Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Romania ramane in top zece consumatori de vin la nivel mondial, din punct de vedere al consumului fiscalizat, care se ridica la 24 de litri pe cap de locuitor,  declara recent reprezentantul Romaniei la Organizatia Internationala a Viei si Vinului (OIV), Catalin Paduraru, la deschiderea unui targ international in domeniu.

"In momentul de fata, din pacate, nu finanteaza nimeni studii de piata serioase. Neexistand bugete, exista numai o serie de simulari de sondaje. Consumul fiscalizat in Romania este de 24 de litri pe cap de locuitor, ceea ce ne situeaza pe locul noua. Dintre acestia, 15% sunt vinuri peste medie.

Pe zona urbana, ramanem cu un comportament de consum similar celui din Europa, deci putem spune ca suntem undeva la 5% din consumul fiscalizat pe vinuri premium si super premium", a precizat Paduraru.


Oricum, consumul de vin a scăzut. Cu toate acestea, compania Murfatlar, deținută de antre­pre­nori români, are ca obiectiv anul acesta o cifră de afa­ceri de 150 mil. lei, în creștere cu 7% comparativ cu nivelul de 140 mil. lei din 2014, când compania a revenit pe creș­tere, după un ușor declin.


 


„Ponderea produselor în cifra de afaceri este 27% pre­mium, 40% medium și 33% economic. (…) Cele mai vân­dute branduri din portofoliu sunt Zestrea Murfatlar, La­crima lui Ovidiu și Eticheta Neagră. Împreună au tota­lizat mai mult de 6 milioane de unități vândute“, a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.


 


Compania exploatează 2.600 de hectare cu viță-de-vie, iar anul trecut a lansat vinuri din recolta 2013 precum Sable Noble (alb și rose), Arezan (Crâmpoșie, Fetească Regală și Fetească Neagră rose),  Leat 6500 (Sauvignon Blanc și rose) sau Amprenta – Muscat Ottonel sau primul vin demisec din portofoliu Charme de la Mer – Traminer 2013. De asemenea, în octombrie anul trecut, Murfatlar a lansat mai multe vinuri din recolta 2011 sau 2012.


 Încă de anul trecut, brand managerul Murfatlar ob­serva că trendul de scădere la nivelul consumului de vin s-a oprit, iar acum vorbește într-un ton optimist despre 2015, se arată în Ziarul financiar.

Alte articole recomandate:

  Compania Mars intenționează să extindă capacitatea la fabrica Veghel în următorii 10 ani pentru a produce versiuni în miniatură ale marcilor sale urmând trendul vest-europenilor care au început să limiteze aportul de calorii, informează Food Navigator. Odată cu investiția de 100 milioane euro, producatorul Snickers va mări producția de produse miniaturale pe care le produce de la 25-30% la aproximativ 35% până în 2025. "Acest lucru se [...]
Organizația Mondială a Sănătății a publicat clasamentul mondial al consumului de alcool. Metodologia folosită de OMS a fost calcularea consumului de alcool a persoanelor, începând cu vârsta de 15 ani sau mai în vârstă. Datele se referă la anul 2014, cu excepția coloanele "înregistrat" și "total". Coloana "înregistrat" ​​se referă la consumul mediu înregistrat pentru perioada 2003-2013. Consumul neînregistrat a [...]
O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel. O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a [...]
Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]
    In cadrul Indagra, expoziție ce se va desfășura în perioada 28 Ocombrie – 1 Noiembrie la Romexpo, vizitatorii sunt așteptați la standul 34, pavilionul C2. Societatea Aqua D&P Technologies prezintă soluții pentru tratarea și epurarea apelor uzate. Inginerii Aqua D&P și partenerii săi vă stau la dispoziție pentru găsirea unei soluții optime pentru aplicația dumneavoastră. Indiferent că dețineți o [...]
Acționarii producătorului de lactate Prodlacta din Brașov (simbol bursier PRAE) se vor reuni în AGEA în data de 3 noiembrie pentru a aproba majorarea capitalului social al companiei cu 17,6 milioane de lei, la 69,8 mil. lei. Prodlacta, care a ieșit din insolvență în primăvara anului trecut, va folosi sumele atrase pentru acoperirea datoriilor contabile, informeaza Ziarul financiar. O decizie privind majorarea de capital urma să fie luată de acționari pe 8 octombrie, [...]
Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail. Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență [...]
Utilizând tehnologii avansate, producătorul de ambalaje rigide Ardagh a reușit să producă sticle de 330 mililitri, destinate îmbutelierii tradiționalei băuturi carbonatate Coca – Cola, reducând greutatea acestora până la 190 de grame, informează Agrointel. Noul ambalaj va fi disponibil și pentru îmbutelierea în sticle pentru alte două băuturi produse de Coca-Cola: Sprite și Fanta. Tehnologia avansată de proiectare și intervențiile atente pe durata [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi