Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mierea cu hribi din Sălaj este, în opinia celor care o produc și o comercializează, cel mai exclusivist produs de gen din Europa, nu atât prin prețul său ce ar putea fi considerat exorbitant, cât mai ales prin forma de prezentare, respectiv recipientul de sticlă unicat, decorat cu argint și încadrat într-o ramă de lemn de stejar, cumpărătorul primind și o linguriță de argint, un săculeț de pânză țesută în război, alături de cinci stejari ce se plantează în numele său.


Combinarea mierii de albine cu diferite alte ingrediente nu este una neobișnuită, însă asocierea ei cu hribi de pădure îi aparține unui tânăr întreprinzător din Sălaj, Alin Prunean, ce și-a dorit să dea astfel o altă valoare atât unor produse deosebite de la noi, promovând totodată meșteșugurile locale.


"Am văzut undeva miere cu trufe și nu mi s-a părut deloc spectaculos. Am degustat-o și nu a fost nimic care să mă impresioneze. Atunci m-am gândit să încerc combinația cu hribi — eu sunt și un amator de ciuperci de pădure. Gustul e foarte interesant. Prima dată când guști e dulce, iar după câteva secunde simți aroma de hribi de pădure. Hribii sunt uscați parțial și, după două luni de stat în miere, aceasta va extrage aroma lor și va prinde gustul de hribi. (...) Ideea a apărut din dorința de a promova produsele locale realizate de micii producători. E un produs care promovează și meșteșuguri, tradiții și obiceiuri, pentru că în pachet, pe lângă miere de salcâm simplă, cu hribi de pădure sau prune uscate, avem un recipient de sticlă realizat manual, de un artist sticlar, la Șelimbăr, avem o ramă de stejar, o linguriță din argint masiv realizată într-un mic atelier la Turda, un săculeț de pânză țesută în război la Cizer, în care punem lingurița, și, sigur că pentru fiecare produs vândut plantăm cinci stejari ce poartă numele cumpărătorului. În felul acesta avem grijă și de mediu și de ceea ce distrugem poate zi de zi prin ambalarea produselor sau prin ceea ce facem", a explicat producătorul, pentru AGERPRES.


Mierea utilizată e colectată de pe Valea Barcăului, o zonă din Sălaj unde există mulți apicultori, ce sunt astfel susținuți în practicarea acestei meserii. Ciupercile de pădure sunt recoltate din pădurile județului.


"Mierea e de pe Valea Barcăului. Sunt mulți apicultori în zonă și încercăm să-i susținem prin faptul că le dăm un preț peste cel al pieței pe miere, dar le cerem o calitate superioară și practici corecte față de albine și de mediu. E un schimb. Plătim un preț mai bun, dar cerem calitate și ne selectăm furnizorii. Ciupercile sau hribii de pădure sunt un produs cu care România ar trebui să se mândrească. Din păcate, ciupercile pleacă de la noi neprocesate, după care se întorc în țară ambalate, cu valoare adăugată mare. Cred că România e cel mai mare furnizori de hribi din Europa, dar din păcate doar ca materie primă. Ideal ar fi să le procesăm și să le vindem mai apoi", afirmă acesta.


Mierea cu hribi de pădure, considerată de Alin Prunean cel mai exclusivist produs din Europa, a fost lansată la un târg internațional — SIAL Paris, în 2012, sub denumirea The Art of DAR. De la lansare și până în prezent a fost apreciată atât pentru gustul său deosebit, cât și pentru modul inedit de prezentare.


"Avem clienți gen 'corporate', firme care cumpără produsul și nu le vine să creadă că se poate face în România ceva așa inovativ și la asemenea standarde. Avem și clienți persoane fizice, și din România, și din afara țării. Asocierea cu Transilvania cred că e benefică. Am un client care a și venit din Anglia în România, ca să vadă Transilvania, pornind de la acest produs. Asta e și ceea ce ne dorim, nu doar să vindem un produs local, ci să facem o legătură între cumpărător și locul de unde este produsul. (...) De cele mai multe ori în țară am livrat personal produsul, pentru că ne dorim să cunoaștem cumpărătorul, mai ales că fiecare din aceștia devine 'proprietarul' a cinci stejari, menționează Alin Prunean. 


 Foto: Agerpres

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Șapte noi produse din zona Pleșcoiului, județul Buzău, au primit atestarea de produse tradiționale. Această recunoaștere la nivel național va permite protejarea acestor rețete transmise de demult. Este vorba despre cârnații de Pleșcoi cruzi și uscați, micii de casă, pieptul de porc crud afumat, mușchiul țărănesc crud-afumat, leberul de casă, toba de casă și cârnații de casă afumați de porc. Toate aceste produse sunt realizate de o firmă din [...]
Alimentele ecologice nu se gasesc decat in cantitati infime pe rafturile marilor retele de magazine din Romania. Mai mult decat atat, in privinta legumelor si fructelor eco, acestea lipsesc cu desavarsire, se arata intr-o analiza de piata efectuata de World Wide FFund for Nature. Niciunul dintre retailerii importanți din România nu comercializează fructe și legume autohtone ecologice, iar pe rafturile supermarketurilor și hipermarketurilor se găsește un singur brand de lapte ecologic, [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
Ileana Muntean, de profesie scenarist de film, și-a încercat norocul pentru prima dată în antreprenoriat în urmă cu șase ani, când, împreună cu o colegă de facultate, a deschis un magazin cu produse bio în centrul Capitalei, după o in­ves­ti­ție de circa 75.000 de euro. Dacă la început magazinul Pukka Food avea doar un angajat și în jur de 300-400 de produse expuse pe rafturi, în prezent antre­pre­noarea are patru [...]
 Producatorii de legume si fructe din Uniunea Europeana afectati de embargoul impus de Moscova pe piata rusa vor primi sprijin financiar european cu un buget total de pana la 125 de milioane de euro, a anuntat luni Comisia Europeana. Potrivit unui comunicat de presa emis de Comisia Europeana, executivul comunitar activeaza masuri de sprijin in ceea ce priveste anumite fructe si legume perisabile pentru 12 categorii de legume si fructe: rosii, morcovi, varza alba, ardei, conopida, [...]
AGRICOLA creează alimente care contribuie la prevenția afecțiunilor oculare și chiar a cancerului   Avicola Lumina, Constanța, parte din Grupul de firme AGRICOLA, unul dintre cei mai importanți furnizori de ouă din România, este coordonatorul a două proiectede obținere a unor alimente inovatoare: primul presupune dezvoltarea unui ou îmbogățit pe cale naturală cu luteină, care va ajuta consumatorii să se lupte cu riscul de degenerescență maculară, [...]
Omul de afaceri Ion Lazăr, care controlează cel mai mare transportator de pe piața locală, vrea să investească în culturi de fructe ecologice, planurile incluzând și o fabrică de prelucrare a acestora, informeaza Ziarul Financiar. „Vrem fructe ecologice, de la prune, cireșe, vișine, dar și ciuperci de pădure. Momentan am construit platforma în care am investit aproximativ 1 milion de euro, iar în viitor încercăm să atragem fonduri europene și să facem o [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN