Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Peste 24% dintre bucureșteni sunt interesați să cumpere produse de panificație de calitate, în timp ce 15% se uită după preț, relevă un studiu efectuat de Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), în București, în perioada mai-august 2014.


 


"Am făcut un studiu de piață, am plătit o firmă specializată, să vedem ce dorește consumatorul să cumpere, ce sortimente, ce ingrediente să aibă produsul, ce prospețime și ce culoare. Din acest studiu a reieșit că față de anii anteriori, în București, a crescut ponderea celor care solicită calitate la cumpărare și nu se uită la preț. Dacă în anii trecuți 23% se uitau după preț și numai 18% se uitau după calitate, acum procentele s-au inversat: 24% se uită după calitate și 15-16% se uită după preț", a declarat, vineri, pentru AGERPRES, Aurel Popescu, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN).


Potrivit datelor ROMPAN, producția totală de pâine din România este de 1,8 milioane tone/an, iar consumul mediu al unui român se ridică la 78 kg/an, peste media europeană, dar în scădere față de nivelul din 1989 (136 kg/an), datorită consumului ridicat de produse de patiserie și simigerie. ROMPAN este prima asociație constituită în România în 1990 și cuprinde 300 de societăți din toate domeniile din industrie. Cota de piață este de 65% pe morărit, 40% la panificație, 70% la paste făinoase și 55% la biscuiți. În industria de morărit și panificație lucrează 80.000 de salariați, mai mult de jumătate din toată industria alimentară, unde sunt 150.000 de salariați, potrivit Agerpres.

Alte articole recomandate:

Fotometric Instruments a devenit Partener al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, care va avea loc în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brasov.   Fotometric Instruments își va expune produsele și serviciile din domeniul tehnicii de laborator, în cadrul Secțiunii B2B-Expo. Fotometric Instruments oferă spectrometre, cromatografe, aparatură de laborator, consumabile de laborator, anali [...]
Coca-Cola Romania anunta introducerea pe piata locala a unui ambalaj realizat in proportie de pana la 30% din plante. Noul ambalaj, realizat prin tehnologia PlantBottleTM, este folosit, incepand din luna iulie, pentru recipientele de 500 de ml de apa plata si carbogazoasa Dorna si Dorna Izvorul Alb. Dorna devine, astfel, prima apa minerala naturala din Romania distribuita intr-un ambalaj cu pana la 30% continut din plante. Ambalajul rezultat prin tehnologia PlantBottle™ este 100% [...]
    Producatorii romani au acum un nou instrument de lucru pentru gasirea unor clienti noi la export: site-ul www.manufacturo.com, prima platforma online care conecteaza cumparatorii din intreaga lume cu producatorii din Romania. Platforma www.manufacturo.com, dezvoltata de catre compania Manufacturo Media, se adreseaza companiilor romanesti care desfasoara o activitate de productie in sistem industrial sau manufacturier, in orice domeniu de activitate, si este menita sa l [...]
Reprezentanții Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România (APC) sunt nemulțumiți de modul în care compania „Orkla Foods Romania” a etichetat produsul „Margarină Linco cu unt”, în condițiile în care procentul de unt din produsul amintit este de 0,5, aceeași proporție fiind cea de sare. „Apreciem că este extrem de improbabilă sesizarea olfactivă a unei cantități de 2,5 grame unt într-o caserolă de 500 grame, așa cum s [...]
Autoritatea Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentară a prezentat recent într-o conferință de presă trei proiecte cofinanțate din Fondul Social European ”Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013”.  Primul proiect se referă la creșterea eficienței sistemelor de control oficiale în domeniul siguranței alimentare, în principal a siguranței produselor de origine non-animală. Scopul proiectului constă în elaborarea metodologiilor de lucru [...]
  Alimentele care provin exclusiv din zonele de munte vor putea purta eticheta de ”produs montan”, potrivit Comisiei Europeane care a adoptat  recent un nou regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a acestei mențiunii în comercializare. Decizia luată la Bruxelles este favorabilă producătorilor români și le-ar putea asigura o mai mare deschidere pe piața internă, dar și în afară, informeaza Agrointel. Regulile conform [...]
Recentele scandaluri alimentare care au avut ca rezultat retragerea de produse de la raft, imbolnaviri si chiar decese au generat o reactie vehementa a media ce a accentuat scaderea increderii consumatorului in produsele din cosul zilnic. De aceea, a avea un sistem de siguranta alimentara potrivit, certificat de un organism cu o reputatie impecabila, recunoscut la nivel international, este astazi mai important ca niciodata pentru companiile din domeniu. Rina Simtex asigura certificarea d [...]
  În condiții de criză, diminuarea costurilor de producție este principala preocupare a tuturor managerilor din industria alimentară românească. O parte foarte însemnată a costurilor o reprezintă cele legate de energie. Majorarea permanentă a prețului la energia electrică și la gaze generează majorări de prețuri ale produsului final și, prin consecință, diminuarea consumului. De aceea, adoptarea unor soluții economice de aprovizionare cu energie sau chiar a soluțiilor [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN