Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator.


Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de codificare de culori - propus de profesorul Serge Hercberg la începutul anului 2014 - ar lucra pentru 300 de produse alimentare. Autorii a spus că schema nu a fost doar un instrument util pentru a ajuta consumatorii să aleagă opțiuni mai sănătoase, dar, de asemenea, să evite stigmatizarea oricărei categorii de alimente speciale.


"Studiul demonstreaza eficacitatea acestui sistem pentru a identifica valoarea nutritivă a alimentelor, și, în general pentru a pune împreună o dieta echilibrata in fiecare zi", au declarat reprezentanții UFC-Que Choisir." Prin urmare, UFC-Que Choisir solicită acest lucru care ar trebui să devină modelul oficial de etichetare simplificat de lege."


Grupurile de consumatori sugerează că modelul ar trebui să devină codul oficial de etichetare nutrițională în partea frontală a ambalajului în cadrul unui act de Sanatate Publica propus, pentru a fi utilizate în mod voluntar de către producătorii de produse alimentare și băuturi.


Ei o numesc un antidot eficient la marketingul nutrițional, arătând cu degetul spre comercializarea produselor care conțin pe ambalaj "sare redusă" sau "grăsimi reduse", și produse care supra-accentuează importanța unui anumit nutrient, care poate induce în eroare consumatorii crezând că un produs este sănătos când defapt acesta nu este așa.


Codificarea folosind culorile ia în considerare grasimi saturate, zahar, sare si calorii - și, în anumite circumstanțe proteine, fibre, fructe, legume si nuci - si combină rezultatele pe o scară de cinci puncte, cu puncte colorate verde, galben, portocaliu, roz sau roșu. Un punct roșu indică un produs care ar trebui să fie consumate rar sau în cantități limitate, în timp ce un punct verde indică faptul că acel produs ar trebui să fie consumat zilnic sau în cantitate mai mare.


 

Alte articole recomandate:

Compania Microcat România are deosebita plăcere de a-si anunta prezența la cel mai mare eveniment expozițional de profil din România, Indagra 2014. La editia de anul acesta, noi Microcat România impreună cu partenerii nostri de la Aqua D&P Technologies am pregătit pentru dumneavoastră ultimele inovații în domeniul biotehnologiilor si protectiei mediului și vă asteptam la standul nostru cu numărul 34 din pavilionul C2, pentru a găsi impreună soluțiile [...]
După ce au fost vinovații de serviciu în scandalurile internaționale, în urma cărora li s-au închis porțile spre export, producătorii români de carne primesc o nouă lovitură, din interior. În luna februarie, vânzările de carne și produse din carne s-au redus cu circa 15%, iar estimările pentru luna martie indică o diminuare de încă 25% comparativ cu perioade similare din anii trecuți, potrivit datelor din piață. Aceste [...]
Noile reguli europene de etichetare alimentară au intrat in vigoare de sâmbătă, acestea urmărind informarea consumatorilor asupra ingredientelor alergene, iar din 2016, etichetele vor conține și informații despre valoarea nutritivă a alimentelor, potrivit Federației Patronale Române din Industria Alimentară - Romalimenta.            Această reglementare - Regulamentului UE 1169/2011- ar urma să-i ajute pe consumatorii din UE să mănânce mai [...]
    In cadrul Indagra, expoziție ce se va desfășura în perioada 28 Ocombrie – 1 Noiembrie la Romexpo, vizitatorii sunt așteptați la standul 34, pavilionul C2. Societatea Aqua D&P Technologies prezintă soluții pentru tratarea și epurarea apelor uzate. Inginerii Aqua D&P și partenerii săi vă stau la dispoziție pentru găsirea unei soluții optime pentru aplicația dumneavoastră. Indiferent că dețineți o [...]
Un studiu realizat de HiperCom pe baza ofertelor din cataloagele promoționale ale marilor retaileri indică faptul că supermarketul poate fi mai ieftin decât hard-discounterul. Un coș compus din 11 produse alimentare de bază poate costa, dacă lum numai articole promovate, între 62,09 lei și 64,84 de lei. Studiul Consumer Basket realizat de compania de monitoring HiperCom pe baza ofertelor prezentate în cataloagele marilor lanțuri de retail, indică faptul că prețul unui [...]
Bananele sunt cele mai tranzactionate fructe din lume, potrivit organizatiei non-profit Banana Link.  Wall-Street Journal a realizat un top al celor mai mari importatori de banane la nivel global, raportand volumul importurilor la numarul de locuitori ai tarilor, in contextul in care productia mondiala de banane este in pericol ca urmare a raspandirii bolii Panama. Boala Panama a distrus in anii '50 aproape toate culturile de banane din America Centrala si de Sud. Mai multe, pe [...]
Rosa, puiul gigant care cutreieră Europa a ajuns, de ieri și în România. Simpatica mascotă a devenit faimoasă în ultima lună, când a călătorit în cele mai mari capitale europene în cadrul unei campanii menite să îi convingă pe oficialii de la Bruxelles că este nevoie de o etichetare corectă a cărnii de pui. În spatele costumului lui Rosa se află Tamsin French, o tânără fermieră  de 23 de ani care și-a propus să apere dreptul [...]
Setul testo 206-pH2 vă permite să măsurați sigur și eficient valoarea pH-ului și a temperaturii în medii semisolide. Este ideal pentru laboratoare, industria alimentară sau procesele de producție industrială. testo 206-pH2 este ideal pentru aplicații în medii semisolide, în special pentru măsurarea pH-ului în alimente vâscoase cum ar fi jeleuri, creme, brânzeturi, fructe, etc. Instrumentul se remarcă datorită combinației dintre sonda [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN