Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Microafacerile cu produse alimentare tind să capete o pondere tot mai mare, dovedind că se pot construi afaceri viabile și fără a se ține cont de marii producători. Una dintre acestea este Fabrica de Bere Bună, mai precis, o microberărie care, acum, vinde berea Zăganu, marca 100 % românească pe care o produc, în peste 120 de locuri.


 


„Ne-am identificat cu zăganul, o pasăre vânată până la dispariție, atât datorită proximității de vârful Zăganu, unde se află microberăria, cât și printr-o paralelă cu faptul că fabricile mici de bere din România au dispărut asemenea zăganului“, descriu pentru Business Magazin, Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu alegerea numelui produsului creat prin start-up-ul lor, Fabrica de Bere Bună. Cei doi au investit 250.000 de euro în aceasta și au ajuns la break-even după un an, ajungând să își aducă berea nepasteurizată, îmbuteliată și etichetată manual în 120 de spații.


 


Microberăria aflată la poalele munților din Măneciu-Ungureni, cu o capacitate anuală de producție de 4.000 de hectolitri, este „o picătură în oceanul berii de pe piața locală de 16 milioane de hectolitri“, după cum observă cei doi antreprenori.  Ideea „năstrușnică“, după cum le place să spună, de a începe o astfel de afacere le-a venit din dorința de a se lansa în antreprenoriat, cu un produs pe gustul lor, fără să aibă până în acel moment tangențe cu producția berii. Laurențiu Bănescu a absolvit Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune în cadrul Academiei de Studii Economice în 2001 și, după absolvire, a lucrat vreme de zece ani pentru mai multe companii multinaționale printre care Coca-Cola, Red Bull, Henkel și Tuborg. La rândul său, Alexandru Geamănu a studiat în cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București. Nu a profesat niciodată însă în domeniu și și-a construit cariera în publicitate, în BTL, în agenții precum D’Arcy, Saatchi & Saatchi, Mercury și Odyssey. „Cred că a fost o combinație de timing foarte bun cu noroc și perseverență“, descriu ei momentul când s-au hotărât să înceapă antreprenoriatul. De la prima discuție, din decembrie 2012, a durat aproape un an până să vândă prima bere produsă în Fabrica de Bere Bună. Au căutat inițial fabrici de bere din străinătate pe care să le aducă în România, dar costurile prea mari i-au îndemnat să își îndrepte atenția spre piața locală.


 


Au găsit astfel fabrica de bere închisă, după ce își încetase producția în urma unui faliment, și aflată în conservare la poalele vârfului Zăganu (Carpații Orientali), aproape de stațiunea Cheia. „A fost un brainstorming intens, în care am trecut prin cel puțin 50 de nume, care mai de care mai neaoșe, iar în cele din urmă am ales să ne întoarcem la origini, la masivul Zăganu“, spun cei doi antreprenori. Au început producția în extrasezon, în luna octombrie 2013, cu volume mici, din cauza autorizației de a vinde berea primite după sezonul de vară, și au reușit să se apropie, în lunile de vară, de aproximativ 50% din capacitatea de producție. În restul anului, produc la aproximativ 20% din capacitatea fabricii, îmbuteliind doar la cerere.


 


Conceptul de „microberărie“ abia începe să fie folosit în România, dar este foarte dezvoltat în Statele Unite ale Americii, unde cele peste 3.500 de microberării dețin o cotă de piață de circa 22%, potrivit lui Geamănu. Mai aproape, la nivel european, celebrele abații belgiene sau berării germane țin capul de afiș în acest tip de industrie, chiar dacă, la scurt timp după Revoluție, piața avea potențial și în România. „Dacă la începutul anilor '90 în România erau active 125 de fabrici de bere, astăzi mai sunt sub 20.

Alte articole recomandate:

Fructele deshidratate prin liofilizare încep să fie din ce în ce mai căutate atât pe piețele europene, cât și pe cele din Statele Unite. Obținute printr-un proces de înghețare, urmat de extragerea aproape în totalitate a apei, fructele liofilizate sunt preferate astăzi celor congelate pentru că își păstrează intacte proprietățile nutritive și aroma. În plus, nu au conținut suplimentar de zahăr, sunt ideale pentru a fi consumate cu cereale, la [...]
(Agerpres) Transavia anunță că anul acesta va aloca 8 milioane de euro pentru achiziționarea de utilaje performante. În același timp, compania va închide creditele bancare astfel încât, până la finalul anului, să își desfășoare activitatea din surse proprii. În 2013, Transavia a înregistrat o cifră de afaceri de 135 de milioane de euro și un profit brut de 12,5 milioane de euro, fiind un an extrem de profitabil  pentru companie, [...]
O metodă inovatoare de prelucrare a cărnii o reprezintă afumarea în câmp electrostatic, constând în ionizarea fumului în câmpuri electrostatice neuniforme, între un electrod activ și unul pasiv, informeaza MeatProcessing. Timpul de afumare durează 2– 5 minute, timp în care componentele din fum se depun pe suprafața produsului de unde difuzează în profunzime prin încălzirea produselor înainte și după afumare cu radiaț [...]
Obligatoriu pe liniile de transport a cărnii dezosate, ScanTrac X-ray InspX este conceput special pentru detecția resturilor de oase, dar și a altor elemente străine, cum ar fi: părți metalice, pietre, sticlă etc. Cuplat cu un ejector automat, ScanTrac X-ray reprezintă un echipament ideal pentru calitatea cărnii care urmează a intra în fluxul de procesare industrială. Totodată, echipamentul poate fi utilizat și la inspectarea produselor finale. Echipamentul operează [...]
Compania ETI, una dintre liderii industriei alimentare din Turcia, va crea circa 300 de locuri de muncă la Craiova, în urma investiției de 40 de milioane de euro pe care grupul o va face în fabrica de biscuiți sărați, biscuiți dulci și prăjituri, informeaza ZF.   Fabrica isi va începe activitatea în octombrie 2015 și va realiza 11.000 de tone de produse în primul an, după care producția ar putea crește.   „Ne-am orientat investiția către [...]
DairyReporter publică în ediția curentă un interesant articol în care se afirmă că firmeleproducătoare de probiotice au beneficiat de soluții tehnologice inspirate de tehnologiile producerii gelurilor de duș, precum și de transfer din zona producției farmaceutice. Astfel, Dr. David Calvert, expert al companiei britanice IFormulate Ltd., a afirmat în cursul unei comunicări științifice susținută la începutul acestei luni l [...]
Evenimentul VIV Europa care a avut loc în luna mai a acestui an a adus la un loc mulți dintre pionierii globali ai tehnologiei siguranței alimentare și compania RANDOX Food Diagnostics s-a numărat printre cei care au avut un impact semnificativ prezentând sistemul propriu multiplex Evidence Investigator. Firma din Marea Britanie și-a făcut debutul la VIV Europa, care a avut loc la Utrecht, Olanda și a avut posibilitatea de a prezenta Biochip Arra [...]
În timp ce la nivel mondial, francezii dau sute de milioane de euro pentru a-și crește prezența pe noi piețe (săptămâna aceasta Lactalis a plătit peste 250 mil. euro, potrivit Reuters, pe un producător din India), în România grupul francez închide fabrici din zone cu tradiție în prelucrarea laptelui, noteaza in editia de azi Ziarul financiar. Informațiile privind închiderile de fabrici au fost publicate într-un document din Monitorul Oficial, [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN