Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mierea cu hribi din Sălaj este, în opinia celor care o produc și o comercializează, cel mai exclusivist produs de gen din Europa, nu atât prin prețul său ce ar putea fi considerat exorbitant, cât mai ales prin forma de prezentare, respectiv recipientul de sticlă unicat, decorat cu argint și încadrat într-o ramă de lemn de stejar, cumpărătorul primind și o linguriță de argint, un săculeț de pânză țesută în război, alături de cinci stejari ce se plantează în numele său.


Combinarea mierii de albine cu diferite alte ingrediente nu este una neobișnuită, însă asocierea ei cu hribi de pădure îi aparține unui tânăr întreprinzător din Sălaj, Alin Prunean, ce și-a dorit să dea astfel o altă valoare atât unor produse deosebite de la noi, promovând totodată meșteșugurile locale.


"Am văzut undeva miere cu trufe și nu mi s-a părut deloc spectaculos. Am degustat-o și nu a fost nimic care să mă impresioneze. Atunci m-am gândit să încerc combinația cu hribi — eu sunt și un amator de ciuperci de pădure. Gustul e foarte interesant. Prima dată când guști e dulce, iar după câteva secunde simți aroma de hribi de pădure. Hribii sunt uscați parțial și, după două luni de stat în miere, aceasta va extrage aroma lor și va prinde gustul de hribi. (...) Ideea a apărut din dorința de a promova produsele locale realizate de micii producători. E un produs care promovează și meșteșuguri, tradiții și obiceiuri, pentru că în pachet, pe lângă miere de salcâm simplă, cu hribi de pădure sau prune uscate, avem un recipient de sticlă realizat manual, de un artist sticlar, la Șelimbăr, avem o ramă de stejar, o linguriță din argint masiv realizată într-un mic atelier la Turda, un săculeț de pânză țesută în război la Cizer, în care punem lingurița, și, sigur că pentru fiecare produs vândut plantăm cinci stejari ce poartă numele cumpărătorului. În felul acesta avem grijă și de mediu și de ceea ce distrugem poate zi de zi prin ambalarea produselor sau prin ceea ce facem", a explicat producătorul, pentru AGERPRES.


Mierea utilizată e colectată de pe Valea Barcăului, o zonă din Sălaj unde există mulți apicultori, ce sunt astfel susținuți în practicarea acestei meserii. Ciupercile de pădure sunt recoltate din pădurile județului.


"Mierea e de pe Valea Barcăului. Sunt mulți apicultori în zonă și încercăm să-i susținem prin faptul că le dăm un preț peste cel al pieței pe miere, dar le cerem o calitate superioară și practici corecte față de albine și de mediu. E un schimb. Plătim un preț mai bun, dar cerem calitate și ne selectăm furnizorii. Ciupercile sau hribii de pădure sunt un produs cu care România ar trebui să se mândrească. Din păcate, ciupercile pleacă de la noi neprocesate, după care se întorc în țară ambalate, cu valoare adăugată mare. Cred că România e cel mai mare furnizori de hribi din Europa, dar din păcate doar ca materie primă. Ideal ar fi să le procesăm și să le vindem mai apoi", afirmă acesta.


Mierea cu hribi de pădure, considerată de Alin Prunean cel mai exclusivist produs din Europa, a fost lansată la un târg internațional — SIAL Paris, în 2012, sub denumirea The Art of DAR. De la lansare și până în prezent a fost apreciată atât pentru gustul său deosebit, cât și pentru modul inedit de prezentare.


"Avem clienți gen 'corporate', firme care cumpără produsul și nu le vine să creadă că se poate face în România ceva așa inovativ și la asemenea standarde. Avem și clienți persoane fizice, și din România, și din afara țării. Asocierea cu Transilvania cred că e benefică. Am un client care a și venit din Anglia în România, ca să vadă Transilvania, pornind de la acest produs. Asta e și ceea ce ne dorim, nu doar să vindem un produs local, ci să facem o legătură între cumpărător și locul de unde este produsul. (...) De cele mai multe ori în țară am livrat personal produsul, pentru că ne dorim să cunoaștem cumpărătorul, mai ales că fiecare din aceștia devine 'proprietarul' a cinci stejari, menționează Alin Prunean. 


 Foto: Agerpres

Alte articole recomandate:

Laboratoarele Fares Bio Vital, cel mai mare producător local de ceaiuri, a intrat pe segmentul ceaiului gata de băut (ice-tea) cu marca Theia, o categorie dominată de branduri internaționale precum Lipton, produs de PepsiCo și deținut de Unilever, sau băutura Nestea din portofoliul gigantului Coca-Cola HBC, scrie ZF.   Brandul de ceai gata de băut Theia, lansat în urmă cu aproximativ un an, se găsește în supermarketuri și hipermarketuri precum Billa, Carrefour sau Cora, dar [...]
România are mai puțin de 300.000 de hectare de teren agricol destinat agriculturii ecologice, respectiv 0,02% din total, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Agriculturii, aferente anului 2014, ultimul pentru care există date. Ca suprafață România se află aproape de vârful clasamentului datorită faptului că este o țară întinsă ca suprafață, cu teren agricol pe măsură. Primele cinci locuri în clasament sunt ocupate de [...]
Carrefour Romania va incheia, pana la finalul anului, contracte de colaborare cu peste 100 de producatori romani de fructe si legume ca urmare a campaniei din perioada 7-13 august. In total, 704 producatori romani de fructe si legume si-au aratat intentia de a deveni furnizori Carrefour prin completarea formularului special din magazine, la standurile dedicate, si de pe site-ul www.carrefour.ro. Categoriile de produse pentru care se vor incheia contractele de colaborare sunt: verdeata, rosii, [...]
Magiunul din prune Topoloveni, șofranul și brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu și SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro, scrie Agerpres, remis de Income Magazine.   Potrivit unui comunicat al Sonimpex, Comisia Europeană a aprobat programul d [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]
Cererea de produse bio din România este în creștere, urmând aceeași tendință înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Oferta însă, cu toate că cifrele sunt încurajatoare în acest sens, nu acoperă necesarul intern, cu atât mai puțin cererea la export. În 2012, doar 2,1 la sută din suprafața agricolă utilizată a României a fost cultivată ecologic, comparativ cu 5,8 la sută, media în UE27. Și totuși, față de 2007, suprafețele [...]
Prezenta si in acest an la BioFach, Asociatia Bioagricultoriloir din Romania, Bioterra, a reusit deja, inca din prima dimineata, sa deschida o noua linie externa de afaceri pentru una dintre companiile membre.   Astfel, dupa ce, prin serviciile de reprezentare pe care le asigura, multe dintre cele 650 de firme membre ale asociatiei condusa de domnul Albert Imre exporta deja produse agroalimentare ecologice in Germania, Italia si Austria, acum, una dintre ele va incepe discutiile cu [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi