Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 



Supermarket-urile olandeze Jumbo și C1000 au boicotat uleiul de măsline Bertolli și produse din gama Ferrero și Douwe Egberts urmare a unor negocieri de stabilire a prețurilor- deși produsele Douwe Egberts a revenit la rafturi săptămâna trecută, după ce a ajuns la un acord cu retail-ul, informează Food Navigator.


Delistarea produselor a durat câteva săptămâni, după ce producătorii nu au reușit să ajungă la un acord cu retailul privind prețul, ambele făcând parte din lanțul de supermarketuri Jumbo Supermarkets Group.


"Putem confirma că, în prezent unele produse de Bertolli (ulei de măsline) și Ferrero nu sunt vândute de către Jumbo, în urma unor conversații pe care le avem cu acești furnizori cu privire la condițiile de cumpărare", a declarat purtătorul de cuvânt al Jumbo, ClaireTrügg.


"La Jumbo, garantam clientilor nostri cel mai mic pret. De aceea, vrem să avem cel mai bun preț posibil, din care clienții noștri pot beneficia. Până atunci, vă oferim o alternativa potrivita pentru aceste produse, cum ar fi propriul nostru brand Jumbo ", a spus aceasta.


Nimeni de la compania-mamă Deloleo care produce uleiul de măsline Bertolli nu a răspuns la aceste afirmații din presă, însă prețurile la uleiul de măsline au crescut foarte mult după ce industria europeană a uleiului de măsline a fost lovită anul trecut de condițiile meteo neobișnuite, insecte și efectivele mari de grauri, bacterii care a distrus pături ale culturii.


Potrivit Consiliului Internațional al Măslinelor, producția se află la cel mai scăzut nivel din ultimii 15 ani și tarifele pentru producătorii s-au dublat, la 121% în decembrie 2014, comparativ cu un an mai devreme.


Prețurile la cacao au crescut, de asemenea, în ultimul an, în creștere cu 12% în luna octombrie, comparativ cu un an mai devreme, ceea ce duce la prețuri mai mari pentru produsele din ciocolată din industrie, în timp ce prețurile la cafea s-au dublat anul trecut, după o secetă care a devastat producție în Brazilia.



Un purtator de cuvant al companiei producătoare de cafea Douwe Egberts a adeclarat că a ajuns la un acord cu Jumbo marțea trecută, adică lanțurile de supermarketuri ar lista din nou produsele sale, imediat. El nu a elaborat situația cu privire la impactul delistării produselor care au avut impact asupra societății, nici cu privire la detaliile negocierilor.


Reprezentanții Ferrero nu a răspuns la o întrebare despre efectul boicotului asupra activității companiei.


Potrivit cifrelor Nielsen, supermarket-urile din grupul Jumbo au avut o pondere de 21,7% din piata de retail cu produse alimentare olandeză în 2012.


 

Alte articole recomandate:

Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail. Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență [...]
Înghețata Cremosso, fabricată de producătorul internațional Ledo în Croația în colaborare cu Danone România (companie care deține brandul), a ajuns în șase rețele de magazine printre care și Carrefour, Kaufland, Metro sau Selgros, conform unor surse din cadrul producătorului. „Iaurturile Cremosso sunt produse de Danone în București. Pentru înghețată am ales să colaborăm cu un partener specializat în această industrie și am ales producătorul [...]
Profi  a deschi, joi, la Mogosoaia cel de-al 220-lea magazin al sau, aceasta fiind cea de-a doua unitate preluata de la compania  Cris-Tim, unul dintre cei mai mari producatori de mezeluri din Romania. Astfel, Profi ajunge sa fie prezent in 113 localitati din 40 de judete.  Situat pe Soseaua Bucuresti-Targoviste nr.1A, unitatea comerciala din Mogosoaia, care va functiona in format Profi City, se intinde pe o suprafata totala de 336 mp si are o sala de vanzari de 213 mp, [...]
PROFI a inaugat noi magazine la Iași, Piatra Neamț, Buzău, Ghimpați și Tămășeni. Locuitorii din Iași se bucură de un nou magazin PROFI, cel de-al 13-lea din localitate. Acesta funcționează pe strada Canta, nr. 41, în format City, ridicând la 94 numărul unităților din acest fel. Sup suprafața sa totală este de 334 m2 din care suprafața de vânzare ocupă 265 m2. Unitatea din Piatra Neamț se află în Complexul Comercial [...]
Lidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la ieșirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri și produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail. Decizia apare pe fondul reacției societății britanice la situația creată de majoritatea retailerilor care sabotează eforturile părinților de a-și încuraja copii să mănânce sănătos prin expunerea snacksurilor și a dulciurilor la casele de marcat. Săptămâna [...]
Începând de săptămâna trecuta, locuitorii din Crasna, Pogoanele, Peretu și Teaca, precum și un număr crescut de băcăuani se bucură de produsele variate, de calitate și la prețuri avantajoase oferite de PROFI la momentul cand cu toții se pregătesc să-și umple cămara cu bunătăți pentru iarnă. Cu toții găsesc acum cu ușurință unele dintre cele mai savuroase fructe și legume din recolta românească și nu numai, gata [...]
European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]
Retailerii moderni si-au dezvoltat retelele in luna iulie, fiind inaugurate in total 16 unitati comerciale. In ceea ce priveste formatul, jucatorii s-au concentrat pe extinderea retelelor de proximitate. Reteaua Mega Image a bifat cele mai multe deschideri, cu 9 magazine noi. Pe locul al doilea in topul celor mai expansivi retaileri se afla Profi, cu 5 unitati, iar pozitia a treia este ocupata de Penny si Lidl, care au inaugurat cate un magazin.  Dintre cele 9 unitati comerciale deschise [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN