Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piața mondială a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producătorii fiind puși în permanență în fața provocărilor. Unele dintre ele, desigur, vizează inovația, în materie de gust, formă, aspect, aspecte ale alimentației sănătoase etc. Altele, însă, țin de alți factori ale eficienței, factori care vizează modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea și precizia ambalării, toate acestea având implicații directe asupra prețului final al produsului, dar și asupra gradului de satisfacție a consumatorilor. Tocmai de aceea, ambalarea robotizată a pătruns masiv în fluxurile tehnologice ale fabricilor de dulciuri. Un model de eficientizare, în acest sens, îl oferă compania The New England Company care, în colaborare cu firma JLS Automatisation, precum și cu celebra ABB, care au realizat noi linii de ambalare.


 


Istorie și modernitate


 


The New England Company, din Boston, este unul dintre cei mai vechi producători industriali de dulciuri din lume. Înființată în anul 1847, firma americană este cunoscută pe plan modial pentru produse cum ar fi Necco Waffers, Sweethearts, bomboane Mary Janes ori Clark, sau batoane de ciocolată cum ar fi Haviland ori Sky Bar, caramele, bomboane caramel, zahăr candel etc.. Ei, bine, dispunând de nu mai puțin de 16 departamente de producție, care acoperă 30 de linii de fabricație întinse pe 816.000 de mp, aceasta funcționează cu doar 500 de salariați, grație robotizării totale a fluxului tehnologic. Bineînțeles, profitabilitatea este maximă.


 


 


Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, managerii de la The New England Company au identificat o nouă cale de mărire a profitului, modernizând încă o dată modul de ambalare a dulciurilor fabricate pe liniile din Boston. Pentru aceasta, au dezvoltat un proiect comun cu specialiștii de la ABB, echipa de cercetare regândind modul de ambalare casetată, mod care a determinat regândirea gramajului produselor, a dimensiunilor, a numărului de unități de produs așezate într-o casetă etc. Totodată, s-a acționat și în sensul măririi vitezei de ambalare, de aici rezultând o creștere cumulată, pe primele șase luni ale anului 2014, de 3,4%. Pare puțin, dar, gândindu-ne la faptul că această creștere s-a obținut doar prin îmbunătățirea acestei etape finale a procesului tehnologic, atunci, procentul este considerabil.


 


Ca produs de bază al studiului au fost folosite bomboanele Valentine Hearts, care au, desigur, o formă de inimioară și care se produc într-un număr de 8 miliarde de unități de produs pe an. Pentru o mai eficientă ambalare, au fost gândite două etape. În vechiul proces, doi salariați orientau cele 500 de cutii de carton casetate care veneau pe o linie verticală de transport, după care, fiecare cutie trebuia să fie orientată pe un jgheab, spre punctul de umplere automatizată a ambalajelor. Însă, și după umplerea ambalajelor era nevoie de alți doi salariați care trebuiau să aplice bandaje de etichetare pentru serii de câte 8 pachete cu bomboane. Doar și numai prezentând succint modul de lucru, putem observa imediat și timpul lent de lucru, și efortul, și costurile.


 


Beneficii enorme pentru companie


 


De aceea, pentru eliminarea acestor inconveniente, specialiștii de la JLS Automatisation au conceput o linie de încărcare complet computerizată, linie care, este prevăzută la punctul de start cu o mașină de formare a ambalajelor și care, la finalul ei este conectată direct la punctul de umplere. Concomitent, au realizat și o linie computerizată de descărcare a punctului de umplere care, acum, realizează seturi de câte 12 cutii, în acest fel eficientizându-se și transportul spre beneficiari. ”Aveam nevoie de realizarea unui proces continuu, pentru a elimina forța de muncă și pentru a mări viteza de ambalare”, declara Frank Russo, managerul pentru procese industriale al companiei, pentru Confectionery News. Dar, în acest fel, nu era rezolvată decât o jumătate din problemă.


 


 


Ce-a de-a doua jumătate a problemei a fost rezolvată prin realizarea de către inginerii de la ABB a unui nou robot destinat punctului de umplere, prin regândirea mai vechii versiuni a modelului ABB IRB340 SA-FlexPicker, model care, inițial, fusese conceput pentru industria farmaceutică. Fiind perfect corelat cu viteza de alimentare cu ambalaje, decalajele și timpii morți au fost eliminați total, creându-se un flux continuu de lucru. După remodelarea robotului legat la cele două linii, de încărcare și descărcare, viteza de umplere a crescut de 6, 3 ori, dar acest lucru a determinat și creșterea pe ansamblu a producției totale.


 


Astfel, odată cu punerea în funcțiune a acestei celule robotizate, după nouă luni de funcționare, s-a constat și o creștere a producție dublă, față de cea realizată anterior. ”În funcție de produsul producția s-a dublat, iar pentru unele sortimente, ea a crescut chiar și de patru ori, reducându-se timpul de lucru, costurile cu forța de muncă, fapt care a depășit cu mult toate așteptările noastre cele mai optimiste”, a declarat același Russo, pentru publicația citată. Iar, Supervisorul Maribel Caban a concluzionat categoric: ”Beneficiile noastre au crescut enorm!”

Alte articole recomandate:

Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.   „Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor [...]
Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară. “Răspândirea unu [...]
Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a anunțat că a făcut progrese semnificative în 2013, pentru atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru 2020, concentrându-se pe dezvoltarea de produse sustenabile, reducând amprenta de carbon pe întregul lanț de producție și mărind procentul de reciclare a ambalajelor sale. Pentru a dezvolta produse mai sustenabile, Tetra Pak urmărește creșterea gradului de folosire a materialelo [...]
”Pentru Multitech, anul 2014 reprezintă deja un succes deosebit”, a declarat doamna Melinda Torok, Managing Partner al companiei Multitech, aducând un argument mai mult decât solid: ”Iată, până la data de 10 octombrie, cifra noastră de afaceri a fost dublă, față de anul 2013, reușind să atingem pragul de un milion de euro. Cu siguranță, cifra va mai crește, până la finalul anului.” Desigur, aceastp realizare nu s-a putut face [...]
(Agerpres) Un tânăr cercetător clujean, care a inventat un ambalaj antimicrobian produs din extracte din carapacea melcilor, alge și alte ingrediente naturale, este primul român care primește premiul ”Danubius Young Scientist Award 2014”. Premiul i-a fost acordat clujeanului Dan Vodnar pentru vizibilitate internațională în ceea ce privește munca sa. Una dintre invențiile premiate ale tânărului, care este cercetător la Universitatea de Științe Agricole ș [...]
Producătorul de echipamente de ambalare Evergreen a introdus recent noile mașini  tip QL-30 și QL-30ESL, concepute pentru capacități de producție reduse. Proiectat pentru o capacitate de producție redusă, QL-30 poate manipula volume de umplere de 180 ml până la 1 litru și poate umple 3000 de cutii pe oră cu o singură etapă de jos în sus. Sistemele de control PLC Allen Bradley și tehnologia servo oferă performanțe continue ambalajelor [...]
  Înainte de a vorbi despre tehnologii de ambalare a bomboanelor, cu mult mai importantă este problematica asigurării siguranței alimentare a acestui produs consumat în majoritate covârșitoare de copii, în directă relație cu ambalajul. Relația este strictă și directă, atâta vreme cât, pentru un aspect cât mai comercial, la realizarea ambalajelor sunt folosite cele mai diverse materiale, inclusiv metale prezente în [...]
Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014. Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN