Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Romania ramane in top zece consumatori de vin la nivel mondial, din punct de vedere al consumului fiscalizat, care se ridica la 24 de litri pe cap de locuitor,  declara recent reprezentantul Romaniei la Organizatia Internationala a Viei si Vinului (OIV), Catalin Paduraru, la deschiderea unui targ international in domeniu.

"In momentul de fata, din pacate, nu finanteaza nimeni studii de piata serioase. Neexistand bugete, exista numai o serie de simulari de sondaje. Consumul fiscalizat in Romania este de 24 de litri pe cap de locuitor, ceea ce ne situeaza pe locul noua. Dintre acestia, 15% sunt vinuri peste medie.

Pe zona urbana, ramanem cu un comportament de consum similar celui din Europa, deci putem spune ca suntem undeva la 5% din consumul fiscalizat pe vinuri premium si super premium", a precizat Paduraru.


Oricum, consumul de vin a scăzut. Cu toate acestea, compania Murfatlar, deținută de antre­pre­nori români, are ca obiectiv anul acesta o cifră de afa­ceri de 150 mil. lei, în creștere cu 7% comparativ cu nivelul de 140 mil. lei din 2014, când compania a revenit pe creș­tere, după un ușor declin.


 


„Ponderea produselor în cifra de afaceri este 27% pre­mium, 40% medium și 33% economic. (…) Cele mai vân­dute branduri din portofoliu sunt Zestrea Murfatlar, La­crima lui Ovidiu și Eticheta Neagră. Împreună au tota­lizat mai mult de 6 milioane de unități vândute“, a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.


 


Compania exploatează 2.600 de hectare cu viță-de-vie, iar anul trecut a lansat vinuri din recolta 2013 precum Sable Noble (alb și rose), Arezan (Crâmpoșie, Fetească Regală și Fetească Neagră rose),  Leat 6500 (Sauvignon Blanc și rose) sau Amprenta – Muscat Ottonel sau primul vin demisec din portofoliu Charme de la Mer – Traminer 2013. De asemenea, în octombrie anul trecut, Murfatlar a lansat mai multe vinuri din recolta 2011 sau 2012.


 Încă de anul trecut, brand managerul Murfatlar ob­serva că trendul de scădere la nivelul consumului de vin s-a oprit, iar acum vorbește într-un ton optimist despre 2015, se arată în Ziarul financiar.

Alte articole recomandate:

România a exportat, în primul trimestru al acestui an, băuturi și tutun în sumă de 157,2 milioane euro, cu 25,8 milioane euro peste nivelul din perioada similară din 2013, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. Importurile de băuturi și tutun s-au cifrat la 100,9 milioane euro, fiind cu 3,6 milioane euro mai mari față de cele din perioada ianuarie-martie 2013, înregistrându-se astfel un excedent de 56,3 milioane euro [...]
Lidl continuă să investească în extinderea rețelei din România și va inaugura, în data de 26 noiembrie, primul său magazin din Suceava. Odată cu această deschidere, rețeaua națională operată de Lidl va ajunge la 191 de unități, iar pentru anul aceasta retailerul german și-a propus să atingă pragul de 194 de unități comerciale.   Noul magazin Lidl se va deschide pe strada Calea Unirii, nr. 24 și va avea o suprafață de [...]
Reprezentanții Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție au organizat, marți, 10 decembrie, la Cluj, o întâlnite cu studenții de la UMF Cluj-Napoca ca să le vorbească despre altfel de burse de cercetare, pentru bere. „Anul acesta am avut bucuria să putem face publice rezultatele primului studiu derulat în România, chiar de către cercetători români, privind efectele consumului moderat de bere asupra organismului uman. Proiectul de cercetare a [...]
Prezentă de peste 10 ani pe piața echipamentelor de fabricare a berii, compania PSS din Slovacia propune la această ediție a târgului Indagra Food, o gamă completă de tehnologii, în marea lor majoritate, noutăți în domeniu. Domnul Milan Pindak, consultat al companiei, a declarat pentru infoALIMENT Magazin: ”La această ediție putem oferi potențialilor clienți ai companiei PSS din Slovacia, toată gama de utilaje de fabricare a berii care, [...]
(Comunicat) Potrivit AlimenteSpeciale.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de alimente de pe piata locala, specializat in produse dietetice si terapeutice si implicat in numeroase campanii de educare a publicului roman, consumerismul exagerat, diversitatea si numarul prea mare de preparate din meniu, alimentele bogate in grasimi, zahar sau carbohidrati, consumul de bauturi alcoolice sau incalcarea regulilor de combinare a alimentelor si schimbarea brusca a dietei se regasesc printre [...]
(Comunicat) Lanțul de restaurante de tip fast-food, Spartan, continuă procesul de extindere, prin deschiderea unei unități în cel mai mare centru comercial din Constanța, Maritimo Shopping Center. Restaurantul a fost inaugurat vineri, 7 aprilie, în urma unei investiții de 90.000 de euro și a înregistrat circa 1.500 de clienți și vânzări în valoare de aproximativ 7.000 de euro, în primul weekend de funcționare. Acesta [...]
Omul de afaceri Ion Lazăr, care controlează cel mai mare transportator de pe piața locală, vrea să investească în culturi de fructe ecologice, planurile incluzând și o fabrică de prelucrare a acestora, informeaza Ziarul Financiar. „Vrem fructe ecologice, de la prune, cireșe, vișine, dar și ciuperci de pădure. Momentan am construit platforma în care am investit aproximativ 1 milion de euro, iar în viitor încercăm să atragem fonduri europene și să facem o [...]
In editia on-line de azi, Iqads a publicat rezultatele Effie Effectivness Index Romania 2014, analiza si, totodata, clasament al realizarilor si eficientei in publicitate. Din pacate, dintre firmele care au afaceri si in zona de carne, doar Unilever apare in clasament, din randul firmelor care activeaza in industria alimentara romaneasca. Iata clasamentele: In Top 3 Agentii au intrat Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze si doua nominalizari, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN