Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015.


„Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a lucrărilor. Ne vom înscrie în termenul stabilit pentru realizarea obiectivului, pentru că nimeni nu-și permite să primească o corecție de cel puțin 25% din acest contract”, a declarat PENTRU aGROINFO vicepreședintele Consiliului Județean (CJ) Tulcea, Vasile Strat.


Proiectul privind realizarea Bursei de pește la Tulcea este pus în practică de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură (ANPA) în parteneriat cu CJ Tulcea și este finanțat prin Programul Operațional pentru Pescuit 2007-2013.Prin intermediul acestui proiect se vor achiziționa trei nave frigorifice cu o capacitate de 10 tone și patru autoutilitare frigorifice, cu o capacitate de 3,5 tone, urmând a fi folosite pentru transferul peștelui de la punctele de colectare din Delta Dunării la bursă.


Românii consumă între 4 și 4,5 kilograme de pește pe locuitor pe an, de cinci ori mai puțin pește decât media înregistrată în țările Uniunii Europene. Din totalul peștelui consumat, importurile de pește reprezintă  80%. “Consumul de pește în România înainte de 1989 era de 6-8 kilograme pe locuitor și pe an, însă, după 10 ani de la revoluție, consumul a scăzut la două kilograme pentru că românii au simțit o destindere față de alte produse. Însă, în ultimii 3-4 ani, consumul de pește a variat între 3, 4 chiar 4,5 kilograme pe locuitor și pe an, dar importurile reprezintă peste 80%. Numai anul trecut importurile au reprezentat 87% din consum”, a declarat recent Gheorghe Văcaru, consilier în cadrul Autorității de Management pentru Programul Operațional de Pescuit (POP) din cadrul Ministerului Agriculturii. (Mai multe, pe www.agroinfo.ro)


 

Alte articole recomandate:

GfK a lansat GfK Brand Vivo – un nou sistem de monitorizare a performanței mărcilor care folosește inteligența relațională, o metodă validată și precisă de monitorizare a modului în care consumatorii experimentează, comunică și relaționează cu mărcile. Aceasta ne arată cum experiențele cu mărcile construiesc relații care influențează comportamentul viitor. Noua abordare GfK se bazează pe metafore din aria relațiilor interumane, [...]
(Comunicat) Joi, 5 iulie 2018, de la ora 19, The President Pool & Lounge a lansat proiectul Vinum & Carmina, printr-o degustare de vinuri, muzica si poezie. Gazda evenimentului de lansare a fost Corin Romanescu, CEO al Centrului de Evenimente The President, care a facut o scurta prezentare a proiectului si a spatiilor grupului. ”Am lansat proiectul Vinum & Carmina din dorinta de a veni in sprijinul tuturor iubitorilor de cultura, fie ca vorbim despre poezia naturii sau [...]
Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) anunta lansarea pachetului de formate de publicitate online recomandate in campaniile de brand advertising Brand Builders, arata un comunicat din partea IAB. Pachetul face parte din recomandarile de publicitate de brand ale IAB Europe, care sunt menite sa atraga mai multe investitii in mediul digital, informeaza Iqads. Brand Builders este un ghid de brand advertising ce a rezultat in urma unui studiu amplu despre formatele de [...]
Producătorii de alimente care nu folosesc multe E-uri au, de ieri, la dispoziție, o metodă prin care pot atenționa consumatorii, că marfa lor nu conține o serie de aditivi controversați. O firmă de certificare atestă, printr-o ștampilă pe ambalaj, că produsele inscripționate nu au nicio substanță dintr-o lista de 70 de conservanți, coloranți artificiali, indulcitori și glutamați.  Evaluarea este strictă: ingredientele sunt verificate sub supervizarea Institutului de Cercetare pentru [...]
Sika este lider global de piață pentru diverse tehnologii - impermeabilizări, sigilări, lipiri, reparații, consolidări și protecții pentru construcții și structuri inginerești.În cadrul companiilor subsidiare Sika își desfășoară activitatea peste 9200 de specialiști, care acordă un sprijin solid pentru asigurarea succesului partenerilor noștri - furnizori și clienți Pentru mai multe detalii click aici    
O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel. O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a [...]
La finalul săptămânii trecute s-au depus ofertele neangajante pentru rețeaua de supermarketuri Profi, cu afaceri de 2,5 miliarde de lei. Pe lista de entități interesate, un nume nou: gigantul american de private equity KKR. Fondul american de private equity KKR, un gigant cu in­vestiții în real estate, ener­gie sau infra­structură, urma să se înscrie în cursa pentru ope­ra­țiunile locale ale Profi, retailer de­ținut de un alt fond d [...]
În perioada 20-21 Mai 2014, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR, membră a Federației Naționale PRO AGRO, împreună cu Ministerul Economiei, au organizat participarea cu pavilion național la expoziția "World of Private Label" Amsterdam. Târgul anual "World of Private Label" PLMA Trade Show dă posibilitatea producătorilor și comercianților cu amănuntul să construiască programe de promovare pentru produse tip “private label”, iar [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN