Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform unui Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), ]n perioada 2006-2014, peste 50 % dintre consumatori ar fi de acord să plătească mai mult, pentru alimentele fără E-uri!


Totodată, studiul relevă faptul că românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpără și consumă să fie cât mai naturale și să conțină cât mai puține calorii devine o preocupare și pentru românii din mediul urban.


Cifrele furnizate de BRAT arată că 55% dintre români sunt dispuși să plătească suplimentar pentru alimentele care nu conțin E-uri, cu 10% mai mult decât în anul 2006, peste 600.000 de români declarând că alimentația lor este preponderent vegetală.


În plus, mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de același succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obișnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5 procente față de anul 2006. Totodată, 62% dintre femei afirmă că, de obicei, consumă produse cu cât mai puține calorii.


Totuși, dulciurile rămân în topul preferințelor românilor. Astfel, 26% afirmă că obișnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obișnuite și o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri.


Deși româncele sunt mai atente în privința siluetei, ele sunt și cele care rezistă cel mai greu la tentația dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulciuri fiind femei.


SNA FOCUS, citat de Ziarul financiar, mai relevă faptul că 32% dintre români consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. Consumul este, însă, în scădere față de 2006, când 38% dintre români consumau ciocolată cu această frecvență. În scădere este și consumul de cremă de ciocolată și batoane de ciocolată. Constant se menține, în schimb, consumul de checuri, rulade și prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puțin o dată pe săptămână.


În privința zonelor țării, studiul BRAT arată că dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureștenii, doar 30% dintre aceștia consumă ciocolată frecvent.


Preferințele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă și cea neagră. Ciocolata obișnuită rămâne totuși preferata consumatorilor din România - 63%. În același timp, 55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă și doar 45% pe cea cu cremă.


BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor).

Alte articole recomandate:

Producătorul de carne de pui, ouă pentru consum, pâine și produse de patiserie Oncos Cluj, aflat în insolvență, are în vedere păstrarea locurilor de muncă, a structurii centrelor de producție, distribuție și de vânzare și achitarea într-o perioadă de trei ani a datoriilor acumulate. Restructurarea afacerilor Oncos se face la cererea companiei, administratorul judiciar fiind un consorțiu de practicieni în insolvență format din CITR și BDO Restructuring SPRL, [...]
Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]
GfK a lansat GfK Brand Vivo – un nou sistem de monitorizare a performanței mărcilor care folosește inteligența relațională, o metodă validată și precisă de monitorizare a modului în care consumatorii experimentează, comunică și relaționează cu mărcile. Aceasta ne arată cum experiențele cu mărcile construiesc relații care influențează comportamentul viitor. Noua abordare GfK se bazează pe metafore din aria relațiilor interumane, [...]
Timișoreana și Ciucaș, branduri ale producătorului de bere Ursus Breweries, au ocupat anul trecut primele două poziții în clasamentul celor mai vândute mărci de bere, având fiecare o cotă de piață de 14,1%, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean. „Timișoreana și Ciucaș sunt cele mai vândute două beri din România în funcție de volum“, spunea recent Igor Tikhonov, președintele Ursus Breweries, care cita compania AC Nielsen.  [...]
Sistemele moderne de pardoseli pentru domeniile industriale au la bază tehnologii carepermit îmbinarea optimă dintre utilitate, condiții arhitecturale specifice, design și cerințele beneficiarilor. Beneficiind de rezultatele preocuparilor propriilor specialisti, Sika a dezvoltat soluții pentru industria alimentară care respectă standardele și normele europene în domeniu, adaptate la cerințele proiectelor de pe piața autohtonă, prin suportul oferit de către consultanții să [...]
FV 35-Flow-Vac este un sistem de ambalare prin vacuumare a cărnii, materialul strângându-se etanș în jurul produsului, echipamentul fiind ultima propunere a celor de la Globalmeat.   Filmul de protecție utilizat la ambalare alimentează echipamentul printr-un sistem longitudinal, fapt care previne contaminarea cărnii prin atingerea unor alte suprafețe ale mașinii. Ambalarea se realizează în întregime ermetic, excesul de material fiind înlătur [...]
Joi, 17 aprilie 2014, de la ora 11:00, va avea locCONFERINȚA DE LANSARE A CAMPANIEI DE REDUCERE A TVA LA CARNE ȘI PREPARATELE DIN CARNE la sediul Federației Naționale PRO AGRO (Bd. Carol I, nr. 6, et. 2, sector 3, București – lângă clădirea MADR). În aceeași zi va fi lansată și platforma on-line www.taietva.ro. Prin intermediul acesteia românii se pot implica direct în susținerea campaniei și pot urmări [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN