Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Microafacerile cu produse alimentare tind să capete o pondere tot mai mare, dovedind că se pot construi afaceri viabile și fără a se ține cont de marii producători. Una dintre acestea este Fabrica de Bere Bună, mai precis, o microberărie care, acum, vinde berea Zăganu, marca 100 % românească pe care o produc, în peste 120 de locuri.


 


„Ne-am identificat cu zăganul, o pasăre vânată până la dispariție, atât datorită proximității de vârful Zăganu, unde se află microberăria, cât și printr-o paralelă cu faptul că fabricile mici de bere din România au dispărut asemenea zăganului“, descriu pentru Business Magazin, Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu alegerea numelui produsului creat prin start-up-ul lor, Fabrica de Bere Bună. Cei doi au investit 250.000 de euro în aceasta și au ajuns la break-even după un an, ajungând să își aducă berea nepasteurizată, îmbuteliată și etichetată manual în 120 de spații.


 


Microberăria aflată la poalele munților din Măneciu-Ungureni, cu o capacitate anuală de producție de 4.000 de hectolitri, este „o picătură în oceanul berii de pe piața locală de 16 milioane de hectolitri“, după cum observă cei doi antreprenori.  Ideea „năstrușnică“, după cum le place să spună, de a începe o astfel de afacere le-a venit din dorința de a se lansa în antreprenoriat, cu un produs pe gustul lor, fără să aibă până în acel moment tangențe cu producția berii. Laurențiu Bănescu a absolvit Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune în cadrul Academiei de Studii Economice în 2001 și, după absolvire, a lucrat vreme de zece ani pentru mai multe companii multinaționale printre care Coca-Cola, Red Bull, Henkel și Tuborg. La rândul său, Alexandru Geamănu a studiat în cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București. Nu a profesat niciodată însă în domeniu și și-a construit cariera în publicitate, în BTL, în agenții precum D’Arcy, Saatchi & Saatchi, Mercury și Odyssey. „Cred că a fost o combinație de timing foarte bun cu noroc și perseverență“, descriu ei momentul când s-au hotărât să înceapă antreprenoriatul. De la prima discuție, din decembrie 2012, a durat aproape un an până să vândă prima bere produsă în Fabrica de Bere Bună. Au căutat inițial fabrici de bere din străinătate pe care să le aducă în România, dar costurile prea mari i-au îndemnat să își îndrepte atenția spre piața locală.


 


Au găsit astfel fabrica de bere închisă, după ce își încetase producția în urma unui faliment, și aflată în conservare la poalele vârfului Zăganu (Carpații Orientali), aproape de stațiunea Cheia. „A fost un brainstorming intens, în care am trecut prin cel puțin 50 de nume, care mai de care mai neaoșe, iar în cele din urmă am ales să ne întoarcem la origini, la masivul Zăganu“, spun cei doi antreprenori. Au început producția în extrasezon, în luna octombrie 2013, cu volume mici, din cauza autorizației de a vinde berea primite după sezonul de vară, și au reușit să se apropie, în lunile de vară, de aproximativ 50% din capacitatea de producție. În restul anului, produc la aproximativ 20% din capacitatea fabricii, îmbuteliind doar la cerere.


 


Conceptul de „microberărie“ abia începe să fie folosit în România, dar este foarte dezvoltat în Statele Unite ale Americii, unde cele peste 3.500 de microberării dețin o cotă de piață de circa 22%, potrivit lui Geamănu. Mai aproape, la nivel european, celebrele abații belgiene sau berării germane țin capul de afiș în acest tip de industrie, chiar dacă, la scurt timp după Revoluție, piața avea potențial și în România. „Dacă la începutul anilor '90 în România erau active 125 de fabrici de bere, astăzi mai sunt sub 20.

Alte articole recomandate:

Nanotehnologia are un potențial semnificativ de a influența domeniul prelucrării alimentelor. Industria alimentară a investit sume uriașe în cercetările în domeniul nanotehnologiei. Deocamdată, nanotehnologia se aplică în multe domenii de activitate, care nu sunt neapărat legate unele cu altele. Acest fapt a rezultat într-o lipsă a unei definiții unanim acceptate. Una dintre definiții este următoarea: “Nanotehnologia este știința, [...]
Obligatoriu pe liniile de transport a cărnii dezosate, ScanTrac X-ray InspX este conceput special pentru detecția resturilor de oase, dar și a altor elemente străine, cum ar fi: părți metalice, pietre, sticlă etc. Cuplat cu un ejector automat, ScanTrac X-ray reprezintă un echipament ideal pentru calitatea cărnii care urmează a intra în fluxul de procesare industrială. Totodată, echipamentul poate fi utilizat și la inspectarea produselor finale. Echipamentul operează [...]
Un grup de cercetători de la Univeristatea de Stat din New Mexico, în colaborare cu Cotton Incorporated au dezvoltat o variantă de bumbac nemodificat genetic, folosind o variantă de inactivare a gossypol-ului, astfel încât acest produs să poată fi folosit fără probleme, în industria alimentară.   Noutatea vine din Statele Unite   Prezența gossypol-ului, un fenol natural, în semințele de bumbac, a împiedicat până acum folosir [...]
Și radiațiile infraroșii sunt utilizate cu succes pentru pasteurizarea și sterilizarea cărnii și a produselor din carne, precum și pentru frigerea, decongelarea și deshidratarea cărnii. Fiind radiații de origine electromganetică, acestea pot fi folosite în combinație cu câmpul electromagnetic sau de sine-stătătoare. Sunt produse cu ajutorul unor surse cum ar fi lămpile, radiatoarele electrice tubulare sau din ceramică, informeaza MeatProcessing.   Poate cea mai importantă [...]
In producția de brânzeturi zerul este de multe ori o problemă pentru producătorii mici și mijlocii unde costurile de manipulare depașesc beneficiile.   Tehnologiile de procesare a zerul necesită, în mod normal, instalații de mare capacitate, total nepotrivite unor producatori mici cărora nu le rămane decât să transporte zerul la fabrici mai mari sau sa-l trateze ca pe un deșeu de fabricație. Costurile de transport sunt mari, iar aruncarea la canal înseamnă [...]
Compania CHIORINO S.p.A. din Italia prin intermediul reprezentanței sale în România, SC CHIORINO SRL cu sediul în Cluj-Napoca, oferă o serie de produse și servicii pentru industria alimentară cum ar fi benzi transportatoare și de process, curele late de transmisie și manșoane de cauciuc, ce suportă în mod fiabil orice mișcare. CHIORINO răspunde nevoilor permanente de specializare, flexibilitate și inovație tehnologică ale pieței prin [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOI UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Miozina este principalul responsabil de legarea apei și a particulelor de grăsime. Fabricarea produselor din carne mărunțită cu proprietăți texturale corespunzătoare este strâns legată de funcționalitatea proteinelor din carne în matricea tridimensională. Formarea acestei matrice este rezultatul interacțiunilor proteine-apă, proteine-proteine și proteine-lipide în [...]
Nestle a deschis cea mai eficientă fabrică de lactate din punct de vedere al consumului de apă, în Mexic și declară că au un plan pentru reducerea consumului de apă în alte unități de procesare, informează Dairy Reporter. Activitățile din fabrica de lactate Nestle, Cero Aqua (”apă zero”) se desfășoară sub conceptul de a nu extrage niciun pic de apă din pânza freatică și folosind apa din lapte în timpul procesului de producer [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN