Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit Logistica”.


 


 


BBQ GRILL MIX, de la Eisberg


 


 


Unele idei de ambalare pot părea atât de simple încât am putea crede că au existat dintotdeauna, în comerțul alimentar. Luați, de exemplu, amestecul de legume pentru grătar, comercializate sub marca BBQ de grupul elvețian Eisberg. Ambalate ca produse ”convenience”, ele sunt prezentate în ambalaje din aluminiu care conțin și porțiile de carne pregătite pentru grătar. Această idee de la Eisberg a primit recent ”Fruit Logistica Innovation Award 2014 (FLIA)”. Această inovație a condus, imediat, la copierea ideii care, acum, este prezentă în marile magazine din occident și care acoperă o mult mai mare varietate de produse.


 


Aparent, ceea a convins juriul de la FLIA 2014 a fost, mai presus de toate, aspectul ”convenience” a ambalajului. Organizatorii competiției au descris noul produs ca fiind o "soluție rapidă și simplă, pentru amatorii de grătar". Potrivit Eisberg, ambalajul de aluminiu reciclabil este potrivit, atât pentru grătare, cât și pentru cuptoare. Legumele sunt ambalate în vid, fiind sigilate sub o peliculă detașabilă transparentă. Acest lucru are două avantaje: produsul are un termen de valabilitate mai mare, și poate fi prezentat mai atractiv într-o vitrină frigorifică. Mai mult decât atât, folia poate fi îndepărtată ușor de pe vas, fără a lăsa vreun reziduu.


 


 


Salata verde îmbuteliată - o soluție simplă care economisește resurse


 


 


Uneori, ideile noi de ambalare pentru produse proaspete pot fi uimitor de neobișnuite. FLIA dă drept exemplu, ideea BottleCrop, de a ambala răsadurile de salată verde într-o sticlă, ideea fiind a unor horticultori din Germania. Principiul este foarte simplu: consumatorii își pot cultiva propria lor salată verde, acasă, chiar și în spații închise, dacă se respectă condițiile de luminozitate, umiditate etc. Iar, cei doi inventatori, Daniel Brohm și Nico Domurath, nu au făcut un secret din faptul că s-au inspirat din tehnologia de cultivare a marijuanei! Astfel, un răsad este plantată mai întâi pe un sol bine compactat, și, apoi, lăstarul este plasat într-o sticlă umplută cu o soluție de nutrienți, iar salata continuă să crească. Spre deosebire de metoda tradițională de cultivare pe teren, metoda BottleCrop economisește până la 90 procente de apă și îngrășământ. Brohm și Domurath au început proiectul BottleCrop cu o finanțare primită on-line, de la investitori mici. Dar, produsul a devenit acum o realitate, comercializarea lui începând în luna februarie 2015.


 


 


Nou ambalaj pentru broccoli, de la BrimaPack


 


 


Cu toate acestea, ambalajele inovatoare pentru legume nu au nevoie întotdeauna să se concentreze pe conceptul de confort, impact vizual sau experiența de moment, element de calcul mai nou, în stabilirea gradului de satisfacție a consumatorilor. Într-un număr tot mai mare de cazuri de produse alimentare, asistă, de fapt, la o îmbunătățire a ambalajelor, criteriul principal fiind acela al măririi duratei de valabilitate, la raft.


 


Unul dintre cele mai sensibile produse proaspete, din comerțul cu amănuntul alimentar, este broccoli. Într-un ambalaj obișnuit, micile capete de flori se pot decolora rapid și se pot transforma cu ușurință în galben sau maro, astfel încât acestea să nu mai pară proaspete și atractive, pentru mulți consumatori. Producătorii de broccoli din zilele noastre încearcă adesea să întârzie acest proces prin plasarea produsului într-un ambalaj exterior din folie sintetică. Acest tip de ambalaj a fost acum optimizat de către producătorul olandez BrimaPack BV, unul din premianții competiției FLIA 2014. Ambalajul beneficiază de o atmosferă protectoare specială inclusă chiar în peliculă, dar fără a utiliza substanțe chimice sau gaze, extinzând astfel perioada de valabilitate a broccoli cu cinci, până la opt zile.


 


 


Preocupare pentru diminuarea pierderilor


 


 


Diminuarea pierderilor în timpul transportului fructelor, de la furnizori, la magazin, în timpul manipulării lor sau chiar în timpul expunerii la raft a fost dintotdeauna o preocupare majoră a marilor retailiști. Un exemplu este oferit de Tesco, gigantul comercial investind masiv în noi ambalaje destinate fructelor. Atenția celor de la Tesco s-a oprit asupra ambalajelor pentru avocado, dar și pentru roșii, aceste două produse generând cea mai mare risipă din comerțul alimentar. Proiectul de cercetare s-a materializat într-un nou ambalaj care conține o bandă care, la rândul ei, absoarbe etilena, hormonul care provoacă efectul de coacere, urmată de mucegăire. Produsul a fost realizat în colaborare cu firma britanică E-Fresh Ltd, care susține că este de 100 de ori mai eficient decât orice al material existent. Mai mult, studiile inițiale, din avalul lanțului de aprovizionare, au fost un succes de proporții, sugerând direcții de utilizare pentru o gamă largă de fructe și legume. La rândul său, oficialii Tesco au informat că prețul produsului final nu va fi modificat, prin introducerea noului ambalaj, estimând că se va realiza o economie considerabilă, prin salvarea unui număr de cca 1,6 milioane de cutii de roșii și 350.000 de pachete de avocado în fiecare an.

Alte articole recomandate:

Băuturile carbogazoase Coca-Cola, vodca Absolut, berea Bud Light sunt doar câteva din produsele încadrate la categoria bunurilor de larg consum cu perioadă se stocare redusă care au fost comercializate, în ultimii ani, cu etichete unice. Tehnicile utilizate pentru realizarea etichetelor sunt din cele mai diverse: serigrafie, tipar digital și altele. Recent, marca Cow, din cadrul grupului Strauss-Elite, a lansat pe piață un milion de tablete de ciocolată cu etichete [...]
Extensie a liniei de ambalare, Trayfecta S este un echipament de formare a boxurilor de carton, precum și a cutiilor de carton de mare capacitate.   Utilajul are în componență un servomotor îmbunătățit, față de cele exitente anterior, fapt care îmbunătățește considerabil funcționarea unității mecanice. Trayfecta S are un design ergonomic, prezentând o utilizare lejeră, putând fi furnizat în variantă simplă sau [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]
Irish Flexible Packaging (IFP), un furnizor de folie de unt pentru sectorul produselor lactate, investește aproape 1 milion € în fabrica sa din Wicklow înainte de eliminarea planificată a cotelor de lapte pentru începutul anului viitor. Aceasta miscare va crea noi locuri de muncă, iar compania se așteaptă ca producția să se intensifice urmare a eliminării cotei și a anunțului recent conform căruia Consiliul Irlandez al Lactatelor vor construi o [...]
Pentru fabricile de mare capacitate, dar și pentru centrele logistice sau marile lanțuri de retail, productivitatea în zona de paletizare și ambalare a paleților cu produse este determinantă, în rapiditatea transferului de marfă. O soluție o poate reprezenta oferta companiei britanice Marden Edwards. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, [...]
Etichetarea de origine a cărnii și, mai ales, a produselor din carne, va fi pusă în dezbatere în ziua de 3 iunie, în workshop-ul CARNE-Procesatori, la EXPO-conferința Meat & Milk 2015. După cum am anunțat anterior evenimentul se va desfășura în zilele de 3 și 4 iunie, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Tema va fi analizată sub titlul ”Etichetarea de origine, esecul unei politici la nivel [...]
În timp ce patronatele din industria FMCG acuză lipsa de implicare a autorităților în criza reciclării ambalajelor, un deputat PSD vine cu o propunere legislativă ce a creat deja reacții negative în piață.  Este vorba despre propunerea proiect de lege a deputatului Florin Gheorghe, care prevede introducerea unei taxe de reciclare a ambalajelor de 0,5% din cifra de afaceri a fiecărui comerciant, realizată într-un an calendaristic. Conform [...]
Fiecare român lasă în magazine pentru mâncare ambalată (conserve, dulciuri, paste, lactate, mâncare congelată etc.) circa 300 de euro anual, de două ori mai puțin decât croații sau estonii, care sunt pe primele locuri în Europa de Est, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei Euromonitor, care a luat în considerare 17 state.   Datele Euromonitor conțin doar informații din retail, adică supermarketuri, hipermarketuri sau chioșcuri, și nu [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN