Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator.


Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de codificare de culori - propus de profesorul Serge Hercberg la începutul anului 2014 - ar lucra pentru 300 de produse alimentare. Autorii a spus că schema nu a fost doar un instrument util pentru a ajuta consumatorii să aleagă opțiuni mai sănătoase, dar, de asemenea, să evite stigmatizarea oricărei categorii de alimente speciale.


"Studiul demonstreaza eficacitatea acestui sistem pentru a identifica valoarea nutritivă a alimentelor, și, în general pentru a pune împreună o dieta echilibrata in fiecare zi", au declarat reprezentanții UFC-Que Choisir." Prin urmare, UFC-Que Choisir solicită acest lucru care ar trebui să devină modelul oficial de etichetare simplificat de lege."


Grupurile de consumatori sugerează că modelul ar trebui să devină codul oficial de etichetare nutrițională în partea frontală a ambalajului în cadrul unui act de Sanatate Publica propus, pentru a fi utilizate în mod voluntar de către producătorii de produse alimentare și băuturi.


Ei o numesc un antidot eficient la marketingul nutrițional, arătând cu degetul spre comercializarea produselor care conțin pe ambalaj "sare redusă" sau "grăsimi reduse", și produse care supra-accentuează importanța unui anumit nutrient, care poate induce în eroare consumatorii crezând că un produs este sănătos când defapt acesta nu este așa.


Codificarea folosind culorile ia în considerare grasimi saturate, zahar, sare si calorii - și, în anumite circumstanțe proteine, fibre, fructe, legume si nuci - si combină rezultatele pe o scară de cinci puncte, cu puncte colorate verde, galben, portocaliu, roz sau roșu. Un punct roșu indică un produs care ar trebui să fie consumate rar sau în cantități limitate, în timp ce un punct verde indică faptul că acel produs ar trebui să fie consumat zilnic sau în cantitate mai mare.


 

Alte articole recomandate:

Un studiu realizat de HiperCom pe baza ofertelor din cataloagele promoționale ale marilor retaileri indică faptul că supermarketul poate fi mai ieftin decât hard-discounterul. Un coș compus din 11 produse alimentare de bază poate costa, dacă lum numai articole promovate, între 62,09 lei și 64,84 de lei. Studiul Consumer Basket realizat de compania de monitoring HiperCom pe baza ofertelor prezentate în cataloagele marilor lanțuri de retail, indică faptul că prețul unui [...]
  Ar fi extrem de dificil pentru consumatori să conceapă un regim alimentar de 600 de calorii furnizând 100% din vitamine și minerale RDA, Autoritatea pentru Standardele în Publicitate (ASA) a declarat în respingerea unei plângeri împotriva LighterLife Fast, informează Food Navigator. Reclama TV pentru planul de pierdere in greutate al firmei de batoane nutritive menționa: "LighterLife Fast este un mod fantastic de a ajuta la mentinerea greutatii [...]
(Euraktiv) Potrivit unui raport al Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana de Justitie, Serviciul Contencios al UE, fata de Romania s-a declansat o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor care privesc comunicare masurilor de transpunere a directivelor UE. Aceasta actiune se afla in faza precontencioasa – cauza nr. 0191 din anul 2014 – Necomunicarea masurilor finale de transpunere a Directivei 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, de modificare a [...]
 O probă dintr-o serie de materie primă, material de ambalare sau produs finit, care este păstrată cu scopul de a fi analizată în cazul în care această necesitate apare în timpul perioadei de valabilitate a seriei respective de produse, este reprezentată prin proba de referință. Dacă stabilitatea permite, se păstrează probe de referință din etapele intermediare critice sau din produsul intermediar, transportat în exterior și ieșit de sub contro [...]
Rosa, puiul gigant care cutreieră Europa a ajuns, de ieri și în România. Simpatica mascotă a devenit faimoasă în ultima lună, când a călătorit în cele mai mari capitale europene în cadrul unei campanii menite să îi convingă pe oficialii de la Bruxelles că este nevoie de o etichetare corectă a cărnii de pui. În spatele costumului lui Rosa se află Tamsin French, o tânără fermieră  de 23 de ani care și-a propus să apere dreptul [...]
  La această ediție a târgului internațional Indagra, noi, MICROCAT România și bunii noștri prieteni și colaboratori AQUA D&P TECHNOLOGIES, am hotărât să punem la aceiași masă cei mai buni specialiști în domeniul epurării apelor uzate. Vom analiza sistemul de operare si vă vom da soluția optimă chiar acolo la stand. Vă punem la dispoziție întreaga gamă de produse și servicii oferite iar specialiștii [...]
După ce au fost vinovații de serviciu în scandalurile internaționale, în urma cărora li s-au închis porțile spre export, producătorii români de carne primesc o nouă lovitură, din interior. În luna februarie, vânzările de carne și produse din carne s-au redus cu circa 15%, iar estimările pentru luna martie indică o diminuare de încă 25% comparativ cu perioade similare din anii trecuți, potrivit datelor din piață. Aceste [...]
Cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației, Smithfield România, a organizat astăzi, în cadrul Liceului Tehnologic Transporturi Auto din Timișoara, o lecție deschisă pentru informare asupra importanței unei alimentații echilibrate si încurajarea adoptarii unui stil de viață sănătos, prin sprijinul oferit de catre comunitatea medicilor de elita din Timisoara, City Doctors.  Elevii din clasa a IV-a care au participat la eveniment au primit informații [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN