Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform unui Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), ]n perioada 2006-2014, peste 50 % dintre consumatori ar fi de acord să plătească mai mult, pentru alimentele fără E-uri!


Totodată, studiul relevă faptul că românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpără și consumă să fie cât mai naturale și să conțină cât mai puține calorii devine o preocupare și pentru românii din mediul urban.


Cifrele furnizate de BRAT arată că 55% dintre români sunt dispuși să plătească suplimentar pentru alimentele care nu conțin E-uri, cu 10% mai mult decât în anul 2006, peste 600.000 de români declarând că alimentația lor este preponderent vegetală.


În plus, mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de același succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obișnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, o scădere cu 5 procente față de anul 2006. Totodată, 62% dintre femei afirmă că, de obicei, consumă produse cu cât mai puține calorii.


Totuși, dulciurile rămân în topul preferințelor românilor. Astfel, 26% afirmă că obișnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obișnuite și o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri.


Deși româncele sunt mai atente în privința siluetei, ele sunt și cele care rezistă cel mai greu la tentația dulcelui, 60% dintre cei care afirma că nu pot trăi fără să consume dulciuri fiind femei.


SNA FOCUS, citat de Ziarul financiar, mai relevă faptul că 32% dintre români consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. Consumul este, însă, în scădere față de 2006, când 38% dintre români consumau ciocolată cu această frecvență. În scădere este și consumul de cremă de ciocolată și batoane de ciocolată. Constant se menține, în schimb, consumul de checuri, rulade și prăjituri: 8-10% dintre români consumă aceste tipuri de produse cel puțin o dată pe săptămână.


În privința zonelor țării, studiul BRAT arată că dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolată - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consumă ciocolată cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus sunt bucureștenii, doar 30% dintre aceștia consumă ciocolată frecvent.


Preferințele românilor se împart în mod egal între ciocolata albă și cea neagră. Ciocolata obișnuită rămâne totuși preferata consumatorilor din România - 63%. În același timp, 55% dintre români consumă ciocolată cu alune/stafide/ cereale, jumătate preferă ciocolata simplă și doar 45% pe cea cu cremă.


BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă scrisă, online, radio și outdoor).

Alte articole recomandate:

Air Liquide oferă ALIGAL , o gamă completă de soluții într-un pachet unic, care este personalizat pentru a satisface cerințele de calitate , igienă , HACCP și de procesare ale clienților. Ofertele sunt compatibile cu orice cerință sau cu orice fel procesare produse alimentare: de la pregătirea materiilor prime la transportul produsului final . ALIGAL mizează pe o expertiză tehnică puternică și know-how în industria alimentară dezvoltate prin intermediul [...]
Importanța deosebită acordată în ultimi ani protecției mediului atrage atenția asupra emisilor de gaze dăunătoare mediului înconjurător provenite din industrii și agricultură.           Adăposturile de porci emit aproximativ 200 de gaze diferite. Toate aceste degajări de gaze se datorează unui dezechilibru bacteriologic din dejecțiile provenite de la animale. Acest dezechilibru favorizează dezvoltarea microorganismelor, care, prin [...]
Schimbarea sistemului de etichetare în UE va afecta toate companiile de produse alimentare. Noul regulament de etichetare la produsele alimentare va intra în vigoare la sfârșitul anului viitor. O modificare importantă este reînnoirea etichetării nutriționale, care va deveni obligatorie, prin înlocuirea CZE (Cantitatea Zilnică Estimată) cu RIS (aportul de referință). David Praz, principalul consilier pe probleme de legislație alimentară de l [...]
(Comunicat) Autoritatea de Supraveghere Financiară a aprobat, prin Decizia A81 din 4 februarie 2014, oferta publică a Albalact S.A. de cumpărare a unui pachet de acțiuni emise de societate. Oferta publică vizează cumpărarea a 19.581.00 de acțiuni emise de societate, ce reprezintă 3% din capitalul social al Albalact. Oferta publică de cumpărare se va derula în perioada 11 februarie – 3 martie 2014, prin intermediul SSIF Carpatica Invest S.A. Prețul oferit de [...]
Unul dintre standurile cele mai vizitate ale targului BioFach este cel al firmei germane Kote, furnizoare de tehnologie de distilare in vederea productiei de bauturi alcoolice. Particularitatea acestei tehnologii este aceea ca toate utilajele sunt fabricate manual, potrivit vechilor tehnologii pastrate de la vechii mestesugari din Germania. Kote a reusit sa atraga oameni de afaceri din domeniul productiei de bauturi spirtoase prin prezentarea la stand a unor unitati de distilare, necesare in [...]
Un centru transfrontalier de oenologie și viticultură a fost dezvoltat printr-un proiect european de 1.530.983 Euro, bază la care vor avea accesa producătorii din industria vitivinicolă din România și Bulgaria, începând din 2015. Potrivit unui comunicat de presă, centrul se va numi "Terasele Dunării" și va pune la dispoziția întreprinderilor mici și mijlocii, precum și a comercianților de vin și fructe resurse informaționale, soluții de afaceri transfrontaliere, precum [...]
Eco-Rom Ambalaje, compania detinatoare a licentei “Punctul Verde” in Romania si cea mai importanta organizatie de preluare de la agentii economici a obligatiei de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje, a lansat, sub patronajul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, cea de-a doua editie a competitiei ”Orasul Reciclarii”, adresata primariilor de municipiu. „Batalia” reciclarii are loc in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014, ia [...]
PET-urile au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic, informează Ziarul Financiar.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale.   O altă [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN