Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conceptul Raw Vegan castiga tot mai mult teren in Romania, deschizandu-se tot mai multe restaurante de acest gen si atragand tot mai multi clienti, adepti ai acestui stil de alimentatie.


Unul distre investitorii intr-o astfel de afacere este doamna Fadia al Atar, care conduce de aproape doi ani și jumătate un restaurant raw vegan în apropiere de Piața Dorobanților din Capitală. Aceasta a  investit în conceptul Rawdia în jur de 60.000 de euro pentru a amenaja un spațiu pe care deja îl deținea la subsolul unei clădiri, însă după aproximativ un an businessul a început să se susțină singur. Anul trecut, Rawdia a avut afaceri de peste 33.000 de euro și un profit mai mare de 22.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, citat de .


„Eu conduceam înainte un business alături de soțul meu, însă nu era chiar ce îmi doream și nici nu m-a încântat ideea ro­lului de casnică. Deja aderasem la un stil de viață sănătos și m-am gândit că și alți oameni simt nevoia să mănânce mai să­nătos. Rawdia a pornit inițial ca un concept de tip «take away» pentru corporatiști, în principiu, care nu au suficient timp să gătească acasă și să ia la job un pachet“, spune Fadia al Atar.


Ea precizează că inițial Rawdia se „întindea“ doar pe spa­țiul pe care funcționează acum bucătăria restaurantului, pre­pa­ratele fiind produse în fiecare zi și poziționate într-un frigider din care clienții se serveau. După șase luni însă, an­tre­prenoarea a fost nevoită să ex­tindă suprafața în urma cererilor venite din partea clienților și să ajungă la capacitatea din prezent.


Fadia al Atar nu a pre­ci­zat la ce cifră de afaceri va ajung Rawdia la finalul acestui an, însă susține că vânzările din 2014 le-au depășit de mult pe cele de anul trecut. Adică, în pre­zent, în­casările restau­ran­tu­lui din­tr-o zi sunt cam cu 1.000 de lei mai mari decât cele din 2013. Cea mai mare parte a clien­ților preferă să cum­pere însă tot în regim „take away“, dar la prânz toate me­sele res­tau­rantului sunt ocu­pa­te. Raw­dia are în prezent me­niu doar pentru micul de­jun, în­să poate fur­ni­za mese și pen­tru prânz și ci­nă pe bază de abona­ment. Un mic de­jun costă 32 de lei, iar un me­niu poate să varie­ze de la 30 de lei (pen­tru prânz) pâ­nă la 70 de lei (include cina, un de­sert și o băutu­ră). O parte din ingredientele pe care Raw­dia le fo­losește la pre­pararea produselor (caju sau mig­da­le) provin din afara țării (prin furnizori), iar altele (cum ar fi le­gu­mele și fructele) sunt cumpărate de la mici producători locali.


„Nu pot să spun că mi-a fost foarte greu, pentru că una dintre cheltuielile cele mai mari și cele mai presante, chiria, a fost inexistentă pentru mine, deja aveam spațiul. Angajații i-am găsit destul de repede, chiar nu am dat decât un singur anunț de recrutare până acum pentru un job de șofer. Sigur, este mai greu de gestionat relația cu oamenii și businessul în sine, pentru că eu nu sunt manager de meserie, dar le-am învățat în timp“, explică antreprenoarea care conduce o afacere cu opt angajați.

Alte articole recomandate:

    -  Domnule ministru, ce prevede noul PNDR despre finanțarea procesării? Care este elemental de noutate? Daniel Constantin: - N-aș spune ca este ceva nou. Sunt două măsuri în noul program, care au rămas similare cu ceea ce s-a întâmplat până acum: partea de investiții și partea de procesare. De aceea am și spus că vom încerca să deschidem, în prima parte a anului 2014, aceste măsuri, pe răspunderea statului membru, [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]
Valoarea de piață a producătorului de bere danez Carlsberg a crescut cu 14% în ultimul an, până la o capitalizare bursieră de 12 miliarde euro. Ieri, o acțiune Carlsberg era cotată la bursa de la Copenhaga la 605 coroane daneze (81 euro). Carlsberg este al treilea cel mai mare producător de bere la nivel mondial. Compania a trecut printr-un proces de reorganizare ce a inclus restructurarea a peste 2.000 de locuri de muncă și vânzarea unor afaceri de pe continentul [...]
Chef Liviu Bosnea, proprietarul grupului de restaurante Grill World, a vorbit despre piata de grill din Romania si a explicat in detaliu ce presupune conceptul de preparate la grill, dezvoltate sub conceptul Grill World.  Pe langa grupul Grill World pe care il conduce, Liviu Bosnea a organizat cateva evenimente in aer liber, in mai multe orase din tara, de Ziua Nationala a Romaniei, 1 decembrie iar in 2014, de Ignat, cu ocazia celei mai mari sarbatori destinate porcului, de la Focsani, a [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
FoodProcessing Technology anunță punerea la punct a unui nou sistem de inspecție a produselor din carne deja ambalate, cu ajutorul razelor X. Sistemul X Ray Azano este conceput inspecției produselor deja ambalate, urmărind detectarea eventualelor contaminări ale produselor, inclusiv a celor cu metale, bucăți de sticlă etc. Echipamentul este construit potrivit legislației internaționale în materie de siguranță alimentară și siguranță în exploatare, fiind neinvaziv și [...]
Sole-Mizo România, parte a grupului ungar cu același nume care este condus de Gerbrant de Boer-fost șef al Friesland în România, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 99,6 mil. lei (circa 24 mil. euro) cu aproape 50 de angajați, arată datele de la Ministerul de Finanțe. Vânzările au fost anul trecut în creștere cu 12% pe piața locală, iar compania a raportat profit, noteaza Ziarul financiar. Grupul ungar a intrat în 2009 pe piața din România, iar [...]
Mărcile private de băuturi răcoritoare au crescut de opt ori în perioada 2008-2013 în România și au ajuns să reprezinte 15% din consumul per capita de băuturi răcoritoare dintr-un an, informeaza ZF. „În general, așa cum era de așteptat, mărcile private au avut o evoluție mai bună decât brandurile obișnuite. Mărcile private au avut anul trecut o evoluție pozitivă pe segmentul băuturilor carbonatate, în principal datorită diferenței uriașe de preț [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN