Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Agenții economici care desfășoară activități comerciale, de producție sau prestări servicii au obligația obținerii acordului administrației publice locale, materializat prin eliberarea unui certificat de oportunitate, de către primăria localității în care își desfășoară activitatea.


 


Cerințe și criterii ce trebuie îndeplinite


 


Certificatul de oportunitate, emis simultan cu avizul pentru programul de funcționare, se eliberează pentru fiecare punct de lucru al agenților economici, sediile sociale nefiind supuse autorizării, excepție făcând cazurile de vânzare la distanță, când nu există un depozit al agentului economic respectiv. Exercitarea activităților comerciale cu produse din sectorul alimentar și activitățile de alimentație publică necesită cunoștințe de specialitate și se efectuează cu personal calificat. Respingerea cererii de eliberare a certificatului de oportunitate poate fi contestată conform legii contenciosului administrativ.


 


Personalul angajat în efectuarea activităților comerciale cu produse din sectorul alimentar și alimentație publică trebuie să îndeplinească una dintre următoarele cerințe profesionale:



  1. să fi absolvit un curs de specialitate, pentru producția/comercializarea produselor alimentare și/sau de alimentație publică, organizat conform legislației în vigoare;

  2. să fi desfășurat cel puțin 2 ani de activitate profesională în domeniul producției/comercializării produselor alimentare și/sau de alimentație publică și să fi absolvit un curs de noțiuni fundamentale de igienă, organizat în conformitate cu legislația în vigoare.


 


Cererile referitoare la eliberarea certificatului de oportunitate nu trebuie să contravină planului general de dezvoltare urbană locală și criteriilor generale privind determinarea zonelor comerciale din localități. Totodată, solicitările trebuie să aibă în vedere posibilele prejudicii pe care le poate aduce activitatea ce urmează a fi desfășurată, spațiilor aflate în apropierea sau incinta unor clădiri de valoare arhitectonică ori cu valoare de patrimoniu. În aceste condiții, activitatea trebuie desfășurată în spații armonizate cu arhitectura zonală.


 


Armonizarea principiilor urbanismului cu cele de mediu sunt imperios necesare, deținerea legală a spațiului în care se desfășoară activitatea făcându-se sub condiția respectării prevederilor legale, în materie de urbanism, circulație (neafectarea spațiilor pietonale și rutiere), respectarea normelor de conviețuire socială, ordine și liniște publică.


 


Pentru spațiile situate în clădiri colective, schimbarea destinației locuințelor, precum și a spațiilor cu altă destinație situate în clădiri colective se poate face numai în baza hotărârii Adunării Generale a Asociației de proprietari, cu acordul proprietarilor direct afectați, cu respectarea prevederilor Legii locuinței și a prevederilor legale privind organizarea și funcționarea Asociațiilor de proprietari.


 


Metodologia de eliberare


 


În vederea obținerii certificatului de oportunitate emis de primăria locală se vor anexa în copie, alăturat cererii pentru obținerea certificatului de oportunitate (formular tip) și a cererii pentru aprobarea programului de funcționare (formular tip):



  1. Acordurile vecinilor limitrofi, sub semnătură privată;

  2. Actul constitutiv al societății (statut, contract de societate);

  3. Certificatul de înmatriculare sau înregistrare la Registrul Comerțului și anexele aferente, în cazul certificatului de înmatriculare preschimbat;

  4. Cod fiscal;

  5. Actul deținerii legale a spațiului, plan de situație;

  6. Declararea punctului de lucru la Oficiul Comerțului sau la Administrația Finanțelor Publice;

  7. Certificatul de clasificare (pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică și pentru unități de alimentație publică);

  8. Acorduri, avize, autorizații, licențe ale instituțiilor expres stabilite și prevăzute de legislația în vigoare;

  9. Contract pentru depozitarea și ridicarea gunoiului;

  10. Acte de calificare profesională de specialitate


 


Cererile pentru eliberarea certificatului de oportunitate pot fi respinse dacă contravin planului general de dezvoltare urbană și criteriilor generale privind determinarea zonelor comerciale din localități. Totodată, solicitările nu pot fi aprobate dacă activitatea se desfășoară în spații improvizate sau nu se armonizează cu arhitectura zonală. Certificatul de oportunitate va fi eliberat persoanei fizice sau juridice, în termen de 30 de zile de la solicitare.


 


Certificatul de oportunitate va fi înseriat și numerotat, va prezenta elemente de siguranță specifice și va fi format din două părți: una care va rămâne în evidența primăriei locale și cealaltă parte, care va fi eliberată agentului economic, în baza documentației depuse. Taxa pentru eliberarea certificatului de oportunitate emis persoanelor fizice și juridice și viza anuală a acestuia sunt prevăzute în hotărârea Consiliului local al primăriei emitente, privind impozitele și taxele locale,


 


Vizarea anuală a certificatului de oportunitate este obligatorie până la data de 30 aprilie a fiecărui an, după care se percep majorări de întârziere, în cuantumul stabilit prin dispozițiile legale în vigoare. Taxa se achită la casieria primăriei locale sau prin ordin de plată, în contul bugetului local.


 


În ce privește programul de desfășurare a activității, unitățile care desfășoară activități de comerț, producție și prestări servicii pot fi deschise în toate zilele săptămânii. Fiecare agent economic își stabilește programul de funcționare, cu prevederile înscrise în legislația muncii, cu condiția respectării reglementărilor în vigoare privind liniștea și ordinea publică și în conformitate cu solicitările autorităților administrației publice locale privind continuitatea unor activități comerciale, în funcție de necesitățile consumatorilor.


 

Alte articole recomandate:

Prin compoziția sa specială, Yummy Sweetener Red poate înlocui zahărul din preparate fără a modifica gustul acestora, putându-se astfel utiliza într-o varietate largă de preparate culinare.   Acum, pentru prima dată nu trebuie să vă îngrijorați datorită gustului neplăcut al îndulcitorului.   - Echivalentul a 1 kg. de zahăr costă doar 2,2 lei și gustul perfect de zahăr este garantat. - 0 zahăr, 0 calorii, 0 indice glicemic [...]
Noile reglementări ale Uniunii Europene în materie de protecția plantelor îi pune în dificultate pe fermierii comunitari care trebuie să obțină mult mai multe alimente, în condițiile în care au la dispoziție tot mai puține produse fitosanitare pe care le pot folosi. "Agricultorii europeni au fost nevoiți să reducă cu 36% cantitatea de îngrășăminte utilizată. Acest lucru este inacceptabil. Fermierii nu vor mai putea produce alimentele pe care și le dore [...]
  Alimentele care provin exclusiv din zonele de munte vor putea purta eticheta de ”produs montan”, potrivit Comisiei Europeane care a adoptat  recent un nou regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a acestei mențiunii în comercializare. Decizia luată la Bruxelles este favorabilă producătorilor români și le-ar putea asigura o mai mare deschidere pe piața internă, dar și în afară, informeaza Agrointel. Regulile conform [...]
Reacționând față de situația deosebit de gravă din zona afacerilor cu alcool și băuturi spirtoase, Asociația Spirits România a luat atitudine în mod public, prin domnul Florin Rădulescu, președintele organizației.   Potrivit acestuia, statul român colectează circa 85 de milioane de euro anual din acciza la alcool (fără bere și vin), în timp în ce țări precum Bulgaria sau Slovacia, unde consumul de băuturi spirtoa [...]
Prin noua formă a Legii terenurilor agricole, se acordă drept de preempțiune coproprietarilor, arendașilor și statului Camera Deputaților a adoptat, marți, cu 256 de voturi „pentru“, 51 de voturi „împotrivă“ și 20 de abțineri, proiectul Legii terenurilor agricole, admițând în parte obiecțiile președintelui din cererea de reexaminare. Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a spus, în plen, că este o lege foarte bună și că a profitat de cererea [...]
Senatul nu a aprobat propunerea Președenției României de reexaminare a legii de reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în care se solicita menținerea statutului juridic al inspectoratelor teritoriale pentru calitatea semințelor. În solicitarea de reexaminare, Traian Băsescu explica faptul că desființarea celor 30 de inspectorate teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor și modificarea denumirii lor vor duce la p [...]
Mihai Vișan: Cu o cifră de afaceri de 10 miliarde euro (2011), segmentul alimentar și cel al băuturilor este, din acest punct de vedere, cel mai puternic sector manufacturier din țara noastră și cel mai important angajator, cu peste 186.000 de angajați. Cum am scris si pe site-ul nostru, această poziție de top necesită o atenție pe măsură din partea autorităților, cu atât mai mult cu cât industria alimentară este principalul debușeu al [...]
(Agerpres) Producătorul magiunului de Topoloveni, Sonimpex Topoloveni, are pe rol două procese cu producătorii care nu respectă legea magiunului, a declarat, recent, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei. "Pe rol avem două procese. Atâta timp cât nu am ajuns la primul termen nu are sens să divulgăm numele lor. Așteptăm să ne comunice avocatul primul termen. Am discutat cu producătorii si au spus "Ei si ce dacă!". A fost o notificare oficială, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN