Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Agenții economici care desfășoară activități comerciale, de producție sau prestări servicii au obligația obținerii acordului administrației publice locale, materializat prin eliberarea unui certificat de oportunitate, de către primăria localității în care își desfășoară activitatea.


 


Cerințe și criterii ce trebuie îndeplinite


 


Certificatul de oportunitate, emis simultan cu avizul pentru programul de funcționare, se eliberează pentru fiecare punct de lucru al agenților economici, sediile sociale nefiind supuse autorizării, excepție făcând cazurile de vânzare la distanță, când nu există un depozit al agentului economic respectiv. Exercitarea activităților comerciale cu produse din sectorul alimentar și activitățile de alimentație publică necesită cunoștințe de specialitate și se efectuează cu personal calificat. Respingerea cererii de eliberare a certificatului de oportunitate poate fi contestată conform legii contenciosului administrativ.


 


Personalul angajat în efectuarea activităților comerciale cu produse din sectorul alimentar și alimentație publică trebuie să îndeplinească una dintre următoarele cerințe profesionale:



  1. să fi absolvit un curs de specialitate, pentru producția/comercializarea produselor alimentare și/sau de alimentație publică, organizat conform legislației în vigoare;

  2. să fi desfășurat cel puțin 2 ani de activitate profesională în domeniul producției/comercializării produselor alimentare și/sau de alimentație publică și să fi absolvit un curs de noțiuni fundamentale de igienă, organizat în conformitate cu legislația în vigoare.


 


Cererile referitoare la eliberarea certificatului de oportunitate nu trebuie să contravină planului general de dezvoltare urbană locală și criteriilor generale privind determinarea zonelor comerciale din localități. Totodată, solicitările trebuie să aibă în vedere posibilele prejudicii pe care le poate aduce activitatea ce urmează a fi desfășurată, spațiilor aflate în apropierea sau incinta unor clădiri de valoare arhitectonică ori cu valoare de patrimoniu. În aceste condiții, activitatea trebuie desfășurată în spații armonizate cu arhitectura zonală.


 


Armonizarea principiilor urbanismului cu cele de mediu sunt imperios necesare, deținerea legală a spațiului în care se desfășoară activitatea făcându-se sub condiția respectării prevederilor legale, în materie de urbanism, circulație (neafectarea spațiilor pietonale și rutiere), respectarea normelor de conviețuire socială, ordine și liniște publică.


 


Pentru spațiile situate în clădiri colective, schimbarea destinației locuințelor, precum și a spațiilor cu altă destinație situate în clădiri colective se poate face numai în baza hotărârii Adunării Generale a Asociației de proprietari, cu acordul proprietarilor direct afectați, cu respectarea prevederilor Legii locuinței și a prevederilor legale privind organizarea și funcționarea Asociațiilor de proprietari.


 


Metodologia de eliberare


 


În vederea obținerii certificatului de oportunitate emis de primăria locală se vor anexa în copie, alăturat cererii pentru obținerea certificatului de oportunitate (formular tip) și a cererii pentru aprobarea programului de funcționare (formular tip):



  1. Acordurile vecinilor limitrofi, sub semnătură privată;

  2. Actul constitutiv al societății (statut, contract de societate);

  3. Certificatul de înmatriculare sau înregistrare la Registrul Comerțului și anexele aferente, în cazul certificatului de înmatriculare preschimbat;

  4. Cod fiscal;

  5. Actul deținerii legale a spațiului, plan de situație;

  6. Declararea punctului de lucru la Oficiul Comerțului sau la Administrația Finanțelor Publice;

  7. Certificatul de clasificare (pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică și pentru unități de alimentație publică);

  8. Acorduri, avize, autorizații, licențe ale instituțiilor expres stabilite și prevăzute de legislația în vigoare;

  9. Contract pentru depozitarea și ridicarea gunoiului;

  10. Acte de calificare profesională de specialitate


 


Cererile pentru eliberarea certificatului de oportunitate pot fi respinse dacă contravin planului general de dezvoltare urbană și criteriilor generale privind determinarea zonelor comerciale din localități. Totodată, solicitările nu pot fi aprobate dacă activitatea se desfășoară în spații improvizate sau nu se armonizează cu arhitectura zonală. Certificatul de oportunitate va fi eliberat persoanei fizice sau juridice, în termen de 30 de zile de la solicitare.


 


Certificatul de oportunitate va fi înseriat și numerotat, va prezenta elemente de siguranță specifice și va fi format din două părți: una care va rămâne în evidența primăriei locale și cealaltă parte, care va fi eliberată agentului economic, în baza documentației depuse. Taxa pentru eliberarea certificatului de oportunitate emis persoanelor fizice și juridice și viza anuală a acestuia sunt prevăzute în hotărârea Consiliului local al primăriei emitente, privind impozitele și taxele locale,


 


Vizarea anuală a certificatului de oportunitate este obligatorie până la data de 30 aprilie a fiecărui an, după care se percep majorări de întârziere, în cuantumul stabilit prin dispozițiile legale în vigoare. Taxa se achită la casieria primăriei locale sau prin ordin de plată, în contul bugetului local.


 


În ce privește programul de desfășurare a activității, unitățile care desfășoară activități de comerț, producție și prestări servicii pot fi deschise în toate zilele săptămânii. Fiecare agent economic își stabilește programul de funcționare, cu prevederile înscrise în legislația muncii, cu condiția respectării reglementărilor în vigoare privind liniștea și ordinea publică și în conformitate cu solicitările autorităților administrației publice locale privind continuitatea unor activități comerciale, în funcție de necesitățile consumatorilor.


 

Alte articole recomandate:

(Mediafax) Senatul a adoptat Ordonanța de Urgență care stabilește majorarea accizei la carburant și schimbarea modului de calcul, introducerea impozitului pe construcții speciale sau majorarea redevențelor. La finalul anului trecut, după ce Guvernul a adoptat OUG, președintele Băsescu declara că nu va adopta Bugetul de stat pe 2014 dacă nu se renunță la majorarea accizei pentru benzină. Ulterior, președintele a semnat Bugetul, întrucât Guvernul a decis amânarea accizei cu [...]
Joi, 17 aprilie 2014, de la ora 11:00, va avea locCONFERINȚA DE LANSARE A CAMPANIEI DE REDUCERE A TVA LA CARNE ȘI PREPARATELE DIN CARNE la sediul Federației Naționale PRO AGRO (Bd. Carol I, nr. 6, et. 2, sector 3, București – lângă clădirea MADR). În aceeași zi va fi lansată și platforma on-line www.taietva.ro. Prin intermediul acesteia românii se pot implica direct în susținerea campaniei și pot urmări [...]
Evaziunea fiscală în piața băuturilor alcoolice spirtoase se situează în prezent la circa 70% și va ajunge în curând la aproximativ 90%, apreciază președintele patronatului Garant, Romulus Dascălu. Acestă situație a fost generată, spune el, de nivelul majorat al accizelor și de creșterea numărului de persoane care produc alcool în locuința proprie, care sunt protejate de legea producției de băuturi spirtoase pentru consum propriu. Piața legală a băuturil [...]
Se întâmplă ca uneori regulile impuse de Uniunea Europeană, chiar și cele în domeniul protecției clienților, să aibă efect de bumerang asupra unor grupuri de consumatori. Acesta ar putea fi și cazul unei beri speciale din Belgia, produsă după metode tradiționale la o mănăstire din Flandra, considerată de majoritatea experților drept “cea mai bună bere din lume”. Berea trapistă sau “de mănăstire” cum mai est [...]
Mihai Petre, Senior Tax Manager-Deloitte si Cosmin Dinca, Tax Consultant-Deloitte: Fiind într-un continuu proces de expansiune, exporturile Românei sunt acoperite de marii producători care au diversificat cerințele clienților de pe piețele externe ale Uniunii Europene. Deși după aderarea României la Uniunea Europeană volumul exporturilor a scăzut ca urmare a apariției tranzacțiilor intracomunitare, vămuirea mărfurilor reprezintă o preocupare continuă pentru [...]
Mihai Vișan: Cu o cifră de afaceri de 10 miliarde euro (2011), segmentul alimentar și cel al băuturilor este, din acest punct de vedere, cel mai puternic sector manufacturier din țara noastră și cel mai important angajator, cu peste 186.000 de angajați. Cum am scris si pe site-ul nostru, această poziție de top necesită o atenție pe măsură din partea autorităților, cu atât mai mult cu cât industria alimentară este principalul debușeu al [...]
Acciza impusa micilor distilerii de alcool etilic, a caror capacitate de productie nu depaseste 10 hectolitri de alcool pur, va fi majorata de la 475 euro/hl la 500 euro/hl, printr-o noua ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal. In proiectul de ordonanta, obtinut de Mediafax, se arata ca nivelul accizelor pentru alcoolul etilic produs de aceste mici distilerii trebuie corelat, in sensul ca acesta trebuie sa fie minimum 50% din nivelul standard, care in prezent este de 1.000 [...]
Schimbarea sistemului de etichetare în UE va afecta toate companiile de produse alimentare. Noul regulament de etichetare la produsele alimentare va intra în vigoare la sfârșitul anului viitor. O modificare importantă este reînnoirea etichetării nutriționale, care va deveni obligatorie, prin înlocuirea CZE (Cantitatea Zilnică Estimată) cu RIS (aportul de referință). David Praz, principalul consilier pe probleme de legislație alimentară de l [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN