Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013, apreciază  analiștii UniCredit Țiriac Bank. ”Rata anuală a inflației a continuat să se tempereze până la 0,66% în iunie, de la 0,9% în mai. Datele statistice publicate astăzi sunt semnificativ sub consensul pieței și sub estimarea noastră – ambele la 0,9%. Prețurile alimentelor rămân principalul motor al dezinflației, cu o contracție de 3,2% în iunie 2014 față de iunie 2013. Anticipațiile pozitive pentru recolta internă și prețurile scăzute ale alimentelor importate – în condițiile în care inflația anuală a zonei euro s-a stabilizat la un nivel foarte redus, de 0,5% în iunie – sunt probabil motivele din spatele prețurilor sub așteptări la alimente”.


 


Aceștia susțin că, parțial, contracția anuală a prețurilor la alimente a fost generata de reducerea TVA la produsele de panificație în septembrie 2013, măsură a căror efecte vor dispărea până la finalul trimestrului III din 2014. În același timp, redresarea consumului anunță o creștere a prețurilor pe termen lung.


 


”Prognoza noastră curentă pentru inflație, de 3% la finalul acestui an, s-ar putea dovedi ușor pesimistă în lumina noilor date despre dinamica prețurilor la alimente”, au declarat analiștii băncii. De asemenea, analiștii UniCredit Țiriac Bank susțin că banca centrală pare să aibă acum mai mult spațiu de manevră pentru o ajustare în jos a dobânzii de referință, iar probabilitatea unei astfel de măsuri a crescut. Totodată, este probabil ca BNR să decidă o nouă reducere a rezervelor minime obligatorii.


 


Rata anuală a inflației (pe ultimele 12 luni) a atins un nou minim istoric – 0,66% în iunie, după scăderea prețurilor de consum cu aproape 0,3% în iunie 2014 comparativ cu mai 2014, pe fondul ieftinirii alimentelor și serviciilor, arată datele INS. În luna iunie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut 0,7%, tarifele serviciilor cu 0,2%, în timp ce prețurile mărfurilor nealimentare au crescut cu 0,1%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (iulie 2013 – iunie 2014) față de precedentele 12 luni (iulie 2012 – iunie 2013), determinată pe baza IPC, este 1,7%, iar cea determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) este 1,5%.


 


Față de finalul anului trecut, alimentele s-au scumpit în medie cu 0,11%, mărfurile nealimentare – cu 2,13%, iar serviciile s-au scumpit cu 0,95%. Comparativ cu iunie 2013, prețurile alimentelor sunt mai mici, în medie, cu 3,18%, produsele nealimentare sunt mai scumpe cu 3,02%, iar serviciile sunt mai scumpe cu 2,77%.


Rata medie lunară a inflației în primul semestru din 2014 a fost de 0,2% comparativ cu 0,3% în aceeași perioadă a anului trecut.

Alte articole recomandate:

Grupul Carrefour România anunță intrarea în rețeaua Express a trei noi magazine de proximitate operate în regim de franciză, în orașul Giurgiu: Express Sigma Centru, Express Sigma Șoseaua Alexandriei și Express Sigma Calea București. În acest moment, rețeaua numără 64 de magazine de proximitate „Express”, dintre care 10 unități în orașul Brasov, o unitate în Galați, trei unități în Giurgiu și 50 în București și Ilfov. Conceptul [...]
Comisia Europeană a propus ieri, înăsprirea regimului de autorizare a agriculturii organice în UE, în ideea de a putea lupta mai bine împotriva falselor produse bio care se dezvoltă pe fondul creșterii explozive a cererii, transmite AFP.           Executivul european intenționează, pe de o parte, să pună capăt numeroaselor derogări care pun în pericol calitatea etichetei bio în UE, iar, pe de altă parte, să [...]
Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a achiziționat un teren situat în centrul orașului Târgu Mureș, unde va deschide la începutul verii un nou magazin. La Târgu Mureș mai funcționează un magazin al operatorului cash&carry, la ieșirea spre Sângeorgiu de Mureș.     Odată cu deschiderea noului magazin, Selgros va introduce un nou format d [...]
La Topoloveni, un oraș cu puțin peste 10.000 de locuitori, se fabrică singurul produs alimentar din România cu Indicația Geografică Protejată, și anume Magiunul de Topoloveni, produs a cărui certificare s-a obținut în urmă cu trei ani. Preparatul fabricat de Sonimpex Topoloveni este cunoscut în Uniunea Europeană datorită rețetei vechi de 100 de ani după care se prepartă și a calitățiilor nutritive pe care le deține. "Magiunul nu este acum "numai un brand al [...]
Rio Bucovina s-a alaturat celei mai ample actiuni de ecologizare din Romania din acest an, initiata de „Let’s Do It, Romania!”, cu scopul comun de ecologizare a malurilor si apelor Dunarii de pe teritoriul romanesc, desfasurata pe data de 29 iunie. Echipe de voluntari formate din reprezentanti ai companiei vor participa la actiunea „Let’s Do It, Danube!”, de Ziua Internationala a Dunarii.  „O parte importanta din misiunea Rio Bucovina o [...]
Casa Panciu – Crama Natura (compania Natural Expert SRL) a prezentat la Expoziția internațională INDAGRA 2014, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie mai multe noutăți. Astfel, vinurile companiei sunt prezentate sub o nouă înfățișare, în sensul că sticlele din gama premium a vinurilor Casei Panciu au trecut printr-un proces de rebrendare. Casa Panciu – Crama Natura a venit la [...]
În pregătirea ediției a V-a a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în cursul lunii iunie 2016, Agenția infoGROUP vă oferă oportunitatea utilizării unui nou instrument de promovare, prin contactarea de spațiu publicitar în CALENDARUL Meat & Milk 2016 care va fi editat în cursul lunii decembrie a.c.   Prin inserarea unui modul publicitar în CALENDARUL Meat & Milk 2016, produsele [...]
Potrivit Mediafax, exportatorii de vinuri din România vor rata participarea la târgul internațional , întrucât Ministerul Economiei nu a găsit o firmă care să amenajeze pavilionul și nici o soluție excepțională de finanțare și participare, potrivit Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri.   "Ratarea se produce din cauza neprezentării la licitațiile organizate de minister a niciunei firme prestatoare și a negăsirii de către factorii de decizie a unei [...]

 

meatmilk

testo
infoALIMENT MAGAZIN