Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consumul de lapte de vacă ambalat din România este de doar 32 de ml pe zi, se arată într-un studiu Euromonitor citat de Tetra Pak. România ocupând penultimul loc din Uniunea Europeană la consumul de lapte de vacă ambalat, adică circa 12 litri de persoană anual.


“Din păcate, ne-am pierdut bunul obicei de a consuma lapte zilnic; studiul Euromonitor despre consumul de lapte de vacă ambalat ne arată că România continuă să fie printre ultimele țări europene, cu un consum de 12 ori mai mic decât Irlanda, țara cu cel mai mare consum din Uniunea Europeană”, a declarat Cristina Dumitru, communication manager al Tetra Pak South Eastern Europe.


Consumul de lapte de vacă ambalat este crescut în Irlanda (396ml/zi/persoană-145 de litri anual per capita), Finlanda (341ml/zi/persoană-124 litri anual), Suedia (251ml/zi/persoană-92 de litri anual) și Spania (245ml/zi/persoană-89 de litri anual). La polul opus, ultimele trei locuri din Uniunea Europeană la consumul de lapte de vacă ambalat stau Cipru (63,8 mililitri per capita/zi-23 de litri anual per capita), România (32 de mililitri-12 litri anual) și Bulgaria (23,3 mililitri -9 litri anual).


 


 Cei mai mari jucători din piață


 


Cei mai mari jucători de pe piața laptelui de vacă ambalat din România sunt Albalact ( cu brandurile Zuzu și Rarăul), FrieslandCampina (cu Napolact, Milli și Oké), Covalact (Covalact de Țară) și Lactalis ( LaDorna).


Consumul de lapte este reflectat și într-un un studiu realizat de compania de cercetare 360 Insights pentru Tetra Pak, care a fost efectuat pe un eșantion de 1.000 de români (din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-64 ani), arătând că 48% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, 43% dintre aceștia acasă.Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii, conform aceleiași surse.


Tetra Pak România face parte din grupul Tetra Pak South Eastern Europe, cu activitate în 14 țări printre care și Bulgaria, Croația, Serbia, Cipru, Grecia, Israel sau Slovenia.


Suedezii de la Tetra Pak, prezenți pe piața românească de 20 de ani, au încheiat anul 2012(ultimele date disponibile) cu o cifră de afaceri de 88 milioane de lei ( circa 20 mil. euro), un profit de 4 milioane de lei (940.000 euro) și aproape 50 de angajați, conform datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Clienții din industria băuturilor răcoritoare pe care suedezii îi au în România sunt îmbuteliatorul PepsiCo, Tymbark și European Drinks, compania deținută de frații Micula fiind și primul client al Tetra Pak de pe piața locală. Totodată, ambalajele făcute de Tetra Pak ajung la 75% din producătorii de lapte ambalat printre care și Lactalis, FrieslandCampina și Albalact. Pe lângă ambalaje, Tetra Pak mai furnizează și echipamente de procesare, distribușie, dar și mașini de ambalat.


 









































































Cel mai ridicat consum de lapte ambalat de vacă în UE

 


 


   
Țara Consum (ml/zi/persoană) Consum (litri/anual/persoană)
Irlanda 396 145
Finlanda 341 124
Suedia 251 92
Spania 245 89
Croația 230 84
Danemarca 224 82
Marea Britanie 224 82
Portugalia 208 76
Luxemburg 190 69
Austria 186 68
Belgia 168 61
Sursă: date Euromonitor

Alte articole recomandate:

Microafacerile cu produse alimentare tind să capete o pondere tot mai mare, dovedind că se pot construi afaceri viabile și fără a se ține cont de marii producători. Una dintre acestea este Fabrica de Bere Bună, mai precis, o microberărie care, acum, vinde berea Zăganu, marca 100 % românească pe care o produc, în peste 120 de locuri.   „Ne-am identificat cu zăganul, o pasăre vânată până la dispariție, atât datorită proximității de vârful [...]
OMS și FAO au susținut documentul-cadru ICN2 care propune 60 de recomandări pentru îmbunătățirea sistemelor alimentare și de nutriție la nivel global, informeaza Food Navigator. Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) și Organizația Mondială a Sănătății (OMS) au publicat un plan de 60 puncte, ca parte a unui "cadru de acțiune" în vederea îmbunătățirii sistemelor alimentare [...]
Joi, 5 iulie 2018, de la ora 19, The President Pool & Lounge lanseaza proiectul Vinum & Carmina, printr-un eveniment care se adreseaza iubitorilor de vin bun si cultura. In cadrul evenimentului de lansare va fi organizata o degustare de vinuri de la Domeniul Bogdan, o prezentare a felului in care istoria si cultura s-au impletit cu istoria vinului, alaturi de un moment cultural artistic cu formatia Melotrom. Proiectul de educatie in cultura vinului cu titlul ”Vinum & [...]
,,Concursul Național Vin Bag-in-Box” are loc pentru cel de-al doilea an consecutiv, la inițiativa Azoc Star, partenerul oficial Smurfit Kappa Bag-in-Boxpentru Europa de Est (Armenia, Azerbaijan, Bulgaria, Georgia, Moldova si Romania). Concursul va avea loc pe 26 februarie în incinta restuarantului La Mama - Ateneu, strada Strada Episcopiei, nr. 9 din capitală. Potrivit reprezentantului Azoc Star, Cătălin Costiniuc, prima ediție a acestui concurs a [...]
Compania specialistă în producerea brânzeturilor de capră și oaie, Hekking din Olanda este somat cu adăugarea ilegală de substanțe de conservare în brânzeturile sale organice. Se pare că producătorul de brânză a amestecat , de asemenea, laptele produs organic cu lapte convențional. Interesantă în această descoperire este rețeaua internațională de raportare implicată. Este vorba de o asociație germană de control a calității [...]
Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente, produse de îngrijire personală și îngrijire a locuinței din lume, va transforma mâncarea expirată în energie verde. Procesarea se face la fabrica de biogaz din Prahova a grupului Genesis Biopartner. Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente la nivel mondial, va livra deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani [...]
(Agerpres) Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) a semnat un parteneriat cu Piraeus Bank pentru susținerea beneficiarilor măsurii 215 – plăți privind bunăstarea animalelor, în privința accesului la finanțarea capitalului de lucru, a anunțat, luni, într-un comunicat de presă, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură /APIA/. Potrivit sursei citate, semnarea Convenției tripartite APIA – Piraeus Bank [...]
În zilele de 11 și 12 iunie, Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2014, desfășurată sub titlul ”Finanțare, Optimizare, Parteneriat-Factori care pot genera plus-valoare într-o piață globalizată”, a adunat în sălile de dezbateri ale Hotelului Hilton din Sibiu peste 320 de reprezentanți ai sectoarelor de carne și lapte din România, fermieri, procesatori, factori de decizie din sistemul bancar, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi