Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Microafacerile cu produse alimentare tind să capete o pondere tot mai mare, dovedind că se pot construi afaceri viabile și fără a se ține cont de marii producători. Una dintre acestea este Fabrica de Bere Bună, mai precis, o microberărie care, acum, vinde berea Zăganu, marca 100 % românească pe care o produc, în peste 120 de locuri.


 


„Ne-am identificat cu zăganul, o pasăre vânată până la dispariție, atât datorită proximității de vârful Zăganu, unde se află microberăria, cât și printr-o paralelă cu faptul că fabricile mici de bere din România au dispărut asemenea zăganului“, descriu pentru Business Magazin, Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu alegerea numelui produsului creat prin start-up-ul lor, Fabrica de Bere Bună. Cei doi au investit 250.000 de euro în aceasta și au ajuns la break-even după un an, ajungând să își aducă berea nepasteurizată, îmbuteliată și etichetată manual în 120 de spații.


 


Microberăria aflată la poalele munților din Măneciu-Ungureni, cu o capacitate anuală de producție de 4.000 de hectolitri, este „o picătură în oceanul berii de pe piața locală de 16 milioane de hectolitri“, după cum observă cei doi antreprenori.  Ideea „năstrușnică“, după cum le place să spună, de a începe o astfel de afacere le-a venit din dorința de a se lansa în antreprenoriat, cu un produs pe gustul lor, fără să aibă până în acel moment tangențe cu producția berii. Laurențiu Bănescu a absolvit Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune în cadrul Academiei de Studii Economice în 2001 și, după absolvire, a lucrat vreme de zece ani pentru mai multe companii multinaționale printre care Coca-Cola, Red Bull, Henkel și Tuborg. La rândul său, Alexandru Geamănu a studiat în cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice din București. Nu a profesat niciodată însă în domeniu și și-a construit cariera în publicitate, în BTL, în agenții precum D’Arcy, Saatchi & Saatchi, Mercury și Odyssey. „Cred că a fost o combinație de timing foarte bun cu noroc și perseverență“, descriu ei momentul când s-au hotărât să înceapă antreprenoriatul. De la prima discuție, din decembrie 2012, a durat aproape un an până să vândă prima bere produsă în Fabrica de Bere Bună. Au căutat inițial fabrici de bere din străinătate pe care să le aducă în România, dar costurile prea mari i-au îndemnat să își îndrepte atenția spre piața locală.


 


Au găsit astfel fabrica de bere închisă, după ce își încetase producția în urma unui faliment, și aflată în conservare la poalele vârfului Zăganu (Carpații Orientali), aproape de stațiunea Cheia. „A fost un brainstorming intens, în care am trecut prin cel puțin 50 de nume, care mai de care mai neaoșe, iar în cele din urmă am ales să ne întoarcem la origini, la masivul Zăganu“, spun cei doi antreprenori. Au început producția în extrasezon, în luna octombrie 2013, cu volume mici, din cauza autorizației de a vinde berea primite după sezonul de vară, și au reușit să se apropie, în lunile de vară, de aproximativ 50% din capacitatea de producție. În restul anului, produc la aproximativ 20% din capacitatea fabricii, îmbuteliind doar la cerere.


 


Conceptul de „microberărie“ abia începe să fie folosit în România, dar este foarte dezvoltat în Statele Unite ale Americii, unde cele peste 3.500 de microberării dețin o cotă de piață de circa 22%, potrivit lui Geamănu. Mai aproape, la nivel european, celebrele abații belgiene sau berării germane țin capul de afiș în acest tip de industrie, chiar dacă, la scurt timp după Revoluție, piața avea potențial și în România. „Dacă la începutul anilor '90 în România erau active 125 de fabrici de bere, astăzi mai sunt sub 20.

Alte articole recomandate:

  Nestlé extinde o inițiativă europeană, pentru a cumpăra agenți frigorifici naturali în locul celor sintetici, la nivel global din ianuarie 2015, informează Dairy Reporter. Investiția reprezintă 70% din cheltuielile totale ale Nestle pentru lăzile frigorifice orizontale pentru inghețată, restul de 30% sunt cheltuieli pe alte modele care includ modele veeticale și insulare. Pascal Gréverath, șef pentru protecția mediului de la [...]
Fornetti România, companie care deține cel mai extins lanț de patiserii de pe plan local, reia investițiile în fabrica de la Timișoara, după ce a intrat recent sub umbrela grupului elvețiano-irlandez Aryzta AG.   „Scopul este să ridicăm această poveste de la nivel național la nivel european. Pentru îndeplinirea scopului care are legătură cu brandul Fornetti, lucrăm la un plan de dezvoltare comercială pe termen lung. Pentru susținerea activităților actuale, [...]
Metalquimia a anunțat pe site-ul MeatProcessing lansarea celui mai performant echipament de injectare a cărnii, Movistick 550 Duplex. Utilaj de o deosebită complexitate și precizie în funcționare, Movistick 550 Duplex injectează în plaja cuprinsă între 15 și 100 %/ pas, fiind recomandată procesării oricărui tip de carne. Procesarea se realizează uniform, fără zone moarte și fără pierderi. Tot opțional, mașina poate fi livrată cu u [...]
Participarea companiei Lantec Industries la Indagra 2014 a fost pe cat de consistenta, pe atat de benefica, noutatea prezentata la unul dintre standurile organizate, fiind Extractorul de esente, recomandat pentru procesarea oricarei plante tehnice sau aromatice dar, cu un plus pentru fabricarea uleiului de nuca, dupa cum ne-a declarat domnul Valentin Oprea, Director General. Toto domnia sa a declarat pentru infoALIMENT Magazin ca firma pe care o conduce poate livra echipamente pentru [...]
În 2009, când criza începea să se resimtă puternic și în România, Alin și Alina Dolha, doi tineri din județul Mureș, abia puneau bazele unei mici afaceri de familie, într-un domeniu complet necunoscut – producție de săpunuri din plante și uleiuri naturale. Au pus „la bătaie“ circa 20.000 de euro pentru a-și dota atelierul din Reghin cu echipamente, pentru a achiziționa materia primă, a face stocuri, dar și pentru a testa produsele, iar [...]
Air Liquide Romania va participa în calitate de Partener la EXPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, evenimant care se va desfășura în zilele de 3, 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov. Compania Air Liquide Romania își va prezenta cele mai noi produse și servicii din domeniul gazelor industriale în standul pe care îl va organiza în cadrul secțiunii Expo.   Amintim că Air Liquide Romania [...]
Adrian Simion și Floriana Vlaicu, el antreprenor de „profesie“, care a testat industria de advertising, cea de brokeraj și a înființat o firmă de securizare a sistemelor informatice în urmă cu zece ani, iar ea fondatoare a unei școli de cafea, au deschis la jumătatea lunii iulie o prăjitorie de cafea pe strada Eminescu din Capitală, în care au investit în jur de 60.000 de euro. „În urmă cu un an, într-o perioadă în care eram ma [...]
Compania CHIORINO S.p.A. din Italia prin intermediul reprezentanței sale în România, SC CHIORINO SRL cu sediul în Cluj-Napoca, oferă o serie de produse și servicii pentru industria alimentară cum ar fi benzi transportatoare și de process, curele late de transmisie și manșoane de cauciuc, ce suportă în mod fiabil orice mișcare. CHIORINO răspunde nevoilor permanente de specializare, flexibilitate și inovație tehnologică ale pieței prin [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN