Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Madalina Nicoleta Stancu, 36 de ani, a infiintat in urma cu doi ani o plantatie de pruni, care ocupa o suprafata de sase hectare in comuna Leleasca, din judetul Olt, care, pe vremuri, era cel mai important exportator de prune din Europa. Investitia initiala s-a ridicat la 100.000 de lei, suma pe care pentru moment nu a recuperat-o in conditiile in care anul trecut a fost unul ploios.



Productia de prune difera de la an la an, de exemplu anul trecut a fost un an ploios, fapt ce a determinat cresterea cantitatii de apa in fruct si scaderea celei de zahar. La randul sau, in procesul de deshidratare de la raportul normal de 4kg verzi/1kg uscat s-a ajuns la 7kg verzi/1kg uscat, iar fructul a avut mai putina pulpa si mai putin zahar, deci mai mici si nu dulci. Productie mica si costuri mari”, a spus pentru wall-street.ro Madalina Nicoleta Stancu.


In fiecare an antreprenorul culege, sorteaza, spala si deshidrateaza prunele, pe care apoi le sorteaza si le ambaleaza, produsele finale ajungand in mai multe lanturi de magazine printre care Mega Image, Naturalia, Issa, la preturi de aproximativ 9 lei (pentru ambalaje de 200 grame). Produsul este ambalat in caserole si vase de lut cu 200 si 500 de grame de prune. Ambalajele contin prune intregi, cu sau fara sambure, umplute cu nuca. Deshidratarea prunelor este realizata intr-un interval de 24 ore, in cuptor traditional din pamant, lemn si caramida, la o temperatura intre 60 si 80 de grade. Productia poate fi realizata pe toata perioada anului, indifirent de anotimp, capacitatea fiind de pana la 5.000 de caserole pe saptamana.






Alte articole recomandate:

Doi prieteni, în vârstă de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-și propriile resurse financiare, dar și un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroșanu și Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producție, informează Agrointel. Mai întâi, au identificat o nișă pe piață și apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hală părăsită din fosta fabrică de conserve de la [...]
În numai câteva luni, un kilogram de lămâi a ajuns să coste mai mult de 15 lei. În spatele exploziei de preț se află atât calamități naturale, care au condus la scăderea ofertei, dar și specula, au declarat specialiștii pentru EVZ.Dacă la începutul anului, un kilogram de lămâi avea prețul de 7-8 lei, situația de la sfârșitul verii a adus un maxim istoric de preț în România. Un kilogram de citrice ajunge [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Pe plan mondial, dezvoltarea producției de alimente din categoria ”Nutria” a luat o amploare extraordinară. România, însă, este total repetentă la această ”materie”, din două mari cauze: Pe de o parte, este mult mai comod să fii importator și distribuitor; pe de altă parte, controversele legate de această categorie de produse alimentare, dar și investițiile și responsabilitatea deosebită pe care le [...]
Carrefour Romania va incheia, pana la finalul anului, contracte de colaborare cu peste 100 de producatori romani de fructe si legume ca urmare a campaniei din perioada 7-13 august. In total, 704 producatori romani de fructe si legume si-au aratat intentia de a deveni furnizori Carrefour prin completarea formularului special din magazine, la standurile dedicate, si de pe site-ul www.carrefour.ro. Categoriile de produse pentru care se vor incheia contractele de colaborare sunt: verdeata, rosii, [...]
Alexandru Peligrad:   Dacă vorbim de exporturile de sucuri ale României, vorbim în special de exportul de suc de mere, în condițiile în care, în 2011 spre exemplu, acesta a avut o pondere valorică de circa 91% în totalul exporturilor de sucuri ale României, cu o valoare de 10,7 milioane de euro, dintr-un total al exporturilor de sucuri de fructe și legume de 11,8 milioane de euro.   Pe trend ascendent   Deși [...]
„Achiziționăm lapte bio numai din cele 18 ferme selecționate, din România. Suntem însă în discuții și sunt oameni care vor să ni se alăture. Totul depinde însă de cum va evolua volumul de vânzări și de acceptarea noului iaurt bio de către consumator. (…) Așteptăm o creștere de volum, una de aproximativ 10 la sută pe an. Nu este mult, dar nu este nici puțin. Măcar este ceva. Sigur este un trend”, a declarat [...]
(Agerpres) Producătorii harghiteni întâmpină dificultăți în a găsi referințe documentare despre vechimea rețetelor folosite pentru produsele tradiționale, având în vedere faptul că procedurile privind atestarea acestora s-au modificat. Consilierul DADR Harghita, Gyorgy Erzsebet susține că potrivit vechilor proceduri în județ s-au înregistrat 17 operatori economici, cu 47 de produse atestate ca fiind tradiționale. Acestea sunt dintre cele mai diverse, [...]
(Agerpres) Produsele ecologice și trediționale românești pot concura cu ușurință pe piețele internaționale. fiind o mândrie a țării noastre, consideră vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului dedicat Zilei Europei. “Produsele ecologice și cele tradiționale reprezintă cu adevărat România și pot face oricând cinste pe toate piețele, fie pe cea europeană fie în țări terțe. Le mulțumesc [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN