Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Doi prieteni, în vârstă de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-și propriile resurse financiare, dar și un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroșanu și Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producție, informează Agrointel.


Mai întâi, au identificat o nișă pe piață și apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hală părăsită din fosta fabrică de conserve de la Fălticeni, au adus-o la standarde de lucru normale, iar apoi au achiziționat un utilaj nou din Germania.


După ce au obținut toate avizele necesare s-au apucat de treabă, iar acum făbricuța are șase angajați și produce zilnic 1.300 – 1.500 de litri de suc de mere. Oamenii care au pus pe picioare această afacere au gânduri mari și doresc ca anul viitor să dubleze producția și să diversifice oferta cu care se vor prezenta în fața clienților.


Ideea de a deschide o afacere a fost îmbrățișată atât de Andrei Toma, cât și de Andrei Moroșanu. Rămânea de stabilit doar către ce domeniu se vor îndrepta cei doi ingineri, iar după ce au studiat piața și-au dat seama că Suceava are un potențial foarte mare în producția de mere, fructe care nu mai erau folosite în mod corespunzător.


Linia tehnologică pe care cei doi parteneri de afaceri au achiziționat-o permite, deocamdată, o producție de până la 1.500 de litri de suc de mere pe zi. Asta înseamnă circa trei tone de mere prelucrate. Totuși, capacitatea de producție poate crește fără probleme. Andrei Toma a dezvăluit că „Dorim să automatizăm procesul de spălare a fructelor, iar acest lucru ne va permite să dublăm capacitatea de producție. De asemenea, dorim să achiziționăm o instalație de scos sâmburi pentru a putea prelucra și alte fructe”.


Partenerul său a arătat și care sunt următoarele obiective: „Pentru anul viitor vrem să extindem afacerea, să prelucrăm nu doar mere, ci și pere, cireșe, vișine, caise, piersici și fructe de pădure”.


Andrei Toma și Andrei Moroșanu au căutat să găsească și un tip de cutie cât mai economică și utilă pentru clienți. După mai multe căutări, au optat pentru o cutie cubică. Dimensiunile cutiei diferă în funcție de cantitatea de suc de mere. Pentru pungile de 3 litri cutia are o latură de 15 cm, în timp ce pentru cutia de 5 litri, latura cutiei măsoară 18 cm. „Am vrut să fie utilă și să poată intra în frigider”, a explicat Andrei Moroșanu.


În afara cutiilor de 3 și 5 litri, pe piață vor ajunge și cutii de 10 și 20 de litri. „Cutiile mai mari se adresează restaurantelor și pensiunilor, iar sucul de mere se poate servi clienților fie la pahar, fie la carafă”, a arătat Andrei Toma. (mai multe pe agrointel)

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Produsele ecologice și trediționale românești pot concura cu ușurință pe piețele internaționale. fiind o mândrie a țării noastre, consideră vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului dedicat Zilei Europei. “Produsele ecologice și cele tradiționale reprezintă cu adevărat România și pot face oricând cinste pe toate piețele, fie pe cea europeană fie în țări terțe. Le mulțumesc [...]
Prezenta si in acest an la BioFach, Asociatia Bioagricultoriloir din Romania, Bioterra, a reusit deja, inca din prima dimineata, sa deschida o noua linie externa de afaceri pentru una dintre companiile membre.   Astfel, dupa ce, prin serviciile de reprezentare pe care le asigura, multe dintre cele 650 de firme membre ale asociatiei condusa de domnul Albert Imre exporta deja produse agroalimentare ecologice in Germania, Italia si Austria, acum, una dintre ele va incepe discutiile cu [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
Liviu Irimia, care și-a construit cariera în departamentele de marketing și vânzări ale multinaționalelor precum Nestlé, Beiersdorf (Nivea), JTI sau InBev (actualul Bergenbier), a preluat din toamna anului trecut poziția de sales & marketing manager în cadrul companiei de vânzări directe Herbalife România, cu vânzări de 12 mil. euro în 2012.   „După 20 de ani de experiență în industria FMCG, am ales un domeniu interesant și [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
Omul de afaceri Ion Lazăr, care controlează cel mai mare transportator de pe piața locală, vrea să investească în culturi de fructe ecologice, planurile incluzând și o fabrică de prelucrare a acestora, informeaza Ziarul Financiar. „Vrem fructe ecologice, de la prune, cireșe, vișine, dar și ciuperci de pădure. Momentan am construit platforma în care am investit aproximativ 1 milion de euro, iar în viitor încercăm să atragem fonduri europene și să facem o [...]
Dacă se reduce TVA-ul la produsele bio procesate, statul român câștiga din taxele și impozitele din industria procesatoare și România va putea exporta aceste produse bio cu valoare adaugată mare, potrivit unui comunicat al Asociației Bio România. Asociația atrage atenția că, în caz contrar, România va rămâne un importator de alimente ecologice procesate, așa cum este și în prezent, se mai arată în [...]
Laboratoarele Fares Bio Vital, cel mai mare producător local de ceaiuri, a intrat pe segmentul ceaiului gata de băut (ice-tea) cu marca Theia, o categorie dominată de branduri internaționale precum Lipton, produs de PepsiCo și deținut de Unilever, sau băutura Nestea din portofoliul gigantului Coca-Cola HBC, scrie ZF.   Brandul de ceai gata de băut Theia, lansat în urmă cu aproximativ un an, se găsește în supermarketuri și hipermarketuri precum Billa, Carrefour sau Cora, dar [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN