Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conceptul Raw Vegan castiga tot mai mult teren in Romania, deschizandu-se tot mai multe restaurante de acest gen si atragand tot mai multi clienti, adepti ai acestui stil de alimentatie.


Unul distre investitorii intr-o astfel de afacere este doamna Fadia al Atar, care conduce de aproape doi ani și jumătate un restaurant raw vegan în apropiere de Piața Dorobanților din Capitală. Aceasta a  investit în conceptul Rawdia în jur de 60.000 de euro pentru a amenaja un spațiu pe care deja îl deținea la subsolul unei clădiri, însă după aproximativ un an businessul a început să se susțină singur. Anul trecut, Rawdia a avut afaceri de peste 33.000 de euro și un profit mai mare de 22.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, citat de .


„Eu conduceam înainte un business alături de soțul meu, însă nu era chiar ce îmi doream și nici nu m-a încântat ideea ro­lului de casnică. Deja aderasem la un stil de viață sănătos și m-am gândit că și alți oameni simt nevoia să mănânce mai să­nătos. Rawdia a pornit inițial ca un concept de tip «take away» pentru corporatiști, în principiu, care nu au suficient timp să gătească acasă și să ia la job un pachet“, spune Fadia al Atar.


Ea precizează că inițial Rawdia se „întindea“ doar pe spa­țiul pe care funcționează acum bucătăria restaurantului, pre­pa­ratele fiind produse în fiecare zi și poziționate într-un frigider din care clienții se serveau. După șase luni însă, an­tre­prenoarea a fost nevoită să ex­tindă suprafața în urma cererilor venite din partea clienților și să ajungă la capacitatea din prezent.


Fadia al Atar nu a pre­ci­zat la ce cifră de afaceri va ajung Rawdia la finalul acestui an, însă susține că vânzările din 2014 le-au depășit de mult pe cele de anul trecut. Adică, în pre­zent, în­casările restau­ran­tu­lui din­tr-o zi sunt cam cu 1.000 de lei mai mari decât cele din 2013. Cea mai mare parte a clien­ților preferă să cum­pere însă tot în regim „take away“, dar la prânz toate me­sele res­tau­rantului sunt ocu­pa­te. Raw­dia are în prezent me­niu doar pentru micul de­jun, în­să poate fur­ni­za mese și pen­tru prânz și ci­nă pe bază de abona­ment. Un mic de­jun costă 32 de lei, iar un me­niu poate să varie­ze de la 30 de lei (pen­tru prânz) pâ­nă la 70 de lei (include cina, un de­sert și o băutu­ră). O parte din ingredientele pe care Raw­dia le fo­losește la pre­pararea produselor (caju sau mig­da­le) provin din afara țării (prin furnizori), iar altele (cum ar fi le­gu­mele și fructele) sunt cumpărate de la mici producători locali.


„Nu pot să spun că mi-a fost foarte greu, pentru că una dintre cheltuielile cele mai mari și cele mai presante, chiria, a fost inexistentă pentru mine, deja aveam spațiul. Angajații i-am găsit destul de repede, chiar nu am dat decât un singur anunț de recrutare până acum pentru un job de șofer. Sigur, este mai greu de gestionat relația cu oamenii și businessul în sine, pentru că eu nu sunt manager de meserie, dar le-am învățat în timp“, explică antreprenoarea care conduce o afacere cu opt angajați.

Alte articole recomandate:

Croco din Onești (județul Bacău), cel mai mare producător român de bis­­cuiți și sticksuri, începe în acest an un proiect de investiții de peste 14 mil. euro în creșterea ca­pa­­cității de pro­ducție, dez­vol­­tarea aducând cu sine cre­area a 400 de noi locuri de muncă. În total, producătorul va ajunge anul viitor, atunci când proiectul va fi ter­minat, la 650 de angajați, față de 250 cât are în [...]
CBA Nord-Vest va organiza, vineri, 16 mai, o expozitie dedicata magazinelor partenere unde vor expune furnizori ai organizatiei. Ajunsa la a patra editie, CBA Expo se va desfasura pe o suprafata de 1.600 mp, in incinta fostului supermarket Interex din Satu Mare, situat pe Str. Brasovului, nr. 4. Sunt asteptati pana la 200 de participanti din randul magazinelor francizate sub sigla CBA si Privat, precum si cei mai importanti parteneri, din judetele: Satu Mare, Bihor, Salaj, Maramures, Cluj, [...]
Arnaud Dussaix, un executiv francez care a lucrat timp de aproape 15 ani în cadrul Carrefour România, ultima poziție fiind cea de director de opera­țiuni, a plecat din cadrul grupului din Hexagon anul trecut și a investit 100.000-150.000 de euro într-o micro­berărie în București. Berea Sikaru este deja prezentă în mai multe baruri și restaurante din Capitală și din marile orașe de provincie, dar și într-o parte din ma­gazinele Carrefour ș [...]
(Comunicat) Danone România, liderul pieței de iaurturi, a relansat ieri site-ul www.danone.ro ca un centru al ecosistemului său digital, aducând vizitatorilor noi funcționalități și informații pe o platformă interactivă și cu un nou design. Site-ul este construit în jurul subiectelor de interes pentru consumatori, permite o navigare ușoară și conectează toate celelalte platforme online ale Danone România, fie [...]
(Comunicat) Campania “Reinert premiază gusturile fine!” este susținută de un mix de comunicare integrata cu declinari atat in zona de presa scrisa, cat si in zona de PR, online, si social media. Reinert Felii Fine este cea mai noua gama de produse din portofoliul H&E Reinert Romania, lansarea sa pe piața realizându-se la începutul acestui an. Campania „Reinert premiază gusturile fine” vine să răsplătească consumatorii fideli, [...]
Lidl va investi 220 de milioane de lire (275 de milioane de euro) în extinderea în Marea Britanie, urmând să deschidă noi magazine de discount, să dezvolte portofoliul de produse proaspete și să creeze  2.500 de noi locuri de muncă. Planul prevede deschiderea a 20 de unități comerciale în următoarele nouă luni, ducând numărul total al magazinelor Lidl din Marea Britanie la 670 de unități. În privința locurilor de muncă, vor fi făcute noi angajări, [...]
Bugetul mediu alocat pentru cadourile de Moș Nicolae a fost în acest an de 318 de lei, în ușoară creștere față de cel de anul trecut (305 lei), în condițiile în care 88,4% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie, conform datelor studiului realizat de MEDNET Marketing Research Center. De altfel, cei mai mulți intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei (43,8%), urmați de cei cu bugete de 251-500 lei [...]
În ianuarie 2017, restaurantul El Pato a inițiat campania de prezentare a pieței de vinuri „Veni, Vidi, Vinum” cu scopul de a oferi iubitorilor de vinuri posibilitatea de a cunoaște vinuri de calitate recomandate de reprezentanți ai companiilor producătoare. Campania se derulează timp de 6 luni, în perioada ianuarie - iunie 2017, cu sprijinul partenerilor media și a producătorilor de vin. Pe durata campaniei vor fi prezentați producători mai [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN