Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Desi in Romania nu este cunoscut aproape deloc – cu o singura exceptie, cea a Printului Charles!-, gemul Mamei Gherda, din satul Viscri, se pare ca face toti banii, desi costa nu mai putin de 365 euro, borcanul. Produsul din Transilvania are o poveste aparte, iar cumparatorul lui primeste si el un cadou: cinci stejari intr-o padura unica din Salaj.


La 365 de euro pentru 800 de grame, gemul mamei Gherda este, probabil, cel mai scump din lume. Il prepara la foc de lemne din fructe culese chiar de ea, de pe dealurile din jurul satului Viscri. Gherda Gherghiceanu: "Aici sunt macese, aici sunt capsuni si mai sunt si jos corcoduse. Le fac pe fuga, cand am un pic de timp sau refuz sa primesc turisti ca sa reusesc sa fac."


Mama Gherda nu stie de conservanti, deci nu ii foloseste. Adauga foarte putin zahar si are grija sa fiarba cantitati mici, astfel incat gemul sa pastreze intacta aroma fructelor. "Am avut mere foarte putine, si am luat ionatane din Sighisoara, dar n-au gust ca ale noastre, desi erau mai mici, mai viermanoase, dar nu", spune Gherda Gherghiceanu, potrivit www.gandul.info


Bunatatea dulce ajunge intr-un recipient unicat creat de un sticlar vestit din Sibiu. Este asezat apoi intr-o rama de stejar, opera unui tamplar priceput. Asa se naste un cadou sofisticat, pe cat de scump, pe atat de cautat. Taiat din padurile Transilvaniei, stejarul folosit la ambalajul cadoului trebuie inlocuit iar solutia e simpla. Fiecare cumparator primeste 5 stejari pe acest teren de pe Valea Barcaului.


Deja aici au fost plantati cu ajutorul comunitatii peste 2.500 de puieti, iar printre cei care detin o bucatica din padure se afla numeroase persoane publice, dar si oameni de afaceri atat din tara, cat si din strainatate. Produsele exclusiviste sunt apoi livrate in toata Europa cu ajutorul a doua fundatii, iar o parte din banii obtinuti ajung in diferite proiecte sociale legate de educatia copiilor din mediul rural. Faima pretioaselor daruri din Transilvania a ajuns pana la Casa Regala a Marii Britanii, iar Printul Charles este fan declarat al bunatatilor romanesti.


 

Alte articole recomandate:

Ileana Muntean, de profesie scenarist de film, și-a încercat norocul pentru prima dată în antreprenoriat în urmă cu șase ani, când, împreună cu o colegă de facultate, a deschis un magazin cu produse bio în centrul Capitalei, după o in­ves­ti­ție de circa 75.000 de euro. Dacă la început magazinul Pukka Food avea doar un angajat și în jur de 300-400 de produse expuse pe rafturi, în prezent antre­pre­noarea are patru [...]
Magazinul online de produse natu­riste , unul dintre cei mai mari jucători de pe piața online de profil din România, are în plan să își dezvolte treptat businessului și pe piețele externe, ținta fiind ca vânzările internaționale să ajungă să genereze circa 10% din afaceri în decurs de un an.  Anul trecut, magazinul online a înregistrat o cifră de afaceri de 1,2 milioane euro, iar pentru 2016 mizează pe o creștere de 50% a veniturilor. Serviciul de [...]
Madalina Nicoleta Stancu, 36 de ani, a infiintat in urma cu doi ani o plantatie de pruni, care ocupa o suprafata de sase hectare in comuna Leleasca, din judetul Olt, care, pe vremuri, era cel mai important exportator de prune din Europa. Investitia initiala s-a ridicat la 100.000 de lei, suma pe care pentru moment nu a recuperat-o in conditiile in care anul trecut a fost unul ploios. Productia de prune difera de la an la an, de exemplu anul trecut a fost un an ploios, fapt ce a determinat [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
Lista oficiala a produselor alimentare traditionale acreditate pana la data de 30 noiembrie a fost publicata pe site-ul MADR si transmisa spre publicare la Monitorul Oficial, urmand ca ea sa devina operabila la 30 de zile de la data publicarii. Din pacate, data va depasi perioada Sarbatorilor de Iarna, cand firmele care se regasesc in tabelul oficial ar fi putut profita din plin de perioada de varf a vanzarilor. Dar, mai bine mai tarziu, decat niciodata, tinand cont de faptul ca p [...]
Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, potrivit comunicatului companiei. Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.  Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul Italian de ICEA. Maslinele [...]
(Agerpres) Șapte noi produse din zona Pleșcoiului, județul Buzău, au primit atestarea de produse tradiționale. Această recunoaștere la nivel național va permite protejarea acestor rețete transmise de demult. Este vorba despre cârnații de Pleșcoi cruzi și uscați, micii de casă, pieptul de porc crud afumat, mușchiul țărănesc crud-afumat, leberul de casă, toba de casă și cârnații de casă afumați de porc. Toate aceste produse sunt realizate de o firmă din [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN