Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mierea cu hribi din Sălaj este, în opinia celor care o produc și o comercializează, cel mai exclusivist produs de gen din Europa, nu atât prin prețul său ce ar putea fi considerat exorbitant, cât mai ales prin forma de prezentare, respectiv recipientul de sticlă unicat, decorat cu argint și încadrat într-o ramă de lemn de stejar, cumpărătorul primind și o linguriță de argint, un săculeț de pânză țesută în război, alături de cinci stejari ce se plantează în numele său.


Combinarea mierii de albine cu diferite alte ingrediente nu este una neobișnuită, însă asocierea ei cu hribi de pădure îi aparține unui tânăr întreprinzător din Sălaj, Alin Prunean, ce și-a dorit să dea astfel o altă valoare atât unor produse deosebite de la noi, promovând totodată meșteșugurile locale.


"Am văzut undeva miere cu trufe și nu mi s-a părut deloc spectaculos. Am degustat-o și nu a fost nimic care să mă impresioneze. Atunci m-am gândit să încerc combinația cu hribi — eu sunt și un amator de ciuperci de pădure. Gustul e foarte interesant. Prima dată când guști e dulce, iar după câteva secunde simți aroma de hribi de pădure. Hribii sunt uscați parțial și, după două luni de stat în miere, aceasta va extrage aroma lor și va prinde gustul de hribi. (...) Ideea a apărut din dorința de a promova produsele locale realizate de micii producători. E un produs care promovează și meșteșuguri, tradiții și obiceiuri, pentru că în pachet, pe lângă miere de salcâm simplă, cu hribi de pădure sau prune uscate, avem un recipient de sticlă realizat manual, de un artist sticlar, la Șelimbăr, avem o ramă de stejar, o linguriță din argint masiv realizată într-un mic atelier la Turda, un săculeț de pânză țesută în război la Cizer, în care punem lingurița, și, sigur că pentru fiecare produs vândut plantăm cinci stejari ce poartă numele cumpărătorului. În felul acesta avem grijă și de mediu și de ceea ce distrugem poate zi de zi prin ambalarea produselor sau prin ceea ce facem", a explicat producătorul, pentru AGERPRES.


Mierea utilizată e colectată de pe Valea Barcăului, o zonă din Sălaj unde există mulți apicultori, ce sunt astfel susținuți în practicarea acestei meserii. Ciupercile de pădure sunt recoltate din pădurile județului.


"Mierea e de pe Valea Barcăului. Sunt mulți apicultori în zonă și încercăm să-i susținem prin faptul că le dăm un preț peste cel al pieței pe miere, dar le cerem o calitate superioară și practici corecte față de albine și de mediu. E un schimb. Plătim un preț mai bun, dar cerem calitate și ne selectăm furnizorii. Ciupercile sau hribii de pădure sunt un produs cu care România ar trebui să se mândrească. Din păcate, ciupercile pleacă de la noi neprocesate, după care se întorc în țară ambalate, cu valoare adăugată mare. Cred că România e cel mai mare furnizori de hribi din Europa, dar din păcate doar ca materie primă. Ideal ar fi să le procesăm și să le vindem mai apoi", afirmă acesta.


Mierea cu hribi de pădure, considerată de Alin Prunean cel mai exclusivist produs din Europa, a fost lansată la un târg internațional — SIAL Paris, în 2012, sub denumirea The Art of DAR. De la lansare și până în prezent a fost apreciată atât pentru gustul său deosebit, cât și pentru modul inedit de prezentare.


"Avem clienți gen 'corporate', firme care cumpără produsul și nu le vine să creadă că se poate face în România ceva așa inovativ și la asemenea standarde. Avem și clienți persoane fizice, și din România, și din afara țării. Asocierea cu Transilvania cred că e benefică. Am un client care a și venit din Anglia în România, ca să vadă Transilvania, pornind de la acest produs. Asta e și ceea ce ne dorim, nu doar să vindem un produs local, ci să facem o legătură între cumpărător și locul de unde este produsul. (...) De cele mai multe ori în țară am livrat personal produsul, pentru că ne dorim să cunoaștem cumpărătorul, mai ales că fiecare din aceștia devine 'proprietarul' a cinci stejari, menționează Alin Prunean. 


 Foto: Agerpres

Alte articole recomandate:

Oana Belu controlează Domeniile Ostrov, firmă care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 19 milioane de lei, în creștere cu circa 20% față de perioada similară a anului trecut, însemnând 7,5 milioane de litri de vin. Domeniile Ostrov reprezintă brandul umbrelă sub care se comercializează gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1.300 de hectare. Alături de podgoria de viță de vie compania mai deține aproape 500 de hectare de pom [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
(Agerpres) Șapte noi produse din zona Pleșcoiului, județul Buzău, au primit atestarea de produse tradiționale. Această recunoaștere la nivel național va permite protejarea acestor rețete transmise de demult. Este vorba despre cârnații de Pleșcoi cruzi și uscați, micii de casă, pieptul de porc crud afumat, mușchiul țărănesc crud-afumat, leberul de casă, toba de casă și cârnații de casă afumați de porc. Toate aceste produse sunt realizate de o firmă din [...]
Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie. Astfel, în cinci luni au fo [...]
Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de comerț, a lansat două mărci proprii – K-Bio și K-Take – dedicate produselor bio și respectiv vegetariene. Sub cele două mărci sunt realizate peste 70 de produse ecologice, vegetariene și vegane, potrivit oficialilor comapniei. Compania are mai multe mărci private, cea mai importantă fiind K-Classic. Avanatajul acestor produse este faptul că au un preț cu până la 30% mai mic decât cele de brand. Produsele [...]
(Comunicat) Vânzările produselor de post Agricola vor crește cu 10% în perioada Postului Paștelui, comparativ cu perioada similară a anului trecut – estimează Europrod, companie a Grupului Agricola specializată în producerea de semipreparate și produse „ready to eat”. Estimările companiei se bazează pe rezultatele vânzărilor de produse vegetale înregistrate în anul 2013, care au totalizat aproape 200 tone – 11% din [...]
Carrefour Romania va incheia, pana la finalul anului, contracte de colaborare cu peste 100 de producatori romani de fructe si legume ca urmare a campaniei din perioada 7-13 august. In total, 704 producatori romani de fructe si legume si-au aratat intentia de a deveni furnizori Carrefour prin completarea formularului special din magazine, la standurile dedicate, si de pe site-ul www.carrefour.ro. Categoriile de produse pentru care se vor incheia contractele de colaborare sunt: verdeata, rosii, [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN