Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cât au mâncat și cât au băut românii de sărbători? Primele date estimative arată că au fost vânduți  aproximativ 7,3 milioane de cozonaci, au fost sacrificați circa 1,5 milioane de porci tăiați, s-au consumat peste 150 de milioane de ouă și 50 de milioane de litri de vin. În timp ce la cozonaci procesatorii spun că în această perioadă vânzările au fost cu 3-4% mai mari ca anul trecut, la restul alimentelor reprezentanții din domeniu estimează o scădere cu 5-8 la sută comparativ cu anul trecut. Motivul: scăderea puterii de cumpărare.


 


Bugetul de cumpărături pentru Crăciun și Revelion, în acest an, pentru mâncare și băutură, a fost calculat la 600 de lei, în creștere cu 100 de lei față de cel din anul precedent, potrivit unui sondaj realizat de Mednet Marketing Research Center.


Aurel Popescu, președinte , estimea pentru cotidianul Gândul că, de Sărbători, cererea de cozonaci a fost în creștere față de aceeași perioadă din anul trecut. „Estimez că au fost vânduți 7,2 milioane-7,3 milioane de cozonaci, mai mult decât anul trecut cu 3-4 %”. El a spus că vânzările de cozonaci au crescut, comparativ cu cele de la Paște și comparativ cu sărbătorile de iarnă de anul trecut.


În fiecare an, în decembrie, în România se taie peste 1,5 milioane de porci, peste trei sferturi din acestea fiind sacrificați în gospodăriile populației, potrivit datelor INSSE. Sorin Minea, președinte Romalimenta, a declarat că în ce privește tăierile de porci în unitățile specializate, în decembrie 2014, „lucrurile au stat mai bine ca anul trecut, dar anul trecut a fost unul prost”.


La rândul său, Dragoș Frumosu, președinte FSLI, a estimat că, în decembrie, vânzările de produse alimentare de bază – între care carne, produse lactacte – au înregistrat o scădere față de același interval de anul trecut din cauza scăderii puterii de cumpărare.


„Nu am o situație clară încă, dar cred că în decembrie anul acesta față de octombrie, noiembrie, a fost o creștere cu 10% a vânzărilor la principalele produse alimentare. Față de decembrie 2013, în decembrie 2014 a fost o scădere a vânzărilor, în medie, la produsele alimentare, cu 5-8%, pe fondul scăderii puterii de cumpărare”. El s-a arătat revoltat de prețurile practicate de unii comercianți, dând exemplul produselor din carne de porc.


„Nu este posibil ca un kilogram de jumări să ajungă să coste 50-60 de lei, iar cel de șorici 80 lei. Aceștia nu se mai numesc comercianți, ci bișnițari sau șmenari. Este speculă. Aici este vorba despre comercianți, nu de producători, pentru că nu producătorii fac asta”.


În decembrie anul trecut, în România au fost sacrificați 1.543.000 de porci, reprezentând 28% din totalul porcinelor sacrificate în întreg anul, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică (INSSE).


Și consumul de vin crește cu ocazia sărbătorilor de iarnă a crescut cu 50% față de o lună obișnuită, potrivit datelor de la Patronatul Vinului. Consumul de vin a fost estimat la 50 de milioane de litri în luna decembrie. Consumul anual de vin în România este de 24 de litri pe cap de locuitor, față de 58 de litri pe cap de locuitor în Franța, spăre exemplu.


Decembrie a fost una dintre cele mai bune luni dintr-un an pentru marii retaileri. „În decembrie se realizează aproximativ 12% din totalul vânzărilor din an. La Cora au crescut vânzările în decembrie 2013 față de decembrie 2012 cu 5%. Una dintre explicații este deschiderea a două noi magazine în 2013”, a declarat Ana Maria Florea, PR Cora România. Florea spune că în perioada sărbătorilor de iarnă s-au înregistrat vânzări în creștere la produse alimentare, „cu vârfuri la carne de porc, dulciuri și băuturi”.

Alte articole recomandate:

Gabriel Nițulescu:   Institutul Național de Statistică anunța o producție de miere de 25.800 tone pentru anul 2011. Dar apicultorii consideră aceste cifre ca fiind nereale pentru că România nu a produs niciodată mai mult de 22.000 de tone de miere.   Afacerile ”băieților deștepți”   De unde provine diferența? Din afacerile făcute de ”băieții deștepți” de care nici acest domeniu nu duce [...]
Finanțarea prin operațiunea de factoring se poate dovedi o alternativă pentru unele firme, mai ales în perioade ca cea din prezent când accesul la schemele de finanțare tradiționale a fost drastic restrâns prin reglementări ale BNR, dar și prin politicile proprii ale băncilor comerciale.   Piața creditelor a crescut   Acest fapt este dovedit și de numărul din ce în ce mai mare de companii care apelează la această modalitate de a obține lichidități. [...]
ALPMA anunță livrarea unei Linii de producere a branzei telemea, notează DairyIndustries. Linia dispune de vane deschise, cu o capacitate de 400 de litri. Capacitatea maximă de procesare este de 25.000 de litri.Echipamentul are următoarele caracteristici tehnice: -vane mobile dechise de 400 l cu harpe de taiere– jgheab de umplere coagul in forme bloc– forme bloc feta/telemea– inaltator forma bloc– rama de umplere coagul in forme bloc– masa de l [...]
In ziua de 12 iunie, în cadrul Workshop-ului Carne, domnul Andrei Pinte, Account Manager Transart, a susținut comunicarea cu titlul ” “Controlul costurilor, de la preluarea comenzilor la livrarea produselor, cu ajutorul unui sistem informatic adecvat”, precum si sistemele informatice elaborate de companie si menite sa eficientizeze activitatea, prin realizarea de economii substantiale. Totodata, domnul Pinte a facut si o prezentare generala a companiei [...]
  Publicația franceză dedicată consumatorului, Que Choisir a cerut guvernului francez să permită adoptarea unui cod de culoare pe partea frontală a ambalajului privind etichetare nutrițională ca "un antidot la marketing-ul produselor alimentare" în urma unui studiu realizat și care susține eficacitatea acestui cod, informează Food Navogator. Studiul, realizat în colaborare cu organizația consumatorilor UFC, a examinat modul în care sistemul de [...]
În cursul lunii septembrie, direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor și a Municipiului București au continuat activitățile de control în unitățile din industria agroalimentară. S-au efectuat 7.023 de controale în unități care-și desfășoară activitatea în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii și a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare și alcoolice, a altor produse alimentare precum și unităț [...]
Prima zi a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk a prilejuit punerea în discuție a calității produselor lactate, în cadrul dezbaterii cu titlul ”Calitatea alimentului și încrederea consumatorului în etichetă”. La dezbatere au participat: Doamna Dana Tănase-Director al Direcției Siguranță Alimentară a Produselor de Origine Animală, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL și Cristian Popa-Consultant pe probleme d [...]
(Agerpres) Etichetarea ar putea trece din subordinea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), a declarat, joi, Liviu Harbuz, deputat PSD și vicepreședinte al Comisiei de Agricultură din Camera Deputaților. ‘Avem în vedere un act normativ care va stabili foarte clar care sunt limitele de competență între ANSVSA, ANPC și celelalte instituții implicate pe lanțul alimentar [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN