Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit Logistica”.


 


 


BBQ GRILL MIX, de la Eisberg


 


 


Unele idei de ambalare pot părea atât de simple încât am putea crede că au existat dintotdeauna, în comerțul alimentar. Luați, de exemplu, amestecul de legume pentru grătar, comercializate sub marca BBQ de grupul elvețian Eisberg. Ambalate ca produse ”convenience”, ele sunt prezentate în ambalaje din aluminiu care conțin și porțiile de carne pregătite pentru grătar. Această idee de la Eisberg a primit recent ”Fruit Logistica Innovation Award 2014 (FLIA)”. Această inovație a condus, imediat, la copierea ideii care, acum, este prezentă în marile magazine din occident și care acoperă o mult mai mare varietate de produse.


 


Aparent, ceea a convins juriul de la FLIA 2014 a fost, mai presus de toate, aspectul ”convenience” a ambalajului. Organizatorii competiției au descris noul produs ca fiind o "soluție rapidă și simplă, pentru amatorii de grătar". Potrivit Eisberg, ambalajul de aluminiu reciclabil este potrivit, atât pentru grătare, cât și pentru cuptoare. Legumele sunt ambalate în vid, fiind sigilate sub o peliculă detașabilă transparentă. Acest lucru are două avantaje: produsul are un termen de valabilitate mai mare, și poate fi prezentat mai atractiv într-o vitrină frigorifică. Mai mult decât atât, folia poate fi îndepărtată ușor de pe vas, fără a lăsa vreun reziduu.


 


 


Salata verde îmbuteliată - o soluție simplă care economisește resurse


 


 


Uneori, ideile noi de ambalare pentru produse proaspete pot fi uimitor de neobișnuite. FLIA dă drept exemplu, ideea BottleCrop, de a ambala răsadurile de salată verde într-o sticlă, ideea fiind a unor horticultori din Germania. Principiul este foarte simplu: consumatorii își pot cultiva propria lor salată verde, acasă, chiar și în spații închise, dacă se respectă condițiile de luminozitate, umiditate etc. Iar, cei doi inventatori, Daniel Brohm și Nico Domurath, nu au făcut un secret din faptul că s-au inspirat din tehnologia de cultivare a marijuanei! Astfel, un răsad este plantată mai întâi pe un sol bine compactat, și, apoi, lăstarul este plasat într-o sticlă umplută cu o soluție de nutrienți, iar salata continuă să crească. Spre deosebire de metoda tradițională de cultivare pe teren, metoda BottleCrop economisește până la 90 procente de apă și îngrășământ. Brohm și Domurath au început proiectul BottleCrop cu o finanțare primită on-line, de la investitori mici. Dar, produsul a devenit acum o realitate, comercializarea lui începând în luna februarie 2015.


 


 


Nou ambalaj pentru broccoli, de la BrimaPack


 


 


Cu toate acestea, ambalajele inovatoare pentru legume nu au nevoie întotdeauna să se concentreze pe conceptul de confort, impact vizual sau experiența de moment, element de calcul mai nou, în stabilirea gradului de satisfacție a consumatorilor. Într-un număr tot mai mare de cazuri de produse alimentare, asistă, de fapt, la o îmbunătățire a ambalajelor, criteriul principal fiind acela al măririi duratei de valabilitate, la raft.


 


Unul dintre cele mai sensibile produse proaspete, din comerțul cu amănuntul alimentar, este broccoli. Într-un ambalaj obișnuit, micile capete de flori se pot decolora rapid și se pot transforma cu ușurință în galben sau maro, astfel încât acestea să nu mai pară proaspete și atractive, pentru mulți consumatori. Producătorii de broccoli din zilele noastre încearcă adesea să întârzie acest proces prin plasarea produsului într-un ambalaj exterior din folie sintetică. Acest tip de ambalaj a fost acum optimizat de către producătorul olandez BrimaPack BV, unul din premianții competiției FLIA 2014. Ambalajul beneficiază de o atmosferă protectoare specială inclusă chiar în peliculă, dar fără a utiliza substanțe chimice sau gaze, extinzând astfel perioada de valabilitate a broccoli cu cinci, până la opt zile.


 


 


Preocupare pentru diminuarea pierderilor


 


 


Diminuarea pierderilor în timpul transportului fructelor, de la furnizori, la magazin, în timpul manipulării lor sau chiar în timpul expunerii la raft a fost dintotdeauna o preocupare majoră a marilor retailiști. Un exemplu este oferit de Tesco, gigantul comercial investind masiv în noi ambalaje destinate fructelor. Atenția celor de la Tesco s-a oprit asupra ambalajelor pentru avocado, dar și pentru roșii, aceste două produse generând cea mai mare risipă din comerțul alimentar. Proiectul de cercetare s-a materializat într-un nou ambalaj care conține o bandă care, la rândul ei, absoarbe etilena, hormonul care provoacă efectul de coacere, urmată de mucegăire. Produsul a fost realizat în colaborare cu firma britanică E-Fresh Ltd, care susține că este de 100 de ori mai eficient decât orice al material existent. Mai mult, studiile inițiale, din avalul lanțului de aprovizionare, au fost un succes de proporții, sugerând direcții de utilizare pentru o gamă largă de fructe și legume. La rândul său, oficialii Tesco au informat că prețul produsului final nu va fi modificat, prin introducerea noului ambalaj, estimând că se va realiza o economie considerabilă, prin salvarea unui număr de cca 1,6 milioane de cutii de roșii și 350.000 de pachete de avocado în fiecare an.

Alte articole recomandate:

  Înainte de a vorbi despre tehnologii de ambalare a bomboanelor, cu mult mai importantă este problematica asigurării siguranței alimentare a acestui produs consumat în majoritate covârșitoare de copii, în directă relație cu ambalajul. Relația este strictă și directă, atâta vreme cât, pentru un aspect cât mai comercial, la realizarea ambalajelor sunt folosite cele mai diverse materiale, inclusiv metale prezente în [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]
Eco-Rom Ambalaje, compania detinatoare a licentei “Punctul Verde” in Romania si cea mai importanta organizatie de preluare de la agentii economici a obligatiei de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje, a lansat, sub patronajul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, cea de-a doua editie a competitiei ”Orasul Reciclarii”, adresata primariilor de municipiu. „Batalia” reciclarii are loc in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014, ia [...]
Producătorul de hârtie și carton Vrancart Adjud (VNC), controlat de SIF Banat-Crișana (75%), și-a bugetat pentru acest an un program de investiții de circa 10 mil. euro, pentru eficien­tizarea și creșterea capacităților de producție.   În prezent compania are în derulare un nou proiect finanțat din fonduri norvegiene în valoare de 3 mil. euro, din care asistența financiară nerambursabilă este de circa 1 mil. euro, proiectul urmând să fie implementat [...]
Industria de ambalaje germană va crește cu o rată anuală de 1,05% (în funcție de volum) până în 2017, iar ambalajele din sticlă fragilă vor cunoașteo scădere de 0,36% pe an. Potrivit unui raport recent, intitulat ”Cele mai recente tendințe ale pieții ambalajelor cu amănuntul” aceste tendințe sunt cauzate de îmbătrânirea populației și de greutatea cu care, de pildă, sunt desfăcute clasicele cutii de conserv [...]
,,Concursul Național Vin Bag-in-Box” are loc pentru cel de-al doilea an consecutiv, la inițiativa Azoc Star, partenerul oficial Smurfit Kappa Bag-in-Boxpentru Europa de Est (Armenia, Azerbaijan, Bulgaria, Georgia, Moldova si Romania). Concursul va avea loc pe 26 februarie în incinta restuarantului La Mama - Ateneu, strada Strada Episcopiei, nr. 9 din capitală. Potrivit reprezentantului Azoc Star, Cătălin Costiniuc, prima ediție a acestui concurs a [...]
Multinaționale din domeniul FMGC (precum Nestlé, Danone, Unilever și Coca-Cola) s-au aliat cu WWF în cadrul unei asociații cu scopul promovării utilizării produselor plastice biodegradabile în industrie. Bioplastics Feedstock Alliance (BFA) este denumirea noii alianțe create de giganți din industria alimentară și cea mai mare organizație internațională independentă care derulează proiecte pentru conservarea naturii. Promovarea utilizării, în industrie, de bioplastice [...]
De câteva sute de ani, vinul se îmbuteliază în recipiente din sticlă incoloră sau colorată, cu forme și capacități variate. La începuturi, buteliile din sticlă erau masive întrucât erau obținute prin suflare manuală, astfel că erau groase și adesea mai grele decât conținutul. De câteva decenii, butelia din sticlă cu volumul de 750 ml a devenit unitatea standard în industria vinului pentru caracterizarea vânzărilor. Forma clasică a [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi