Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Doi prieteni, în vârstă de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-și propriile resurse financiare, dar și un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroșanu și Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producție, informează Agrointel.


Mai întâi, au identificat o nișă pe piață și apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hală părăsită din fosta fabrică de conserve de la Fălticeni, au adus-o la standarde de lucru normale, iar apoi au achiziționat un utilaj nou din Germania.


După ce au obținut toate avizele necesare s-au apucat de treabă, iar acum făbricuța are șase angajați și produce zilnic 1.300 – 1.500 de litri de suc de mere. Oamenii care au pus pe picioare această afacere au gânduri mari și doresc ca anul viitor să dubleze producția și să diversifice oferta cu care se vor prezenta în fața clienților.


Ideea de a deschide o afacere a fost îmbrățișată atât de Andrei Toma, cât și de Andrei Moroșanu. Rămânea de stabilit doar către ce domeniu se vor îndrepta cei doi ingineri, iar după ce au studiat piața și-au dat seama că Suceava are un potențial foarte mare în producția de mere, fructe care nu mai erau folosite în mod corespunzător.


Linia tehnologică pe care cei doi parteneri de afaceri au achiziționat-o permite, deocamdată, o producție de până la 1.500 de litri de suc de mere pe zi. Asta înseamnă circa trei tone de mere prelucrate. Totuși, capacitatea de producție poate crește fără probleme. Andrei Toma a dezvăluit că „Dorim să automatizăm procesul de spălare a fructelor, iar acest lucru ne va permite să dublăm capacitatea de producție. De asemenea, dorim să achiziționăm o instalație de scos sâmburi pentru a putea prelucra și alte fructe”.


Partenerul său a arătat și care sunt următoarele obiective: „Pentru anul viitor vrem să extindem afacerea, să prelucrăm nu doar mere, ci și pere, cireșe, vișine, caise, piersici și fructe de pădure”.


Andrei Toma și Andrei Moroșanu au căutat să găsească și un tip de cutie cât mai economică și utilă pentru clienți. După mai multe căutări, au optat pentru o cutie cubică. Dimensiunile cutiei diferă în funcție de cantitatea de suc de mere. Pentru pungile de 3 litri cutia are o latură de 15 cm, în timp ce pentru cutia de 5 litri, latura cutiei măsoară 18 cm. „Am vrut să fie utilă și să poată intra în frigider”, a explicat Andrei Moroșanu.


În afara cutiilor de 3 și 5 litri, pe piață vor ajunge și cutii de 10 și 20 de litri. „Cutiile mai mari se adresează restaurantelor și pensiunilor, iar sucul de mere se poate servi clienților fie la pahar, fie la carafă”, a arătat Andrei Toma. (mai multe pe agrointel)

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Produsele ecologice și trediționale românești pot concura cu ușurință pe piețele internaționale. fiind o mândrie a țării noastre, consideră vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului dedicat Zilei Europei. “Produsele ecologice și cele tradiționale reprezintă cu adevărat România și pot face oricând cinste pe toate piețele, fie pe cea europeană fie în țări terțe. Le mulțumesc [...]
Green Group, unul dintre cei mai importanti jucatori din domeniul reciclarii, in colaborare cu Carrefour Romania a inaugurat la Bucuresti doua statii inteligente de preluare a deseurilor direct de la consumatori, amplasate in parcarile Carrefour Baneasa si Carrefour Vitantis, informează revista Progresiv. Pana la inceputul anului 2015  containerele inteligente vor fi amplasate in fiecare oras in care exista hypermarketuri Carrefour. Bucurestenii vor putea aduce pentru reciclare peste 10 [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]
(Agerpres) România poate deveni un mare exportator de hrană bio și tradițională dacă se aplică TVA zero la produsele ecologice, acestea devenind și mai accesibile pentru români, afirmă Dan Matei Agathon, președintele Federației Patronatelor din Turism și Servicii (FPTS). ‘Federația Patronatelor din Turism și Servicii susține inițiativa Asociației Operatorilor din Agricultură Ecologică ’Bio-România’ de a obține TVA redus la alimentele bio, [...]
(Agerpres) Asociația Operatorilor din Agricultura Ecologică – Bio-România propune autorităților implementarea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) denumită sugestiv “verde” pentru produsele agroalimentare românești, prin care se dorește ca nivelul cotei să fie direct proporțional cu gradul de poluare asupra mediului. “Dorim ca România să preia inițiativa implementării proiectului ‘TVA Verde’ în domen [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]
Madalina Nicoleta Stancu, 36 de ani, a infiintat in urma cu doi ani o plantatie de pruni, care ocupa o suprafata de sase hectare in comuna Leleasca, din judetul Olt, care, pe vremuri, era cel mai important exportator de prune din Europa. Investitia initiala s-a ridicat la 100.000 de lei, suma pe care pentru moment nu a recuperat-o in conditiile in care anul trecut a fost unul ploios. Productia de prune difera de la an la an, de exemplu anul trecut a fost un an ploios, fapt ce a determinat [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN