Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit Logistica”.


 


 


BBQ GRILL MIX, de la Eisberg


 


 


Unele idei de ambalare pot părea atât de simple încât am putea crede că au existat dintotdeauna, în comerțul alimentar. Luați, de exemplu, amestecul de legume pentru grătar, comercializate sub marca BBQ de grupul elvețian Eisberg. Ambalate ca produse ”convenience”, ele sunt prezentate în ambalaje din aluminiu care conțin și porțiile de carne pregătite pentru grătar. Această idee de la Eisberg a primit recent ”Fruit Logistica Innovation Award 2014 (FLIA)”. Această inovație a condus, imediat, la copierea ideii care, acum, este prezentă în marile magazine din occident și care acoperă o mult mai mare varietate de produse.


 


Aparent, ceea a convins juriul de la FLIA 2014 a fost, mai presus de toate, aspectul ”convenience” a ambalajului. Organizatorii competiției au descris noul produs ca fiind o "soluție rapidă și simplă, pentru amatorii de grătar". Potrivit Eisberg, ambalajul de aluminiu reciclabil este potrivit, atât pentru grătare, cât și pentru cuptoare. Legumele sunt ambalate în vid, fiind sigilate sub o peliculă detașabilă transparentă. Acest lucru are două avantaje: produsul are un termen de valabilitate mai mare, și poate fi prezentat mai atractiv într-o vitrină frigorifică. Mai mult decât atât, folia poate fi îndepărtată ușor de pe vas, fără a lăsa vreun reziduu.


 


 


Salata verde îmbuteliată - o soluție simplă care economisește resurse


 


 


Uneori, ideile noi de ambalare pentru produse proaspete pot fi uimitor de neobișnuite. FLIA dă drept exemplu, ideea BottleCrop, de a ambala răsadurile de salată verde într-o sticlă, ideea fiind a unor horticultori din Germania. Principiul este foarte simplu: consumatorii își pot cultiva propria lor salată verde, acasă, chiar și în spații închise, dacă se respectă condițiile de luminozitate, umiditate etc. Iar, cei doi inventatori, Daniel Brohm și Nico Domurath, nu au făcut un secret din faptul că s-au inspirat din tehnologia de cultivare a marijuanei! Astfel, un răsad este plantată mai întâi pe un sol bine compactat, și, apoi, lăstarul este plasat într-o sticlă umplută cu o soluție de nutrienți, iar salata continuă să crească. Spre deosebire de metoda tradițională de cultivare pe teren, metoda BottleCrop economisește până la 90 procente de apă și îngrășământ. Brohm și Domurath au început proiectul BottleCrop cu o finanțare primită on-line, de la investitori mici. Dar, produsul a devenit acum o realitate, comercializarea lui începând în luna februarie 2015.


 


 


Nou ambalaj pentru broccoli, de la BrimaPack


 


 


Cu toate acestea, ambalajele inovatoare pentru legume nu au nevoie întotdeauna să se concentreze pe conceptul de confort, impact vizual sau experiența de moment, element de calcul mai nou, în stabilirea gradului de satisfacție a consumatorilor. Într-un număr tot mai mare de cazuri de produse alimentare, asistă, de fapt, la o îmbunătățire a ambalajelor, criteriul principal fiind acela al măririi duratei de valabilitate, la raft.


 


Unul dintre cele mai sensibile produse proaspete, din comerțul cu amănuntul alimentar, este broccoli. Într-un ambalaj obișnuit, micile capete de flori se pot decolora rapid și se pot transforma cu ușurință în galben sau maro, astfel încât acestea să nu mai pară proaspete și atractive, pentru mulți consumatori. Producătorii de broccoli din zilele noastre încearcă adesea să întârzie acest proces prin plasarea produsului într-un ambalaj exterior din folie sintetică. Acest tip de ambalaj a fost acum optimizat de către producătorul olandez BrimaPack BV, unul din premianții competiției FLIA 2014. Ambalajul beneficiază de o atmosferă protectoare specială inclusă chiar în peliculă, dar fără a utiliza substanțe chimice sau gaze, extinzând astfel perioada de valabilitate a broccoli cu cinci, până la opt zile.


 


 


Preocupare pentru diminuarea pierderilor


 


 


Diminuarea pierderilor în timpul transportului fructelor, de la furnizori, la magazin, în timpul manipulării lor sau chiar în timpul expunerii la raft a fost dintotdeauna o preocupare majoră a marilor retailiști. Un exemplu este oferit de Tesco, gigantul comercial investind masiv în noi ambalaje destinate fructelor. Atenția celor de la Tesco s-a oprit asupra ambalajelor pentru avocado, dar și pentru roșii, aceste două produse generând cea mai mare risipă din comerțul alimentar. Proiectul de cercetare s-a materializat într-un nou ambalaj care conține o bandă care, la rândul ei, absoarbe etilena, hormonul care provoacă efectul de coacere, urmată de mucegăire. Produsul a fost realizat în colaborare cu firma britanică E-Fresh Ltd, care susține că este de 100 de ori mai eficient decât orice al material existent. Mai mult, studiile inițiale, din avalul lanțului de aprovizionare, au fost un succes de proporții, sugerând direcții de utilizare pentru o gamă largă de fructe și legume. La rândul său, oficialii Tesco au informat că prețul produsului final nu va fi modificat, prin introducerea noului ambalaj, estimând că se va realiza o economie considerabilă, prin salvarea unui număr de cca 1,6 milioane de cutii de roșii și 350.000 de pachete de avocado în fiecare an.

Alte articole recomandate:

La inceputul acestei luni, specialisti romani, dar si din Grecia, Italia, Polonia, Rusia, Austria, Germania, Anglia, Franta, Suedia si Elvetia., au efectuat o vizita de lucru la BFR Groupe, care este formata la ora actuala din mai multe divizii:Ermatec, Euro.Cri, Latinpack, Lassoudry. In cadrul acestui proiect care a vizat familiarizarea cu toate utilajele/echipamentele/masinile grupului BFR, vizitatorii au facut cunostinta cu presedintele grupului Eric Brule si directorii generali ai celor 4 [...]
Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014. Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona [...]
În timp ce patronatele din industria FMCG acuză lipsa de implicare a autorităților în criza reciclării ambalajelor, un deputat PSD vine cu o propunere legislativă ce a creat deja reacții negative în piață.  Este vorba despre propunerea proiect de lege a deputatului Florin Gheorghe, care prevede introducerea unei taxe de reciclare a ambalajelor de 0,5% din cifra de afaceri a fiecărui comerciant, realizată într-un an calendaristic. Conform [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Luceo va introduce un nou sistem de echipamente pentru etanșare și etichetare în cadrul expoziției Pack Expo International de la Chicago de luna aceasta, informează Global Meat News. Cea de a patra generație de echipamente ThermoSecure L este un sistem de ambalare care are capacitatea de a respinge ambalaj sigilate necorespunzător și erori de marcaj. Echipamentul poate fi instalat la capătul unei linii de producție sau în alta sală cu un indice d [...]
Premier Tech Chonors (PTC) a patentat un nou Sistem de ambalare în saci. Mai mult decât atât, ideea novatoare și-a găsit imediat desfacere. Astfel, furnizorul irlandez de ingrediente Carbery Ingredients a achiziționat și a instalat un sistem de ambalare cu saci de compresie de la compania Premier Tech Chronos la fabrica sa din Carbery din Cork, Irlanda, urmând ca linia tehnologică să intre în funcțiune începând [...]
Liderul mondial în organizarea de evenimente dedicate industriei de ambalaje, InterPack- Dusseldorf, a confirmat participarea la eidiția inaugurală a Expo-Conferinței Internaționale infoPACK 2016, organizată de agenția infoGROUP și revista infoPACK, și care va avea loc în data de 17 noiembrie, la Hotel Phoenicia din București.   Reprezentanții companiei germane își vor prezenta evenimentele pe care le au în [...]
Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN