Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013, apreciază  analiștii UniCredit Țiriac Bank. ”Rata anuală a inflației a continuat să se tempereze până la 0,66% în iunie, de la 0,9% în mai. Datele statistice publicate astăzi sunt semnificativ sub consensul pieței și sub estimarea noastră – ambele la 0,9%. Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013. Anticipațiile pozitive pentru recolta internă și prețurile scăzute ale alimentelor importate – în condițiile în care inflația anuală a zonei euro s-a stabilizat la un nivel foarte redus, de 0,5% în iunie – sunt probabil motivele din spatele prețurilor sub așteptări la alimente”.


 


Aceștia susțin că, parțial, contracția anuală a prețurilor la alimente a fost generata de reducerea TVA la produsele de panificație în septembrie 2013, măsură a căror efecte vor dispărea până la finalul trimestrului III din 2014. În același timp, redresarea consumului anunță o creștere a prețurilor pe termen lung.


 


”Prognoza noastră curentă pentru inflație, de 3% la finalul acestui an, s-ar putea dovedi ușor pesimistă în lumina noilor date despre dinamica prețurilor la alimente”, au declarat analiștii băncii. De asemenea, analiștii UniCredit Țiriac Bank susțin că banca centrală pare să aibă acum mai mult spațiu de manevră pentru o ajustare în jos a dobânzii de referință, iar probabilitatea unei astfel de măsuri a crescut. Totodată, este probabil ca BNR să decidă o nouă reducere a rezervelor minime obligatorii.


 


Rata anuală a inflației (pe ultimele 12 luni) a atins un nou minim istoric – 0,66% în iunie, după scăderea prețurilor de consum cu aproape 0,3% în iunie 2014 comparativ cu mai 2014, pe fondul ieftinirii alimentelor și serviciilor, arată datele INS. În luna iunie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut 0,7%, tarifele serviciilor cu 0,2%, în timp ce prețurile mărfurilor nealimentare au crescut cu 0,1%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (iulie 2013 – iunie 2014) față de precedentele 12 luni (iulie 2012 – iunie 2013), determinată pe baza IPC, este 1,7%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 1,5%.


 


Față de finalul anului trecut, alimentele s-au scumpit în medie cu 0,11%, mărfurile nealimentare – cu 2,13%, iar serviciile s-au scumpit cu 0,95%. Comparativ cu iunie 2013, prețurile alimentelor sunt mai mici, în medie, cu 3,18%, produsele nealimentare sunt mai scumpe cu 3,02%, iar serviciile sunt mai scumpe cu 2,77%.


Rata medie lunară a inflației în primul semestru din 2014 a fost de 0,2% comparativ cu 0,3% în aceeași perioadă a anului trecut.

Alte articole recomandate:

Vânzările de bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri și flori cresc de zeci de ori de sărbători precum Sfântul Valentin (14 Februarie), Dragobete (24 Februarie), 1 Martie și 8 Martie, potrivit estimărilor retailerilor. "Românii sunt euforici când este vorba de sărbători. Vânzările cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare creștere, după care urmează fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intimă", a declarat [...]
Sonimpex Topoloveni participă în această săptămână la trei târguri internaționale de mare anvergură.Magiunul de prune Topoloveni s-a reîntors în Dubai, la mai puțin de șase luni de la prima sa vizită în Orientul Mijlociu. De data aceasta, Magiunul de prune Topoloveni este expus la cea de-a 20-a ediție a târgului Gulfood, considerat cea mai mare expoziție anuală din lume dedicată  industriei alimentare ș [...]
Vinurile din România și Italia se plasează în fruntea clasamentului. România și Moldova au obținut singurele două Mari Medalii de Aur acordate în acest an Miercuri, seara, la Palatul Bragadiru din București, a avut loc Gala de decernare a premiilor International Wine Contest Bucharest 2016. Ediția din acest an a concursului, prima itinerantă, a fost găzduită de Focșani, județul Vrancea. “IWCB își îndeplinește misiunea de a fi o [...]
Mărcile private ale marilor rețele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depășind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Vektor Marktforschung. Una din cele zece tablete de cioco­la­tă consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilo [...]
Șase ore a durat ieri ședința-maraton pe care reprezentanții Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) au avut-o ieri, la sediul instituției, cu reprezentanții asociațiilor profesionale. Fermierii au avut posibilitatea de a-și prezenta propunerile pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, sugestii ce vor fi transmise la Bruxelles pe 15 martie. Reprezentanții producătorilor agricoli au avut ocazia să [...]
Lipton Ice Tea lanseaza campania educationala “Ai verde la ceai”, impreuna cu un nou sortiment de Ice Tea pe baza de ceai verde – Lipton Green Ice Tea Mint Lime. Prin noua campanie, Lipton isi propune sa evidentieze faptul ca intr-o sticla de Ice Tea gasim 3 ingrediente esentiale: ceai + apa + fructe. In plus, campania Lipton prezinta beneficiile consumului de ceai si invita consumatorii sa descopere ca Ice Tea-ul este un produs racoritor si delicios, ce poate fi savurat in [...]
(Agerpres) Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, Maria Grapini propune dezvoltarea proiectului „Drumul Vinului”, în parteneriat cu Asociația Producătorilor de Vin din România. „Dorim să facem un „Drum al Vinului” legat la nivel național, care să existe practic, nu doar pe hârtie. (...) Dorim să facem un parteneriat cu marii producători de vinuri, care au deja un brand consacrat, parteneriat [...]
Prima unitate Chocolat, în sistem de franciză, se va deschide pe data de 25 aprilie a.c. în orașul Brașov. Boutique Cafe Chocolat Brașov este amplasat în Piața Sfatului, nr. 28. Tudor Constantinescu, cel care pus bazele brandului Chocolat și ale rețelei de restaurante și boutique-uri cu același nume, a decis ca anul acesta să extindă rețeaua în afara  Capitalei, însă în sistem de franciză. Planurile pentru anul în curs includ încă o [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN