Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piața mondială a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producătorii fiind puși în permanență în fața provocărilor. Unele dintre ele, desigur, vizează inovația, în materie de gust, formă, aspect, aspecte ale alimentației sănătoase etc. Altele, însă, țin de alți factori ale eficienței, factori care vizează modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea și precizia ambalării, toate acestea având implicații directe asupra prețului final al produsului, dar și asupra gradului de satisfacție a consumatorilor. Tocmai de aceea, ambalarea robotizată a pătruns masiv în fluxurile tehnologice ale fabricilor de dulciuri. Un model de eficientizare, în acest sens, îl oferă compania The New England Company care, în colaborare cu firma JLS Automatisation, precum și cu celebra ABB, care au realizat noi linii de ambalare.


 


Istorie și modernitate


 


The New England Company, din Boston, este unul dintre cei mai vechi producători industriali de dulciuri din lume. Înființată în anul 1847, firma americană este cunoscută pe plan modial pentru produse cum ar fi Necco Waffers, Sweethearts, bomboane Mary Janes ori Clark, sau batoane de ciocolată cum ar fi Haviland ori Sky Bar, caramele, bomboane caramel, zahăr candel etc.. Ei, bine, dispunând de nu mai puțin de 16 departamente de producție, care acoperă 30 de linii de fabricație întinse pe 816.000 de mp, aceasta funcționează cu doar 500 de salariați, grație robotizării totale a fluxului tehnologic. Bineînțeles, profitabilitatea este maximă.


 


 


Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, managerii de la The New England Company au identificat o nouă cale de mărire a profitului, modernizând încă o dată modul de ambalare a dulciurilor fabricate pe liniile din Boston. Pentru aceasta, au dezvoltat un proiect comun cu specialiștii de la ABB, echipa de cercetare regândind modul de ambalare casetată, mod care a determinat regândirea gramajului produselor, a dimensiunilor, a numărului de unități de produs așezate într-o casetă etc. Totodată, s-a acționat și în sensul măririi vitezei de ambalare, de aici rezultând o creștere cumulată, pe primele șase luni ale anului 2014, de 3,4%. Pare puțin, dar, gândindu-ne la faptul că această creștere s-a obținut doar prin îmbunătățirea acestei etape finale a procesului tehnologic, atunci, procentul este considerabil.


 


Ca produs de bază al studiului au fost folosite bomboanele Valentine Hearts, care au, desigur, o formă de inimioară și care se produc într-un număr de 8 miliarde de unități de produs pe an. Pentru o mai eficientă ambalare, au fost gândite două etape. În vechiul proces, doi salariați orientau cele 500 de cutii de carton casetate care veneau pe o linie verticală de transport, după care, fiecare cutie trebuia să fie orientată pe un jgheab, spre punctul de umplere automatizată a ambalajelor. Însă, și după umplerea ambalajelor era nevoie de alți doi salariați care trebuiau să aplice bandaje de etichetare pentru serii de câte 8 pachete cu bomboane. Doar și numai prezentând succint modul de lucru, putem observa imediat și timpul lent de lucru, și efortul, și costurile.


 


Beneficii enorme pentru companie


 


De aceea, pentru eliminarea acestor inconveniente, specialiștii de la JLS Automatisation au conceput o linie de încărcare complet computerizată, linie care, este prevăzută la punctul de start cu o mașină de formare a ambalajelor și care, la finalul ei este conectată direct la punctul de umplere. Concomitent, au realizat și o linie computerizată de descărcare a punctului de umplere care, acum, realizează seturi de câte 12 cutii, în acest fel eficientizându-se și transportul spre beneficiari. ”Aveam nevoie de realizarea unui proces continuu, pentru a elimina forța de muncă și pentru a mări viteza de ambalare”, declara Frank Russo, managerul pentru procese industriale al companiei, pentru Confectionery News. Dar, în acest fel, nu era rezolvată decât o jumătate din problemă.


 


 


Ce-a de-a doua jumătate a problemei a fost rezolvată prin realizarea de către inginerii de la ABB a unui nou robot destinat punctului de umplere, prin regândirea mai vechii versiuni a modelului ABB IRB340 SA-FlexPicker, model care, inițial, fusese conceput pentru industria farmaceutică. Fiind perfect corelat cu viteza de alimentare cu ambalaje, decalajele și timpii morți au fost eliminați total, creându-se un flux continuu de lucru. După remodelarea robotului legat la cele două linii, de încărcare și descărcare, viteza de umplere a crescut de 6, 3 ori, dar acest lucru a determinat și creșterea pe ansamblu a producției totale.


 


Astfel, odată cu punerea în funcțiune a acestei celule robotizate, după nouă luni de funcționare, s-a constat și o creștere a producție dublă, față de cea realizată anterior. ”În funcție de produsul producția s-a dublat, iar pentru unele sortimente, ea a crescut chiar și de patru ori, reducându-se timpul de lucru, costurile cu forța de muncă, fapt care a depășit cu mult toate așteptările noastre cele mai optimiste”, a declarat același Russo, pentru publicația citată. Iar, Supervisorul Maribel Caban a concluzionat categoric: ”Beneficiile noastre au crescut enorm!”

Alte articole recomandate:

Producătoul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 15,5 mil. euro, în creștere cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Până la finalul acestui an, compania așteaptă afaceri totale de 21 de milioane de euro, mai mult cu 17% față de anul trecut, notează Ziarul financiar.   „Evoluția pozitivă a afacerilor în primele nouă luni din [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]
(Comunicat) United Romanian Breweries Bereprod (URBB) lansează pe piața din România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat. Noul ambalaj este unic pe segmentul super premium din România și vine în întâmpinarea trendului ascendent de consum de bere la sticlă din ultimii ani. ”Carlsberg este un brand internațional super premium care, pe parcursul tradiției sale de peste 170 de ani, a devenit sinonim cu calitatea. Caracterul unic [...]
  Ambalarea pulberilor alimentare, a zahărului, orezului, făinii, a cafelei, cacao etc. presupune utilizarea unor echipamente specifice de mare productivitate, fiabile, cu un consum cât mai mic de energie și cu o rată a pierderilor cât mai mică. Detaliem mai jos principalele echipamente folosite.   Mașini automate de ambalat   Ambalarea pulberilor alimentare destinate comercializării directe în magazin se face complet automat, pe linii de mare [...]
Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014. Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona [...]
GEA Procomac  a lansat noua sa gamă de sticle PET White&Safe, create special cu o barieră de lumină astfel încât să ofere produsului lactate de înaltă calitate cea mai bună viață la raft combinând cantitatea  de lumină cu cererile de siguranța, informează Dairy Reporter. Această gamă de produse permite procesatorilor de lactate să controleze nivelul de protecție al luminii oferit de ambalaj în funcție de nevoile [...]
Kearney Blue, un producător de brânzeturi artizanale din Irlanda de Nord a dezvoltat un ambalaj pentru retail ca parte a strategiei sale de creștere rapidă a vânzărilor în magazinele de specialitate, precum si in alte magazine independente din Marea Britanie si Irlanda. Compania a lansat de curand brânza albastră de 225 g cu un pret recomandat pentru retail de 7.38 euro, informează Dairy Industries. Kearney Blue, lansată în 2010 de către Paul McClean, este o [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN