Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


 


Proiectul 'Anotimpuri la borcan' București-Ilfov s-a îmbogățit, de vineri, cu încă 28 de femei fără loc de muncă din comuna Crețești, județul Ilfov, care au devenit, oficial, lucrătoare specializate în conservele din fructe și legume, informeaza Agerpres.


 


Cele 28 de absolvente au înțeles oportunitatea profesională oferită


de proiect și își doresc să deschidă afaceri de familie în domeniul


alimentar. Cursul absolvit vineri a fost doar primul pas, următorul va fi


inițierea în competențe antreprenoriale, pe care o parte dintre absolvente o


vor obține anul viitor, se arată într-un comunicat al Asociației React.


 


Localitățile Dumitrana și Siliștea Snagovului sunt alte două zone


din Ilfov în care există 56 de beneficiare ale proiectului. Acestea au


încheiat cursul de lucrător în domeniul conservelor din fructe și legume


prin susținerea unui examen care le-a oferit prima acreditare necesară


viitoarei lor cariere.


 


În total, 84 de femei din localitățile Dumitrana, Crețești și


Siliștea Snagovului, județul Ilfov, au făcut primul pas spre o viață activă


profesional, în luna noiembrie, iar alte 308 femei pot să urmeze cursuri


gratuite de lucrător în domeniul conservelor din fructe și legume și de


antreprenoriat, pentru a dezvolta o afacere sau a se angaja.


 


Pe cele 308 locuri gratuite rămase libere în proiect se poate


înscrie orice femeie cu domiciliul în mediul rural din regiunea București -


Ilfov, absolventă a minimum opt clase, fără un loc de muncă în prezent.


Cursurile au o durată de 360 de ore, sunt gratuite, iar diplomele obținute


sunt recunoscute de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și


Persoanelor Vârstnice și de Ministerul Educației Naționale.


 


Obiectivul principal al proiectului 'Anotimpuri la borcan'


București-Ilfov, demarat de Asociația React, este atât promovarea femeii din


mediul rural ca persoană activă în câmpul muncii, cât și dezvoltarea


durabilă a comunităților rurale. Astfel, un total de 392 de persoane de sex


feminin vor fi formate profesional și susținute în vederea obținerii unui


loc de muncă ori în a pune bazele unei afaceri proprii.


 


Numele oficial la proiectul 'Anotimpuri la borcan' București-Ilfov


este 'Ocupare și antreprenoriat rural în regiunea București-Ilfov', un


proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional


Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 -2013, Investește în oameni!.


 

Alte articole recomandate:

În perioada 20-21 Mai 2014, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR, membră a Federației Naționale PRO AGRO, împreună cu Ministerul Economiei, au organizat participarea cu pavilion național la expoziția "World of Private Label" Amsterdam. Târgul anual "World of Private Label" PLMA Trade Show dă posibilitatea producătorilor și comercianților cu amănuntul să construiască programe de promovare pentru produse tip “private label”, iar [...]
Producătorii de alimente care nu folosesc multe E-uri au, de ieri, la dispoziție, o metodă prin care pot atenționa consumatorii, că marfa lor nu conține o serie de aditivi controversați. O firmă de certificare atestă, printr-o ștampilă pe ambalaj, că produsele inscripționate nu au nicio substanță dintr-o lista de 70 de conservanți, coloranți artificiali, indulcitori și glutamați.  Evaluarea este strictă: ingredientele sunt verificate sub supervizarea Institutului de Cercetare pentru [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Deși dispune de un potențial uriaș, sectorul primar, dar și cel de procesare în domeniul producției de alimente eco-bio al României este încă insuficient pus în valoare. Situația nu este o necunoscută, la nivelul Uniunii Europene, astfel încât, împreună cu autoritățile comunitare, dar, în primul rând, cu actorii pieței specifice din Germania, Austria, Ungaria, Serbia, România și Bulgaria a fost [...]
  Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015. „Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a [...]
Beraria H, cea mai mare berărie din sud-estul Europei, se va deschide pe 12 septembrie în Parcul Herăstrău. Berăria H este amplasată în Pavilionul H din Parcul Herestrău. Suprafața interioară a Berariei H este de 4.975 mp desfășurați, la care se adaugă suprafața exterioară de 3200 mp, dedicată terasei și parcarilor.  Investiția în acest proiect depășește 2.5 milioane de euro, scrie Wall-Street.ro. Proiectul Beraria H este dezvoltat de Vlad Dumitru car [...]
BDG Import, cel mai mare importator de băuturi alcoolice, și-a bugetat anul acesta afaceri de 205 milioane de lei (46 mil. euro), în creștere cu 5% față de anul precedent, arată datele transmise de către companie pentru anuarul „Cei mai mari jucători din economie“, ediția 2016. Anul trecut, compania deținută de antreprenori locali a ajuns la un business de aproape 196 milioane de lei, după un avans de 10% față de anul precedent. Din punctul de vedere al câștigurilor, [...]
Ministerul Agriculturii din Danemarca examineaza o propunere - inaintata de mai multe grupuri de producatori agricoli, comercianti cu amanuntul si consumatori - de a elimina taxa pe valoare adaugata aplicata produselor care provin din productie agricola organica, inclusiv carnii.   O astfel de masura ar fi benefica sectorului agricol organic din tara, in special dupa ce o serie de reportaje au prezentat conditiile precare de la o serie de ferme traditionale din tara, dar ar putea atrage [...]
METRO Cash & Carry continuă „De-ale noastre”, primul program de pe piața din România care vine în sprijinul producătorilor locali și susține agricultura sustenabilă. METRO a reușit să reunească peste 100 de agricultori în program și să se extindă în 33 de comunități. Scopul lansării programului „De-ale noastre” în anul 2012 a fost acela de a aborda principalele probleme ale producătorilor loca [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN