Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un profesor de chimie din Iowa a dezvoltat un nou concept: laptele Shaka, un produs cu mai multe arome, care-și schimbă gustul cu fiecare înghițitură, atunci când este scuturat! Inventatorul așteaptă acum să primească licența pentru acest produs. Larry Martin, care s-a retras de doi ani de la catedra de chimie a Colegiului Morningside, după 24 de ani de activitate, și-a dedicat ultimii doi ani, dezvoltării conceptului Shaka.


 


Folosing gelatină, Martin a constatat că ar putea preveni amestecarea soluțiilor aromate, atunci când se adaugă o bază de lapte. În schimb, soluțiile aromate au rămas în propriile lor globule”.


Martin a declarat pentru DairyReporter.com că o mare parte a timpului alocat dezvoltării conceptului Shaka a fost folosit pentru a “obține agentul corect de gelifiere care este necesar pentru ca aromele să nu se amestece și să aibă un gust plăcut”. Măsura în care sticla de lapte este scuturată este cea care determină dimensiunea aromelor globulelor individuale.


 


“Doar puțin agitată, globulele vor fi mai mici, astfel încât globulele aromate individual vor fi distribuite mai uniform și produsul va avea un gust diferit”.


Ideea conceputului Shaka, realizată de Martin, i-a venit atunci când a văzut în restaurant cum oamenii își umplu paharele, cu mai mule băuturi diferite, de la fântânile de băuturi.


“Acest lucru mi-a dat de înțeles că oamenii vor mai multe arome în băuturile lor”.


 


“M-am gândit că am putea îmbunătăți acest lucru, dacă am putea dezvolta o modalitate de a preveni amestecarea aromelor, în așa fel încât fiecare înghițitură de băutură să aibă un gust diferit, deoarece combinația de arome din globule ar putea fi diferită, în funcție de distribuirea aleatorie a diferitelor globule din porțiunile de lichid consumate în momentul respectiv”.


Martin a aplicat pentru brevetul Shaka pentru lapte și alte băuturi în SUA și UE. Pe de altă parte, Martin spune că se așteaptă să audă orice de la jucătorii mari din sectorul lactatelor, dar a fost în contact permanent cu Dairy Management Ic de la Gelita și Givaudan.


 


“Vreau să încep cu produsele lactate, datorită apelurilor venite din comunitatea medicală, apeluri adresate copiilor cu vârstă de 2ani, pentru a bea lapte cu conținut redus de grăsime. Noi credem că laptele Shaka va face din lapte o băutură distractivă pentru copii și acest lucru îi va încuraja să bea mai mult lapte”.


Laptele Shaka cu multi-arome a fost deja testat pe o grupă de copii, care l-au considerat “distractiv și foarte aromat”.

Alte articole recomandate:

Aluatul fraged, un aluat nedospit, este format dintr-o masă compactă, densă, care devine fraged-sfărâmicios, după coacere. Din punct de vedere caloric, are valoare energetică ridicată, datorită glucidelor din zahăr și amidonului din făină. Pe lângă materiile prime cu valoare energetică, în compoziția aluatului fraged intră proteinele din ouă și lapte.   Caracteristici generale   Preparatele de cofetărie au la bază aluaturi modelate ca atare sau în asociere [...]
(Comunicat) AgroTransilvania Cluster și FrieslandCampina România anunță încheierea procedurilor de reautorizare și reabilitare a fabricii de brânzeturi de la Țaga (Cluj), în vederea reluării producției.   Redeschiderea acestei unități de producție a fost posibilă în urma acordului semnat pe 29 august 2014 de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOI UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Miozina este principalul responsabil de legarea apei și a particulelor de grăsime. Fabricarea produselor din carne mărunțită cu proprietăți texturale corespunzătoare este strâns legată de funcționalitatea proteinelor din carne în matricea tridimensională. Formarea acestei matrice este rezultatul interacțiunilor proteine-apă, proteine-proteine și proteine-lipide în [...]
Producția mondială de ulei de măsline s-ar putea reduce cu circa 19% în actuala campanie agricolă 2014 - 2015, la 2,56 de milioane de tone, fiind afectată de puternicele scăderi estimate pentru Spania (circa 50%), informează Efe Agro. Consiliul Internațional al Uleiului a publicat primele date, pe baza informațiilor furnizate de țările membre, dar acestea ar putea suferi modificări, deoarece sectorul agricol spaniol vehiculează deja producții mai mici și lipsesc datele din Italia.   [...]
BERD analizează acordarea unui împumut pe termen lung în valoare de până la 23 de milioane de euro companiei ETI European Food Industries, subsidiara din România a Eti Gida Sanayi ve Ticaret, din Turcia, pentru finanțarea construcției unei fabrici de produse de patiserie lângă Craiova, informeaza ZF. Costul total al proiectului este de 39 de milioane de euro. Conducerea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare urmează să discute aprobarea [...]
Producatorii de alimente pot de acum sa trimita pe piata produse alimentare fabricate in regim industrial dar care respecta standardele din anul 1967. Desigur, ficare producator este oliber sa aleaga intre a fabrica produse dupa noile retete sau dupa cele vechi, in cazul acestora ramanand ca ele sa fie certificate conform reglementarilor si sa fie introduse in Registrul National. Ordinul privind atestarea produselor alimentare obținute conform rețetelor cons [...]
Danone România este lider de piață pe segmentul de lactate proaspete și, în calitate de lider, are responsabilitatea de a oferi consumatorilor produse de cea mai bună calitate. Situată în locul fostei fabrici de lapte Miorița, Danone a început prima producție locală de iaurturi în 1999. În anii care au urmat, Danone a investit în achiziționarea celor mai avansate tehnologii pentru a asigura igiena, siguranța și calitatea produselor. De la 21 de [...]
Producătorul de zahăr Agrana România (simbol bursier BETA), controlat de firma austriacă Agrana Zucker, își propune ca în cinci ani să revină la vânzări de un miliard de lei, însă cu profit, mizând pe potențialul de creștere a consumului pe plan intern și posibilitatea aprovizionării statelor vecine care nu au propriile fabrici de zahăr.   Compania deține brandul Mărgăritar și a încheiat anul trecut cu afaceri de 955 milioane de lei și pierderi [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN