Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013, apreciază  analiștii UniCredit Țiriac Bank. ”Rata anuală a inflației a continuat să se tempereze până la 0,66% în iunie, de la 0,9% în mai. Datele statistice publicate astăzi sunt semnificativ sub consensul pieței și sub estimarea noastră – ambele la 0,9%. Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013. Anticipațiile pozitive pentru recolta internă și prețurile scăzute ale alimentelor importate – în condițiile în care inflația anuală a zonei euro s-a stabilizat la un nivel foarte redus, de 0,5% în iunie – sunt probabil motivele din spatele prețurilor sub așteptări la alimente”.


 


Aceștia susțin că, parțial, contracția anuală a prețurilor la alimente a fost generata de reducerea TVA la produsele de panificație în septembrie 2013, măsură a căror efecte vor dispărea până la finalul trimestrului III din 2014. În același timp, redresarea consumului anunță o creștere a prețurilor pe termen lung.


 


”Prognoza noastră curentă pentru inflație, de 3% la finalul acestui an, s-ar putea dovedi ușor pesimistă în lumina noilor date despre dinamica prețurilor la alimente”, au declarat analiștii băncii. De asemenea, analiștii UniCredit Țiriac Bank susțin că banca centrală pare să aibă acum mai mult spațiu de manevră pentru o ajustare în jos a dobânzii de referință, iar probabilitatea unei astfel de măsuri a crescut. Totodată, este probabil ca BNR să decidă o nouă reducere a rezervelor minime obligatorii.


 


Rata anuală a inflației (pe ultimele 12 luni) a atins un nou minim istoric – 0,66% în iunie, după scăderea prețurilor de consum cu aproape 0,3% în iunie 2014 comparativ cu mai 2014, pe fondul ieftinirii alimentelor și serviciilor, arată datele INS. În luna iunie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut 0,7%, tarifele serviciilor cu 0,2%, în timp ce prețurile mărfurilor nealimentare au crescut cu 0,1%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (iulie 2013 – iunie 2014) față de precedentele 12 luni (iulie 2012 – iunie 2013), determinată pe baza IPC, este 1,7%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 1,5%.


 


Față de finalul anului trecut, alimentele s-au scumpit în medie cu 0,11%, mărfurile nealimentare – cu 2,13%, iar serviciile s-au scumpit cu 0,95%. Comparativ cu iunie 2013, prețurile alimentelor sunt mai mici, în medie, cu 3,18%, produsele nealimentare sunt mai scumpe cu 3,02%, iar serviciile sunt mai scumpe cu 2,77%.


Rata medie lunară a inflației în primul semestru din 2014 a fost de 0,2% comparativ cu 0,3% în aceeași perioadă a anului trecut.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) In ultima perioadă au apărut în presă diverse polemici referitoare la acțiunile companiei FrieslandCampina România, consider că este corect ca, în numele dreptului la replică și din poziția și funcția de Președinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui ( APRIL), precum și din dorința de a se cunoaște adevărul de către opinia publică, să precizez următoarele: 1. Compania FrieslandCampina România [...]
Directorul executiv al retelei de magazine cash&carry Selgros, Alexandru Vlad, considera ca distinctia intre en gros si en detail este invechita si ar trebui sa dispara din legislatie, in conditiile in care in piata nu mai exista o astfel de diferentiere clara intre formele de comert. ”Fiecare client, indiferent ca este business-to-business sau business-to-client, cumpara de acolo de unde gaseste marfa de care are nevoie la pretul de care are nevoie. Din punctul acesta de vedere, [...]
Principalul furnizor de legume si fructe al marilor lanturi de magazine a facut, din 2012 pana in prezent, evaziune de 24 milioane de euro, prin neplata TVA, au stabilit inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF). Potrivit Mediafax, inspectorii antifrauda fiscala au stabilit un prejudiciu de peste 24 de milioane de euro, bani care reprezinta TVA aferent comercializarii de legume si fructe catre marile lanturi de hipermarketuri (Carrefour, Lidl, Metro, Selgros, Billa, Real, Cora, [...]
Frigoglass anunta integrarea unitatii de productie din Turcia in fabrica de la Timisoara, cea mai importanta din Europa. Ca urmare a acestui proces, fabrica din Silivri, Turcia, isi va inceta operatiunile pana la sfarsitul lui 2014. Prin consolidarea operatiunilor din Europa, Grupul Frigoglass isi va imbunatati semnificativ structura costurilor si isi va intari competitivitatea pe termen lung. Activitatile comerciale si de servicii cu clientii din Turcia vor continua fara intrerupere pe durata [...]
Asociația profesională de standardizare GS1 Romania, în parteneriat cu Guvernul României – Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri, organizează Lansarea oficială a agregatorului național de date de încredere despre produse „Cumpără Informat” luni, 28 septembrie a.c., cu începere de la ora 10, în București, la Hotel InterContinental, Sala FORTUNA, etaj 21.   Catalogul [...]
Deloitte: Publicitatea lactatelor nu pare sa conteze prea mult in clasamentele bugetelor alocate promovarii. Astfel, Deloitte a analizat piața publicitatii din Romania, rezultatul studiului fiind prezentat in cadrul evenimentului Ziua Publicitatii, sun titlul “Publicitatea, Motor de Crestere Economica in Romania”, realizat in perioada mai-septembrie 2014, informeaza Iqads. Conform studiului, TV-ul continua sa fie considerata cea mai eficienta forma de advertising, urmata [...]
Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, [...]
Situat în centru Bucureștiului, Royal Steak Hot Stone Restaurant s-a născut din dorința propietarilor de a oferi clienților o experiență inedită de masă, care îi va delecta papilele gustative cu un meniu exclusivist. Proprietarii au început prin a importa carne de vită argentiniană pentru alte restaurante dar, apoi, a luat naștere Royal Steak Hot Stone Restaurant. Proprietarii restaurantului sunt doamna Georgiana Dănilă, de profesie avocat, care este [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi