Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013, apreciază  analiștii UniCredit Țiriac Bank. ”Rata anuală a inflației a continuat să se tempereze până la 0,66% în iunie, de la 0,9% în mai. Datele statistice publicate astăzi sunt semnificativ sub consensul pieței și sub estimarea noastră – ambele la 0,9%. Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013. Anticipațiile pozitive pentru recolta internă și prețurile scăzute ale alimentelor importate – în condițiile în care inflația anuală a zonei euro s-a stabilizat la un nivel foarte redus, de 0,5% în iunie – sunt probabil motivele din spatele prețurilor sub așteptări la alimente”.


 


Aceștia susțin că, parțial, contracția anuală a prețurilor la alimente a fost generata de reducerea TVA la produsele de panificație în septembrie 2013, măsură a căror efecte vor dispărea până la finalul trimestrului III din 2014. În același timp, redresarea consumului anunță o creștere a prețurilor pe termen lung.


 


”Prognoza noastră curentă pentru inflație, de 3% la finalul acestui an, s-ar putea dovedi ușor pesimistă în lumina noilor date despre dinamica prețurilor la alimente”, au declarat analiștii băncii. De asemenea, analiștii UniCredit Țiriac Bank susțin că banca centrală pare să aibă acum mai mult spațiu de manevră pentru o ajustare în jos a dobânzii de referință, iar probabilitatea unei astfel de măsuri a crescut. Totodată, este probabil ca BNR să decidă o nouă reducere a rezervelor minime obligatorii.


 


Rata anuală a inflației (pe ultimele 12 luni) a atins un nou minim istoric – 0,66% în iunie, după scăderea prețurilor de consum cu aproape 0,3% în iunie 2014 comparativ cu mai 2014, pe fondul ieftinirii alimentelor și serviciilor, arată datele INS. În luna iunie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut 0,7%, tarifele serviciilor cu 0,2%, în timp ce prețurile mărfurilor nealimentare au crescut cu 0,1%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (iulie 2013 – iunie 2014) față de precedentele 12 luni (iulie 2012 – iunie 2013), determinată pe baza IPC, este 1,7%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 1,5%.


 


Față de finalul anului trecut, alimentele s-au scumpit în medie cu 0,11%, mărfurile nealimentare – cu 2,13%, iar serviciile s-au scumpit cu 0,95%. Comparativ cu iunie 2013, prețurile alimentelor sunt mai mici, în medie, cu 3,18%, produsele nealimentare sunt mai scumpe cu 3,02%, iar serviciile sunt mai scumpe cu 2,77%.


Rata medie lunară a inflației în primul semestru din 2014 a fost de 0,2% comparativ cu 0,3% în aceeași perioadă a anului trecut.

Alte articole recomandate:

România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerțul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului, a declarat, marți, Daniel Constantin, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, citat de AGERPRES. "România nu a mai fost pe plus în comerțul cu produse agroalimentare din 1994, iar acum, la nouă luni, avem deja un excedent de 3,2 milioane de euro. Cred că vom [...]
Lidl România aduce gustul autentic al roșiilor autohtone, prin revitalizarea soiului românesc Buzău1600. Începând cu luna iulie,românii vor găsi în Piața Lidl acest soi de roșii, celebru în anii ’80. O premieră pe piața de retail din țară, inițiativa de a revitaliza un soi autohton face parte din proiectul,„Cultivat în România, specific românesc”, derulat de Lidl România c [...]
Conducerea Companiei viniviticole Cotnari SA, din județul Iași, a lansat duminică 'Primul vin al anului', la o sărbătoare câmpenească organizată sub titlul 'Cotnari, primul vin al anului', eveniment la care au participat peste 5.500 de persoane. 'Primul vin al anului', adus de o caleașcă pe cea mai înaltă culme din Podgoria Cotnari, Dealul Cătălina, locul unde cu peste 2.000 de ani în urmă exista o cetate a lui Burebista, a fost certificat de un reprezentant al Oficiulu [...]
Producătorul de vinuri Lacerta Winery din regiunea Dealu Mare (jud. Prahova) a lansat brandul premium Cameleon, disponibil în cinci varietăți inspirate de culoarea vinului și a sticlei, care va fi distribuit exclusiv prin intermediul magazinelor specializate de vinuri din România sau prin intermediul website-ului  www.cameleonvin.ro. Cameleon White împletește nuanțele aromatice vegetale și minerale de la Feteasca Albă cu cele florale de l [...]
Antreprenorii Alexandru și Ștefan Dicu (37 de ani) au lansat o aplicație mobilă – Chef Prive care le permite utiliza­to­rilor să comande de la peste 50 de restau­rante din București me­niuri personalizate în funcție de necesarul de calorii și nu­trienți, care este calculat pe baza unor in­di­catori precum  greutate, înălțime, vârstă, sex și activitatea fizică desfă­șu­ra­tă. Investiția inițială pentru dez­vol­tarea și [...]
România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 2,03 miliarde de euro în primul semestru din acest an, în creștere cu aproape 10% (180,9 milioane de euro) față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce importurile, totalizând 2,32 miliarde de euro, au depășit cu 1,1% (25,7 milioane de euro) valoarea înregistrată în semestrul I din 2013, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Ministerul Agriculturii și [...]
Affligem, berea belgiana de abatie a carei istorie incepe in secolul al XI-lea, este acum disponibila in România fiind importata de Heineken Romania. Affligem este disponibila in doua variante care acopera o varietate de preferinte si ocazii de consum: Affligem Blonda si Affligem Double.  Produsul este imbuteliat in sticle de 0,3 litri si va fi disponibil in locatii premium din toata tara, din retail si horeca. O trasatura distincta berii Affligem este dubla fermentatie, in fiecare [...]
        Chiar la începutul anului viitor, Ressenart Communications va lansa un proiect ambițios, de educație culinară, intitulat "50 de săptămâni în bucătăriile lumii", program  care se va derula în perioada ianuarie - decembrie 2014. Timp de 50 de săptămâni, vor fi promovate rețete specific celor mai importante 12 bucătării ale lumii, iar în fiecare lună vor fi promovate 4-5 rețete specifice câte unei [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN