Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cât au mâncat și cât au băut românii de sărbători? Primele date estimative arată că au fost vânduți  aproximativ 7,3 milioane de cozonaci, au fost sacrificați circa 1,5 milioane de porci tăiați, s-au consumat peste 150 de milioane de ouă și 50 de milioane de litri de vin. În timp ce la cozonaci procesatorii spun că în această perioadă vânzările au fost cu 3-4% mai mari ca anul trecut, la restul alimentelor reprezentanții din domeniu estimează o scădere cu 5-8 la sută comparativ cu anul trecut. Motivul: scăderea puterii de cumpărare.


 


Bugetul de cumpărături pentru Crăciun și Revelion, în acest an, pentru mâncare și băutură, a fost calculat la 600 de lei, în creștere cu 100 de lei față de cel din anul precedent, potrivit unui sondaj realizat de Mednet Marketing Research Center.


Aurel Popescu, președinte , estimea pentru cotidianul Gândul că, de Sărbători, cererea de cozonaci a fost în creștere față de aceeași perioadă din anul trecut. „Estimez că au fost vânduți 7,2 milioane-7,3 milioane de cozonaci, mai mult decât anul trecut cu 3-4 %”. El a spus că vânzările de cozonaci au crescut, comparativ cu cele de la Paște și comparativ cu sărbătorile de iarnă de anul trecut.


În fiecare an, în decembrie, în România se taie peste 1,5 milioane de porci, peste trei sferturi din acestea fiind sacrificați în gospodăriile populației, potrivit datelor INSSE. Sorin Minea, președinte Romalimenta, a declarat că în ce privește tăierile de porci în unitățile specializate, în decembrie 2014, „lucrurile au stat mai bine ca anul trecut, dar anul trecut a fost unul prost”.


La rândul său, Dragoș Frumosu, președinte FSLI, a estimat că, în decembrie, vânzările de produse alimentare de bază – între care carne, produse lactacte – au înregistrat o scădere față de același interval de anul trecut din cauza scăderii puterii de cumpărare.


„Nu am o situație clară încă, dar cred că în decembrie anul acesta față de octombrie, noiembrie, a fost o creștere cu 10% a vânzărilor la principalele produse alimentare. Față de decembrie 2013, în decembrie 2014 a fost o scădere a vânzărilor, în medie, la produsele alimentare, cu 5-8%, pe fondul scăderii puterii de cumpărare”. El s-a arătat revoltat de prețurile practicate de unii comercianți, dând exemplul produselor din carne de porc.


„Nu este posibil ca un kilogram de jumări să ajungă să coste 50-60 de lei, iar cel de șorici 80 lei. Aceștia nu se mai numesc comercianți, ci bișnițari sau șmenari. Este speculă. Aici este vorba despre comercianți, nu de producători, pentru că nu producătorii fac asta”.


În decembrie anul trecut, în România au fost sacrificați 1.543.000 de porci, reprezentând 28% din totalul porcinelor sacrificate în întreg anul, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică (INSSE).


Și consumul de vin crește cu ocazia sărbătorilor de iarnă a crescut cu 50% față de o lună obișnuită, potrivit datelor de la Patronatul Vinului. Consumul de vin a fost estimat la 50 de milioane de litri în luna decembrie. Consumul anual de vin în România este de 24 de litri pe cap de locuitor, față de 58 de litri pe cap de locuitor în Franța, spăre exemplu.


Decembrie a fost una dintre cele mai bune luni dintr-un an pentru marii retaileri. „În decembrie se realizează aproximativ 12% din totalul vânzărilor din an. La Cora au crescut vânzările în decembrie 2013 față de decembrie 2012 cu 5%. Una dintre explicații este deschiderea a două noi magazine în 2013”, a declarat Ana Maria Florea, PR Cora România. Florea spune că în perioada sărbătorilor de iarnă s-au înregistrat vânzări în creștere la produse alimentare, „cu vârfuri la carne de porc, dulciuri și băuturi”.

Alte articole recomandate:

Topul vizibilitatii brandurilor de Whisky si Vodka in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus in luna februarie de Jack Daniel's Tennessee Whiskey Romania, Jagermeister si Ballantine’s. Topul celor mai importante pagini ale brandurilor de Whisky si Vodka in functie de numarul de "people talking about this", calculat de Facebook, si in functie de numarul total al activitatilor fanilor de pe pagina, calculat de fbMonitor, [...]
Așa-zisul conflict pe tema denumirii «Salamului de Sibiu» s-a stins prin înființarea Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS), ce reunește ca membri fondatori cei mai relevanți producători de Salam de Sibiu din Romania: Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi SA și Scandia Româna. Acești producători realizează în momentul de față peste 90 % din producția de Salam de S [...]
Românii cheltuie anual în piețele volante și agroalimentare circa 1 mld. euro, respectiv 7% din banii pe care îi dau în comerțul cu dominantă alimentară, potrivit calculelor Ziarului financiar, pe baza datelor companiei de cercetare de piață GfK. ZF a calculat vânzările în piețele volante pornind de la o estimare de 14 mld. euro a comerțului cu dominantă alimentară unde cea mai mare pondere o au hipermarketurile și supermarketurile, cu o cotă de piață [...]
Cea mai mare capacitate instalată pentru producția de salam de Sibiu aparține fabricii de mezeluri Salbac din Bacău, deținută de grupul Agricola și care controlează aproape jumătate din cota de piață a acestui produs, informează Ziarul financiar. În total, procesatorii de mezeluri Salbac (Bacău), Salsi (Sinaia), Aldis (Călărași), Reinert (Brașov) și Scandia (Sibiu), cu afaceri cumulate de 100 milioane de euro/an, acoperă 98% din vânzările de Salam de Sibiu din România, o [...]
Procesatorii importa tot mai mult lapte in timp ce producatorii romani se chinuie tot mai mult să își vândă marfa. Cantitatea colectată de lapte de vacă de către unitățile procesatoare a scăzut, în primele zece luni din 2013, cu 1,7% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, arată datele Institutului Național de Statistică. În același timp producția a crescut dar pe baza laptelui din import care a crescut în primele zece luni [...]
Manevrarea cărnii în procesul tehnologic presupune echipamente specializate care facilitează producția și diminuează efortul uman. Vă prezentăm o propunere a companiei Bonner, specalizată pe astfel de utilaje indispensabile unei unități de procesare a cărnii. E-M 1000 este un elevator construit integral din oțel inoxidabil, strctura tubulară fiind prevăzută cu două coloane staționare, pentru încărcare. Sistemele de prindere pot fi configurate atâ [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
Cei mai mari zece producători din industria băuturilor nonalcoolice au avut anul trecut afaceri cumulate de 4,6 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor din anuarul Cei mai mari jucători din economie, ediția a unsprezecea, care a apărut pe piață. Anul 2015 a fost un an al recordurilor pentru industria de băuturi răcoritoare și ape minerale, companiile ajungând la cele mai mari afaceri și profituri de la începere [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN