Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 



Supermarket-urile olandeze Jumbo și C1000 au boicotat uleiul de măsline Bertolli și produse din gama Ferrero și Douwe Egberts urmare a unor negocieri de stabilire a prețurilor- deși produsele Douwe Egberts a revenit la rafturi săptămâna trecută, după ce a ajuns la un acord cu retail-ul, informează Food Navigator.


Delistarea produselor a durat câteva săptămâni, după ce producătorii nu au reușit să ajungă la un acord cu retailul privind prețul, ambele făcând parte din lanțul de supermarketuri Jumbo Supermarkets Group.


"Putem confirma că, în prezent unele produse de Bertolli (ulei de măsline) și Ferrero nu sunt vândute de către Jumbo, în urma unor conversații pe care le avem cu acești furnizori cu privire la condițiile de cumpărare", a declarat purtătorul de cuvânt al Jumbo, ClaireTrügg.


"La Jumbo, garantam clientilor nostri cel mai mic pret. De aceea, vrem să avem cel mai bun preț posibil, din care clienții noștri pot beneficia. Până atunci, vă oferim o alternativa potrivita pentru aceste produse, cum ar fi propriul nostru brand Jumbo ", a spus aceasta.


Nimeni de la compania-mamă Deloleo care produce uleiul de măsline Bertolli nu a răspuns la aceste afirmații din presă, însă prețurile la uleiul de măsline au crescut foarte mult după ce industria europeană a uleiului de măsline a fost lovită anul trecut de condițiile meteo neobișnuite, insecte și efectivele mari de grauri, bacterii care a distrus pături ale culturii.


Potrivit Consiliului Internațional al Măslinelor, producția se află la cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani și tarifele pentru producătorii s-au dublat, la 121% în decembrie 2014, comparativ cu un an mai devreme.


Prețurile la cacao au crescut, de asemenea, în ultimul an, în creștere cu 12% în luna octombrie, comparativ cu un an mai devreme, ceea ce duce la prețuri mai mari pentru produsele din ciocolată din industrie, în timp ce prețurile la cafea s-au dublat anul trecut, după o secetă care a devastat producție în Brazilia.



Un purtator de cuvant al companiei producătoare de cafea Douwe Egberts a adeclarat că a ajuns la un acord cu Jumbo marțea trecută, adică lanțurile de supermarketuri ar lista din nou produsele sale, imediat. El nu a elaborat situația cu privire la impactul delistării produselor care au avut impact asupra societății, nici cu privire la detaliile negocierilor.


Reprezentanții Ferrero nu a răspuns la o întrebare despre efectul boicotului asupra activității companiei.


Potrivit cifrelor Nielsen, supermarket-urile din grupul Jumbo au avut o pondere de 21,7% din piata de retail cu produse alimentare olandeză în 2012.


 

Alte articole recomandate:

Retailerul german Kaufland isi continua planurile de expansiune si inaugureaza joi, 11 septembrie, cel de-al 96-lea hypermarket din retea in municipiul Vatra Dornei, judetul Suceava, informează Magazin Progresiv. Kaufland Vatra Dornei este situat pe strada 22 Decembrie, numarul 24, pe locul unei foste fabrici de prelucrare a lemnului. Retailerul a cumparat terenul de 1,3 ha de la producatorul de cherestea Regnafor, valoarea tranzactiei fiind de 3,1 milioane lei (690.000 euro). De la inceputul [...]
Producătorul de vinuri Domeniile Ostrov a înregistrat în luna februarie afaceri de peste 1 milion de lei, în creștere cu aproximativ 15% față de perioada similară a anului trecut. Din totalul vânzărilor sectorul HoReCa a reprezentat 70%. Creșterea afacerilor a fost generată de cele două sărbători care au marcat această lună, Valentine's Day și Dragobetele, informează un comunicat de presă remis redacției Agroazi.ro.   "Cu ocazia celor două sărbători, românii [...]
Cele mai mari 50 de companii din industria alimentară românească cumulează afaceri de 4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că 40% din afacerile cu mâncare sunt controlate de un grup de companii ce reprezintă mai puțin de 1% dintr-o industrie cu 8.400 de firme. Marian Andreev (Prutul), Vasile Lucuț (Unicarm) și Ioan Popa (Transavia), proprietari ai unor afaceri cu rulaje de cel puțin 100 milioane de euro/an, sunt singurii antreprenori români care și-a [...]
Brandul Nana este produsul rezultat în urma parteneriatului dintre End Ibo și compania Malvito Com, aceștia din urmă punând la dispoziție forța lor de marketing și vânzări pentru a promova și distribui batonul de casă Nana, informeaza Progresiv. Prin acest parteneriat, End Ibo va putea să își canalizeze eforturile pentru a crea cât mai multe produse pe gustul consumatorilor, iar Malvito Com va asigura distribuția produselor [...]
Kaufland, liderul detașat din comerțul românesc, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 8 mld. lei, în creștere cu 10% față de anul anterior, în timp ce marja de profit a crescut la 5%, arată datele de la Registrul Comerțului.   Acestea sunt primele date oficiale privind businessul Kaufland în 2014, date care scot în evidență faptul că ritmul de creștere al afacerilor rețelei germane a fost cel mai redus de la intrarea pe piață, informeaz [...]
Cu o valoare a vânzărilor anuale de aproximativ 1,2 miliarde de euro în 2012, categoria mărcilor proprii deținute de lanțurile de supermarketuri și hypermarketuri (numite și mărci private) devine din ce în ce mai importantă pe piața de retail. Astfel, conform unui studiu GfK realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 2.200 de gospodării, numai în prima jumătate a anului 2012, 9 din 10 gospodării au achiziționat cel puțin o dată [...]
Familia austriacă Meinl a achiziționat la începutul anului 2013 producătorul Heidi Chocolat, care deține o unitate de producție în orașul Pantelimon (județul Ilfov).  Compania prin care familia austriacă Meinl controlează cei mai mari producători de ciocolată din România - Heidi Chocolat și Kandia Dulce - a depășit ca vânzări în retail compania americană Mondelez International, care are în portofoliu mărcile Poiana și Milka. Anul trecut, [...]
European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN