Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015.


„Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a lucrărilor. Ne vom înscrie în termenul stabilit pentru realizarea obiectivului, pentru că nimeni nu-și permite să primească o corecție de cel puțin 25% din acest contract”, a declarat PENTRU aGROINFO vicepreședintele Consiliului Județean (CJ) Tulcea, Vasile Strat.


Proiectul privind realizarea Bursei de pește la Tulcea este pus în practică de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură (ANPA) în parteneriat cu CJ Tulcea și este finanțat prin Programul Operațional pentru Pescuit 2007-2013.Prin intermediul acestui proiect se vor achiziționa trei nave frigorifice cu o capacitate de 10 tone și patru autoutilitare frigorifice, cu o capacitate de 3,5 tone, urmând a fi folosite pentru transferul peștelui de la punctele de colectare din Delta Dunării la bursă.


Românii consumă între 4 și 4,5 kilograme de pește pe locuitor pe an, de cinci ori mai puțin pește decât media înregistrată în țările Uniunii Europene. Din totalul peștelui consumat, importurile de pește reprezintă  80%. “Consumul de pește în România înainte de 1989 era de 6-8 kilograme pe locuitor și pe an, însă, după 10 ani de la revoluție, consumul a scăzut la două kilograme pentru că românii au simțit o destindere față de alte produse. Însă, în ultimii 3-4 ani, consumul de pește a variat între 3, 4 chiar 4,5 kilograme pe locuitor și pe an, dar importurile reprezintă peste 80%. Numai anul trecut importurile au reprezentat 87% din consum”, a declarat recent Gheorghe Văcaru, consilier în cadrul Autorității de Management pentru Programul Operațional de Pescuit (POP) din cadrul Ministerului Agriculturii. (Mai multe, pe www.agroinfo.ro)


 

Alte articole recomandate:

Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente, produse de îngrijire personală și îngrijire a locuinței din lume, va transforma mâncarea expirată în energie verde. Procesarea se face la fabrica de biogaz din Prahova a grupului Genesis Biopartner. Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente la nivel mondial, va livra deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani [...]
Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]
METRO Cash & Carry continuă „De-ale noastre”, primul program de pe piața din România care vine în sprijinul producătorilor locali și susține agricultura sustenabilă. METRO a reușit să reunească peste 100 de agricultori în program și să se extindă în 33 de comunități. Scopul lansării programului „De-ale noastre” în anul 2012 a fost acela de a aborda principalele probleme ale producătorilor loca [...]
(Comunicat) În data de 21 februarie 2018, USH Pro Business a organizat evenimentul ” Potențialul pieței irlandeze pentru exportatorii vinurilor românești”, eveniment la care au participat atât producători de vinuri cât și specialiști în domeniul vie – vin. În cadrul seminarului s-a discutat despre atractivitatea pieței irlandeze în contextul Brexit-ului precum și despre oportunitățile de export [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]
(Comunicat) Autoritatea de Supraveghere Financiară a aprobat, prin Decizia A81 din 4 februarie 2014, oferta publică a Albalact S.A. de cumpărare a unui pachet de acțiuni emise de societate. Oferta publică vizează cumpărarea a 19.581.00 de acțiuni emise de societate, ce reprezintă 3% din capitalul social al Albalact. Oferta publică de cumpărare se va derula în perioada 11 februarie – 3 martie 2014, prin intermediul SSIF Carpatica Invest S.A. Prețul oferit de [...]
Producătorii de alimente care nu folosesc multe E-uri au, de ieri, la dispoziție, o metodă prin care pot atenționa consumatorii, că marfa lor nu conține o serie de aditivi controversați. O firmă de certificare atestă, printr-o ștampilă pe ambalaj, că produsele inscripționate nu au nicio substanță dintr-o lista de 70 de conservanți, coloranți artificiali, indulcitori și glutamați.  Evaluarea este strictă: ingredientele sunt verificate sub supervizarea Institutului de Cercetare pentru [...]
Investitorii străini sunt interesați de producția de vin din România, piață care a trecut în ultimii ani prin procese ample de retehnologizare și replantare și care începe să pună pe rafturile magazinelor și în restaurante vinuri de calitate superioară. Pe lista investitorilor se află ju­cători precum Cramele Recaș, Cramele Halewood sau Ro­ten­berg. „În momentul de față Cra­mele Recaș este unul dintre cele mai bune ținte din busi­nessul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN