Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piața mondială a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producătorii fiind puși în permanență în fața provocărilor. Unele dintre ele, desigur, vizează inovația, în materie de gust, formă, aspect, aspecte ale alimentației sănătoase etc. Altele, însă, țin de alți factori ale eficienței, factori care vizează modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea și precizia ambalării, toate acestea având implicații directe asupra prețului final al produsului, dar și asupra gradului de satisfacție a consumatorilor. Tocmai de aceea, ambalarea robotizată a pătruns masiv în fluxurile tehnologice ale fabricilor de dulciuri. Un model de eficientizare, în acest sens, îl oferă compania The New England Company care, în colaborare cu firma JLS Automatisation, precum și cu celebra ABB, care au realizat noi linii de ambalare.


 


Istorie și modernitate


 


The New England Company, din Boston, este unul dintre cei mai vechi producători industriali de dulciuri din lume. Înființată în anul 1847, firma americană este cunoscută pe plan modial pentru produse cum ar fi Necco Waffers, Sweethearts, bomboane Mary Janes ori Clark, sau batoane de ciocolată cum ar fi Haviland ori Sky Bar, caramele, bomboane caramel, zahăr candel etc.. Ei, bine, dispunând de nu mai puțin de 16 departamente de producție, care acoperă 30 de linii de fabricație întinse pe 816.000 de mp, aceasta funcționează cu doar 500 de salariați, grație robotizării totale a fluxului tehnologic. Bineînțeles, profitabilitatea este maximă.


 


 


Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, managerii de la The New England Company au identificat o nouă cale de mărire a profitului, modernizând încă o dată modul de ambalare a dulciurilor fabricate pe liniile din Boston. Pentru aceasta, au dezvoltat un proiect comun cu specialiștii de la ABB, echipa de cercetare regândind modul de ambalare casetată, mod care a determinat regândirea gramajului produselor, a dimensiunilor, a numărului de unități de produs așezate într-o casetă etc. Totodată, s-a acționat și în sensul măririi vitezei de ambalare, de aici rezultând o creștere cumulată, pe primele șase luni ale anului 2014, de 3,4%. Pare puțin, dar, gândindu-ne la faptul că această creștere s-a obținut doar prin îmbunătățirea acestei etape finale a procesului tehnologic, atunci, procentul este considerabil.


 


Ca produs de bază al studiului au fost folosite bomboanele Valentine Hearts, care au, desigur, o formă de inimioară și care se produc într-un număr de 8 miliarde de unități de produs pe an. Pentru o mai eficientă ambalare, au fost gândite două etape. În vechiul proces, doi salariați orientau cele 500 de cutii de carton casetate care veneau pe o linie verticală de transport, după care, fiecare cutie trebuia să fie orientată pe un jgheab, spre punctul de umplere automatizată a ambalajelor. Însă, și după umplerea ambalajelor era nevoie de alți doi salariați care trebuiau să aplice bandaje de etichetare pentru serii de câte 8 pachete cu bomboane. Doar și numai prezentând succint modul de lucru, putem observa imediat și timpul lent de lucru, și efortul, și costurile.


 


Beneficii enorme pentru companie


 


De aceea, pentru eliminarea acestor inconveniente, specialiștii de la JLS Automatisation au conceput o linie de încărcare complet computerizată, linie care, este prevăzută la punctul de start cu o mașină de formare a ambalajelor și care, la finalul ei este conectată direct la punctul de umplere. Concomitent, au realizat și o linie computerizată de descărcare a punctului de umplere care, acum, realizează seturi de câte 12 cutii, în acest fel eficientizându-se și transportul spre beneficiari. ”Aveam nevoie de realizarea unui proces continuu, pentru a elimina forța de muncă și pentru a mări viteza de ambalare”, declara Frank Russo, managerul pentru procese industriale al companiei, pentru Confectionery News. Dar, în acest fel, nu era rezolvată decât o jumătate din problemă.


 


 


Ce-a de-a doua jumătate a problemei a fost rezolvată prin realizarea de către inginerii de la ABB a unui nou robot destinat punctului de umplere, prin regândirea mai vechii versiuni a modelului ABB IRB340 SA-FlexPicker, model care, inițial, fusese conceput pentru industria farmaceutică. Fiind perfect corelat cu viteza de alimentare cu ambalaje, decalajele și timpii morți au fost eliminați total, creându-se un flux continuu de lucru. După remodelarea robotului legat la cele două linii, de încărcare și descărcare, viteza de umplere a crescut de 6, 3 ori, dar acest lucru a determinat și creșterea pe ansamblu a producției totale.


 


Astfel, odată cu punerea în funcțiune a acestei celule robotizate, după nouă luni de funcționare, s-a constat și o creștere a producție dublă, față de cea realizată anterior. ”În funcție de produsul producția s-a dublat, iar pentru unele sortimente, ea a crescut chiar și de patru ori, reducându-se timpul de lucru, costurile cu forța de muncă, fapt care a depășit cu mult toate așteptările noastre cele mai optimiste”, a declarat același Russo, pentru publicația citată. Iar, Supervisorul Maribel Caban a concluzionat categoric: ”Beneficiile noastre au crescut enorm!”

Alte articole recomandate:

Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire. “Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
Potrivit FoodPackaging, Venturi MAP Gaz Flushing Technology propune noi echipamente echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. Specialiștii evidențiază echipamentul de tăiere și decupaj Stand Alone, proiectat pentru a fi utilizat în combinație cu linii de termoformare, dar și ca un ”stand-alone”, fiind oferit într-o mare varietate de dimensiuni. Atunci când este utilizat în linie cu mașini de [...]
Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]
Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.   „Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor [...]
Băuturile carbogazoase Coca-Cola, vodca Absolut, berea Bud Light sunt doar câteva din produsele încadrate la categoria bunurilor de larg consum cu perioadă se stocare redusă care au fost comercializate, în ultimii ani, cu etichete unice. Tehnicile utilizate pentru realizarea etichetelor sunt din cele mai diverse: serigrafie, tipar digital și altele. Recent, marca Cow, din cadrul grupului Strauss-Elite, a lansat pe piață un milion de tablete de ciocolată cu etichete [...]
Ambalajele tip PET (din plastic) au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale. O altă piață unde [...]
Gama de băuturi din sucuri de fructe Cappy, din portofoliul Companiei Coca-Cola se relansează. Schimbarea este reflectată atât la nivelul ambalajului, cât și la nivelul aromelor. Cappy va trece de la ambalajul de carton la sticla PET de 1 litru și va fi disponibil într-o gamă extinsă de arome: portocale, mere, piersici, roșii și pere. Noul ambalaj PET transparent este mai ușor de folosit datorită formei și le oferă consumatorilor posibilitatea de a vedea conținutu [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN