Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2014 a fost un an dur pentru cramele românești, care au avut de înfruntat o vreme dificilă, ceea ce a antrenat costuri în creștere și o luptă pentru păstrarea prețurilor con­stan­te la raft.


Din punctul de vedere al producției, România a înregistrat a doua mare scădere de pe continent, de 20%, cramele fiind afectate de vremea nefavorabilă, care de altfel s-a simțit în producția a șapte mari puteri din domeniul vinului. Potivit datelor oficiale transmise de companii către Ministerul de Finanțe, Top-ul profitabilității din Industria vinului este următorul:


 


1-Recaș (profit 15, 8 mil, lei)


2-Jidvei (+9,1)


3-Vincon (+4,7)


4-Cotnari (+3,6)


5-Angelli (+2)


6-Tohani (+0,8)


7-Vinexport (+0,2)


8-Zarea (pierdere -1)


9-Halewood (-4,9)


10-Murfatlar (-103,3)


 


Vânzările de vin prin magazinele din comerțul modern au o pondere de 40-50% în piața de vin. Brandurile din portofoliul unor producători precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari sunt în topul vânzărilor jucătorilor din comerțul modern. În pofida expansiunii, ponderea pe care comerțul modern o are în piața de vin este constantă în condițiile în care apar magazine specializate și se dezvoltă comerțul online.


Aproape un milion de hectolitri de vin se vând anual în rețele din co­merțul modern, ceea ce re­pre­zintă 40-50% din volumele totale care se comerciali­zea­ză în România, arată o esti­mare a ZF pe baza da­telor produ­că­torilor de vin.


Câteva sute de bran­duri se gă­sesc pe rafturile marilor magazine, iar mi­zele sunt mărcile românești, industria vinului fiind de altfel dominată de produsele locale. Im­por­tu­rile au o cotă de doar câteva procente din piață.


„Ponderea comerțului moderm la nivelul pieței o estimăm la 40%. Având în vedere creș­terea extensivă a segmentului, cota acestuia ar fi trebuit să crească, însă a rămas aproximativ con­stan­tă. Acest lucru s-a întâm­plat mai ales da­torită creș­terii magazinelor spe­cializate și a online-ului“, a spus Daniel Negrescu, brand ma­na­ger al Murfatlar. Com­pania are 10 bran­duri în re­țelele din comerțul modern, printre acestea numărându-se Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Silk, Conu Alecu, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Zestrea Murfatlar. Acest canal generează 40-45% din afacerile com­paniei. În ultimii doi ani, mai notează Ne­grescu, ponderea canalului a rămas constantă în afacerile companiei.

Alte articole recomandate:

Consumul de băuturi spirtoase în canalul on-premise (baruri, restaurante, cluburi) reprezintă circa 25% din volumul total înregistrat anul trecut de 114 mil. litri, în timp ce restul „tăriilor“ sunt cumpărate de români din magazine și consumate acasă, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare IWSR.  Astfel, ținând cont de faptul că barurile și restaurantele practică adaosuri comerciale la băuturile vândute „c [...]
(Comunicat) Prezentarea în spațiul public, de situații și date, interpretate în manieră alarmistă, fără a avea dovezi științifice care să vină în sprijinul concluziilor la care s-a ajuns, omiterea (intenționată sau nu) a unor informații cheie, nu este o acțiune care să vină în sprijinul consumatorilor sau de natură să le protejeze interesele. În România, instituția competentă din punct de vedere analitic, pentru [...]
Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat o creștere ușoară de 6.4% în trimestrul al doilea din 2015, ajungând astfel la valoarea de 449 de milioane de euro. Atât sectorul telecom cât și electrocasnicele mari și electrocasnicele mici au avut o evoluție pozitivă, fiind singurele sectoare ce au contribuit la creșterea pieței. Cea mai surprinzătoare schimbare a venit însă din [...]
Președintele Traian Băsescu a afirmat luni că SRI a fost implicat în scandalul privind evaziunea la carne deoarece OPC, ANAF, și ANSVSA sunt instituții suprapolitizate. “Vedeți ce s-a întâmplat cu marele scandal cu evaziunea fiscală la carne de porc, mai anul trecut a fost cu carnea de pui. Eu vă pot spune că în 2011 am sesizat faptul că trebuie să încadrăm evaziunea fiscală la riscuri la siguranța națională. Nu numai că nu se [...]
Ioan Șerbănescu: Termenul de condimente sau mirodenii a fost aplicat, mai întâi, exclusiv ingredientelor cu gust pătrunzător, iute sau aromatic, uneori parfumurilor sau chiar ingredientelor folosite pentru îmbălsămări. Astăzi există tendința de a limita utilizarea termenului, doar pentru ingredientele folosite la fabricarea produselor alimentare și a băuturilor, cu toate că unele dintre acestea continuă să aibă utilizări adiționale, în medicină sau [...]
Românii ocupă locul șase în Europa în funcție de consumul de bere. Fiecare român bea, în medie, 90 de litri de bere pe an Românii ocupă locul șase în Europa la consumul de bere, cu 90 de litri pe an pe locuitor, însă piața este în scădere, după ce în primele opt luni ale anului trecut vânzările s-au redus cu 8%, potrivit asociației Berarii României. Consumul de bere în România a fost în 2013, potrivit unui [...]
În luna martie 2014, față de luna precedentă, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate și greutatea lor în carcasă au crescut la toate speciile. În comparație cu aceeași lună a anului 2013, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate și greutatea lor în carcasă au scăzut la ovine și caprine și păsări, iar la bovine și porcine au crescut.   Martie 2014 comparativ cu februarie 2014 Numărul total de bovine sacrificate și greutatea lor în carcasă au [...]
  Procesarea la înaltă presiune (HPP) va fi cea mai importantă tehnologie de procesare a alimentelor pentru industria europeană în următorii zece ani, informează Food Navigator luând în considerare noile studii. Campden BRI a chestionat 52 de experți europeni în mare parte din industria alimentară și a constatat tehnologia HPP a reieșit din cela mai multe răspunsuri. Potrivit studiului, publicat in jurnalul Innovative Food Science and [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN