Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cu un consum de 81 de litri pe cap de locuitor, România se află pe locul șapte în Europa, în urma Cehiei, Germaniei, Austriei, Poloniei, Lituaniei și Luxemburgului. Scăderea cu 10% a consumului anul trecut a făcut ca România să piardă un loc în topul celor mai mari consumatori de bere din Europa. Cehii și-au păstrat prima poziție, la distanță mare de următorii clasați. România mai are doar 18 fabrici de bere operate de 12 companii.


România a rămas cu doar 18 fabrici de bere, care acoperă un consum de 16,2 milioane de hectolitri, trei berării fiind scoase din circuitul pro­duc­tiv în timpul crizei, arată cel mai recent raport al Aso­ciației Be­rarii Euro­pei. Cele 18 uni­tăți de pro­duc­ție sunt ope­rate de către 12 com­panii, ma­joritatea mul­ti­naționale, care activează într-o industrie unde consumul a fost de 81 de litri per capita.


În timpul crizei, liniile de pro­ducție au fost oprite la Hațeg (fabrică deținută de Heineken), Blaj (fabrică deținută de Bergenbier) și la Cluj (fabrică deținută de Ur­sus), dar după 1990 Ro­mâ­nia a pier­dut con­s­tant unități de pro­duc­ție în acest domeniu. Spre exemplu în 1994, exis­tau 125 de facili­tăți în care se producea bere.


În timp ce în Europa consumul se mută spre specialitățile de bere ceea ce permite apariția miniberăriilor, România a rămas codașă la acest capitol. Pe plan local există doar două uniăți de mici dimensiuni pentru producția de bere (una la Cluj deținută de Ursus și una la Timișoara deținută de antreprenori), în condițiile în care Cehia funcționează aproape 70 de miniberării, în Germania aproape 700, iar în Austria peste 100.

Alte articole recomandate:

Polibutilena succinată bio (PBS) folosită ca material de ambalat este deja investigată ca parte a unui proiect european, informează Dairy Reporter. SUCCIPACK va produce materiale PBS cu acid succinic bio 100% ( din grâu) pentru procesarea de ambalaje pentru alimente.Aceasta va ajuta industria europeană, în special întreprinderile mici și mijlocii, să își întărească avantajul competitiv asupra dezvoltării PBS-ului bio în SUA și Asia. Scopul [...]
România a exportat anul trecut dulciuri, zahăr și miere în valoare de 99,7 milioane de euro, cu 20% mai puțin decât în 2014, arată calculele ZF făcute pe baza datelor institutului european de statistică Eurostat. Totuși, exporturile s-au majorat de aproape patru ori com­parativ cu 2007, anul în care România a aderat la Uniunea Europeană, semn că libera circulație a mărfurilor i-a ajutat pe producătorii locali să își trimită bunurile peste [...]
În cadrul wokshop-ului dedicat sectorului de lapte, Cristina Nancu,  Managerul Diviziei de Tehnologie și Echipamente de procesare alimentară, din cadrul companiei Interfrig Ploiești a susținut comunicarea:  “Soluții integrate de procesare și tehnologii inovatoare de ambalare pentru producătorii din industria laptelui”. Cu o experiență de peste 20 ani în dezvoltarea de proiecte în industria frigului și a procesării alimentare, Interfrig Ploieșt [...]
Potrivit unui nou raport dat publicității de Canadean, creșterea continuă a cererii pentru ambalaje ușoare de plastic va fi o tendință-cheie pe piața de retail din SUA, care va crește până în 2017. Americanii vor folosi 32.850 de milioane de cutii de plastic și flexibile mai rigide, în 2017, decât au fost în 2012, ceea ce determină ca acest segment să aibă cea mai rapidă creștere în industria de ambalaje din SUA. [...]
Iesirea la export a unei companii romanesti aduce, la pachet, o serie lunga de provocari. De la intelegerea pietelor, gasirea unui partener de incredere, pana la probleme logistice sau birocratice. Speakerii primului modul al conferintei retailArena au explicat ce provocari au intampinat, cum le-au depasit si ce trebuie sa stie un business local care vrea sa depaseasca granitele Romaniei. Inainte de discutia despre provocarile companiilor locale la export, Claudiu Vrinceanu, secretar de stat [...]
Achizitia Angst reprezinta o noua etapa in dobandirea suprematiei in comertul de proximitate din Bucuresti de catre Mega Image si disparitia unui alt jucator local din Capitala, intr-un peisaj in care retelele independente devin tot mai rare, noteaza Magazinul Progresiv. Mega Image estimeaza vanzari de 21 de milioane de euro cu cele 20 de magazine Angst. Astfel, suma poate reprezenta vanzarile anuale ale retelei preluate. Pe de alta parte, din cifra de afaceri de 530 de milioane de eur [...]
Prețurile de consum au scăzut în noiembrie cu 0,2%   Prețurile de consum au scăzut în noiembrie cu 0,2% față de luna anterioară, în condițiile în care prețurile mărfurilor s-au redus, iar tarifele serviciilor au urcat ușor, astfel că rata anuală a ajuns la 1,26%, a anunțat joi Institutul Național de Statistică (INS).   În luna noiembrie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare si nealimentare au scăzut 0,3%, iar tarifele serviciilor [...]
Măsurile care protejează consumatorul, introduse de Comisia Europeană și pentru care Bruxelles-ul a atenționat România că este pasibilă de sancțiuni din cauza neaplicării acestora, au fost aprobate de Guvern prin ordonanță de urgență. Adoptarea vine după ce, inițial, respectivele măsuri au fost avizate tot de Guvern printr-o lege a cărei aplicare era mai târzie. Comisia Europeană a decis însă să adopte o singură directivă cu norme standard privind aspectele comune ale [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN