Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Banca Transilvania, al treilea jucător din sistemul bancar, prognozează o creștere economică pentru anul 2015 de 3,2 %, fiind cea mai optimistă, din acest punct de vedere, al estimărilor privind evoluția economiei românești, în condițiile în care, majoritatea estimărilor analiștilor băncilor locale fiind incluse în intervalul 2%-2,6%. Pe parcursul ultimilor șase ani de la izbucnirea crizei economice, România a înregistrat o creștere economică de peste 3% doar în 2013, ascensiunea PIB fiind atunci de 3,4%.


Anunțul bancherilor transilvăneni surprinde, într-o oarecare măsură, în condițiile în care Comisia Europeană a revizuit în toamnă prognoza pentru 2015 anticipând pentru România un avans economic de doar 2,4%, față de estimarea de 2,6%, prezentată în raportul din primăvară. FMI vede posibilă o creștere a PIB de 2,5% în acest an.


Însă, Banca Transilvania anticipează că în 2016 s-ar putea înregistra chiar un avans al PIB de 4,4%, iar pentru 2017 estimează o creștere economică de 3,8%, informează Ziarul financiar.


„Acest scenariu se axează pe relansarea investițiilor productive, după declinul din 2013 și 2014. Ne așteptăm la creșterea investițiilor cu ritmuri anuale de 7,2% în 2015, 8,6% în 2016 și 7,2% în 2017, evoluție susținută de o serie de factori, precum declinul costurilor de finanțare și relansarea creditării în lei, nivelul record al încasărilor din export, relansarea con­sumului intern și perspectiva redi­na­mizării investițiilor publice“, afirmă Andrei Rădulescu, senior economist la Banca Transilvania.


Dacă acest sce­nariu se va con-cretiza, la finalul anului 2017 PIB-ul se va situa cu 11,4% peste nivelul din 2008, evoluție deter­minată de di­namica consu­mu­lui privat (+10% între 2008 și 2017), dar și a exporturilor (+86,4% în același interval de timp). Pe de altă parte, in­vestițiile productive se vor situa cu 30% sub maximul istoric din 2008 la final de 2017. Iar consumul public va consemna la final de 2017 un nivel cu 8,7% mai redus comparativ cu maxi­mul istoric înre­gistrat în 2009, con­form previziunilor Băncii Transilvania.


Evoluția favorabilă a consumului privat va continua pe termen mediu, pe fondul ameliorării condițiilor din piața forței de muncă, dar și al relansării creditării în moneda națională. În scenariul Băncii Transilvania, principala componentă a PIB ar urma să crească cu ritmuri anuale cuprinse în intervalul 3,5%-4% pe termen mediu, după dinamica de aproximativ 5% an/an consemnată în 2014 (cea mai bună evoluție din 2008).


În ceea ce privește consumul public, Banca Transilvania anticipează cvasistagnare pe termen mediu, având în vedere faptul că deficitul structural trebuie să se mențină sub pragul de 1% din PIB. Însă, am putea asista la o redinamizare a consumului public, condiționat de ameliorarea veniturilor bugetare.


Pe de altă parte, cererea externă netă ar urma să aibă o contribuție ușor negativă la PIB pe termen mediu, dinamica medie anuală a exporturilor fiind inferioară celei a importurilor (6,8% vs. 7,6%). Exporturile vor fi susținute pe termen mediu de creșterea competitivității internaționale, dar și de premisele de relansare a economiilor europene. Iar importurile ar uma să fie influențate de relansarea consu­mului și a investițiilor productive pe termen mediu, în viziunea Băncii Transilvania.


România are nevoie de ritmuri de creștere economică susținută, de 4-5% anual, pentru a recupera decalajele structurale și a converge către nivelul de trai din zona euro, noteaza .

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Prezentarea în spațiul public, de situații și date, interpretate în manieră alarmistă, fără a avea dovezi științifice care să vină în sprijinul concluziilor la care s-a ajuns, omiterea (intenționată sau nu) a unor informații cheie, nu este o acțiune care să vină în sprijinul consumatorilor sau de natură să le protejeze interesele. În România, instituția competentă din punct de vedere analitic, pentru [...]
Majoritatea unitățiilor de producție, fie că este vorba de industria cărnii sau industria laptelui sau industria alimentara in general, au implementat sisteme moderne de epurare a apelor uzate în stațiile de epurare. Încărcările cu materii organice și alte substanțe utilizate în producție îngreunează procesul de epurare în partea biologică. Acest fapt conduce la obținerea unui efluent slab calitativ și costuri ridica [...]
Această tranzacție marchează finalizarea acțiunii strategice a companiei de a se concentra asupra afacerii sale primare, anume cea de ambalaje primar pentru industria de lactate și alte produse alimentare, inițiate în 2010, informează Dairy Reporter.Markus Ehl, CEO-ul Oystar, a declarat că colaborarea cu noul proprietar al A + F poate duce acum la abordarea de piețe la care nu a fost în măsură să se concentreze pe în trecut.“Acum Oystar poate să [...]
ConfectioneryNews a realizat un top al primelor 20 de națiuni mâncătoare de ciocolată, folosind datele Euromonitor International, privind consumul de ciocolată pe cap de locuitor.   Elveția, mereu în frunte     De departe, Elveția își păstrează locul fruntaș, fiind țara unde consumul de ciocolată este la rang de lege , fiecare persoană consumând în medie, 9 kg pe an, adică echivalentul a 209 (43 g) batoane de dimensiuni obișnuite. [...]
Prețul de vânzare al deșeului din PET a cres­cut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajun­gând în prezent să coste 600 de euro, mo­tiv pentru care tot mai multe afaceri din in­dustria de reciclare se îndreaptă spre această nișă.  „Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colec­tat, și PET-ul. PET-ul este un material foarte va­loros, motiv pentru care piața PET-urilor a luat amploare, este [...]
În cursul lunii septembrie, direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor și a Municipiului București au continuat activitățile de control în unitățile din industria agroalimentară. S-au efectuat 7.023 de controale în unități care-și desfășoară activitatea în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii și a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare și alcoolice, a altor produse alimentare precum și unităț [...]
De obicei, carnea este expusă consumatorilor într-o vitrină frigorifică. Aspectul cărnii atunci când este expusă consumatorilor, în caseta de prezentare, este cel mai important factor pentru a atrage clienții să cumpere produsul, cât și termenul de valabilitate al cărnii. Prin urmare, a fost necesar un studiu al metodei de ambalare, care să păstreze calitatea KNP × carne D, în special păstrarea culorii roșii. Procedeul de ambala [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOI UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Tumblerizarea este un proces fizic de transferare a energiei într-o bucată de carne. Acest proces îmbunătățește frăgezimea cărnii printr-o distribuție mai uniformă a lichidelor în țesut, de exemplu, a soluției de sare și printr-o extracție mai bună a proteinei solubile în saramură și migrarea sa spre suprafața bucății de carne. De asemenea, în timpul [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN