Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013, apreciază  analiștii UniCredit Țiriac Bank. ”Rata anuală a inflației a continuat să se tempereze până la 0,66% în iunie, de la 0,9% în mai. Datele statistice publicate astăzi sunt semnificativ sub consensul pieței și sub estimarea noastră – ambele la 0,9%. Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013. Anticipațiile pozitive pentru recolta internă și prețurile scăzute ale alimentelor importate – în condițiile în care inflația anuală a zonei euro s-a stabilizat la un nivel foarte redus, de 0,5% în iunie – sunt probabil motivele din spatele prețurilor sub așteptări la alimente”.


 


Aceștia susțin că, parțial, contracția anuală a prețurilor la alimente a fost generata de reducerea TVA la produsele de panificație în septembrie 2013, măsură a căror efecte vor dispărea până la finalul trimestrului III din 2014. În același timp, redresarea consumului anunță o creștere a prețurilor pe termen lung.


 


”Prognoza noastră curentă pentru inflație, de 3% la finalul acestui an, s-ar putea dovedi ușor pesimistă în lumina noilor date despre dinamica prețurilor la alimente”, au declarat analiștii băncii. De asemenea, analiștii UniCredit Țiriac Bank susțin că banca centrală pare să aibă acum mai mult spațiu de manevră pentru o ajustare în jos a dobânzii de referință, iar probabilitatea unei astfel de măsuri a crescut. Totodată, este probabil ca BNR să decidă o nouă reducere a rezervelor minime obligatorii.


 


Rata anuală a inflației (pe ultimele 12 luni) a atins un nou minim istoric – 0,66% în iunie, după scăderea prețurilor de consum cu aproape 0,3% în iunie 2014 comparativ cu mai 2014, pe fondul ieftinirii alimentelor și serviciilor, arată datele INS. În luna iunie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut 0,7%, tarifele serviciilor cu 0,2%, în timp ce prețurile mărfurilor nealimentare au crescut cu 0,1%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (iulie 2013 – iunie 2014) față de precedentele 12 luni (iulie 2012 – iunie 2013), determinată pe baza IPC, este 1,7%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 1,5%.


 


Față de finalul anului trecut, alimentele s-au scumpit în medie cu 0,11%, mărfurile nealimentare – cu 2,13%, iar serviciile s-au scumpit cu 0,95%. Comparativ cu iunie 2013, prețurile alimentelor sunt mai mici, în medie, cu 3,18%, produsele nealimentare sunt mai scumpe cu 3,02%, iar serviciile sunt mai scumpe cu 2,77%.


Rata medie lunară a inflației în primul semestru din 2014 a fost de 0,2% comparativ cu 0,3% în aceeași perioadă a anului trecut.

Alte articole recomandate:

Azi, 15 mai 2014, Danone sărbătorește împlinirea a 15 ani de la punerea în funcțiune a liniei de procesare a companiei franceze, în România. Devenită model de investiție străină, Danone România este în momentul de față Centru Regional de Operațiuni pentru Europa de Sud-Est, acoperind o piață de peste 60 de milioane de consumatori, parte a multinaționalei care se clasează pe locul II în lume. Lider incontestabil p [...]
România a exportat, în primele patru luni ale acestui an, produse alimentare și animale vii în sumă de 1,054 miliarde euro, cu 178,4 milioane euro peste nivelul din perioada similară din 2013, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. Importurile de produse alimentare și animale vii s-au cifrat la 1,268 miliarde euro, fiind cu 5,6 milioane euro mai mari față de cele din perioada ianuarie-aprilie 2013, înregistrându-se [...]
În pregătirea ediției a V-a a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în cursul lunii iunie 2016, Agenția infoGROUP vă oferă oportunitatea utilizării unui nou instrument de promovare, prin contactarea de spațiu publicitar în CALENDARUL Meat & Milk 2016 care va fi editat în cursul lunii decembrie a.c.   Prin inserarea unui modul publicitar în CALENDARUL Meat & Milk 2016, produsele [...]
Termenul 'Natural', folosit din ce în ce mai des pe produse alimentare, care însă sunt pline de chimicale, ar putea fi legiferat odată cu introducerea TVA Verde în agricultură și alimentație, conform unui proiect lansat de Uniunea Europeană, consideră președintele Asociației operatorilor din agricultura ecologică Bio-România, Marian Cioceanu.            'Dacă se va implementa acel TVA Verde, pe care ni-l dorim, se va legifera și termenul de [...]
Prima unitate Chocolat, în sistem de franciză, se va deschide pe data de 25 aprilie a.c. în orașul Brașov. Boutique Cafe Chocolat Brașov este amplasat în Piața Sfatului, nr. 28. Tudor Constantinescu, cel care pus bazele brandului Chocolat și ale rețelei de restaurante și boutique-uri cu același nume, a decis ca anul acesta să extindă rețeaua în afara  Capitalei, însă în sistem de franciză. Planurile pentru anul în curs includ încă o [...]
Băuturile spirtoase sunt o categorie care încă se luptă cu scăderile de consum generate de creșterea medie a prețurilor în urma majorării accizei, în septembrie 2013. Ce segmente reușesc totuși să crească și de ce? Aflați din analiza realizată pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piață IWSR (International Wine & Spirit Research). Pentru jucătorii mari din piața locală a băuturilor spirtoase, vodca este cea mai importantă categorie, ea reprezentând a [...]
Participant constant la evenimentele organizate de infoGROUP, compania Biotrend Plus SRL va participa in calitate de Partener, in cadrul sectiunii EXPO a Conferintei Internationale Meat & Milk 2015, care va avea loc in zilele de 3 si 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brasov sub genericul POLITICI DE SPRIJIN, RETEHNOLOGIZARE, PERFORMANTA-Prioritati pentru iesirea din impas.   La standul companiei, fermierii si procesatorii de lapte prezenti la eveniment vor putea lua [...]
A doua zi a celui mai mare targ din lume, dedicat agroindustriei bio, a fost marcata de evenimentele organizate de Olanda, tara care a primit din partea organizatorilor locul de onoare al acestei editii. Cu 85 de expozanti, poate ca potentialul olandezilor nu este prea bine ilustrat in acest an, dar daca privim statisticile si observam ca ocupa locul 5 in lume, in privinta agriculturii si industriei alimentare bio, atunci ne putem convinge usor de potentialul fermierilor si procesatorilor din [...]

 

testo

testo
infoALIMENT MAGAZIN