Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit Logistica”.


 


 


BBQ GRILL MIX, de la Eisberg


 


 


Unele idei de ambalare pot părea atât de simple încât am putea crede că au existat dintotdeauna, în comerțul alimentar. Luați, de exemplu, amestecul de legume pentru grătar, comercializate sub marca BBQ de grupul elvețian Eisberg. Ambalate ca produse ”convenience”, ele sunt prezentate în ambalaje din aluminiu care conțin și porțiile de carne pregătite pentru grătar. Această idee de la Eisberg a primit recent ”Fruit Logistica Innovation Award 2014 (FLIA)”. Această inovație a condus, imediat, la copierea ideii care, acum, este prezentă în marile magazine din occident și care acoperă o mult mai mare varietate de produse.


 


Aparent, ceea a convins juriul de la FLIA 2014 a fost, mai presus de toate, aspectul ”convenience” a ambalajului. Organizatorii competiției au descris noul produs ca fiind o "soluție rapidă și simplă, pentru amatorii de grătar". Potrivit Eisberg, ambalajul de aluminiu reciclabil este potrivit, atât pentru grătare, cât și pentru cuptoare. Legumele sunt ambalate în vid, fiind sigilate sub o peliculă detașabilă transparentă. Acest lucru are două avantaje: produsul are un termen de valabilitate mai mare, și poate fi prezentat mai atractiv într-o vitrină frigorifică. Mai mult decât atât, folia poate fi îndepărtată ușor de pe vas, fără a lăsa vreun reziduu.


 


 


Salata verde îmbuteliată - o soluție simplă care economisește resurse


 


 


Uneori, ideile noi de ambalare pentru produse proaspete pot fi uimitor de neobișnuite. FLIA dă drept exemplu, ideea BottleCrop, de a ambala răsadurile de salată verde într-o sticlă, ideea fiind a unor horticultori din Germania. Principiul este foarte simplu: consumatorii își pot cultiva propria lor salată verde, acasă, chiar și în spații închise, dacă se respectă condițiile de luminozitate, umiditate etc. Iar, cei doi inventatori, Daniel Brohm și Nico Domurath, nu au făcut un secret din faptul că s-au inspirat din tehnologia de cultivare a marijuanei! Astfel, un răsad este plantată mai întâi pe un sol bine compactat, și, apoi, lăstarul este plasat într-o sticlă umplută cu o soluție de nutrienți, iar salata continuă să crească. Spre deosebire de metoda tradițională de cultivare pe teren, metoda BottleCrop economisește până la 90 procente de apă și îngrășământ. Brohm și Domurath au început proiectul BottleCrop cu o finanțare primită on-line, de la investitori mici. Dar, produsul a devenit acum o realitate, comercializarea lui începând în luna februarie 2015.


 


 


Nou ambalaj pentru broccoli, de la BrimaPack


 


 


Cu toate acestea, ambalajele inovatoare pentru legume nu au nevoie întotdeauna să se concentreze pe conceptul de confort, impact vizual sau experiența de moment, element de calcul mai nou, în stabilirea gradului de satisfacție a consumatorilor. Într-un număr tot mai mare de cazuri de produse alimentare, asistă, de fapt, la o îmbunătățire a ambalajelor, criteriul principal fiind acela al măririi duratei de valabilitate, la raft.


 


Unul dintre cele mai sensibile produse proaspete, din comerțul cu amănuntul alimentar, este broccoli. Într-un ambalaj obișnuit, micile capete de flori se pot decolora rapid și se pot transforma cu ușurință în galben sau maro, astfel încât acestea să nu mai pară proaspete și atractive, pentru mulți consumatori. Producătorii de broccoli din zilele noastre încearcă adesea să întârzie acest proces prin plasarea produsului într-un ambalaj exterior din folie sintetică. Acest tip de ambalaj a fost acum optimizat de către producătorul olandez BrimaPack BV, unul din premianții competiției FLIA 2014. Ambalajul beneficiază de o atmosferă protectoare specială inclusă chiar în peliculă, dar fără a utiliza substanțe chimice sau gaze, extinzând astfel perioada de valabilitate a broccoli cu cinci, până la opt zile.


 


 


Preocupare pentru diminuarea pierderilor


 


 


Diminuarea pierderilor în timpul transportului fructelor, de la furnizori, la magazin, în timpul manipulării lor sau chiar în timpul expunerii la raft a fost dintotdeauna o preocupare majoră a marilor retailiști. Un exemplu este oferit de Tesco, gigantul comercial investind masiv în noi ambalaje destinate fructelor. Atenția celor de la Tesco s-a oprit asupra ambalajelor pentru avocado, dar și pentru roșii, aceste două produse generând cea mai mare risipă din comerțul alimentar. Proiectul de cercetare s-a materializat într-un nou ambalaj care conține o bandă care, la rândul ei, absoarbe etilena, hormonul care provoacă efectul de coacere, urmată de mucegăire. Produsul a fost realizat în colaborare cu firma britanică E-Fresh Ltd, care susține că este de 100 de ori mai eficient decât orice al material existent. Mai mult, studiile inițiale, din avalul lanțului de aprovizionare, au fost un succes de proporții, sugerând direcții de utilizare pentru o gamă largă de fructe și legume. La rândul său, oficialii Tesco au informat că prețul produsului final nu va fi modificat, prin introducerea noului ambalaj, estimând că se va realiza o economie considerabilă, prin salvarea unui număr de cca 1,6 milioane de cutii de roșii și 350.000 de pachete de avocado în fiecare an.

Alte articole recomandate:

La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie națională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea țară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Țara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înființându-se Australian Packaging Convenant, organizație profesională menită a uniformiza, cel puțin la nivel de concept, aplicarea noilor [...]
Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a anunțat că a făcut progrese semnificative în 2013, pentru atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru 2020, concentrându-se pe dezvoltarea de produse sustenabile, reducând amprenta de carbon pe întregul lanț de producție și mărind procentul de reciclare a ambalajelor sale. Pentru a dezvolta produse mai sustenabile, Tetra Pak urmărește creșterea gradului de folosire a materialelo [...]
Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Eco-Rom Ambalaje, cea mai importanta organizatie de preluare a obligatiilor de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje de la agentii economici, a reciclat, in cei 10 ani de activitate, aproximativ 2,6 de milioane de tone de deseuri de ambalaje. Astfel, organizatia a contribuit la salvarea a 5,2 milioane de tone de resurse naturale (petrol, lemn, nisip, feldspat, minereu de fier, bauxita). “In anul 2004 am pornit un proiect extrem de ambitios pentru acea perioada: crearea un [...]
Potrivit DairyReporter, World Packaging Organisation a acordat World Star Awards, premiile care recompensează cele mai eficiente idei puse în practică de industria de ambalaje pentru lactate. Marele premiu, echivalent al Oscarurilor din industria filmulkui, a fost acordat pentru proiectul Tetra Bric Aseptic 1000 Edge, fiind înmânat diviziei Tetra Pak din Italia, acolo de unde a pornit ideea. Premiul al doilea a fost acordat companiei Cadbury, pentru conceptul tehnologic [...]
Consumatorii vor avea posibilitatea să-și personalizeze produsele potrivit preferințelor lor peste cinci ani, susține Sidel, informează Dairy Reporter. Isabelle Maillot, vice-președinte al Sidel a declarat că industria ambalării va trebui să ajute proactiv consumatorii să aleagă și să permită amestecarea diferitelor arome. ”Prin intermediul ambalării, produsul ar putea propune proactive diferite rețete. Acest lucru va depinde de comportame [...]
Smurfit Kappa a deschis o fabrică Bag-in-Box de 28 milioane euro în Ibi, Spania, datorită cererii din regiune, informează Beveragedaily. Fabrica include un spațiu de prezentare și un centru de training, unde se vor produce robineții de plastic și pungile sub același acoperiș. Pascual Martinez, managerul general Smurfit Kappa, a declarat că această fabric este un pas mare în față pentru activitățile Bag-in-Box atât în interiorul [...]
Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piața mondială a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producătorii fiind puși în permanență în fața provocărilor. Unele dintre ele, desigur, vizează inovația, în materie de gust, formă, aspect, aspecte ale alimentației sănătoase etc. Altele, însă, țin de alți factori ale eficienței, factori care vizează modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea și precizi [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN