Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Microafacerile cu produse alimentare tind să capete o pondere tot mai mare, dovedind că se pot construi afaceri viabile și fără a se ține cont de marii producători. Una dintre acestea este Fabrica de Bere Bună, mai precis, o microberărie care, acum, vinde berea Zăganu, marca 100 % românească pe care o produc, în peste 120 de locuri.


 


„Ne-am identificat cu zăganul, o pasăre vânată până la dispariție, atât datorită proximității de vârful Zăganu, unde se află microberăria, cât și printr-o paralelă cu faptul că fabricile mici de bere din România au dispărut asemenea zăganului“, descriu pentru Business Magazin, Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu alegerea numelui produsului creat prin start-up-ul lor, Fabrica de Bere Bună. Cei doi au investit 250.000 de euro în aceasta și au ajuns la break-even după un an, ajungând să își aducă berea nepasteurizată, îmbuteliată și etichetată manual în 120 de spații.


 


Microberăria aflată la poalele munților din Măneciu-Ungureni, cu o capacitate anuală de producție de 4.000 de hectolitri, este „o picătură în oceanul berii de pe piața locală de 16 milioane de hectolitri“, după cum observă cei doi antreprenori.  Ideea „năstrușnică“, după cum le place să spună, de a începe o astfel de afacere le-a venit din dorința de a se lansa în antreprenoriat, cu un produs pe gustul lor, fără să aibă până în acel moment tangențe cu producția berii. Laurențiu Bănescu a absolvit Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune în cadrul Academiei de Studii Economice în 2001 și, după absolvire, a lucrat vreme de zece ani pentru mai multe companii multinaționale printre care Coca-Cola, Red Bull, Henkel și Tuborg. La rândul său, Alexandru Geamănu a studiat în cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București. Nu a profesat niciodată însă în domeniu și și-a construit cariera în publicitate, în BTL, în agenții precum D’Arcy, Saatchi & Saatchi, Mercury și Odyssey. „Cred că a fost o combinație de timing foarte bun cu noroc și perseverență“, descriu ei momentul când s-au hotărât să înceapă antreprenoriatul. De la prima discuție, din decembrie 2012, a durat aproape un an până să vândă prima bere produsă în Fabrica de Bere Bună. Au căutat inițial fabrici de bere din străinătate pe care să le aducă în România, dar costurile prea mari i-au îndemnat să își îndrepte atenția spre piața locală.


 


Au găsit astfel fabrica de bere închisă, după ce își încetase producția în urma unui faliment, și aflată în conservare la poalele vârfului Zăganu (Carpații Orientali), aproape de stațiunea Cheia. „A fost un brainstorming intens, în care am trecut prin cel puțin 50 de nume, care mai de care mai neaoșe, iar în cele din urmă am ales să ne întoarcem la origini, la masivul Zăganu“, spun cei doi antreprenori. Au început producția în extrasezon, în luna octombrie 2013, cu volume mici, din cauza autorizației de a vinde berea primite după sezonul de vară, și au reușit să se apropie, în lunile de vară, de aproximativ 50% din capacitatea de producție. În restul anului, produc la aproximativ 20% din capacitatea fabricii, îmbuteliind doar la cerere.


 


Conceptul de „microberărie“ abia începe să fie folosit în România, dar este foarte dezvoltat în Statele Unite ale Americii, unde cele peste 3.500 de microberării dețin o cotă de piață de circa 22%, potrivit lui Geamănu. Mai aproape, la nivel european, celebrele abații belgiene sau berării germane țin capul de afiș în acest tip de industrie, chiar dacă, la scurt timp după Revoluție, piața avea potențial și în România. „Dacă la începutul anilor '90 în România erau active 125 de fabrici de bere, astăzi mai sunt sub 20.

Alte articole recomandate:

Președintele federației Romalimenta, domnul Sorin Minea, va participa la cea de-a V-a ediție a Conferinței Internaționale Meat & Milk, manifestare care va avea loc în zilele de 12-13 mai, 2016, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”. Absolvent al UASMV si Doctor in Medic [...]
Lactate mai gustoase cu o cantitate mai mică de sodiu? Sigur că da, afirmă toți tehnologii. Dar, lactate mai gustoase, cu un conținut redus de sodiu, cu un preț de producție mai mic și fără probleme de etichetare? La această întrebare a răspuns o echipă de cercetători coordonată de Catharina Houdijk, la solicitarea companiei germane DSMIP Assets BV, care a finanțat tema de cercetare, prezentata succint de DiryReporter. Rezultatul s-a materializat [...]
Bucătari cu ochelari de protecție, cu eprubete și costum de azbest, în locul clasicului șorț de bucătărie. Aceasta este o imagine care nu mai șochează atât de mult azi, nici în România, unde s-au deschis câteva restaurante – puține, într-adevăr - cu acest specific. Cât din această fascinantă bucătărie reprezintă o artă, o toană, știință pură sau magie gastronomic, este greu de spus! Moda a început să prindă și în România. Chef [...]
Compania Novita Impex din Satu Mare, care produce paste făinoase, deținută de antreprenoarea Margareta Ardelean, a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane lei, în creștere cu 60% față de anul pre­cedent, vânzări totale re­zul­­tate din pro­duc­ț­ia și comer­cializarea a 700 de tone de pa­s­te.  „Brandul nou cu denumire maghiară - Szatmari -  ne-a propulsat vânzările în 2016 față de [...]
Un profesor de chimie din Iowa a dezvoltat un nou concept: laptele Shaka, un produs cu mai multe arome, care-și schimbă gustul cu fiecare înghițitură, atunci când este scuturat! Inventatorul așteaptă acum să primească licența pentru acest produs. Larry Martin, care s-a retras de doi ani de la catedra de chimie a Colegiului Morningside, după 24 de ani de activitate, și-a dedicat ultimii doi ani, dezvoltării conceptului Shaka.   Folosing gelatină, Martin a constatat că ar [...]
În timp ce la nivel mondial, francezii dau sute de milioane de euro pentru a-și crește prezența pe noi piețe (săptămâna aceasta Lactalis a plătit peste 250 mil. euro, potrivit Reuters, pe un producător din India), în România grupul francez închide fabrici din zone cu tradiție în prelucrarea laptelui, noteaza in editia de azi Ziarul financiar. Informațiile privind închiderile de fabrici au fost publicate într-un document din Monitorul Oficial, [...]
Danone România este lider de piață pe segmentul de lactate proaspete și, în calitate de lider, are responsabilitatea de a oferi consumatorilor produse de cea mai bună calitate. Situată în locul fostei fabrici de lapte Miorița, Danone a început prima producție locală de iaurturi în 1999. În anii care au urmat, Danone a investit în achiziționarea celor mai avansate tehnologii pentru a asigura igiena, siguranța și calitatea produselor. De la 21 de [...]
(Comunicat) Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Petre Daea, s-a întâlnit cu Ambasadorul Statului Qatar, Abdulla Nasser A. Alhemaidi și cu o delegație de oameni de afaceri din această țară, interesați să dezvolte relațiile de colaborare româno-qatareze în sfera domeniului agriculturii și dezvoltării rurale. În acest sens, oaspeții din Qatar și-au manifestat dorința de a deschide o societate comercială [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN