Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Alimentele ecologice nu se gasesc decat in cantitati infime pe rafturile marilor retele de magazine din Romania. Mai mult decat atat, in privinta legumelor si fructelor eco, acestea lipsesc cu desavarsire, se arata intr-o analiza de piata efectuata de World Wide FFund for Nature. Niciunul dintre retailerii importanți din România nu comercializează fructe și legume autohtone ecologice, iar pe rafturile supermarketurilor și hipermarketurilor se găsește un singur brand de lapte ecologic, astfel că susținerea acestor produse rămâne la nivel declarativ, potrivit World Wide Fund for Nature (WWF).


WWF a publicat a treia ediție a studiului Retailer Scorecard, care analizează performanța de mediu a 11 retaileri: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Penny Market și Selgros, informează Mediafax.


Studiul relevă faptul că se menține îmbunătățirea la nivel de piață pentru fructele și legumele fără certificare ecologică provenite din România (55%), dar în continuare niciuna dintre cele 11 companii nu comercializează fructe și legume românești provenite din agricultura ecologică.


De asemenea, din totalul de lapte dulce comercializat, 56,5% provine din România, față de 54,43% în 2013. Cu toate acestea, doar 7,8% sunt produse cu certificare ecologică și în continuare un singur brand este prezent în categoria lapte românesc certificat ecologic pe rafturile magazinelor incluse în studiu. Ouăle provin în proporție de 99,5% din România, dintre acestea 9,8% având certificare ecologică.


Cu atat mai mult, ideea de reducere a TVA pentru aceste produse, in detrimentul altor categorii de alimente care ar ramana subuse uriasului nivel de taxare de 24 % nu isi are rostul, impactul bugetar si de piata fiind aproape de cota O.

Alte articole recomandate:

Carrefour Romania va incheia, pana la finalul anului, contracte de colaborare cu peste 100 de producatori romani de fructe si legume ca urmare a campaniei din perioada 7-13 august. In total, 704 producatori romani de fructe si legume si-au aratat intentia de a deveni furnizori Carrefour prin completarea formularului special din magazine, la standurile dedicate, si de pe site-ul www.carrefour.ro. Categoriile de produse pentru care se vor incheia contractele de colaborare sunt: verdeata, rosii, [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
”Noutatea anului, pentru compania Diana, a fost gama ”Produse boierești”, fabricate după rețete care respectă tradițiile românești dar, mai ales, din cea mai bună carne și cele mai bune ingrediente”, ne-a declarat doamna Adina Crăciunescu, prezentă la standul firmei vâlcene, de la Indagra, aceea care a adăugat: ”În acest an, , la Indagra, am schimbat modul de abordare al prezenței, în sensul că, dacă până [...]
Rezultatele recente ale unui studiu ar putea revoluționa politica de ecologizare din întreaga lume. Astfel, se pare că două specii sălbatice de albine au început să folosească plasticul pentru a-și ”construi” stupii, indicând o posibilă extindere a utilizării acestui material ca urmare a adaptabilității vietăților la noile condiții de mediu.   Plasticul se acumulează în cantități îngrijorătoare în cele mai [...]
Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Magiunul din prune Topoloveni, șofranul și brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu și SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro, scrie Agerpres, remis de Income Magazine.   Potrivit unui comunicat al Sonimpex, Comisia Europeană a aprobat programul d [...]
AGRICOLA creează alimente care contribuie la prevenția afecțiunilor oculare și chiar a cancerului   Avicola Lumina, Constanța, parte din Grupul de firme AGRICOLA, unul dintre cei mai importanți furnizori de ouă din România, este coordonatorul a două proiectede obținere a unor alimente inovatoare: primul presupune dezvoltarea unui ou îmbogățit pe cale naturală cu luteină, care va ajuta consumatorii să se lupte cu riscul de degenerescență maculară, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN