Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Agenții economici care desfășoară activități comerciale, de producție sau prestări servicii au obligația obținerii acordului administrației publice locale, materializat prin eliberarea unui certificat de oportunitate, de către primăria localității în care își desfășoară activitatea.


 


Cerințe și criterii ce trebuie îndeplinite


 


Certificatul de oportunitate, emis simultan cu avizul pentru programul de funcționare, se eliberează pentru fiecare punct de lucru al agenților economici, sediile sociale nefiind supuse autorizării, excepție făcând cazurile de vânzare la distanță, când nu există un depozit al agentului economic respectiv. Exercitarea activităților comerciale cu produse din sectorul alimentar și activitățile de alimentație publică necesită cunoștințe de specialitate și se efectuează cu personal calificat. Respingerea cererii de eliberare a certificatului de oportunitate poate fi contestată conform legii contenciosului administrativ.


 


Personalul angajat în efectuarea activităților comerciale cu produse din sectorul alimentar și alimentație publică trebuie să îndeplinească una dintre următoarele cerințe profesionale:



  1. să fi absolvit un curs de specialitate, pentru producția/comercializarea produselor alimentare și/sau de alimentație publică, organizat conform legislației în vigoare;

  2. să fi desfășurat cel puțin 2 ani de activitate profesională în domeniul producției/comercializării produselor alimentare și/sau de alimentație publică și să fi absolvit un curs de noțiuni fundamentale de igienă, organizat în conformitate cu legislația în vigoare.


 


Cererile referitoare la eliberarea certificatului de oportunitate nu trebuie să contravină planului general de dezvoltare urbană locală și criteriilor generale privind determinarea zonelor comerciale din localități. Totodată, solicitările trebuie să aibă în vedere posibilele prejudicii pe care le poate aduce activitatea ce urmează a fi desfășurată, spațiilor aflate în apropierea sau incinta unor clădiri de valoare arhitectonică ori cu valoare de patrimoniu. În aceste condiții, activitatea trebuie desfășurată în spații armonizate cu arhitectura zonală.


 


Armonizarea principiilor urbanismului cu cele de mediu sunt imperios necesare, deținerea legală a spațiului în care se desfășoară activitatea făcându-se sub condiția respectării prevederilor legale, în materie de urbanism, circulație (neafectarea spațiilor pietonale și rutiere), respectarea normelor de conviețuire socială, ordine și liniște publică.


 


Pentru spațiile situate în clădiri colective, schimbarea destinației locuințelor, precum și a spațiilor cu altă destinație situate în clădiri colective se poate face numai în baza hotărârii Adunării Generale a Asociației de proprietari, cu acordul proprietarilor direct afectați, cu respectarea prevederilor Legii locuinței și a prevederilor legale privind organizarea și funcționarea Asociațiilor de proprietari.


 


Metodologia de eliberare


 


În vederea obținerii certificatului de oportunitate emis de primăria locală se vor anexa în copie, alăturat cererii pentru obținerea certificatului de oportunitate (formular tip) și a cererii pentru aprobarea programului de funcționare (formular tip):



  1. Acordurile vecinilor limitrofi, sub semnătură privată;

  2. Actul constitutiv al societății (statut, contract de societate);

  3. Certificatul de înmatriculare sau înregistrare la Registrul Comerțului și anexele aferente, în cazul certificatului de înmatriculare preschimbat;

  4. Cod fiscal;

  5. Actul deținerii legale a spațiului, plan de situație;

  6. Declararea punctului de lucru la Oficiul Comerțului sau la Administrația Finanțelor Publice;

  7. Certificatul de clasificare (pentru structurile de primire turistice cu funcțiuni de alimentație publică și pentru unități de alimentație publică);

  8. Acorduri, avize, autorizații, licențe ale instituțiilor expres stabilite și prevăzute de legislația în vigoare;

  9. Contract pentru depozitarea și ridicarea gunoiului;

  10. Acte de calificare profesională de specialitate


 


Cererile pentru eliberarea certificatului de oportunitate pot fi respinse dacă contravin planului general de dezvoltare urbană și criteriilor generale privind determinarea zonelor comerciale din localități. Totodată, solicitările nu pot fi aprobate dacă activitatea se desfășoară în spații improvizate sau nu se armonizează cu arhitectura zonală. Certificatul de oportunitate va fi eliberat persoanei fizice sau juridice, în termen de 30 de zile de la solicitare.


 


Certificatul de oportunitate va fi înseriat și numerotat, va prezenta elemente de siguranță specifice și va fi format din două părți: una care va rămâne în evidența primăriei locale și cealaltă parte, care va fi eliberată agentului economic, în baza documentației depuse. Taxa pentru eliberarea certificatului de oportunitate emis persoanelor fizice și juridice și viza anuală a acestuia sunt prevăzute în hotărârea Consiliului local al primăriei emitente, privind impozitele și taxele locale,


 


Vizarea anuală a certificatului de oportunitate este obligatorie până la data de 30 aprilie a fiecărui an, după care se percep majorări de întârziere, în cuantumul stabilit prin dispozițiile legale în vigoare. Taxa se achită la casieria primăriei locale sau prin ordin de plată, în contul bugetului local.


 


În ce privește programul de desfășurare a activității, unitățile care desfășoară activități de comerț, producție și prestări servicii pot fi deschise în toate zilele săptămânii. Fiecare agent economic își stabilește programul de funcționare, cu prevederile înscrise în legislația muncii, cu condiția respectării reglementărilor în vigoare privind liniștea și ordinea publică și în conformitate cu solicitările autorităților administrației publice locale privind continuitatea unor activități comerciale, în funcție de necesitățile consumatorilor.


 

Alte articole recomandate:

Investigațiile Consiliului Concurenței din acest an s-au concentrat pe comerțul alimentar, însă activitatea autorității de concurență a acoperit și zona licitațiilor trucate, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu.   "Piața pe care am avut cea mai mare implicare a fost comerțul alimentar. Am finalizat o investigație amplă care a a acoperit mulți ani și a cuprins un mare număr de firme, 25 per total, fiind vorba de Mega Image, Metro și Selgros, împreună cu [...]
Prin compoziția sa specială, Yummy Sweetener Red poate înlocui zahărul din preparate fără a modifica gustul acestora, putându-se astfel utiliza într-o varietate largă de preparate culinare.   Acum, pentru prima dată nu trebuie să vă îngrijorați datorită gustului neplăcut al îndulcitorului.   - Echivalentul a 1 kg. de zahăr costă doar 2,2 lei și gustul perfect de zahăr este garantat. - 0 zahăr, 0 calorii, 0 indice glicemic [...]
Comisarul pentru agricultură, Dacian Cioloș, a declarat recent că vrea ca cele două scheme separate de distribuție a produselor alimentare sănătoase în școli - cea pentru lapte, din 1977, respectiv cea pentru legume-fructe, din 2009, să fie incluse într-un singur program, păstrând aceiași alocare bugetară.   Astfel, Comisia Europeană (CE) vine cu anumite elemente de simplificare și de flexibilitate pentru a crește eficiența acestui program. Mai mult, potrivit spuselor [...]
 Comisia pentru Agricultură din Camera Deputaților a dezbătut, miercuri, un proiect legislativ referitor la închiderea hipermarketurilor în weekend. Inițiatorul propunerii este chiar vicepreședintele Comisiei, deputatul PNL Marin Anton. Acesta a declarat că principalele modificări la Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare trebuie să se facă în sprijinul producătorilor și comercianților români. "Modificările se fa [...]
Finanțarea prin operațiunea de factoring se poate dovedi o alternativă pentru unele firme, mai ales în perioade ca cea din prezent când accesul la schemele de finanțare tradiționale a fost drastic restrâns prin reglementări ale BNR, dar și prin politicile proprii ale băncilor comerciale.   Piața creditelor a crescut   Acest fapt este dovedit și de numărul din ce în ce mai mare de companii care apelează la această modalitate de a obține lichidități. [...]
Mihai Vișan: Cu o cifră de afaceri de 10 miliarde euro (2011), segmentul alimentar și cel al băuturilor este, din acest punct de vedere, cel mai puternic sector manufacturier din țara noastră și cel mai important angajator, cu peste 186.000 de angajați. Cum am scris si pe site-ul nostru, această poziție de top necesită o atenție pe măsură din partea autorităților, cu atât mai mult cu cât industria alimentară este principalul debușeu al [...]
Președintele Traian Băsescu cere Parlamentului reexaminarea Legii privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan de către persoane fizice și de înființare a Autorității pentru Administrarea și Reglementarea Pieței Funciare. Potrivit unui comunicat de presă al Administrației Prezidențiale, titlul legii transmisă promulgării face referire la "unele măsuri de reglementare a vânzării - cumpărării terenurilor agricole [...]
Alăturându-se altor companii care vor începe demersurile în justiție, și distribuitorul Whiteland Import Export a anunțat că își rezervă dreptul de a ataca în instanță decizia Consiliului Concurenței de a amenda compania cu aproximativ jumătate de milion de euro, în cadrul investigației finalizate recent pe piața retailului alimentar. “Sancțiunea este, în mod evident, nejustificată și excesivă întrucât compania noastră nu [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN