Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Una dintre veștile bune pentru economia noastră este creșterea ponderii industriei în Produsul Intern Brut, apreciază Valentin Lazea, economistul-șef al BNR. Domnia sa a declarat, ieri, într-o conferință: "Există câteva avantaje pentru a investi în industria autohtonă, precum forța de muncă ieftină, poziționarea geografică și fiscalitatea rezonabilă, în context european. Totodată, trebuie să ne obișnuim cu ideea că taxele vor crește. Totuși, pe viitor putem vorbi despre avantaje potențiale ale investițiilor în industria autohtonă precum infrastructura dezvoltată, relativa independență energetică și educația îmbunătățită. Avem rezerve uriașe de creștere a productivității muncii. Productivitatea unei ore de muncă în România este 5,6 euro, de aproximativ opt ori mai mică decât în Germania", a declarat Lazea pentru cotidianul Bursa. 
     


Pentru a obține o competitivitate economică, țara noastră trebuie să refacă lanțurile de producție și să reconstruiască învățământul profesional pentru elevii care nu vor să continue în mediul universitar, a explicat Valentin Lazea. Domnia sa a precizat că, la un test dat copiiilor de grădiniță și învățământ primar, ei au spus că banii sunt fabricați de zâne și personaje din desene animate. "Problema este că și mulți dintre părinții lor, adulți, când s-au dus să ceară credite cu buletinul prin 2005-2006, probabil își închipuiau la fel, că banii sunt fabricați de zâne și de personaje din desene animate"; a completat domnul Lazea, subliniind că adulții care au avut experiența că banii nu sunt fabricați de zâne și mai trebuie dați înapoi la bănci, au înțeles acum cât de importantă este educația financiară pentru copiii lor.
     


Economistul-șef al BNR a arătat că economia se bazează mai mult pe ramurile low-tech și medium-tech, care prezintă o mai mare rentabilitate, sustenabilitate și productivitate. "Entitățile economice sunt tot mai mici, ceea ce implică o probabilitate mică de a avea «campioni» regionali în industrie", opinează Valentin Lazea.


În ceea ce privește modelul economic, domnia sa a subliniat că principala provocare pentru România este crearea, în 5-10 ani, a patru milioane de locuri de muncă în industrie și servicii (2 milioane pentru agricultorii de subzistență și 2 milioane pentru «căpșunari»). (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Constanța a prezentat rezultatele activității Comandamentului Estival Litoral 2014. “E prima dată când pe litoral nu au fost toxiinfecții alimentare confirmate”, a declarat Geronimo Brănescu, directorul general al DSVSA Constanța. În context, acesta a precizat că au fost amendați 141 de agenți economici cu sancțiuni în valoare de 112.6000 de lei, iar activitatea a patru unităț [...]
Un studiu realizat de HiperCom pe baza ofertelor din cataloagele promoționale ale marilor retaileri indică faptul că supermarketul poate fi mai ieftin decât hard-discounterul. Un coș compus din 11 produse alimentare de bază poate costa, dacă lum numai articole promovate, între 62,09 lei și 64,84 de lei. Studiul Consumer Basket realizat de compania de monitoring HiperCom pe baza ofertelor prezentate în cataloagele marilor lanțuri de retail, indică faptul că prețul unui [...]
Incepand de astazi, 3 septembrie 2014, Selgros Cash&Carry Romania relanseaza magazinele din Baneasa si Berceni cu un nou concept. Investitia totala de 6 milioane euro a presupus trecerea de la modelul de culoare paralele, la modelul de „mini-piete” in interiorul magazinului, transformarea functionala a zonelor principale, imbunatatirea sortimentatiei si un nou design atragator. Conceptul, dezvoltat ca proiect pilot la Iasi in 2013, urmareste sa imbunatateasca experienta de [...]
La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie națională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea țară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Țara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înființându-se Australian Packaging Convenant, organizație profesională menită a uniformiza, cel puțin la nivel de concept, aplicarea noilor [...]
Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Urmare a informațiilor primite de la Comisia Europeană și mesajele de alertă ale Organizației Mondiale pentru Sănătate Animală referitoare la situația epidemiologică privind influența aviară din Uniunea Europenă, ANSVSA a întreprins următoarele măsuri suplimentare pentru a preveni pătrunderea bolii pe teritoriul României: - monitorizarea severă a comerțului intracomunitar, verificarea tuturor transporturilor de păsări care vin din țările unde, în ultima perioadă, au fost [...]
În cadrul secțiunii Expo a conferinței Meat & Milk 2014, una dintre zonele des vizitate de participanți a fost aceea organizată în curtea Hotelului Hilton, acolo unde, la standurile companiilor s-a desfășurat programul Business to Consummer-B2C. Din rândul companiilor de procesare a cărnii și-au expus produsele: Angst, Agricola Internațional Bacău, Cris-Tim, Scandia, Carniprod șiSiciliana, cele mai noi propuneri de gamă [...]
(Comunicat) Autoritatea de Supraveghere Financiară a aprobat, prin Decizia A81 din 4 februarie 2014, oferta publică a Albalact S.A. de cumpărare a unui pachet de acțiuni emise de societate. Oferta publică vizează cumpărarea a 19.581.00 de acțiuni emise de societate, ce reprezintă 3% din capitalul social al Albalact. Oferta publică de cumpărare se va derula în perioada 11 februarie – 3 martie 2014, prin intermediul SSIF Carpatica Invest S.A. Prețul oferit de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN