Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

După negocieri dure, Guvernul și instituțiile financiare internaționale au ajuns la un acord asupra bugetului pentru 2015, construit pe o prognoză de creștere de 2,5%: cheltuieli de 238 de miliarde de lei din încasări de 225 de miliarde de lei și un deficit de 13 miliarde de lei, adică 1,83% din PIB.


Autoritățile au anunțat scăderea TVA de la 24% la 9% în turism, deoarece România avea un deficit de competitivitate în raport cu statele din regiune. Inițial, premierul Victor Ponta a anunțat că scăderea va fi pentru pachetele all inclusive, însă Florin Jianu – ministrul pentru IMM-uri, Turism și Mediul de Afaceri – a anunțat că măsura se va aplica pentru pachetele turistice care includ minim cazare, nu doar cele all inclusive, măsura incluzând nu doar mesele, ci și toate tipurile de servicii.


Drept urmare, patronatele din domeniu au anunțat că vor reduce tarifele cu 10% de anul viitor dacă această măsură va fi luată. „Hotelierii vor scădea de anul viitor tarifele cu 10%. Evaziunea fiscală va scădea și ea, cu siguranță“, a declarat Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) și unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din România, citat de Mediafax.


Guvernanții au promis și alte posibile scăderi de taxe, în funcție de încasările la buget. Premierul Victor Ponta a anunțat că este posibilă și scăderea TVA și la alte produse agroalimentare, în vreme ce Darius Vâlcov – ministrul delegat pentru Buget - a spus, în Senat, că TVA ar putea scădea chiar cu două puncte procentuale anul viitor, dacă în primul trimestru din 2015 se vor colecta la buget două miliarde de lei suplimentar.


„Dacă după primul trimestru vom vedea că avem încasări suplimentare de 2 miliarde, vom putea undeva, la jumătatea anului, să luăm măsura de reducere a TVA cu 2%, dacă vom vedea că sunt 4 miliarde, vom putea merge cu 4%“, a susținut ministrul, care a precizat, însă, că totul ține de decizia politică de la acel moment.

Alte articole recomandate:

McDonald’s vrea să returneze acționarilor până la 20 de miliarde de dolari până în 2016, prin dividende și răscumpărări de titluri, anunțul anulând speranțele că grupul va cheltui mai mult pentru stimularea acțiunilor, care au urcat cu doar 2% în ultimele 12 luni.  Planul reprezintă o majorare de până la 20% a fondurilor returnate deținătorilor de titluri în perioada 2011-2013, se arată într-un comunicat [...]
Walmart, cel mai mare retailer la nivel mondial, a lansat în mare secret, pe 19 martie, după mai mult de un an de planificări, primul magazin de proximitate Walmart to Go in Bentonville, scrie The City Wire. Magazinul are o suprafață de aproximativ 800 de metri pătrați și este un format hibrid cu peste 3000 de articole care îmbină produsele tradiționale, produsele alimentare, dar și un restaurant cu servire rapidă. În plus, în fața magazinului se află șase dozatoare [...]
Laurul Arad, cel mai mare pro­ducător de siropuri, spe­ră la un contract cu un mare retailer european care i-ar aduce prezența în 800 de magazine pen­tru a atenua din efectele insol­venței.  „Laurul este singurul brand pe care îl mai producem și este motorul fabricii. În prezent exporturile reprezintă circa 2-3% din cifra de afaceri. Exportăm în Belgia, Italia și Spania, acolo unde sunt comunități mari de români“, a declara [...]
(Agerpres) Micii românești vor putea fi produși și comercializați numai pe teritoriul României, nu și în spațiul comunitar întrucât Comisia Europeană a decis joi să nu supună votului proiectul de regulament care prevede includerea aditivilor necesari pastei de mici în legislația actuală, a declarat, joi, pentru AGERPRES, Alex Jurconi, purtătorul de cuvânt al Asociației Române a Cărnii (ARC). ‘Eforturile necesare includerii celor două [...]
Multinaționale din domeniul FMGC (precum Nestlé, Danone, Unilever și Coca-Cola) s-au aliat cu WWF în cadrul unei asociații cu scopul promovării utilizării produselor plastice biodegradabile în industrie. Bioplastics Feedstock Alliance (BFA) este denumirea noii alianțe create de giganți din industria alimentară și cea mai mare organizație internațională independentă care derulează proiecte pentru conservarea naturii. Promovarea utilizării, în industrie, de bioplastice [...]
Producatorul de vinuri amb Wine, partea a consortiului austriac amb Holding, a lansat brandul Crepuscul, creat special pentru piata de retail. Noua gama este distribuita in prezent in retelele Mega Image si Metro.Gama Crepuscul cuprinde sortimentele Sauvignon Blanc cu Feteasca Regala, Merlot cu Feteasca Neagra si Gewurtztraminer. “Brandul Crepuscul este creat anume pentru retail, aducand astfel vinurile amb Wine mai aproape de consumatorii nostri. Sub sloganul “Vinuri pentru oameni [...]
Dupa mai bine de 9 luni de lucrari de amenajare si o investitie de peste 4 milioane de euro, XXL Mega Discount Ploiesti si-a deschis portile cu un concept si o abordare unica in Romania: primul discounter pentru femei. „XXL Mega Discount Ploiesti aduce un concept complet nou, testat pentru prima data in Romania de catre  reteaua de magazine a unuia dintre cele mai importante grupuri de retail din Europa – Rewe Group – si nu excludem posibilitatea implementarii aceluiasi [...]
Grecii de la Olympus Diary construiesc la Hălchiu – Brașov o centrală pe biogaz. Potrivit avizului obținut de la Electrica Transilvania Sud, puterea instalată a acesteia urmează să fie de 1,5 MW. Investiția medie într-o astfel de centrală este de trei milioane de euro pentru un MWh, ceea ce înseamnă că grecii ar urma să investească în jur de 4,5 milioane de euro pentru realizarea acestei centrale. Un proiect asemănător mai avea în Brașov compania Carmolimp, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN