Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cât au mâncat și cât au băut românii de sărbători? Primele date estimative arată că au fost vânduți  aproximativ 7,3 milioane de cozonaci, au fost sacrificați circa 1,5 milioane de porci tăiați, s-au consumat peste 150 de milioane de ouă și 50 de milioane de litri de vin. În timp ce la cozonaci procesatorii spun că în această perioadă vânzările au fost cu 3-4% mai mari ca anul trecut, la restul alimentelor reprezentanții din domeniu estimează o scădere cu 5-8 la sută comparativ cu anul trecut. Motivul: scăderea puterii de cumpărare.


 


Bugetul de cumpărături pentru Crăciun și Revelion, în acest an, pentru mâncare și băutură, a fost calculat la 600 de lei, în creștere cu 100 de lei față de cel din anul precedent, potrivit unui sondaj realizat de Mednet Marketing Research Center.


Aurel Popescu, președinte , estimea pentru cotidianul Gândul că, de Sărbători, cererea de cozonaci a fost în creștere față de aceeași perioadă din anul trecut. „Estimez că au fost vânduți 7,2 milioane-7,3 milioane de cozonaci, mai mult decât anul trecut cu 3-4 %”. El a spus că vânzările de cozonaci au crescut, comparativ cu cele de la Paște și comparativ cu sărbătorile de iarnă de anul trecut.


În fiecare an, în decembrie, în România se taie peste 1,5 milioane de porci, peste trei sferturi din acestea fiind sacrificați în gospodăriile populației, potrivit datelor INSSE. Sorin Minea, președinte Romalimenta, a declarat că în ce privește tăierile de porci în unitățile specializate, în decembrie 2014, „lucrurile au stat mai bine ca anul trecut, dar anul trecut a fost unul prost”.


La rândul său, Dragoș Frumosu, președinte FSLI, a estimat că, în decembrie, vânzările de produse alimentare de bază – între care carne, produse lactacte – au înregistrat o scădere față de același interval de anul trecut din cauza scăderii puterii de cumpărare.


„Nu am o situație clară încă, dar cred că în decembrie anul acesta față de octombrie, noiembrie, a fost o creștere cu 10% a vânzărilor la principalele produse alimentare. Față de decembrie 2013, în decembrie 2014 a fost o scădere a vânzărilor, în medie, la produsele alimentare, cu 5-8%, pe fondul scăderii puterii de cumpărare”. El s-a arătat revoltat de prețurile practicate de unii comercianți, dând exemplul produselor din carne de porc.


„Nu este posibil ca un kilogram de jumări să ajungă să coste 50-60 de lei, iar cel de șorici 80 lei. Aceștia nu se mai numesc comercianți, ci bișnițari sau șmenari. Este speculă. Aici este vorba despre comercianți, nu de producători, pentru că nu producătorii fac asta”.


În decembrie anul trecut, în România au fost sacrificați 1.543.000 de porci, reprezentând 28% din totalul porcinelor sacrificate în întreg anul, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică (INSSE).


Și consumul de vin crește cu ocazia sărbătorilor de iarnă a crescut cu 50% față de o lună obișnuită, potrivit datelor de la Patronatul Vinului. Consumul de vin a fost estimat la 50 de milioane de litri în luna decembrie. Consumul anual de vin în România este de 24 de litri pe cap de locuitor, față de 58 de litri pe cap de locuitor în Franța, spăre exemplu.


Decembrie a fost una dintre cele mai bune luni dintr-un an pentru marii retaileri. „În decembrie se realizează aproximativ 12% din totalul vânzărilor din an. La Cora au crescut vânzările în decembrie 2013 față de decembrie 2012 cu 5%. Una dintre explicații este deschiderea a două noi magazine în 2013”, a declarat Ana Maria Florea, PR Cora România. Florea spune că în perioada sărbătorilor de iarnă s-au înregistrat vânzări în creștere la produse alimentare, „cu vârfuri la carne de porc, dulciuri și băuturi”.

Alte articole recomandate:

(Autor: Maria Demetriad)  Principalele materiale metalice utilizate în industria alimentară, cu aplicabilitate în sectorul dulciurilor sunt oțelul inoxidabil, aluminiul și staniul, atenția principală fiind îndreptată împotriva transferului de metal de la ambalaj, la produs. Totodată, este necesar controlul precis al acidității, considerată factor principal în apariția oxidării.   Oxidarea, principalul pericol   Aciditatea, [...]
Dezvoltarea economică susținută din zona de Centru Vest a României impune prezența unor companii care să aducă garanții într-o lume a riscului. Bureau Veritas România, membră a Grupului Bureau Veritas, lider mondial în activități de testare, inspecție și certificare, deschide acum un nou birou, la Cluj-Napoca. Acesta este biroul operațional cu numărul cinci, după cele deschise în București, Galați, Constanța și Ploiești.   “Creșterea rapidă, în [...]
Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.   „Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor [...]
România și Estonia au înregistrat în decembrie 2013 o creștere medie a prețurilor de consum de 3,2% pe ultimele 12 luni, cea mai mare rată din Uniunea Europeană, a informat recent Oficiul European de Statistică Eurostat. Indicatorul se referă la rata medie a inflației pe ultimele 12 luni, până în decembrie 2013, comparând indicele armonizat al prețurilor de consum pe ultimele 12 luni cu indicele pe precedentele 12 luni.  Potrivit sursei citate, [...]
Adrian Simion și Floriana Vlaicu, el antreprenor de „profesie“, care a testat industria de advertising, cea de brokeraj și a înființat o firmă de securizare a sistemelor informatice în urmă cu zece ani, iar ea fondatoare a unei școli de cafea, au deschis la jumătatea lunii iulie o prăjitorie de cafea pe strada Eminescu din Capitală, în care au investit în jur de 60.000 de euro. „În urmă cu un an, într-o perioadă în care eram ma [...]
ANSVSA a demarat un program extins de controale la nivel național în vederea conformării prevederilor Deciziei Comisiei nr. 2014/176/UE referitoare la planul de controale coordonate de către Comisia Europeană. Acest plan de control urmărește stabilirea prevalenței unor practici frauduloase în comercializarea anumitor produse alimentare, prin determinare proteinei (ADN–ului) de cal în produsele alimentare comercializate și/sau etichetate ca având în conținut [...]
Printre cauzele evaziunii fiscale se numără povara taxelor, în special cele pe muncă, birocrația și calitatea slabă a serviciilor publice. Așa a ajuns România, spun producătorii, piață de desfacere pentru alcool obținut în fabrici ilegale, pentru țigări neverificate aduse din Cipru sau pentru haine sau încălțăminte pline de coloranți și care provoacă boli de piele.   Reprezentanții Consiliului Fiscal spun că datele statistice sunt influențate d [...]
Expur, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața uleiului, aduce în fabrica de la Slobozia echipamentele preluate în urmă cu un an de la fabrica Cargill din Podari. Francezii integrează astfel două unități de producție într-un singur loc pentru a crea un punct de forță, unde vor procesa 500.000 de tone de semințe oleaginoase anual. Mișcarea Expur vine ca răspuns la asocierea Bunge-Prio prin fabricile din Buzău și Lehliu, grup cu care francezii îș [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN