Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conceptul Raw Vegan castiga tot mai mult teren in Romania, deschizandu-se tot mai multe restaurante de acest gen si atragand tot mai multi clienti, adepti ai acestui stil de alimentatie.


Unul distre investitorii intr-o astfel de afacere este doamna Fadia al Atar, care conduce de aproape doi ani și jumătate un restaurant raw vegan în apropiere de Piața Dorobanților din Capitală. Aceasta a  investit în conceptul Rawdia în jur de 60.000 de euro pentru a amenaja un spațiu pe care deja îl deținea la subsolul unei clădiri, însă după aproximativ un an businessul a început să se susțină singur. Anul trecut, Rawdia a avut afaceri de peste 33.000 de euro și un profit mai mare de 22.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, citat de .


„Eu conduceam înainte un business alături de soțul meu, însă nu era chiar ce îmi doream și nici nu m-a încântat ideea ro­lului de casnică. Deja aderasem la un stil de viață sănătos și m-am gândit că și alți oameni simt nevoia să mănânce mai să­nătos. Rawdia a pornit inițial ca un concept de tip «take away» pentru corporatiști, în principiu, care nu au suficient timp să gătească acasă și să ia la job un pachet“, spune Fadia al Atar.


Ea precizează că inițial Rawdia se „întindea“ doar pe spa­țiul pe care funcționează acum bucătăria restaurantului, pre­pa­ratele fiind produse în fiecare zi și poziționate într-un frigider din care clienții se serveau. După șase luni însă, an­tre­prenoarea a fost nevoită să ex­tindă suprafața în urma cererilor venite din partea clienților și să ajungă la capacitatea din prezent.


Fadia al Atar nu a pre­ci­zat la ce cifră de afaceri va ajung Rawdia la finalul acestui an, însă susține că vânzările din 2014 le-au depășit de mult pe cele de anul trecut. Adică, în pre­zent, în­casările restau­ran­tu­lui din­tr-o zi sunt cam cu 1.000 de lei mai mari decât cele din 2013. Cea mai mare parte a clien­ților preferă să cum­pere însă tot în regim „take away“, dar la prânz toate me­sele res­tau­rantului sunt ocu­pa­te. Raw­dia are în prezent me­niu doar pentru micul de­jun, în­să poate fur­ni­za mese și pen­tru prânz și ci­nă pe bază de abona­ment. Un mic de­jun costă 32 de lei, iar un me­niu poate să varie­ze de la 30 de lei (pen­tru prânz) pâ­nă la 70 de lei (include cina, un de­sert și o băutu­ră). O parte din ingredientele pe care Raw­dia le fo­losește la pre­pararea produselor (caju sau mig­da­le) provin din afara țării (prin furnizori), iar altele (cum ar fi le­gu­mele și fructele) sunt cumpărate de la mici producători locali.


„Nu pot să spun că mi-a fost foarte greu, pentru că una dintre cheltuielile cele mai mari și cele mai presante, chiria, a fost inexistentă pentru mine, deja aveam spațiul. Angajații i-am găsit destul de repede, chiar nu am dat decât un singur anunț de recrutare până acum pentru un job de șofer. Sigur, este mai greu de gestionat relația cu oamenii și businessul în sine, pentru că eu nu sunt manager de meserie, dar le-am învățat în timp“, explică antreprenoarea care conduce o afacere cu opt angajați.

Alte articole recomandate:

Shaormeriile Calif, unele dintre ce­le mai „în vogă“ din Capitală în pre­zent, au zilnic 450 de clienți care lasă la ca­să între 15 și 17 lei. Cu trei localuri des­chise în București - unu în cen­trul istoric, unu în car­tierul dor­mitor Mili­tari și un al treilea în zona Piața Iancului - ac­ționarii estimează pen­tru acest an afa­ceri de 1 milion de euro. Calif este un business con­tro­lat [...]
(Comunicat) METRO Cash&Carry România continuă să fie alături de clienții săi profesioniști, prezentându-le cele mai noi soluții și programe dedicate afacerii lor în cadrul METRO Expo. Unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comerțului business to business din Sud-Estul Europei, METRO Expo reprezintă un punct de interes pentru profesioniștii domeniului, fiind atât o sursă de informare cu privire la cele mai no [...]
  Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și-a actualizat raportul de consultanță științifică cu privire la alergeni alimentari, luând în considerare datele recente publicate privind prevalența alergenilor alimentari în Europa, informează Food Navigator. Cele mai recente sfaturi actualizează raportul EFSA din 2003, și examinează toate datele publicate referitoare la proteinele care au fost identificate ca alergen [...]
Compania Rondocarton, parte a grupului austriac Rondo Ganahl, care deține fabrici de carton ondulat în Cluj și Târgoviște, va investi în acest an peste 3,3 mil. euro, în princi­pal pentru îmbunătățirea sau achiziționarea unor noi utilaje de producție. Austriecii continuă astfel procesul de modernizarea a fa­bri­cilor locale, în condițiile în care anul trecut au mai investit încă 3 mil. euro în achiziționarea, montarea și punerea [...]
Lichiditatea Bursei de Valori București (BVB) a fost de 59,56 milioane de lei (13,24 milioane de euro), la jumătatea lunii ianuarie, cu 34,7% mai mare față de prima zi de tranzacționare, în condițiile în care toții indicii de la BVB au avut o evoluție pozitivă, notează cotidianul Bursa. Pe lângă FP, au mai avut loc două schimburi negociate cu 499.000 de titluri BRD, pentru suma de 4,5 milioane de lei, unul cu 1,5 milioane de acțiuni Mihai Mureșian, directorul de [...]
Peroni Nastro Azzuro invita publicul sa descopere arta ospitalitatii oferite cu naturalete si sentimentul a  petrece timp alaturi de cei dragi, inspirate de bucuria si rafinamentul stilului Italian, printr-o serie de show-uri de live cooking in cele mai prestigioase 8  restaurante cu specific Italian din Bucuresti (pana in acest moment, au avut loc sesiuni in Trattoria Buongiorno), Constanta, Brasov si Timisoara. Placerea jocului cu ingredientele, decorul elegant, atentia acordata [...]
Utilizate conform specificațiilor tehnice, omogenizatoarele MGT contribuie la mărirea termenului de valabilitate a produsului, prin creșterea coerenței, având ân vedere gradul uniform al dispersiei particulelor de grăsime. Tratamentul mecanic al particulelor de grăsime se realizeazș la temperatura de omogenizare care este cuprinsă între 600 și 800 C. Produsul rezultat poate fi smântâna dar și frișca sau cremele d [...]
Air Liquide oferă ALIGAL , o gamă completă de soluții într-un pachet unic, care este personalizat pentru a satisface cerințele de calitate , igienă , HACCP și de procesare ale clienților. Ofertele sunt compatibile cu orice cerință sau cu orice fel procesare produse alimentare: de la pregătirea materiilor prime la transportul produsului final . ALIGAL mizează pe o expertiză tehnică puternică și know-how în industria alimentară dezvoltate prin intermediul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN