Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform unui Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), ]n perioada 2006-2014, peste 50 % dintre consumatori ar fi de acord să plătească mai mult, pentru alimentele fără E-uri!


Totodată, studiul relevă faptul că românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpără și consumă să fie cât mai naturale și să conțină cât mai puține calorii devine o preocupare și pentru românii din mediul urban.


Cifrele furnizate de BRAT arată că 55% dintre români sunt dispuși să plătească suplimentar pentru alimentele care nu conțin E-uri, cu 10% mai mult decât în anul 2006, peste 600.000 de români declarând că alimentația lor este preponderent vegetală.


În plus, mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de același succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obișnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5 procente față de anul 2006. Totodată, 62% dintre femei afirmă că, de obicei, consumă produse cu cât mai puține calorii.


Totuși, dulciurile rămân în topul preferințelor românilor. Astfel, 26% afirmă că obișnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obișnuite și o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri.


Deși româncele sunt mai atente în privința siluetei, ele sunt și cele care rezistă cel mai greu la tentația dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulciuri fiind femei.


SNA FOCUS, citat de Ziarul financiar, mai relevă faptul că 32% dintre români consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. Consumul este, însă, în scădere față de 2006, când 38% dintre români consumau ciocolată cu această frecvență. În scădere este și consumul de cremă de ciocolată și batoane de ciocolată. Constant se menține, în schimb, consumul de checuri, rulade și prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puțin o dată pe săptămână.


În privința zonelor țării, studiul BRAT arată că dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureștenii, doar 30% dintre aceștia consumă ciocolată frecvent.


Preferințele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă și cea neagră. Ciocolata obișnuită rămâne totuși preferata consumatorilor din România - 63%. În același timp, 55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă și doar 45% pe cea cu cremă.


BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor).

Alte articole recomandate:

(Comunicat) În acest interval, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor au controlat 92 de transporturi de produse de origine nonanimală, importate din următoarele țări terțe: Turcia, Macedonia, Ucraina, China, Ecuador, Argentina, Africa de Sud, Republica Moldova și Serbia, care au însumat o cantitate de 24.468 tone. Dintre acestea, 49 transporturi au fost verificate în punctele finale de import (depozite autorizate) și 43 de transporturi în [...]
Jan Willem Kivits, olandezul care conduce de aproape doi ani Fries­landCam­pina România, un jucător din top trei pe piața lactatelor, consideră că reducerea taxei pe va­loarea adău­gată (TVA) la produse lactate ar duce în jos prețurile din magazine, mai aproa­pe de cele practicate de piețari sau fer­mieri, și ar readuce consumul pe o pantă ascen­dentă. „Dacă ne uităm la piața oficială unde vindem noi, ai TVA de 24%, care este una dintre cele ma [...]
Interesul global pentru alimentele congelate a crescut în ultimii ani, ducând la numeroase oportunități de creștere pentru producători. De fapt, firma de cercetare Technavio, care a realizat studiul ”Frozen food packaging-Key considerations for optimising your business”, prezice că piața globală a ambalajelor alimentelor congelate va ajunge la aproape 8 miliarde de euro, în 2019, crescând la un CAGR de aproximativ 5%, până în 2020. [...]
Pentru prima dată la Romenvirotec, târg desfășurat în perioada 26-29 martie la Romexpo, Aqua D&P Technologies va prezenta decantoare centrifugale utilizate în Vinificație. Aqua D&P Technologies este reprezentantul tehnic și comercial al Pieralisi, lider mondial incontestabil în soluții de separare în domeniul alimentar. Aqua D&P Technologies este o companie de Engineering în domeniul Protecției Mediului [...]
(Agerpres) În primul trimestru al acestui an, România a exportat produse agroalimentare în țările intra și extracomunitare de aproape 1,17 miliarde de euro, în creștere cu 38,4% față de aceeași perioadă din 2013. În primele trei luni din 2014, balanța comercială cu produse agroalimentare a României a înregistrat un excedent de 9,4 milioane de euro, comparativ cu un deficit de 308,9 milioane euro înregistrat în aceeași perioadă a anului [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
Can-Pack România, singura fabrică din Capitală în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de peste 315 mil. lei (71 de milioane de euro), după ce a vândut  850 de milioane de doze metalice, potrivit zf.ro „Am încheiat 2014 cu circa 10% peste ce ne-am propus la cifra de afaceri și volume. Probabil că și profitul va fi cam în aceeași zonă de creștere”, a declarat  Cristian Cornea, directorul general al [...]
Acrilamida se formează în mod natural în multe alimente de origine vegetală bogate în amidon în timpul tratamentului termic la temperaturi ridicate, ca parte a procesului de îmbrunare. Deși prezența acrilamidei a fost descoperită în alimente abia în 2002, de un grup de cercetători suedezi, ea a fost prezentă în hrană de când oamenii au folosit coacerea, frigerea sau prăjirea ca metode de preparare a alimentelor. În prezent, se lucrează [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN