Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2014 a fost un an dur pentru cramele românești, care au avut de înfruntat o vreme dificilă, ceea ce a antrenat costuri în creștere și o luptă pentru păstrarea prețurilor con­stan­te la raft.


Din punctul de vedere al producției, România a înregistrat a doua mare scădere de pe continent, de 20%, cramele fiind afectate de vremea nefavorabilă, care de altfel s-a simțit în producția a șapte mari puteri din domeniul vinului. Potivit datelor oficiale transmise de companii către Ministerul de Finanțe, Top-ul profitabilității din Industria vinului este următorul:


 


1-Recaș (profit 15, 8 mil, lei)


2-Jidvei (+9,1)


3-Vincon (+4,7)


4-Cotnari (+3,6)


5-Angelli (+2)


6-Tohani (+0,8)


7-Vinexport (+0,2)


8-Zarea (pierdere -1)


9-Halewood (-4,9)


10-Murfatlar (-103,3)


 


Vânzările de vin prin magazinele din comerțul modern au o pondere de 40-50% în piața de vin. Brandurile din portofoliul unor producători precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari sunt în topul vânzărilor jucătorilor din comerțul modern. În pofida expansiunii, ponderea pe care comerțul modern o are în piața de vin este constantă în condițiile în care apar magazine specializate și se dezvoltă comerțul online.


Aproape un milion de hectolitri de vin se vând anual în rețele din co­merțul modern, ceea ce re­pre­zintă 40-50% din volumele totale care se comerciali­zea­ză în România, arată o esti­mare a ZF pe baza da­telor produ­că­torilor de vin.


Câteva sute de bran­duri se gă­sesc pe rafturile marilor magazine, iar mi­zele sunt mărcile românești, industria vinului fiind de altfel dominată de produsele locale. Im­por­tu­rile au o cotă de doar câteva procente din piață.


„Ponderea comerțului moderm la nivelul pieței o estimăm la 40%. Având în vedere creș­terea extensivă a segmentului, cota acestuia ar fi trebuit să crească, însă a rămas aproximativ con­stan­tă. Acest lucru s-a întâm­plat mai ales da­torită creș­terii magazinelor spe­cializate și a online-ului“, a spus Daniel Negrescu, brand ma­na­ger al Murfatlar. Com­pania are 10 bran­duri în re­țelele din comerțul modern, printre acestea numărându-se Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Silk, Conu Alecu, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Zestrea Murfatlar. Acest canal generează 40-45% din afacerile com­paniei. În ultimii doi ani, mai notează Ne­grescu, ponderea canalului a rămas constantă în afacerile companiei.

Alte articole recomandate:

Acțiunea declanșată de conducerea Poliției Române, în toată țara, în perioada premergătoare Paștelui, s-a soldat cu amenzi-record: peste 194.000 de sancțiuni, în valoare totală de 54.185.244 lei (echivalentul a peste 12 milioane de euro). Cele mai multe amenzi le-au încasat șoferii – 148.934, pentru infracțiuni la regimul circulației. Pe locul doi au fost scandalagii – 19.977, pentru încălcarea legii [...]
Marile lanțuri de hipermarketuri, asociațiile de producători agricoli, administratorii de piețe și parlamentarii vor discuta astăzi în Parlament pe marginea legii comercializării produselor alimentare. Se vrea reducerea programului de lucru pentru supermarketuri, termene mai scurte de plată și amenzi pentru magazinele care nu plătesc la timp. Reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, ai producătorilor agricoli și ai Asociației Administratorilor de Piețe din [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]
Producătorul austriac de zahăr Agrana, o divizie a grupului german Suedzucker, a anunțat miercuri că a ajuns la un acord cu firma românescă Lemarco S.A. pentru a prelua fabricile sale de zahăr de la Urziceni și Liești, prețul tranzacției nefiind însă dat publicității, informează un comunicat de presă, remis de Agerpres.   „Intenția Agrana nu este doar să crească producția de sfeclă de zahăr ci și activitățile de rafinare și în consecință să-și consolideze prezența [...]
Ilie Stoian: Foodrinkeurope.eu, portalul Comisiei europene de specialitate, a publicat ”Programul european de îmbunătățire și inovație în domeniul biohazardului până în 2020 și mai departe”. Pornind de la realitățile lumii de azi, de la noile provocări puse în fața producătorilor de alimente dar și în fața celor care sunt puși să supravegheze siguranța alimentară a unui produs, a unei fabrici, a unui popor, programul trasează liniile ca [...]
(Comunicat) La București a avut loc conferința anuală Deloitte Tax & Legal, eveniment susținut de către specialiștii Deloitte România și Reff & Asociații, care au dezbătut  împreună cu invitatul special, domnul Dan Manolescu, Secretar de Stat în Ministerul Finanțelor Publice, noile tendințe fiscale și legislative, impactul viitor al acestora, precum și provocările cu care se confruntă companiile din România în contex [...]
Începând cu vara acestui an, sectorul de procesare al României a trecut într-o cu totul altă etapă, o etapă care poate însemna consolidarea afacerilor, creșterea profitului, creșterea satisfacției consumatorilor. De la ce pornesc oamenii de afaceri din acest sector, care sunt problemele momentului și în ce măsură se pot realiza dezideratele de mai sus, au fost temele interviului pe care domnul Radu Timiș, Președintele [...]
Ilias Pliatsikas, managerul de 34 de ani care conduce Fabrica de Lapte Brașov, subsidiara producătorului grec de lactate Olympus, spune că este foarte dificil în România să găsești tehnicieni (electricieni, mecanici) și că nu mai sunt școli care să pregătească tinerii pentru astfel de meserii, informează Ziarul Financiar. „Este greu să găsești oameni pe po­ziții de middle level, nu mai sunt școli de electricieni. Dacă vrei ingineri găsești la un nivel foarte bun, dar [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN