Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Asociația Națională Suedeză pentru Industria Alimentară (NFA) a schimbat eticheta sa pentru alimentație sănătoasă, Keyhole care este în concordanță cu noile reguli privind nutriția, însemnând mai puțină sare, mai multe proteine integrale și o gamă mai largă de produse care pot purta acest logo, informează Food Navigator.


NFA a redus cantitatea de sare pe care produsele din toate categoriile o pot conține dacă vor purta logo-ul Keyhole, cu produse din carne și pește incluse în sistem pentru prima dată.


Dieteticianul NFA, Anette Jansson a declarat: "Carnea și produsele din carne contribuie la o mare parte din aportul nostru total de sare, prin urmare, este foarte pozitiv faptul că există în prezent o cerință de sare pentru acest grup."


Recomandările pentru conținutul de grăsime au fost, de asemenea mai fin reglate pentru iaurturi, margarina și creme de brânză. În general conținutul permis a fost ridicat, dar produsele trebuie să conțină o proporție mai mare de grasimi polinesaturate față de grasimile saturate. Jansson a spus că nu este atât de importantă cantitatea de grăsime, ci tipul.


Logo-ul se va aplica alimentelor de specialitate, cum ar fi gluten și produse fără lactoză, și extins pentru a include mâncăruri ready-meal.


Schimbările vin ca răspuns la noile cercetări științifice din partea Comitetului Nordic pentru Nutriție (NNR).


"Sistemul Keyhole se bazează pe ideea de a lasa consumatorii să aleagă cel mai bun produs disponibil pentru ei să cumpere dintr-o anumită categorie. Acesta este motivul pentru nu există un minim de zahăr, sare sau grăsimi, ci mai degrabă "cel mai bun din categoria pâine" sau "cel mai bun din categoria lapte", a spus Jansson.


Spre deosebire de alte ghiduri privind etichetarea pentru alimentația sănătoasă, cum ar fi sistemul de atenționare din Marea Britanie care califică negativ anumite produse ca fiind nesănătoase, sistemul Keyhole este pozitiv. Rezultatul este că producătorii beneficiază de asociațiile pozitive ale simbolului și, prin urmare, sunt încurajați să aducă produsele lor în conformitate cu orientările NNR. În octombrie anul trecut, Comisia Europeană a deschis o procedură de soluționare a litigiilor împotriva Regatului Unit pentru eticheta sa de atenționare, despre care se spune că creează "un impact negativ pentru produsele care au lumina roșie."

Alte articole recomandate:

 O probă dintr-o serie de materie primă, material de ambalare sau produs finit, care este păstrată cu scopul de a fi analizată în cazul în care această necesitate apare în timpul perioadei de valabilitate a seriei respective de produse, este reprezentată prin proba de referință. Dacă stabilitatea permite, se păstrează probe de referință din etapele intermediare critice sau din produsul intermediar, transportat în exterior și ieșit de sub contro [...]
  Ar fi extrem de dificil pentru consumatori să conceapă un regim alimentar de 600 de calorii furnizând 100% din vitamine și minerale RDA, Autoritatea pentru Standardele în Publicitate (ASA) a declarat în respingerea unei plângeri împotriva LighterLife Fast, informează Food Navigator. Reclama TV pentru planul de pierdere in greutate al firmei de batoane nutritive menționa: "LighterLife Fast este un mod fantastic de a ajuta la mentinerea greutatii [...]
Rosa, puiul gigant care cutreieră Europa a ajuns, de ieri și în România. Simpatica mascotă a devenit faimoasă în ultima lună, când a călătorit în cele mai mari capitale europene în cadrul unei campanii menite să îi convingă pe oficialii de la Bruxelles că este nevoie de o etichetare corectă a cărnii de pui. În spatele costumului lui Rosa se află Tamsin French, o tânără fermieră  de 23 de ani care și-a propus să apere dreptul [...]
(Euraktiv) Potrivit unui raport al Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana de Justitie, Serviciul Contencios al UE, fata de Romania s-a declansat o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor care privesc comunicare masurilor de transpunere a directivelor UE. Aceasta actiune se afla in faza precontencioasa – cauza nr. 0191 din anul 2014 – Necomunicarea masurilor finale de transpunere a Directivei 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, de modificare a [...]
Bananele sunt cele mai tranzactionate fructe din lume, potrivit organizatiei non-profit Banana Link.  Wall-Street Journal a realizat un top al celor mai mari importatori de banane la nivel global, raportand volumul importurilor la numarul de locuitori ai tarilor, in contextul in care productia mondiala de banane este in pericol ca urmare a raspandirii bolii Panama. Boala Panama a distrus in anii '50 aproape toate culturile de banane din America Centrala si de Sud. Mai multe, pe [...]
Heineken Romania publica cea de-a cincea editie anuala a Raportului de Sustenabilitate, anuntand rezultate pozitive pentru toate ariile Agendei „Brewing a Better Future”.  In 2013, compania a inregistrat cea mai mare scadere a nivelului de dioxid de carbon din ultimii trei ani si a lansat primul program de Harm Reduction din Romania organizat la un festival de muzica. «Din 2010, de cand am lansat Agenda “Brewing a Better Future”, ne-am imbunatati [...]
Generalități   Influentul general al stației de epurare, reprezentând amestecul general al apelor reziduale de pe platformă, are un debit variabil, în funcție de deversările discontinue și continue, care provin din fazele tehnologice ale procsului de fabricatie. In aceste condiții, parametrii apelor reziduale proveniti din industria de reciclare sunt și ei variabili, cu vârfuri de sarcină care ating valori ale consumului chimic de oxigen (CCO-Cr) de 7500 mg/l, ale [...]
Peste 3.000 de litri de apă minerală au fost confiscați, ieri, de polițiști, în urma pechezițiilor în trei magazine din Sectorul 3, pentru că sursa indicată pe etichetă a apei respective este un izvor neînregistrat, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Poliției Capitalei. Surse din Poliție au precizat că anchetatorii au ridicat 3.015 litri de apă minerală marca Saguaro, din trei hipermarketuri Lidl din Sectorul 3. Potrivit etichetei, apa respectivă ar proveni din [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN