Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorii români de lactate bio sunt așteptați la Biofact 2015. MADR a publicat anunțul de înscriere la eveniment, detaliile putând fi consultate pe site-ul instituției. Biofach 2015 va avea loc în perioada 11 – 14 februarie 2015 la Nuremberg, în Germania.


Firmele certificate ecologic de către organismele de inspecție și certificare (condiție obligatorie) interesate să participe la această expoziție sunt invitate să completeze formularul de înscriere anexat și să îl transmită (împreună cu o copie a certificatului) pe adresa expobiofach@madr.ro până la 15 noiembrie 2014.


Costurile de închiriere, amenajare și dotare a standurilor și transportul mostrelor la Nuremberg pentru operatorii economici vor fi acoperite din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, celelalte cheltuieli vor fi suportate de companiile expozante.


În cele patru zile ale expoziției vor fi expuse produse alimentare și comerciale ecologice din peste 130 de state, vor fi organizate conferinte și evenimente conexe expoziției ce oferă cadrul ideal pentru stabilirea de noi relații comerciale și de asemenea, vor fi prezentate noi produse, tehnici inovatoare și tendințe în preferințele consumatorilor din sectorul organic mondial.


Informații suplimentare sunt furnizate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale: Direcția Generală Afaceri Europene și Relații Internaționale, tel: 021-307.85.43; 021-305.48.90, e-mail:expobiofach@madr.ro, sau sunt disponibile pe site-ul Biofach2015: http://www.biofach.de.


Cererea de produse bio și, în special de lactate din România este în creștere, urmând aceeași tendință înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Oferta însă, cu toate că cifrele sunt încurajatoare în acest sens, nu acoperă necesarul intern, cu atât mai puțin cererea la export. În 2012, doar 2,1 la sută din suprafața agricolă utilizată a României a fost cultivată ecologic, comparativ cu 5,8 la sută, media în UE27.


În noua viziune europeană, asupra sectorului bio se va pune accent și pe sprijinirea micilor producători, pentru care ar putea fi posibilă certificarea de grup. Aceasta va oferi mai multe perspective pentru intrarea pe piață, întrucât certificarea individuală este foarte costisitoare. În ceea ce privește importurile de produse bio, se propune un mandat de negociere internațional pentru fiecare stat membru, mai ales în cazul parteneriatelor cu țări din afara UE.

Alte articole recomandate:

Risipa alimentară poate fi redusă cu până la 60% prin educație și tehnologie, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, la deschiderea celei de-a 29-a Conferințe Regionale a Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO).           'Deși risipa este este una din marile probleme ale lumii moderne, aceasta poate fi redusă cu până la 60% în special prin educație și tehnologie. Ne-am adunat [...]
In editia on-line de azi, Iqads a publicat rezultatele Effie Effectivness Index Romania 2014, analiza si, totodata, clasament al realizarilor si eficientei in publicitate. Din pacate, dintre firmele care au afaceri si in zona de carne, doar Unilever apare in clasament, din randul firmelor care activeaza in industria alimentara romaneasca. Iata clasamentele: In Top 3 Agentii au intrat Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze si doua nominalizari, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, [...]
Fiecare companie își are relevanța ei în piață, desigur, iar acest lucru s-a văzut cu prisosință, aici, la SIAL Paris, indiferent dacă vorbim despre companii cu cifre de afaceri mai mici sau medii, ori dacă ne referim la firmele de maximă importanță. Trebuie să spunem încă de la începutul acestei corespondențe că, pe toată durata desfășurării târgului, la standruile firmelor din România s-au purtat în permanență [...]
eMAG cel mai mare magazin online de pe piața locală, vizează pentru acest an vânzări de 262 de milioane de euro, se pregătește să intre pe noi segmente și investește 4.5 milioane în dezvoltare regională.   Până la finalul acestui an utilizatorii eMAG vor găsi printre produsele existente haine, articole sportive, articole auto și chiar produse alimentare. Investițiile pentru acest pe care le va face eMAG sunt de 11.5 milioane de euro, dublu față de anul trecut, iar [...]
Prezent la lucrările Conferinței pe teme de agricultură și industrie alimentară, ”Ducem agricultura la nivelul superior”, eveniment organizat de Departamentul pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Partidului Conservator, sub coordonarea domnului Laurențiu Rebega, europarlamentar, membru în Comisia pentru Agricultură a Parlamentului European, domnul Dorin Cojocaru, președinte al APRIL a declarat că ”dacă, în momentul de față, [...]
Heineken România a raportat o cifră de afaceri netă de 1.120 milioane lei în 2013, în scădere cu 5% comparativ cu anul precedent. Cu toate acestea, compania și-a menținut poziția de lider de piață și chiar și-a majorat ușor cota de piață. La această evoluție au contribuit mărcile Bucegi și Neumarkt care au înregistrat creșteri în cota de piață atât în volum, cât și în valoare. “Anul 2013 a fost un an dificil, în care vrem [...]
Comisia Europeană a propus ieri, înăsprirea regimului de autorizare a agriculturii organice în UE, în ideea de a putea lupta mai bine împotriva falselor produse bio care se dezvoltă pe fondul creșterii explozive a cererii, transmite AFP.           Executivul european intenționează, pe de o parte, să pună capăt numeroaselor derogări care pun în pericol calitatea etichetei bio în UE, iar, pe de altă parte, să [...]
La Topoloveni, un oraș cu puțin peste 10.000 de locuitori, se fabrică singurul produs alimentar din România cu Indicația Geografică Protejată, și anume Magiunul de Topoloveni, produs a cărui certificare s-a obținut în urmă cu trei ani. Preparatul fabricat de Sonimpex Topoloveni este cunoscut în Uniunea Europeană datorită rețetei vechi de 100 de ani după care se prepartă și a calitățiilor nutritive pe care le deține. "Magiunul nu este acum "numai un brand al [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN