Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Romanii sunt printre cei mai mari consumatori de cartofi din Europa, cu o cantitate de 94 kg pe an, din care, insa, mai mult de 20 de kilograme sunt cartofi de dimensiuni mari, adusi la preturi foarte mici din import, de proasta calitate din punct de vedere culinar, potrivit Federatiei Cartofului.


"Romanul consuma, in medie, 94 de kilograme de cartofi pe an. Cartoful este a doua paine a romanului. Din pacate, insa, din cauza nivelului scazut de trai, multi romani mananca cartofii cu paine. Cand mananci cartofi, nu mai trebuie sa mananci paine, pentru ca ingrasa", a declarat Gheorghe Botoman, presedintele Federatiei Nationale a Cartofului, potrivit Mediafax.


El spune ca, din pacate, un sfert dintre cartofii consumati de romani sunt de o calitate culinara mai proasta. Acestia provin din import si sunt mai mari decat cartofii obisnuiti. "Cartofii cu diametrul mai mare de 8 centimetri se vand pe nimic in strainatate, cu 35-40 de euro tona. Nu sunt toxici, nu sunt stricati, dar au mai putine calitati culinare. Sunt mai putin gustosi, pentru ca au o cantitate mai mare de apa. Romanul daca il vede mare, crede ca e bun", a mai spus Botoman.


Acesta a afirmat ca aproximativ un sfert dintre cartofii din piata se incadreaza in aceasta categorie si provin din import. Din cauza importurilor masive din ultima perioada, producatorii sunt presati sa reduca preturile pentru a putea face fata concurentei.


"Pretul cartofului la producatoreste foarte mic, de 0,4-0,5 lei pe kilogram. Vin foarte multe importuri, mai ales din Polonia, la preturi mici, fara taxe si fara facturi. Vrem si noi sa se reduca TVA la cartofi", a mai spus reprezentantul federatiei.




Alte articole recomandate:

Piața locală de retail va continua să sufere modificări substanțiale în următorii ani, sub influența dezvoltării comerțului online și a concurenței puternice între centrele comerciale existente și viitoare, iar o bună parte dintre retaileri nu vor supraviețui, urmând fie să închidă, fie să se lase preluați.   „Avem prea mulți metri pătrați, iar concurența e puternică. Aproximativ jumătate din retaileri nu vor mai fi aici peste cinci ani. La nivel european, [...]
(Comunicat) In perioada 10.06. – 20.06.2014  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a desfasurat o actiune de control pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale referitoare la comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare si publicitate a  laptelui de consum, a produselor lactate, a untului si a branzeturilor. • Au fost controlati 1.042 operatori economici constatandu-se abateri la 750(~ 72 %);• A fost [...]
  Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și-a actualizat raportul de consultanță științifică cu privire la alergeni alimentari, luând în considerare datele recente publicate privind prevalența alergenilor alimentari în Europa, informează Food Navigator. Cele mai recente sfaturi actualizează raportul EFSA din 2003, și examinează toate datele publicate referitoare la proteinele care au fost identificate ca alergen [...]
(Comunicat) Seria controalelor în unitățile amplasate în cele 7 zone de interes turistic – Năvodari, Mamaia Nord, Mamaia Centru, Mamaia Sud, Eforie, Costinești și Mangalia – a continuat și în acest sfârșit de săptămână, 04.08 – 06.08.2017. Astfel, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor care activează în cadrul Comandamentului Sezon Estival 2017, au verificat 87 de unități. În urma controalelor efectuate, [...]
Un român cheltuie în medie 3 euro la o ședință de cumpărături, de două ori mai puțin decât un ungur sau un polonez și de zece ori mai puțin decât un francez. Prin comparație cu francezii însă, românii merg la cumpărături mai des, o dată la două zile, față de o dată la trei-patru zile în cazul locuitorilor din Hexagon. „Principalul motiv pentru care românii cheltuie atât de puțin atunci când merg la cumpărături prin comparație cu [...]
Romfood Trading, unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse din pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood, a încheiat anul 2016 cu performanțe notabile și se pregătește pentru un 2017 aflat sub semnul creșterii, dar și al consolidării. Cu o cifră de afaceri estimată la finalul anului trecut la circa 16 milioane de euro, în creștere cu 45% față de cele 11 milioane de euro [...]
  În ultimii ani piața românească a ciocolatei s-a dovedit a fi mai puțin atractivă pentru investitori. Astfel, mai multe companii producătoare precum Perfetti van Mello Ferrero sau preferat să plece din România sau să își mute producția în țările vecine, după ce au înregistrat pierderi, în vreme ce acele companii care au rămas, au fost nevoite să facă față dificultăților legate de restrângerea pieței [...]
Asociația Română a Cărnii și APRIL solicită reducerea cotei de TVA pe toată filiera de producție-procesare-comercializare, urmând să itensifice acțiunile de convingere a autorităților de luarea acestei măsuri. Astfel, într-un comunicat, ARC transmite că ”Scăderea TVA la carne și produse din carne, propusă în proiectul noului Cod Fiscal, va contribui la salvarea de la faliment a multor firme din domeniu, va ajuta la creșterea [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN