Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Indicele prețurilor de consum (IPC) în luna octombrie 2014 față de septembrie 2014 este 100,19%, iar față de octombrie 2013 este 101,44%.  Indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC) în luna octombrie 2014 față de luna precedentă este 100,23%, iar față de luna corespunzătoare din anul precedent este 101,75%.


Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (noiembrie 2013 – octombrie 2014) față de precedentele 12 luni (noiembrie 2012 – octombrie 2013), determinată pe baza IPC este 1,2%, iar cea determinată pe baza IAPC este 1,4%.


 


Sunt asteptate, insa, cresteri de preturi pe toate segmentele. De exemplu, analistii de la Mediafax opineaza: Creșterea prețului la cacao, care anul acesta a ajuns la un pas de un nou record, pune presiune și pe cei mai mari producători locali de ciocolată, care spun că nu vor mai putea susține „din bu­zunar“ majorarea costurilor cu ma­teria primă și sunt nevoiți să mărească pre­țurile produ­selor care ajung pe raft, arată o analiză a ZF pe baza datelor ce­lor mai impor­tanți jucători din piață.

 

Prețul la cacao este de aproape 3.200 de dolari pen­tru o tonă pe prin­cipalele piețe de tranzacționare, cu aproape 1.000 de dolari mai mult com­parativ cu ace­eași perioadă a anu­lui anterior, ni­vel la care nu a mai ajuns de la jumă­tatea anului 2011.

 

„Facem efor­turi foarte mari pen­tru a mini­miza im­pactul acestor costuri la nivelul pre­țului de raft pen­tru a proteja con­su­mul și ca ata­re în prima ju­mă­tate a anului nu am intervenit asu­pra prețurilor produselor noastre. Pentru a do­ua jumătate a anului previziunile nu arată o redresare a situației, dimpotrivă. Și pentru ca nu mai putem susține această creștere agresivă a prețului la cacao, vom proceda, cel mai probabil, la ajus­tări ale preturilor la produsele pe baza de ciocolată“, spun reprezentanții Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată, cu afaceri de 173 mil. lei (circa 40 mil. euro) anul trecut.

Alte articole recomandate:

  Raportul anual (2009) al ANSVSA constată (prin examinarea 4597/25.05.09), referitor la un lot de carne de cal, etichetată și livrată ca provenind de la specia bovină, că este originară din Bulgaria, producător MEKOM. Fără valuri mediatice. Acel eveniment (făcut public exclusiv în raportul anual al ANSVSA) a determinat foarte puțini procesatori de carne și cu atât mai puțini consumatori să își pună întrebări vizavi de substituirea frauduloasă.   Calul, [...]
In ultima luna, Kaufland a fost vizitat de 62% dintre romanii din mediul urban, Lidl de 55% dintre acestia, iar Carrefour de un procent de 37%. Raportandu-ne la magazinele catre care s-au orientat pentru cumparaturile generale necesare in gospodarie, romanii opteaza pentru aceleasi trei magazine: Kaufland (28%), Lidl (18%) si Carrefour (13%). “Conform studiului cantitativ Retail Meter, in cosul de cumparaturi sunt intalnite cel mai frecvent fructele si legumele (63%), painea (63%) si [...]
Creșterea constantă a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumătate de secol s-a datorat și faptului că, în această perioadă, spre deosebire de alte mărfuri, prețul cărnii de pui a rămas aproape nemodificat, în valoare absolută. Dacă însă luăm în calcul și inflația atunci, prețul, în dolari, al cărnii de pui s-a micșorat de aproximativ 8 ori față de acum 50 de ani. Stabilitatea prețului, facto [...]
Pentru prima oară, companiile de procesare a laptelui pot utiliza tehnologia de decontaminare a ambalajelor PET destinate laptelui UHT. Tehnologia dezvoltată de Sidel reduce greutatea sticlelor cu 20% și, mai mult decât atât, reduce drastic eliberarea de compuși chimici prezenți în materialul în sine, din care este confecționată sticla.   Tema de cercetare a fost lansată în cadrul Sidel încă din 2009, unele variante fiind oferite [...]
Ca să-i ferească pe consumatori de eventualele neplăceri cauzate de consumul de carne alterată, polițiștii teleormăneni acționează în piețele și târgurile din județ. Raziile urmăresc prevenirea ilegalităților în domeniul sacrificării și comercializării cărnii și produselor specifice în perioada sărbătorilor Pascale. O astfel de razie a avut loc duminică de dimineață în vestitul târg de la Gălăteni, care, deși nu are autorizație de funcționare, își [...]
Ambalajul inteligent va juca un rol foarte important în viitorul FMCG, inclusiv produsele lactatedeoarece companiile reduc pierderile print-ro calitate mai bună; produse care durează mai mult și o nouă tehnologie care reduce prețurile materiilor prime, informează Dairy Reporter. Dr. Joe Kerry, șeful departamentului de Ambalaje pentru Alimente a Universității Cork College din Irlanda explică în noua sa carte care atinge subiectul și enumeră câteva nume [...]
A 4-a ediție a concursului The Global Pinot Masters, organizat de renumita revistă britanică The Drinks Business, care reunește pentru jurizare sute de vinuri din soiul Pinot Noir, la nivel global, și-a desemnat câștigătorii. Vinurile produse de Halewood Wine & Spirits care au primit distincții în cadrul acestei competiții au fost: Kronos 2014, La Umbra 2016, Waitrose 2016, toate trei câștigând medalii de bronz î [...]
Reprezentantii companiilor din industria carnii cer insistent reducerea la 5% a TVA pentru produsele lor, sustinand ca statul pierde din cauza taxei prea mari peste 450 de milioane de euro pe an, suma care intra in buzunarele evazionistilor, informează Național. Reprezentantii Federatiei Nationale Pro Agro sustin ca, daca s-ar reduce TVA la 5% in industria carnii, evaziunea ar scadea de zece ori mai mult ca in oricare alt domeniu agro-alimentar. Patronii nu au specificat la ce alt [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN