Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consiliul Concurenței a declanșat o nouă investigație privind posibila încălcare a regulilor de concurență în retailul alimentar din România, care vizează lanțurile de hypermarketuri (Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland) , firma Trident Trans Tex și furnizori ai acestora. În cadul investigației, autoritatea a efectuat inspecții inopinate la retaileri și furnizori.


„Am finalizat recent o investigație de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom anunța până la sfârșitul acestei luni. Avem însă indicii privind o posibilă fixare a prețurilor între alți retaileri și furnizorii lor. Înțelegerile privind fixarea prețurilor reprezintă o serioasă abatere de la principiul liberei concurențe pe piață, având ca efect prejudicierea consumatorilor” a declarat, într-un comuniat, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurentei.


În cadrul investigației declanșate, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate, documentele ridicate în cadrul acestor inspecții aflându-se în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației. Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial.


Efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește rezultatul final al investigației declanșate, potrivit Mediafax.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Pentru al patrulea an consecutiv, PROFI a continuat sa creasca, raportand la sfarsitul lui 2013 o cifra de afaceri neta de 1,456 mil. lei, cu 26% mai mult decat in anul precedent. Acest rezultat se datoreaza atat permanentei extinderi a retelei, cati si sporirii volumului de vanzari la magazinele déjà existente. Planificarea atenta a resurselor companiei reprezinta unul dintre elementele cheie care stau la baza acestui succes.   “Si profitul nostru [...]
Compania de cercetare GfK a lansat Echo, un instrument care permite transmiterea feedback-ului clientilor in timp real, imbinand informatii legate de tranzactiile derulate de acestia cu cele legate de experienta pe care au avut-o in utilizarea serviciilor. GfK Echo este o solutie care surprinde feedback-ul clientilor in timp real, sintetizeaza evaluarile si le comunica managerilor si angajatilor companiei, astfel incat acestia sa poata actiona imediat, corectand sau imbunatatind acolo und [...]
Brandul de bere Beck’s, detinut de Bergenbier SA, deruleaza intre 11 august - 30 septembrie 2014 o campanie nationala cu premii constand in patru autoturisme BMW seria 1. Pentru a se inscrie in promotia nationala, consumatorii trebuie sa introduca codul aflat sub capacele sticlelor sau sub cheitele dozelor de Beck’s si Beck’s Green Lemon pe www.becks.ro sau il pot trimite prin SMS la 1750.  „Prin noua promotie nationala Beck’s ne-am dorit sa aducem [...]
Producătorii acuză retailul de majorarea total inoportuna a preturilor la produsele alimentare, reacționând imediat, după ce, săptămâna trecută, marile rețele de hipermarketuri au chemat la renegocieri furnizorii români de alimente.   Ultimele evenimente de pe piața românească indică faptul că reducerea TVA la toate alimentele, de la 1 iunie, departe de a fi o cale de a-i multumi pe toti participantii – producatori, magazine, consumatori [...]
Gigantul rus cu afaceri în agricultură și producerea cărnii, Miratorg a oprit proiectul de a-și extinde mgazinele de tip retail, deoarece majoritatea magazinelor din sectorul cărnii s-au dovedit a fi neprofitabile, potrivit declarațiilor managementului companiei, informează Global Meat News. CEO-ul Miratorg, Viktor Linnik a declarat ca firma a lansat proiectul de retail în primăvara anului 2012 și a promis să deschidă 500 de magazine în toată țara [...]
(Comunicat) În jurul nostru sunt multe afaceri: locul de unde cumpărăm cafeaua dimineața, restaurantul în care servim preparatele preferate, magazinul din colț. Toate aceste afaceri aduc culoare în viețile noastre și joacă un rol important în cadrul comunităților locale. Acestea sunt motivele pentru care, anul trecut,  METRO a inițiat “Ziua Afacerii Tale”. Aflat deja la a doua ediție, evenimentul se va desfășura [...]
În acest context, indiferent care va fi decizia Tribunalului București unde se judecă speța, problema ridicată de acestă situație neconfortabilă pentru Carrefour rămâne: profitând de poziția pe care o dețin în raport cu furnizorii, retailerii s-au obișnuit să se “împrumute” gratuit de la producători și distribuitori plătind marfa chiar și la trei luni. “Noi lucrăm cu Carrefour de la înființare (de la intrarea Carrefou [...]
(Comunicat) Strategiile investiționale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piață de 87% în industria de retail.  Compania fondată în 1991 cu capital integral austriac este astăzi principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și cea alimentară din România, având sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov și Republica Moldova [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN