Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 



Supermarket-urile olandeze Jumbo și C1000 au boicotat uleiul de măsline Bertolli și produse din gama Ferrero și Douwe Egberts urmare a unor negocieri de stabilire a prețurilor- deși produsele Douwe Egberts a revenit la rafturi săptămâna trecută, după ce a ajuns la un acord cu retail-ul, informează Food Navigator.


Delistarea produselor a durat câteva săptămâni, după ce producătorii nu au reușit să ajungă la un acord cu retailul privind prețul, ambele făcând parte din lanțul de supermarketuri Jumbo Supermarkets Group.


"Putem confirma că, în prezent unele produse de Bertolli (ulei de măsline) și Ferrero nu sunt vândute de către Jumbo, în urma unor conversații pe care le avem cu acești furnizori cu privire la condițiile de cumpărare", a declarat purtătorul de cuvânt al Jumbo, ClaireTrügg.


"La Jumbo, garantam clientilor nostri cel mai mic pret. De aceea, vrem să avem cel mai bun preț posibil, din care clienții noștri pot beneficia. Până atunci, vă oferim o alternativa potrivita pentru aceste produse, cum ar fi propriul nostru brand Jumbo ", a spus aceasta.


Nimeni de la compania-mamă Deloleo care produce uleiul de măsline Bertolli nu a răspuns la aceste afirmații din presă, însă prețurile la uleiul de măsline au crescut foarte mult după ce industria europeană a uleiului de măsline a fost lovită anul trecut de condițiile meteo neobișnuite, insecte și efectivele mari de grauri, bacterii care a distrus pături ale culturii.


Potrivit Consiliului Internațional al Măslinelor, producția se află la cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani și tarifele pentru producătorii s-au dublat, la 121% în decembrie 2014, comparativ cu un an mai devreme.


Prețurile la cacao au crescut, de asemenea, în ultimul an, în creștere cu 12% în luna octombrie, comparativ cu un an mai devreme, ceea ce duce la prețuri mai mari pentru produsele din ciocolată din industrie, în timp ce prețurile la cafea s-au dublat anul trecut, după o secetă care a devastat producție în Brazilia.



Un purtator de cuvant al companiei producătoare de cafea Douwe Egberts a adeclarat că a ajuns la un acord cu Jumbo marțea trecută, adică lanțurile de supermarketuri ar lista din nou produsele sale, imediat. El nu a elaborat situația cu privire la impactul delistării produselor care au avut impact asupra societății, nici cu privire la detaliile negocierilor.


Reprezentanții Ferrero nu a răspuns la o întrebare despre efectul boicotului asupra activității companiei.


Potrivit cifrelor Nielsen, supermarket-urile din grupul Jumbo au avut o pondere de 21,7% din piata de retail cu produse alimentare olandeză în 2012.


 

Alte articole recomandate:

La două săptămâni după ce Camera Deputaților a aprobat controversata Lege 321, reprezentanții marilor rețele internaționale continuă să tragă semnale de alarmă cu privire la implicațiile mai multor articole din noua Lege 321, efectele acestora asupra industriei de retail și FMCG, dar și ale economiei în general. „Din punctul nostru de vedere, va fi măcel. Dacă cineva ar fi vrut să scoată o lege care sa ducă la moartea producătoril [...]
Bucura-te de sarbatori cu cea mai buna oferta Tuborg "Open for more", se numește campania promoțională demarată recent de producătorul olandeze. În acest sens, membri existenti deja in clubul Tuborg au primit un sms de la Tuborg. In sms exista un cod unic care ii permite membrului sa achizitioneze pana la 6 oferte Tuborg. Codul unic este generat doar pentru un membru, pe numarul de mobil respectiv, informeaza IAA.ro. Consumatorii care doresc sa intre in club trebuie sa intre [...]
Unele hipermarketuri aleg să comercializeze produse de origine germană, spaniolă, tucească, chineză sau italiană. De cealaltă parte, patronatele afirmă că cele mai multe legume disponibile, la ora actuală, pe piață provin din depozitele și din șoproanele producătorilor locali. Aceștia atrag, însă, atenția că fructele românești au ajuns la o treime din consum și riscă să dispară din magazine și piețe în următorii 3-5 ani.   Bottom of Form Fructele și legumele [...]
Rețeaua de magazine Auchan din România aproape s-a triplat după preluarea Real (de la 11 la 31 de unități). Afacerile grupului francez Auchan au crescut în prima jumătate a acestui an cu 83%, la aproape 1,9 mld. lei (424 mil. euro) după integrarea celor 20 de hipermarketuri Real, potrivit datelor publice. Astfel, businessul retailerului francez a avansat cu 83% în contextul în care numărul de magazine aproape s-a triplat, de la 11 la 31. Până la [...]
Din cele 41 de companii cu cifre de afaceri de peste 500 milioane lei analizate, doar 14 au obtinut o crestere a afacerilor in perioada 2008 – 2012, grupul Smithfield fiind printre premianta, informeaza Revista Piata. Cresteri importante au mai obtinut in aceasta perioada companiile Smithfield Ferme si Smithfield Prod, apartinand aceluiasi grup Smithfield, crestere bazata pe investitii in capacitati noi de productie, dar si pe extinderea portofoliului de produse livrate pe pi [...]
Consumul dă semne de oboseală după ce în luna august cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul a crescut cu 3,7% comparativ cu perioada similară din 2013, un avans de două ori mai mic decât în iulie și de aproape trei ori mai mic comparativ cu iunie. Cifra de afaceri în consumul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a început să crească în septembrie anul trecut și timp de un an a avansat fără sincope, potrivit datelor de la [...]
Consiliul Concurenței a dat o lovitură grea marilor retaileri din industria alimentară, la sfârșitul anului trecut, dând amenzi de aproximativ 35 milioane euro. Retalailerii sancționați au anunțat la unison că vor da în judecată Consiliul Concurenței, iar în momentul de față aceștia așteaptă motivația scrisă a deciziei Consiliului cu pricina. Singurul punct comun în care cad de acord ambele tabere este acela că interesul lor major este....binele [...]
Mai multe asociații au depus plângere joi în Franța împotriva grupului de mare distribuție Auchan pentru practici comerciale înșelătoare, la un an de la catastrofa de la Rana Plaza, în Bangladesh, relatează AFP. Această plângere adresată Parchetului din Lille (nord) de către asociațiile Sherpa, Peuples Solidaires Ethique se fondează pe angajamentele etice ale Auchan privind respectarea dreptului muncii. “Plângerea a plecat ieri (miercuri) seara [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN