Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator.


Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de codificare de culori - propus de profesorul Serge Hercberg la începutul anului 2014 - ar lucra pentru 300 de produse alimentare. Autorii a spus că schema nu a fost doar un instrument util pentru a ajuta consumatorii să aleagă opțiuni mai sănătoase, dar, de asemenea, să evite stigmatizarea oricărei categorii de alimente speciale.


"Studiul demonstreaza eficacitatea acestui sistem pentru a identifica valoarea nutritivă a alimentelor, și, în general pentru a pune împreună o dieta echilibrata in fiecare zi", au declarat reprezentanții UFC-Que Choisir." Prin urmare, UFC-Que Choisir solicită acest lucru care ar trebui să devină modelul oficial de etichetare simplificat de lege."


Grupurile de consumatori sugerează că modelul ar trebui să devină codul oficial de etichetare nutrițională în partea frontală a ambalajului în cadrul unui act de Sanatate Publica propus, pentru a fi utilizate în mod voluntar de către producătorii de produse alimentare și băuturi.


Ei o numesc un antidot eficient la marketingul nutrițional, arătând cu degetul spre comercializarea produselor care conțin pe ambalaj "sare redusă" sau "grăsimi reduse", și produse care supra-accentuează importanța unui anumit nutrient, care poate induce în eroare consumatorii crezând că un produs este sănătos când defapt acesta nu este așa.


Codificarea folosind culorile ia în considerare grasimi saturate, zahar, sare si calorii - și, în anumite circumstanțe proteine, fibre, fructe, legume si nuci - si combină rezultatele pe o scară de cinci puncte, cu puncte colorate verde, galben, portocaliu, roz sau roșu. Un punct roșu indică un produs care ar trebui să fie consumate rar sau în cantități limitate, în timp ce un punct verde indică faptul că acel produs ar trebui să fie consumat zilnic sau în cantitate mai mare.


 

Alte articole recomandate:

  Ar fi extrem de dificil pentru consumatori să conceapă un regim alimentar de 600 de calorii furnizând 100% din vitamine și minerale RDA, Autoritatea pentru Standardele în Publicitate (ASA) a declarat în respingerea unei plângeri împotriva LighterLife Fast, informează Food Navigator. Reclama TV pentru planul de pierdere in greutate al firmei de batoane nutritive menționa: "LighterLife Fast este un mod fantastic de a ajuta la mentinerea greutatii [...]
Compania Microcat România are deosebita plăcere de a-si anunta prezența la cel mai mare eveniment expozițional de profil din România, Indagra 2014. La editia de anul acesta, noi Microcat România impreună cu partenerii nostri de la Aqua D&P Technologies am pregătit pentru dumneavoastră ultimele inovații în domeniul biotehnologiilor si protectiei mediului și vă asteptam la standul nostru cu numărul 34 din pavilionul C2, pentru a găsi impreună soluțiile [...]
Guvernul a aprobat, in ultima sedinta de guvern, o ordonanta de urgenta prin care creeaza cadrul institutional pentru stabilirea contraventiillor si sanctiunilor care vor fi aplicate organismelor de inspectie si certificare a alimentelor ecologice, in cazul in care acestea incalca prevederile regulamentelor UE in domeniu. Proiectul a fost motivat, pe de o parte, de faptul ca folosirea frauduloasa a termenilor de „ecologic”, „biologic”, „organic” sau [...]
Deși sunt mai puțin lovite de foamete ca înainte, Europa și Asia Centrală sunt tot mai afectate de probleme de subalimentație, de carențe de vitamine și minerale, de întârzieri de creștere și obezitate, a anunțat ieri, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO).                     'Sub raportul strict al aportului în calorii' până în 2050 [...]
Lista distilator românești de top nu poate fi completă fără gama produsă de Vincon Vrancea. cap de listă este vinarsul Jad, cu o vechime de 35 de ani. „Păstrat în butoaie de stejar, vinarsul și-a definit personalitatea distinctă și complexitatea pentru a oferi experiența pură a bogăției aromatice. 35 de ani în butoaie de stejar, în permanent contact cu lemnul, pentru un buchet perfect conturat și o culoare aparte. 35 de ani de fidelitate pentru tradiț [...]
Un studiu realizat de HiperCom pe baza ofertelor din cataloagele promoționale ale marilor retaileri indică faptul că supermarketul poate fi mai ieftin decât hard-discounterul. Un coș compus din 11 produse alimentare de bază poate costa, dacă lum numai articole promovate, între 62,09 lei și 64,84 de lei. Studiul Consumer Basket realizat de compania de monitoring HiperCom pe baza ofertelor prezentate în cataloagele marilor lanțuri de retail, indică faptul că prețul unui [...]
Peste 3.000 de litri de apă minerală au fost confiscați, ieri, de polițiști, în urma pechezițiilor în trei magazine din Sectorul 3, pentru că sursa indicată pe etichetă a apei respective este un izvor neînregistrat, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Poliției Capitalei. Surse din Poliție au precizat că anchetatorii au ridicat 3.015 litri de apă minerală marca Saguaro, din trei hipermarketuri Lidl din Sectorul 3. Potrivit etichetei, apa respectivă ar proveni din [...]
După ce au fost vinovații de serviciu în scandalurile internaționale, în urma cărora li s-au închis porțile spre export, producătorii români de carne primesc o nouă lovitură, din interior. În luna februarie, vânzările de carne și produse din carne s-au redus cu circa 15%, iar estimările pentru luna martie indică o diminuare de încă 25% comparativ cu perioade similare din anii trecuți, potrivit datelor din piață. Aceste [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN