Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Pe piața batoanelor de ciocolată din România, doar trei din primele zece branduri sunt produse pe plan local, arăta un clasament întocmit anul trecut de Ziarul Financiar. Cu toate acestea, într-un top cinci al celor mai vândute mărci de batoane de ciocolată de pe piața românească, cele două mărci românești (Rom Autentic și Făgăraș, ce dețin pozițiile unu și trei) totalizează vânzări care întrec locurile doi, patru și cinci (Snikers, Lion și Kinder Bueno): 43,5 milioane batoane vândute (în 2013), față de ”doar” 39 milioane batoane vândute de competitorii din top 5. Numărul unu în top, brandul Rom Autentic, produs la București de Kandia Dulce întrece pe piața din România, într-un raport de aproape 2 la 1, marca Snickers, numărul unu mondial cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel global.


 


Kandia, un lider "Dulce"


 


În 2014, liderul pieței, Kandia Dulce, care deține mărcile de batoane de ciocolată Rom Autentic, Făgăraș, Papi, Kandia, Laura, Vis, Primola, Novatini, Majestic și Heidi și-a întărit poziția, crescându-și vânzările până la nivelul de 36,6 milioane de bucăți pentru marca Rom Autentic și până la 15 milioane de bucăți în cazul mărcii Făgăraș (rezultat înregistrat în cele 12 luni ale intervalului septembrie 2013-august 2014). Rom Autentic este cel mai puternic brand al Kandia Dulce, 25% din cifra de afaceri și volumele realizate de companie fiind reprezentate de produsele comercializate sub această marcă; acest brand este numărul 1 în categoria de batoane de ciocolată, cu o cotă de piață de 20% în volum și 21% în valoare, în august 2014 (calculele realizate de Kandia Dulce bazate în parte pe datele raportate de Nielsen prin intermediul Retail Index Service).


 


Produsul nu diferă cu nimic de prototip, dovedind că nu este nevoie de o reinventare permanentă, păstrându-și forma, de-a lungul timpului, și însemnele tricolorului românesc. Singurele modificări aduse produsului au fost cele referitoare la gramaj (dimensiuni) ca răspuns la cererea crescută din partea consumatorilor. De remarcat și faptul că majoritatea ingredientelor sunt cumpărate din România (doar cacaoa este adusă de afară).


 


 


Batonul de ciocolată Rom Autentic a reușit să își păstreze relevanța atât pentru publicul ce a copilărit cu el în perioada comunistă, cât și pentru generațiile de după 1990. ”În spatele succesului ROM a stat un mix de factori. Succesul a fost foarte evident mai ales în ultimele 12 luni. Evoluția aceasta are la bază mai mulți factori printre care produsele nou lansate, în ultimul an. ROM a migrat de la componenta dark în zona de ciocolată cu lapte. Noutatea aceasta a deschis o componentă de consum care este foarte mare. 85% dintre consumatorii de ciocolată preferă ciocolata cu lapte. În jur de 15% preferă ciocolata amăruie 


 


În ultimul timp, ciocolata amăruie cucerește un segment din ce în ce mai mare de public, la nivel global, nu doar la noi, dar, totuși, nu atinge niveluri comparabile de consum cu ciocolata cu lapte”, declara într-un interviu pentru DCNews, managerul Kandia Dulce, Mihai Georgescu. În afara Rom Autentic, liderul pieței batoanelor de ciocolată, Kandia Dulce mai deține mărcile Făgăraș (locul 3 pe piața batoanelor de ciocolată), Papi (locul 9), precum și alte mărci: Kandia, Laura, Vis, Primola, Novatini, Majestic, Heidi.


 


În luptă cu giganții pieței internaționale


 


Cei mai importanți concurenți ai Kandia, pe segmentul batoanelor de ciocolată sunt toți competirori de anvergură internațională: Mars (cu mărcile Snickers, Bounty, Twix și Mars), Ferrero (cu Kinder Bueno) și Nestlé Romania (cu mărcile Lion și Kit Kat), conform datelor furnizate de Consiliul Concurenței. De remarcat că principala bătălie pe segmentul batoanelor de ciocolată la nivel de companii se dă între produsele Kandia Dulce (vânzări totale în top 10 cele mai bine vândute branduri de batoane de ciocolată la nivelul anilor 2013 de 48,1 milioane bucăți, cu mărcile Rom Autentic, Făgăraș și Papi)) și cele ale Mars (42,9 milioane bucăți vândute prin mărcile Snickers, Bounty, Twix și Mars).


 


Din punctul de vedere al mărcilor, competitorii principali ai Rom Autentic sunt Snickers (de la Mars, ce ocupă locul 2 pe segmentul batoanelor de ciocolată, cu vânzări de 17,4 milioane bucăți în 2013, an pentru care există date comparabile), Lion (de la Nestle, locul 4 cu 10,9 milioane bucăți vândute), Kinder Bueno (de la Ferrrero, locul 5, cu vânzări de 10,7 milioane bucăți).


 


Segmentul batoanelor este una dintre cele mai mari categorii din piața ciocolatei, ajungând la o valoare totală de aproximativ 60 de milioane de euro. Domeniul a fost relativ stabil ca evoluție și pondere în piața ciocolatei în ultimii trei ani, schimbările de la un an la altul fiind relativ mici și uneori de sens contrar dacă ne raportăm la volume și valori. Spre exemplu, piața batoanelor de ciocolată a înregistrat în perioada decembrie 2012 - noiembrie 2013 o scădere de 0,6% în volum și un plus de 0,6% în valoare, ajungând la 258 de milioane de lei (58 mil. euro)“, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piață Nielsen. Stagnarea pieței batoanelor de ciocolată se poate explica și prin concurența pe care o fac acestor produse napolitanele ”countlines” (ambalate individual), segment care ia o parte din vânzările în volum ale pieței batoanelor de ciocolată, în condițiile în trendul de consum este unul centrat din ce în ce mai mult pe o nutriție echilibrată, compusă din produse mai ușoare și mai sărace din punctul de vedere al numărului de calorii.


 


Raportat la preț, la cantități egale (kg), batoanele de ciocolată se află între tablete, care sunt cele mai ieftine și bomboane și praline care este categoria cea mai scumpă din piața ciocolatei, conform datelor Consiliului Concurenței. Batoanele de ciocolată sunt mult mai des cumpărate decât tabletele și bomboanele. Ele sunt disponibile pe scară largă în magazine mici, care captează 75% din vânzările acestei categorii.


 


Adolescenții, primii cumpărători


 


Batoanele de ciocolată sunt cumpărate în primul rând pentru consumul instant de către adolescenți și tineri și sunt în mod normal servite ca o gustare individuală. ”Batonul de ciocolată este în esență un produs de impuls. El este cumpărat pe baza unui impuls care se generează în 3-4 secunde. Deci, pentru a face vânzare, trebuie să fii foarte vizibil. Pentru a fi vizibil, trebuie să îți instalezi un echipament de vânzare care să îți sublinieze vizibilitatea sau să îți faci loc în cadrul unui echipament deja existent. În zona tradițională, trebuie să îți instalezi propriul echipament, care să îți asigure acea vizibilitate. Componenta de distribuție și de vizibilitate în ecuația performanței ROM sunt cele mai importante. În plus, este foarte importantă partea de comunicare”, arată directorul Kandia Dulce.


 


Consum mic de ciocolată pe locuitor, în România


 


În România, consumul de ciocolată (tablete, batoane, praline) este mult sub media europeană, fiind de circa 1,4 kg per capita, conform datelor Euromonitor 2013. Bulgaria, de exemplu, are un consum de ciocolată de 3,2 kg/locuitor/an, Elveția de 11 kg/locuitor/an, iar media consumului de ciocolată în UE este de 6 kg/locuitor/an. ”Avem nivele de consum mai mici decât în alte țări, dar trebuie să nuanțăm puțin lucrurile. Dacă facem o analiză în România urban față de rural, comparativ cu țările din Europa, vom vedea că lucrurile se schimbă net, iar diferențele nu sunt foarte mari. Să nu uităm că România este o țară care are o anumită infrastructură, iar infrastructura are o mare importanță în capacitatea de a dezvolta consumul.


 


În al doilea rând, vorbim și despre o infrastructură demografică care nu îți permite să accesezi în același fel și cu aceleași costuri toți consumatorii. Astfel, ai o zonă de consum relativ comparabilă cu media europeană, în orașe, dar există și o zonă de consum rural, unde nivelul scade foarte mult”, explica pentru DCNews, managerul Kandia Dulce, Mihai Georgescu.


 


Un alt motiv al consumului mai scăzut de ciocolată al românilor este și faptul că încă facem în casă multe prăjituri, în medie, de două-trei ori pe săptămână, conform datelor firmelor de cercetare a pieței. Astfel, Ioana Mocanu, Group Brand Manager Confectionary, Nestlé Romania, companie care este prezentă pe piața locală cu două mărci de batoane de ciocolată: Lion și Kit Kat, declara pentru Revista Piața că „Problema ar putea veni și din faptul că încă nu suntem obișnuiți să consumăm atât de mult din comerț, românii continuând să gătească foarte des prăjituri și deserturi în casă”.

Alte articole recomandate:

Dacă până în 2008, creșterea spectaculoasă a pieței de bunuri de larg consum a asigurat companiilor din domeniu un mediu de dezvoltare extrem de favorabil, după această dată, evoluția în scădere, stagnantă sau în cel mai bun caz expansiunea la ritmuri de creștere de doar 1-2% pentru multe dintre sectoarele acestui segment a constituit începutul ”durerilor de cap” pentru mulți dintre managerii firmelor din domeniu. Cei care [...]
În perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor, vor intensifica acțiunile de control la unitățile care procesează, depozitează, transportă și comercializează produse alimentare de origine animală animală și non-animală. Sunt vizate și unități de fabricare a produselor de morărit și panificație, a produselor de patiserie, depozite cu legume, fructe, semințe și conserve, unități de fabricare a băuturilor alcoolice ș [...]
Traian Băsescu, președintele României a retrimis ieri, 9 decembrie Parlamentului, legea de aprobare Ordonanței Guvernului 58/2013 care viza organizarea camerelor pentru agricultură, silvicultură și dezvoltare rurală. Potrivit acestuia, motivul pentru care nu a promulgat legea este că se urmărește repolitizarea camerelor agricole. Președintele a rugat Parlamentul să reanalizeze legea, recomandând ca legea să fie concepută astfel încât agricultorii să-i aleagă pe [...]
DairyReporter publică în ediția curentă un interesant articol în care se afirmă că firmeleproducătoare de probiotice au beneficiat de soluții tehnologice inspirate de tehnologiile producerii gelurilor de duș, precum și de transfer din zona producției farmaceutice. Astfel, Dr. David Calvert, expert al companiei britanice IFormulate Ltd., a afirmat în cursul unei comunicări științifice susținută la începutul acestei luni l [...]
  BladeStop, producătorii de echipamente senzoriale care pot reduce apariția de accidente la serviciu pentru persoanele care folosesc cuțite sau fierăstraie a lansat un nou produs de siguranță, GloveCheck. După succesul BladeStop de la lansarea sa în ianuarie 2014, compania a adăugat un alt nivel de siguranță în echipamentele sale GloveCheck care poate identifica o mănușă în fața unui ferăstrău. BladeStop a raportat că riscul de rănire al [...]
Grupul german Karcher a finalizat anul trecut fabrica de aspiratoare din Curtea de Argeș, la circa un an de la începerea lucrărilor. Mai mult, fabrica are deja 139 de salariați și vrea ca până în 2019 să ajungă la 313 angajați, potrivit unui document publicat de Ministerul de Finanțe în care este prezentat stadiul implementării proiectelor aprobate spre finanțare în temeiul HG nr. 807/ 2014. Com­pania CER Clea­ning Equi­pment, prin ca­re nemții de [...]
(INSSE) În luna iunie 2014, față de luna precedentă, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate a crescut la pǎsǎri, iar la bovine, porcine și ovine și caprine a scăzut; greutatea în carcasă a acestora a scǎzut la toate speciile.  În comparație cu aceeași lună a anului 2013, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate șigreutatea în carcasǎ a acestora au crescut la toate speciile. Iunie 2014 comparativ cu mai 2014 Numărul total de bovine [...]
(Autor: Ioan Șerbănescu) O femeie din Brooklyn, New York a renunțat la slujba de consultant la Microsoft pentru a se dedica noii sale idei de afaceri: producția de supe la cutie din oasele reciclate de la ferme.Într-un articol publicat pe site-ul american Modernfarmer.com și preluat de recolta.eu, este prezentată povestea lui Rachel Mamane, un mic producător de supe congelate la cutie din Brooklyn, New York.Un fapt special al produselor sale este că, fie că vorbim de supa de [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN