Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piața mondială a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producătorii fiind puși în permanență în fața provocărilor. Unele dintre ele, desigur, vizează inovația, în materie de gust, formă, aspect, aspecte ale alimentației sănătoase etc. Altele, însă, țin de alți factori ale eficienței, factori care vizează modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea și precizia ambalării, toate acestea având implicații directe asupra prețului final al produsului, dar și asupra gradului de satisfacție a consumatorilor. Tocmai de aceea, ambalarea robotizată a pătruns masiv în fluxurile tehnologice ale fabricilor de dulciuri. Un model de eficientizare, în acest sens, îl oferă compania The New England Company care, în colaborare cu firma JLS Automatisation, precum și cu celebra ABB, care au realizat noi linii de ambalare.


 


Istorie și modernitate


 


The New England Company, din Boston, este unul dintre cei mai vechi producători industriali de dulciuri din lume. Înființată în anul 1847, firma americană este cunoscută pe plan modial pentru produse cum ar fi Necco Waffers, Sweethearts, bomboane Mary Janes ori Clark, sau batoane de ciocolată cum ar fi Haviland ori Sky Bar, caramele, bomboane caramel, zahăr candel etc.. Ei, bine, dispunând de nu mai puțin de 16 departamente de producție, care acoperă 30 de linii de fabricație întinse pe 816.000 de mp, aceasta funcționează cu doar 500 de salariați, grație robotizării totale a fluxului tehnologic. Bineînțeles, profitabilitatea este maximă.


 


 


Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, managerii de la The New England Company au identificat o nouă cale de mărire a profitului, modernizând încă o dată modul de ambalare a dulciurilor fabricate pe liniile din Boston. Pentru aceasta, au dezvoltat un proiect comun cu specialiștii de la ABB, echipa de cercetare regândind modul de ambalare casetată, mod care a determinat regândirea gramajului produselor, a dimensiunilor, a numărului de unități de produs așezate într-o casetă etc. Totodată, s-a acționat și în sensul măririi vitezei de ambalare, de aici rezultând o creștere cumulată, pe primele șase luni ale anului 2014, de 3,4%. Pare puțin, dar, gândindu-ne la faptul că această creștere s-a obținut doar prin îmbunătățirea acestei etape finale a procesului tehnologic, atunci, procentul este considerabil.


 


Ca produs de bază al studiului au fost folosite bomboanele Valentine Hearts, care au, desigur, o formă de inimioară și care se produc într-un număr de 8 miliarde de unități de produs pe an. Pentru o mai eficientă ambalare, au fost gândite două etape. În vechiul proces, doi salariați orientau cele 500 de cutii de carton casetate care veneau pe o linie verticală de transport, după care, fiecare cutie trebuia să fie orientată pe un jgheab, spre punctul de umplere automatizată a ambalajelor. Însă, și după umplerea ambalajelor era nevoie de alți doi salariați care trebuiau să aplice bandaje de etichetare pentru serii de câte 8 pachete cu bomboane. Doar și numai prezentând succint modul de lucru, putem observa imediat și timpul lent de lucru, și efortul, și costurile.


 


Beneficii enorme pentru companie


 


De aceea, pentru eliminarea acestor inconveniente, specialiștii de la JLS Automatisation au conceput o linie de încărcare complet computerizată, linie care, este prevăzută la punctul de start cu o mașină de formare a ambalajelor și care, la finalul ei este conectată direct la punctul de umplere. Concomitent, au realizat și o linie computerizată de descărcare a punctului de umplere care, acum, realizează seturi de câte 12 cutii, în acest fel eficientizându-se și transportul spre beneficiari. ”Aveam nevoie de realizarea unui proces continuu, pentru a elimina forța de muncă și pentru a mări viteza de ambalare”, declara Frank Russo, managerul pentru procese industriale al companiei, pentru Confectionery News. Dar, în acest fel, nu era rezolvată decât o jumătate din problemă.


 


 


Ce-a de-a doua jumătate a problemei a fost rezolvată prin realizarea de către inginerii de la ABB a unui nou robot destinat punctului de umplere, prin regândirea mai vechii versiuni a modelului ABB IRB340 SA-FlexPicker, model care, inițial, fusese conceput pentru industria farmaceutică. Fiind perfect corelat cu viteza de alimentare cu ambalaje, decalajele și timpii morți au fost eliminați total, creându-se un flux continuu de lucru. După remodelarea robotului legat la cele două linii, de încărcare și descărcare, viteza de umplere a crescut de 6, 3 ori, dar acest lucru a determinat și creșterea pe ansamblu a producției totale.


 


Astfel, odată cu punerea în funcțiune a acestei celule robotizate, după nouă luni de funcționare, s-a constat și o creștere a producție dublă, față de cea realizată anterior. ”În funcție de produsul producția s-a dublat, iar pentru unele sortimente, ea a crescut chiar și de patru ori, reducându-se timpul de lucru, costurile cu forța de muncă, fapt care a depășit cu mult toate așteptările noastre cele mai optimiste”, a declarat același Russo, pentru publicația citată. Iar, Supervisorul Maribel Caban a concluzionat categoric: ”Beneficiile noastre au crescut enorm!”

Alte articole recomandate:

Gama de băuturi din sucuri de fructe Cappy, din portofoliul Companiei Coca-Cola se relansează. Schimbarea este reflectată atât la nivelul ambalajului, cât și la nivelul aromelor. Cappy va trece de la ambalajul de carton la sticla PET de 1 litru și va fi disponibil într-o gamă extinsă de arome: portocale, mere, piersici, roșii și pere. Noul ambalaj PET transparent este mai ușor de folosit datorită formei și le oferă consumatorilor posibilitatea de a vedea conținutu [...]
Packaging Proff anunță lansarea pe piață a unui nou echipament destinat ambalării în saci a laptelui praf, echipament care beneficiază de mai multe inovații. În fapt, un sistem complex, echipamentul OML BF reușește să elimine pulberea ridicată de pe fundul sacilor la umlerea acestora, fapt care permite, atât o operațiune care elimină pierderile, cât și un mediu de lucru mult mai sigur pentru operator. Specialiștii firmei au [...]
Ambalarea prin vacuumare a produselor din carne, foarte larg răspândită astăzi, poate asigura un termen îndelungat de valabilitate și menținerea pentru o mai lungă perioadă de timp a calităților organoleptice ale acestora.   Cameră de vacuum DC Series   Utilajul de ambalare în vid DC Series, produs de firma Technoprowi utilizează folii de plastic de mare densitate. Complet automatizat, DC Series este prevăzut cu un display și un program [...]
La 20 de ani de la livrarea primului sistem de ambalare pe piața din România, Tetra Pak® continuă să stabilească standarde în industria de profil în materie de siguranța consumatorului, inovarea produselor și excelență în protejarea mediului. De 20 ani avem grijă, inovăm și PROTEJĂM CE E BUN în România. Tetra Pak®, lider mondial în procesarea și ambalarea produselor alimentar, aniversează 20 de ani de la livrarea primului sistem de [...]
Smurfit Kappa a deschis o fabrică Bag-in-Box de 28 milioane euro în Ibi, Spania, datorită cererii din regiune, informează Beveragedaily. Fabrica include un spațiu de prezentare și un centru de training, unde se vor produce robineții de plastic și pungile sub același acoperiș. Pascual Martinez, managerul general Smurfit Kappa, a declarat că această fabric este un pas mare în față pentru activitățile Bag-in-Box atât în interiorul [...]
Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Una dintre cele mai prestigioase companii din domeniul ambalajelor, Pentapac, va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, evenimant care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul ambalarii, echipa de specialisti ai Pentapac sta la dispozitia companiilor pentru gasirea solutiilor de ambalare corespunzatoar [...]
Interesul global pentru alimentele congelate a crescut în ultimii ani, ducând la numeroase oportunități de creștere pentru producători. De fapt, firma de cercetare Technavio, care a realizat studiul ”Frozen food packaging-Key considerations for optimising your business”, prezice că piața globală a ambalajelor alimentelor congelate va ajunge la aproape 8 miliarde de euro, în 2019, crescând la un CAGR de aproximativ 5%, până în 2020. [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN