Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consumul de lapte de vacă ambalat din România este de doar 32 de ml pe zi, se arată într-un studiu Euromonitor citat de Tetra Pak. România ocupând penultimul loc din Uniunea Europeană la consumul de lapte de vacă ambalat, adică circa 12 litri de persoană anual.


“Din păcate, ne-am pierdut bunul obicei de a consuma lapte zilnic; studiul Euromonitor despre consumul de lapte de vacă ambalat ne arată că România continuă să fie printre ultimele țări europene, cu un consum de 12 ori mai mic decât Irlanda, țara cu cel mai mare consum din Uniunea Europeană”, a declarat Cristina Dumitru, communication manager al Tetra Pak South Eastern Europe.


Consumul de lapte de vacă ambalat este crescut în Irlanda (396ml/zi/persoană-145 de litri anual per capita), Finlanda (341ml/zi/persoană-124 litri anual), Suedia (251ml/zi/persoană-92 de litri anual) și Spania (245ml/zi/persoană-89 de litri anual). La polul opus, ultimele trei locuri din Uniunea Europeană la consumul de lapte de vacă ambalat stau Cipru (63,8 mililitri per capita/zi-23 de litri anual per capita), România (32 de mililitri-12 litri anual) și Bulgaria (23,3 mililitri -9 litri anual).


 


 Cei mai mari jucători din piață


 


Cei mai mari jucători de pe piața laptelui de vacă ambalat din România sunt Albalact ( cu brandurile Zuzu și Rarăul), FrieslandCampina (cu Napolact, Milli și Oké), Covalact (Covalact de Țară) și Lactalis ( LaDorna).


Consumul de lapte este reflectat și într-un un studiu realizat de compania de cercetare 360 Insights pentru Tetra Pak, care a fost efectuat pe un eșantion de 1.000 de români (din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-64 ani), arătând că 48% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, 43% dintre aceștia acasă.Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii, conform aceleiași surse.


Tetra Pak România face parte din grupul Tetra Pak South Eastern Europe, cu activitate în 14 țări printre care și Bulgaria, Croația, Serbia, Cipru, Grecia, Israel sau Slovenia.


Suedezii de la Tetra Pak, prezenți pe piața românească de 20 de ani, au încheiat anul 2012(ultimele date disponibile) cu o cifră de afaceri de 88 milioane de lei ( circa 20 mil. euro), un profit de 4 milioane de lei (940.000 euro) și aproape 50 de angajați, conform datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Clienții din industria băuturilor răcoritoare pe care suedezii îi au în România sunt îmbuteliatorul PepsiCo, Tymbark și European Drinks, compania deținută de frații Micula fiind și primul client al Tetra Pak de pe piața locală. Totodată, ambalajele făcute de Tetra Pak ajung la 75% din producătorii de lapte ambalat printre care și Lactalis, FrieslandCampina și Albalact. Pe lângă ambalaje, Tetra Pak mai furnizează și echipamente de procesare, distribușie, dar și mașini de ambalat.


 









































































Cel mai ridicat consum de lapte ambalat de vacă în UE

 


 


   
Țara Consum (ml/zi/persoană) Consum (litri/anual/persoană)
Irlanda 396 145
Finlanda 341 124
Suedia 251 92
Spania 245 89
Croația 230 84
Danemarca 224 82
Marea Britanie 224 82
Portugalia 208 76
Luxemburg 190 69
Austria 186 68
Belgia 168 61
Sursă: date Euromonitor

Alte articole recomandate:

Între 19 și 21 martie 2017, la Dusseldor, se va ține ProWein, cel mai important târg dedicat vinului și vinificației. Sub titlul "To Another Great Year", ProWein va reuni la această ediție 6.300 de expozanți din cele mai relevante podgorii din lume (în total 295) și o selecție de aproximativ 400 de varietăți de băuturi spirtoase. Bogăția și varietatea licorilor care vor fi prezentate se regăsește din plin și [...]
Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]
Potrivit ultimului Raport emis de INSSE, în luna mai 2016, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât sosirile cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat creșteri cu 6,7% respectiv cu 4,9%. Comparativ cu luna mai 2015, în luna mai 2016 la punctele de frontieră s-au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 19,2% cât și la plecările î [...]
  Andrei Iusut, proprietarul restaurantelor Divan a declarat următoarele: Vrem să continuăm să ne extindem cu o unitate pe an, așa cum am făcut-o în ultimii trei ani. Nu am decis încă ce direcție de dezvoltare vom avea anul viitor, am putea să ne orientăm către o diversificare a portofoliului sau către expansiunea formatului Express. Ne uităm atât la București, cât și la orașele mari ale țării. Andrei Iusut (33 de ani) a pășit prima dată în business [...]
Ioan Șerbănescu: În panificație, faza de prelucrare cuprinde o serie de operații tehnologice în urma cărora rezultă bucăți de aluat cu o anumită greutate și formă, corespunzând sortimentului fabricat. Operațiile tehnologice din cadrul fazei de prelucrare sunt: divizarea aluatului, prin împărțirea acestuia în bucăți cu greutate egală (prestabilită), operație urmată de modelarea aluatului (rotundă, alungită, împletită etc.) și dospirea finală, ultim [...]
Producătorii de la Metalquimia, de tehnologie destinată sectorului de carne, au lansat mașina de injectat Movistick 30 PJ, după cum informează Meat & Poultry. Utilaj de injectat saramura cu acțiune constantă, destinată procesării oricărui tip de carne (porc, vită, pui etc). Injectarea poate fi ajustată în plaja de 10, până la 75% / pas, realizându-se o uniformizare deosebită, fără zone moarte. Pierderile sunt eliminate, injectarea efectuându-se în 440 [...]
In nu mai putin de 24 de judete din Romania, cea mai importanta activitate economica o reprezinta comertul. Bucureștiul și Ilfovul au 45% din cifra de afaceri de 250 mld. euro a companiilor din Româ­nia, iar cele două zone împreună cu cele mai puternice zece județe din economia locală adună 75% din businessul românesc și 65% din numărul total de angajați. La polul opus, zece județe de la coada clasamentului, printre care Mehedinți, Botoșani, Giurgiu, Vaslui, Caraș-Severin [...]
Pornind de la povestea Luizei (fetița adorabila) care a devenit o mică vedetă odată cu apariția în spotul din 2002, Cris Tim cauta 8 copii care vor fi vedetele noului spot Salam Sasesc, prin intermediul campaniei Cris-Tim te face superstar! Provocarea campaniei: Scrie pe blogul tău o postare în care să-ți convingi cititorii părinți să-si înscrie copiii în concursul Cris-Tim te face superstar, folosindu-te de informațiile existente [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi