Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cu un consum de 81 de litri pe cap de locuitor, România se află pe locul șapte în Europa, în urma Cehiei, Germaniei, Austriei, Poloniei, Lituaniei și Luxemburgului. Scăderea cu 10% a consumului anul trecut a făcut ca România să piardă un loc în topul celor mai mari consumatori de bere din Europa. Cehii și-au păstrat prima poziție, la distanță mare de următorii clasați. România mai are doar 18 fabrici de bere operate de 12 companii.


România a rămas cu doar 18 fabrici de bere, care acoperă un consum de 16,2 milioane de hectolitri, trei berării fiind scoase din circuitul pro­duc­tiv în timpul crizei, arată cel mai recent raport al Aso­ciației Be­rarii Euro­pei. Cele 18 uni­tăți de pro­duc­ție sunt ope­rate de către 12 com­panii, ma­joritatea mul­ti­naționale, care activează într-o industrie unde consumul a fost de 81 de litri per capita.


În timpul crizei, liniile de pro­ducție au fost oprite la Hațeg (fabrică deținută de Heineken), Blaj (fabrică deținută de Bergenbier) și la Cluj (fabrică deținută de Ur­sus), dar după 1990 Ro­mâ­nia a pier­dut con­s­tant unități de pro­duc­ție în acest domeniu. Spre exemplu în 1994, exis­tau 125 de facili­tăți în care se producea bere.


În timp ce în Europa consumul se mută spre specialitățile de bere ceea ce permite apariția miniberăriilor, România a rămas codașă la acest capitol. Pe plan local există doar două uniăți de mici dimensiuni pentru producția de bere (una la Cluj deținută de Ursus și una la Timișoara deținută de antreprenori), în condițiile în care Cehia funcționează aproape 70 de miniberării, în Germania aproape 700, iar în Austria peste 100.

Alte articole recomandate:

Utilizate conform specificațiilor tehnice, omogenizatoarele MGT contribuie la mărirea termenului de valabilitate a produsului, prin creșterea coerenței, având ân vedere gradul uniform al dispersiei particulelor de grăsime. Tratamentul mecanic al particulelor de grăsime se realizeazș la temperatura de omogenizare care este cuprinsă între 600 și 800 C. Produsul rezultat poate fi smântâna dar și frișca sau cremele d [...]
Cele mai mari volume de conversatii in mediul online au fost generate de concursurile organizate de brandurile de lactate pe paginile de Facebook in intervalul 1-10 iunie 2014. Brandurile Oly si Activia s-au distins in intervalul monitorizat cu 270 si, respectiv, 250 de mentiuni ce vizeaza concursurile, informeaza Progresiv. Concursurile organizate de Oly s-au adresat deopotriva fanilor paginii de Facebook si celor ai matinalului de la Antena 1, doar prin intermediul acestei emisiuni [...]
Cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul – care reflectă cel mai bine evoluția con­sumului privat - a crescut în octombrie față de luna precedentă, pe serie ajustată, cu 0,5%, după o stagnare în septembrie (a scăzut cu 0,2% pe serie brută) și a crescut cu 10% (serie ajustată) față de octombrie 2015. Însă creșterea se temperează lună de lună, pe măsură ce „efectul de bază“ al reducerii taxelor se estompează și, potrivit economiștilor, și al [...]
Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al companiei Delkor, este conceput special pentru tăierea și formarea cutiilor de carton destinate ambalării produselor lactate dar și a containerelor de culturi, informeaza DairyReporter. Prevăzut cu sistemul Shelf-ready Dirsplay Trays, echipamentul se adresează atât procesatorilor, cât și lanțurilor de magazine care execută operațiunea de ambalare în propriil [...]
Colegiul National pentru Protectia Consumatorilor Europeni (CNPCE) anunta o actiune la nivel european: inscrierea in Registrul de Transparenta creat si gestionat de Parlamentul European si de Comisia Europeana. Registrul contine informatii privind organizatiile si persoanele care desfasoara activitati independente implicate in procesul de elaborare si punere in aplicare a politicilor europene. „Inscrierea in Registrul de Transparenta te obliga sa introduci informatii despre activitatea [...]
Retailerul belgian Mega Image, prezent pe piața locală cu trei formate de magazine, respectiv supermarketurile cu același nume, magazinele de proximitate Shop&Go și magazinul de produse congelate AB CoolFood, a primit o infuzie de capital de 25,2 milioane de euro din Olanda. Mihai Spulber, directorul financiar al Mega Image România, a declarat că banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea rețelei și a depozitul logistic. Belgienii au cel mai extins lanț de magazine din comerțul [...]
Compania Dexwor și-a îmbogățit gama de produse prin realizarea de noi modele de tuneluri de spălare necesare procesului tehnologic de fabricare a produselor din carne. Noile propuneri cuprind: tunel de spălare compact cu o sectiune de spalare,  tunel de spălare compact cu o sectiune spalare si o sectiune de clătire, tunel de spălare compact cu o sectiune pre-spalare, o sectiune de spalare si 2 de clătire section : aveti posibilitatea de a folosi apa de la clătire pentru [...]
Schimbările fiscale au dat peste cap socotelile oamenilor de afaceri De la intrarea României în criza din 2009, guvernele perindate pe la Palatul Victoria au avut în vedere doar colectarea de bani la buget, nu și sprijinirea firmelor. Statul așteaptă încasări fiscale tot mai mari, dar nu-i sprijină (ba, dimpotrivă) pe plătitorii de taxe. Aceasta ar fi una dintre concluziile unui studiu realizat de avocatul Gabriel Biriș, care arată că din 2009 până în 2014 [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi