Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mierea cu hribi din Sălaj este, în opinia celor care o produc și o comercializează, cel mai exclusivist produs de gen din Europa, nu atât prin prețul său ce ar putea fi considerat exorbitant, cât mai ales prin forma de prezentare, respectiv recipientul de sticlă unicat, decorat cu argint și încadrat într-o ramă de lemn de stejar, cumpărătorul primind și o linguriță de argint, un săculeț de pânză țesută în război, alături de cinci stejari ce se plantează în numele său.


Combinarea mierii de albine cu diferite alte ingrediente nu este una neobișnuită, însă asocierea ei cu hribi de pădure îi aparține unui tânăr întreprinzător din Sălaj, Alin Prunean, ce și-a dorit să dea astfel o altă valoare atât unor produse deosebite de la noi, promovând totodată meșteșugurile locale.


"Am văzut undeva miere cu trufe și nu mi s-a părut deloc spectaculos. Am degustat-o și nu a fost nimic care să mă impresioneze. Atunci m-am gândit să încerc combinația cu hribi — eu sunt și un amator de ciuperci de pădure. Gustul e foarte interesant. Prima dată când guști e dulce, iar după câteva secunde simți aroma de hribi de pădure. Hribii sunt uscați parțial și, după două luni de stat în miere, aceasta va extrage aroma lor și va prinde gustul de hribi. (...) Ideea a apărut din dorința de a promova produsele locale realizate de micii producători. E un produs care promovează și meșteșuguri, tradiții și obiceiuri, pentru că în pachet, pe lângă miere de salcâm simplă, cu hribi de pădure sau prune uscate, avem un recipient de sticlă realizat manual, de un artist sticlar, la Șelimbăr, avem o ramă de stejar, o linguriță din argint masiv realizată într-un mic atelier la Turda, un săculeț de pânză țesută în război la Cizer, în care punem lingurița, și, sigur că pentru fiecare produs vândut plantăm cinci stejari ce poartă numele cumpărătorului. În felul acesta avem grijă și de mediu și de ceea ce distrugem poate zi de zi prin ambalarea produselor sau prin ceea ce facem", a explicat producătorul, pentru AGERPRES.


Mierea utilizată e colectată de pe Valea Barcăului, o zonă din Sălaj unde există mulți apicultori, ce sunt astfel susținuți în practicarea acestei meserii. Ciupercile de pădure sunt recoltate din pădurile județului.


"Mierea e de pe Valea Barcăului. Sunt mulți apicultori în zonă și încercăm să-i susținem prin faptul că le dăm un preț peste cel al pieței pe miere, dar le cerem o calitate superioară și practici corecte față de albine și de mediu. E un schimb. Plătim un preț mai bun, dar cerem calitate și ne selectăm furnizorii. Ciupercile sau hribii de pădure sunt un produs cu care România ar trebui să se mândrească. Din păcate, ciupercile pleacă de la noi neprocesate, după care se întorc în țară ambalate, cu valoare adăugată mare. Cred că România e cel mai mare furnizori de hribi din Europa, dar din păcate doar ca materie primă. Ideal ar fi să le procesăm și să le vindem mai apoi", afirmă acesta.


Mierea cu hribi de pădure, considerată de Alin Prunean cel mai exclusivist produs din Europa, a fost lansată la un târg internațional — SIAL Paris, în 2012, sub denumirea The Art of DAR. De la lansare și până în prezent a fost apreciată atât pentru gustul său deosebit, cât și pentru modul inedit de prezentare.


"Avem clienți gen 'corporate', firme care cumpără produsul și nu le vine să creadă că se poate face în România ceva așa inovativ și la asemenea standarde. Avem și clienți persoane fizice, și din România, și din afara țării. Asocierea cu Transilvania cred că e benefică. Am un client care a și venit din Anglia în România, ca să vadă Transilvania, pornind de la acest produs. Asta e și ceea ce ne dorim, nu doar să vindem un produs local, ci să facem o legătură între cumpărător și locul de unde este produsul. (...) De cele mai multe ori în țară am livrat personal produsul, pentru că ne dorim să cunoaștem cumpărătorul, mai ales că fiecare din aceștia devine 'proprietarul' a cinci stejari, menționează Alin Prunean. 


 Foto: Agerpres

Alte articole recomandate:

Oana Belu controlează Domeniile Ostrov, firmă care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 19 milioane de lei, în creștere cu circa 20% față de perioada similară a anului trecut, însemnând 7,5 milioane de litri de vin. Domeniile Ostrov reprezintă brandul umbrelă sub care se comercializează gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1.300 de hectare. Alături de podgoria de viță de vie compania mai deține aproape 500 de hectare de pom [...]
Liviu Irimia, care și-a construit cariera în departamentele de marketing și vânzări ale multinaționalelor precum Nestlé, Beiersdorf (Nivea), JTI sau InBev (actualul Bergenbier), a preluat din toamna anului trecut poziția de sales & marketing manager în cadrul companiei de vânzări directe Herbalife România, cu vânzări de 12 mil. euro în 2012.   „După 20 de ani de experiență în industria FMCG, am ales un domeniu interesant și [...]
România susține mărirea contingentului de mere și de alte produse agricole provenite din Republica Moldova, a declarat, ieri, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la conferința organizată de LAPAR.           'Au fost câteva discuții la nivel de prim-miniștri, care au legătură cu agricultura. Vreau să îmi manifest sprijinul pentru mărirea contingentului de produse agricole din Republica [...]
Interesul pentru produsele agricole românești bio este reflectat și de participarea la Expoziția internațională INDAGRA 2014 a unor firme străine interesate de dezvoltarea unor relații pe termen lung cu fermierii români. Astfel, prin prezența la INDAGRA 2014, Bioland Markt GmbH & Co, cea mai mare firmă germană de gen, care achiziționează pentru piața din Germania materii prime din țări europene direct de la producătorii din [...]
Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN