Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Desi in Romania nu este cunoscut aproape deloc – cu o singura exceptie, cea a Printului Charles!-, gemul Mamei Gherda, din satul Viscri, se pare ca face toti banii, desi costa nu mai putin de 365 euro, borcanul. Produsul din Transilvania are o poveste aparte, iar cumparatorul lui primeste si el un cadou: cinci stejari intr-o padura unica din Salaj.


La 365 de euro pentru 800 de grame, gemul mamei Gherda este, probabil, cel mai scump din lume. Il prepara la foc de lemne din fructe culese chiar de ea, de pe dealurile din jurul satului Viscri. Gherda Gherghiceanu: "Aici sunt macese, aici sunt capsuni si mai sunt si jos corcoduse. Le fac pe fuga, cand am un pic de timp sau refuz sa primesc turisti ca sa reusesc sa fac."


Mama Gherda nu stie de conservanti, deci nu ii foloseste. Adauga foarte putin zahar si are grija sa fiarba cantitati mici, astfel incat gemul sa pastreze intacta aroma fructelor. "Am avut mere foarte putine, si am luat ionatane din Sighisoara, dar n-au gust ca ale noastre, desi erau mai mici, mai viermanoase, dar nu", spune Gherda Gherghiceanu, potrivit www.gandul.info


Bunatatea dulce ajunge intr-un recipient unicat creat de un sticlar vestit din Sibiu. Este asezat apoi intr-o rama de stejar, opera unui tamplar priceput. Asa se naste un cadou sofisticat, pe cat de scump, pe atat de cautat. Taiat din padurile Transilvaniei, stejarul folosit la ambalajul cadoului trebuie inlocuit iar solutia e simpla. Fiecare cumparator primeste 5 stejari pe acest teren de pe Valea Barcaului.


Deja aici au fost plantati cu ajutorul comunitatii peste 2.500 de puieti, iar printre cei care detin o bucatica din padure se afla numeroase persoane publice, dar si oameni de afaceri atat din tara, cat si din strainatate. Produsele exclusiviste sunt apoi livrate in toata Europa cu ajutorul a doua fundatii, iar o parte din banii obtinuti ajung in diferite proiecte sociale legate de educatia copiilor din mediul rural. Faima pretioaselor daruri din Transilvania a ajuns pana la Casa Regala a Marii Britanii, iar Printul Charles este fan declarat al bunatatilor romanesti.


 

Alte articole recomandate:

Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie. Astfel, în cinci luni au fo [...]
 Legumele ecologice românești vor fi comercializate, în premieră, în magazinele retailerului Carrefour din București, începând din prima săptămână după Paște, a declarat președintele Asociației Operatorilor din Agricultura Ecologică - 'Bio-România', Marian Cioceanu.           'În premieră, în luna aprilie, supermarketurile Carrefour vor comercializa legume românești certificat [...]
  Florin Mitocaru, de profesie medic specialist de medicină internă, a dezvoltat un producător de ceaiuri și suplimente alimentare – Alevia din Fălticeni (județul Suceava) – care are în prezent în portofoliu 120 de suplimente alimentare și 60 de sortimente de ceaiuri, informeaza ZF. Producătorul care în 2008 avea afaceri de 1,6 mil. euro și doar 46 de angajați a ajuns anul trecut la peste 130 de salariați și se pregătește pentru o cifră de afaceri de 5 mil. [...]
Afacerea familiei Popa a demarat la sfârșitul anului 2009, printr-un proiect pe fonduri europene. Valoarea eligibilă a proiectului de dezvoltare a fermei s-a ridicat la 427.000 de euro – jumătate din sumă a reprezentat finanțare europeană, iar cealaltă jumătate – cofinanțare asigurată de cei doi antreprenori.  Livada, pe care inginerul Constantin Popa a dezvoltat-o în localitatea natală Sultana, se întinde acum pe aproximativ patru hectare și are mii de pomi [...]
(Agerpres) Asociația Operatorilor din Agricultura Ecologică – Bio-România propune autorităților implementarea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) denumită sugestiv “verde” pentru produsele agroalimentare românești, prin care se dorește ca nivelul cotei să fie direct proporțional cu gradul de poluare asupra mediului. “Dorim ca România să preia inițiativa implementării proiectului ‘TVA Verde’ în domen [...]
Liviu Irimia, care și-a construit cariera în departamentele de marketing și vânzări ale multinaționalelor precum Nestlé, Beiersdorf (Nivea), JTI sau InBev (actualul Bergenbier), a preluat din toamna anului trecut poziția de sales & marketing manager în cadrul companiei de vânzări directe Herbalife România, cu vânzări de 12 mil. euro în 2012.   „După 20 de ani de experiență în industria FMCG, am ales un domeniu interesant și [...]
 Premierul Victor Ponta consideră că marea problemă în sectorul de legume și fructe din România este de a proteja producătorii fiscalizați, în condițiile în care din afara UE vin cantități semnificative de astfel de produse cu evaziune fiscală. În plus, premierul consideră că agricultura tradițională și produsele bio trebuie susținute pentru că pot reprezenta un brand de țară.           'Problema noastră este de [...]
Alimentele ecologice nu se gasesc decat in cantitati infime pe rafturile marilor retele de magazine din Romania. Mai mult decat atat, in privinta legumelor si fructelor eco, acestea lipsesc cu desavarsire, se arata intr-o analiza de piata efectuata de World Wide FFund for Nature. Niciunul dintre retailerii importanți din România nu comercializează fructe și legume autohtone ecologice, iar pe rafturile supermarketurilor și hipermarketurilor se găsește un singur brand de lapte ecologic, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi