (-103,3)


 


Vânzările de vin prin magazinele din comerțul modern au o pondere de 40-50% în piața de vin. Brandurile din portofoliul unor producători precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari sunt în topul vânzărilor jucătorilor din comerțul modern. În pofida expansiunii, ponderea pe care comerțul modern o are în piața de vin este constantă în condițiile în care apar magazine specializate și se dezvoltă comerțul online.


Aproape un milion de hectolitri de vin se vând anual în rețele din co­merțul modern, ceea ce re­pre­zintă 40-50% din volumele totale care se comerciali­zea­ză în România, arată o esti­mare a ZF pe baza da­telor produ­că­torilor de vin.


Câteva sute de bran­duri se gă­sesc pe rafturile marilor magazine, iar mi­zele sunt mărcile românești, industria vinului fiind de altfel dominată de produsele locale. Im­por­tu­rile au o cotă de doar câteva procente din piață.


„Ponderea comerțului moderm la nivelul pieței o estimăm la 40%. Având în vedere creș­terea extensivă a segmentului, cota acestuia ar fi trebuit să crească, însă a rămas aproximativ con­stan­tă. Acest lucru s-a întâm­plat mai ales da­torită creș­terii magazinelor spe­cializate și a online-ului“, a spus Daniel Negrescu, brand ma­na­ger al Murfatlar. Com­pania are 10 bran­duri în re­țelele din comerțul modern, printre acestea numărându-se Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Silk, Conu Alecu, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Zestrea Murfatlar. Acest canal generează 40-45% din afacerile com­paniei. În ultimii doi ani, mai notează Ne­grescu, ponderea canalului a rămas constantă în afacerile companiei.

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Un tânăr cercetător clujean, care a inventat un ambalaj antimicrobian produs din extracte din carapacea melcilor, alge și alte ingrediente naturale, este primul român care primește premiul ”Danubius Young Scientist Award 2014”. Premiul i-a fost acordat clujeanului Dan Vodnar pentru vizibilitate internațională în ceea ce privește munca sa. Una dintre invențiile premiate ale tânărului, care este cercetător la Universitatea de Științe Agricole ș [...]
Gabriel Nițulescu:   Institutul Național de Statistică anunța o producție de miere de 25.800 tone pentru anul 2011. Dar apicultorii consideră aceste cifre ca fiind nereale pentru că România nu a produs niciodată mai mult de 22.000 de tone de miere.   Afacerile ”băieților deștepți”   De unde provine diferența? Din afacerile făcute de ”băieții deștepți” de care nici acest domeniu nu duce [...]
Printre cauzele evaziunii fiscale se numără povara taxelor, în special cele pe muncă, birocrația și calitatea slabă a serviciilor publice. Așa a ajuns România, spun producătorii, piață de desfacere pentru alcool obținut în fabrici ilegale, pentru țigări neverificate aduse din Cipru sau pentru haine sau încălțăminte pline de coloranți și care provoacă boli de piele.   Reprezentanții Consiliului Fiscal spun că datele statistice sunt influențate d [...]
(Comunicat) EFSA îndeamnă insistent oamenii de știință să aducă o schimbare pozitivă în sistemul european de siguranță alimentară, alăturându-se echipelor sale de experți în evaluarea riscurilor. Sunt așteptate candidaturi din partea oamenilor de știință de mare calibru, cu specializări în: sănătatea plantelor, organisme modificate genetic, hrană pentru animale, sănătatea și bunăstarea animalelor, protecția plantelor, contaminanții din lanțul alimentar, pericole [...]
(Agerpres) Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) a semnat un parteneriat cu Piraeus Bank pentru susținerea beneficiarilor măsurii 215 – plăți privind bunăstarea animalelor, în privința accesului la finanțarea capitalului de lucru, a anunțat, luni, într-un comunicat de presă, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură /APIA/. Potrivit sursei citate, semnarea Convenției tripartite APIA – Piraeus Bank [...]
Colegiul National pentru Protectia Consumatorilor Europeni (CNPCE) anunta o actiune la nivel european: inscrierea in Registrul de Transparenta creat si gestionat de Parlamentul European si de Comisia Europeana. Registrul contine informatii privind organizatiile si persoanele care desfasoara activitati independente implicate in procesul de elaborare si punere in aplicare a politicilor europene. „Inscrierea in Registrul de Transparenta te obliga sa introduci informatii despre activitatea [...]
(Comunicat) Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, s-a întâlnit cu Ambasadorul Statului Qatar, Abdulla Nasser A. Alhemaidi și cu o delegație de oameni de afaceri din această țară, interesați să dezvolte relațiile de colaborare româno-qatareze în sfera domeniului agriculturii și dezvoltării rurale. În acest sens, oaspeții din Qatar și-au manifestat dorința de a deschide o societate comercială [...]
Utilizate conform specificațiilor tehnice, omogenizatoarele MGT contribuie la mărirea termenului de valabilitate a produsului, prin creșterea coerenței, având ân vedere gradul uniform al dispersiei particulelor de grăsime. Tratamentul mecanic al particulelor de grăsime se realizeazș la temperatura de omogenizare care este cuprinsă între 600 și 800 C. Produsul rezultat poate fi smântâna dar și frișca sau cremele d [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN