Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform unui Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), ]n perioada 2006-2014, peste 50 % dintre consumatori ar fi de acord să plătească mai mult, pentru alimentele fără E-uri!


Totodată, studiul relevă faptul că românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpără și consumă să fie cât mai naturale și să conțină cât mai puține calorii devine o preocupare și pentru românii din mediul urban.


Cifrele furnizate de BRAT arată că 55% dintre români sunt dispuși să plătească suplimentar pentru alimentele care nu conțin E-uri, cu 10% mai mult decât în anul 2006, peste 600.000 de români declarând că alimentația lor este preponderent vegetală.


În plus, mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de același succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obișnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5 procente față de anul 2006. Totodată, 62% dintre femei afirmă că, de obicei, consumă produse cu cât mai puține calorii.


Totuși, dulciurile rămân în topul preferințelor românilor. Astfel, 26% afirmă că obișnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obișnuite și o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri.


Deși româncele sunt mai atente în privința siluetei, ele sunt și cele care rezistă cel mai greu la tentația dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulciuri fiind femei.


SNA FOCUS, citat de Ziarul financiar, mai relevă faptul că 32% dintre români consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. Consumul este, însă, în scădere față de 2006, când 38% dintre români consumau ciocolată cu această frecvență. În scădere este și consumul de cremă de ciocolată și batoane de ciocolată. Constant se menține, în schimb, consumul de checuri, rulade și prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puțin o dată pe săptămână.


În privința zonelor țării, studiul BRAT arată că dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureștenii, doar 30% dintre aceștia consumă ciocolată frecvent.


Preferințele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă și cea neagră. Ciocolata obișnuită rămâne totuși preferata consumatorilor din România - 63%. În același timp, 55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă și doar 45% pe cea cu cremă.


BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor).

Alte articole recomandate:

Producția de lapte de consum a crescut în 2013 cu 5,48%, la 219.510 comparativ cu 2012, arată analizele Institutului Național de Statistică (INS). Cantitatea de lapte colectată de fabrici s-a majorat în luna decembrie 2013 atât față de luna anterioară cu 3,7%, cât și față de luna decembrie 2012 cu 9,4%. Dintre principalele produse lactate cea mai mare creștere a producției în luna decembrie 2013 comparativ cu luna noiembrie 2013 a avut loc la unt cu 141 tone [...]
Procesarea la presiune ridicată (HPP) este o tehnologie promițătoare pentru a extinde viața la raft a brânzeturilor moi, Quesco Fresco, informează Dairy Reporter. Această afirmație este cuprinsă în ediția de ianuarie a Jurnalului Științei Lactatelor (Journal of Dairy Science) într-un articol scris de Tomasula și colaboratorii săi, prin care avertizează că există o implicație clară a costurilor. Quesco Fresco este o brânz [...]
La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie națională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea țară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Țara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înființându-se Australian Packaging Convenant, organizație profesională menită a uniformiza, cel puțin la nivel de concept, aplicarea noilor [...]
Pentru fabricile de mare capacitate, dar și pentru centrele logistice sau marile lanțuri de retail, productivitatea în zona de paletizare și ambalare a paleților cu produse este determinantă, în rapiditatea transferului de marfă. O soluție o poate reprezenta oferta companiei britanice Marden Edwards. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, [...]
Cum rezistenta antimicrobiana este in curs de dezvoltare, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara (ANSES) solicita reducrerea consumului de antibiotice la efectivele de animale, potrivit unui raport publicat de ANSES. In document, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara prezinta modalitati de a reduce utilizarea de antibiotice la efectivele de animale si prin urmare se reduce riscul ca bacteriile sa devina rezistente la antibiotice. Acest lucru urmeaza decizia guvernului francez [...]
(Comunicat) În data de 22.08.2014, a fost diagnosticat primul caz de “Boala limbii albastre”(Bluetongue) în România, în județul Buzău. Această boală este produsă de un virus care afectează rumegătoarele și se transmite doar prin înțepătura unor insecte hematofage și nu prin contact direct între animale. Boala nu se transmite la om prin contactul direct cu animalul bolnav. Laptele sau carnea provenite de la animalele bolnave nu constituie un [...]
Ministrul finanțelor, Ioana Petrescu, a declarat, miercuri, că numărul de firme active în domeniul panificației a crescut datorită reducerii TVA de la 24% la 9%, fără a preciza cifra. Ulterior, președintele Rompan, Aurel Popescu, a spus că, acum, sunt înregistrate 4.570 de firme la Autoritatea Sanitar-Veterinară, față de 5.000, în urmă cu un an.Premierul Victor Ponta, ministrul Finanțelor, Ioana Petrescu, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin și reprezentanții Rompan au [...]
(Agerpres) Anul trecut, România a ocupat locul 12 în topul celor mai mari producători mondiali de vin, arată datele statistice ale Organizației Internațională a Viei și Vinului (OIV).  Cu o producție de 4,276 milioane hectolitri, în creștere cu 29% comparativ cu 2012, România a ocupat anul trecut locul 12 în topul celor mai mari producători mondiali de vin. Pe primul loc se situează în continuare Italia, cu o producție de 44,9 milioane hectolitri, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN