Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prezenta pentru prima oara la Indagra, firma Farm Prod, din Republica Moldova, a avut in intenie testarea pietei romanesti a fructelor si stabilirea de contacte pentru viitoarea contracte cu retelele de retail din Romania.


Reprezentantul companiei, domnul Marian Gorincioi, Sales Manager si coproprietar, a declarat pentry infoALIMENT Magazin ca Farm Prod dispune de cea mai moderna tehnologie de sortare, ambalare si depozitare a fructelor culese din livezile proprii din Basarabia, livezi de pe care se culeg cele mai bune mere, prune, pere, cirese, struguri de masa si piersici.


Deocamdata, firma moldoveneasca a stabilit contacte cu retelele precum Carrefour, urmand ca fructele sa fie livrate in urma utilizarii sistemului de depozitare Smart Fresh, pentru care s-au investit peste un milion de euro.


Prezenta firmei Farm Prod s-a realizat in parteneriat cu Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe „Moldova Fruct”, al carui membru este.


In prezentarea Asociatiei, domnul Iurie Fala, Director Executiv, a afirmat ca ”Moldova Fruct este organizație necomercială cu statut de persoană juridică, care a fost fondată în anul 2006 la inițiativa unui grup de întreprinzători care de altfel sunt și avangarda producătorilor de fructe din Republica Moldova. Pe parcursul anilor, asociația și-a lărgit simțitor numărul membrilor săi, ajungând la circa 120 la finele anului 2013. Membrii asociației dispun de livezi moderne și produc după principiul ultimelor tendințe din domeniu, fapt care i-a unit pentru a promova și mai departe cultura producerii fructelor după cele mai înalte standarde.


La momentul actual membrii asociației dețin peste 10000 ha de suprafețe pomi-legumicole și sunt cei mai de forță producători și exportatori din Moldova, dispunând de infrastructură modernă de producere, procesare, păstrare și ambalare a producției agricole.


Scopul de bază al APEF „Moldova Fruct” este de a fortifica industria de producere a fructelor, astfel activând într-un ciclu închis ce cuprinde următoarele componente: fondarea livezilor noi cu material biologic de standarde internaționale, producerea, recoltarea, păstrarea, sortarea, ambalarea, prelucrarea și desfacerea producției.


Construind acest lanț valoric APEF „Moldova Fruct” are capacitatea de a monitoriza tot procesul de producere și asista producătorii în atingerea celor mai performante standarde în activitatea horticolă. Prestarea serviciilor membrilor săi și altor persoane cointeresate în dezvoltarea sectorului pomicol este una din funcțiile de bază a Asociației”

Alte articole recomandate:

Numai în ultima săptămână, veterinarii constănțeni au confiscat și retras de pe piață 9.948 kilograme de alimente care ar fi putut pune în pericol sănătatea consumatorilor. Mai exact, în perioada 22 – 29 septembrie, inspectorii Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Constanța au efectuat controale la 219 obiective, de unde au retras de la vânzare 6.088 kilograme de carne și produse di [...]
Deputații din Comisia de agricultură au continuat iei dezbaterea privind modificarea legii de comercializare a produselor alimentare, cei mai mulți pronunțându-se pentru găsirea de soluții astfel ca și producătorii români să aibă acces la vânzarea produselor în hipermarketuri. Reprezentantii marilor retele de magazine resping ideea inchiderii acestora in zilele de sambata si duminica arătând că aceasta masura ar însemna distrugerea vânzărilor, în [...]
Zece antreprenori din Moldova au fost premiați pentru performanța în afaceri la Iași, în cadrul proiectului „Campioni în business“, organizat de Ziarul Financiar împreună cu fondul de investiții Enterprise Investors, BCR- cea mai mare bancă locală, firma de audit PwC și Fundația Triple Helix. Din zona afacerilor cu lapte, premiul a fost acordat companiei Dodali, din Galați. Alăturat zonei economice, Beety Ice, din Suceava, a primit același premiu. [...]
Grupul israelian Strauss, producătorul Doncafe, a raportat vânzări de 48 de milioane de Shekeli (circa 10,3 mil. euro) pe primul trimestru din 2014, în scădere față de valoarea de 55 mil. shekeli înregistrată în perioada similară a anului trecut. Declinul vânzărilor în lei, în acest interval, a fost de 9,4%. “Declinul vânzărilor în România a fost cauzat, în principal, de intensificarea concurenței pe piață și de evoluția [...]
Măsurile care protejează consumatorul, introduse de Comisia Europeană și pentru care Bruxelles-ul a atenționat România că este pasibilă de sancțiuni din cauza neaplicării acestora, au fost aprobate de Guvern prin ordonanță de urgență. Adoptarea vine după ce, inițial, respectivele măsuri au fost avizate tot de Guvern printr-o lege a cărei aplicare era mai târzie. Comisia Europeană a decis însă să adopte o singură directivă cu norme standard privind aspectele comune ale [...]
Importurile de carne și lapte-materie prima, alaturi de importurile de produse alimentare din carne si lapte, au crescut in ultima perioada intr-un ritm care a determinat plasarea celor doua sectoare pe marginea prapastiei.   Ultimele date oficiale, precum si luarile de pozitie ale oficialitatilor din Romania, impreuna cu cele ale reprezentantilor principalelor asociatii profesionale din Romania, atrag din ce in ce mai des atentia asupra necesitatii cresterii productiei interne dar, [...]
Potrivit datelor GfK, românii alocă 41% din cheltuieli pentru alimente și băuturi nealcoolice și 8% pentru tutun și băuturilor alcoolice, astfel că aproape jumătate din bugetul unui român merge pe produse alimentare, băuturi și tutun. Consumul de produse cumpărate și consumate acasă a crescut în primele șase luni cu 2%, cel mai mare avans fiind înregistrat la alimente, de 6%, în timp ce la produsele de îngrijire personală a fost consemnată o scădere cu [...]
Compania Phoenixy din Băicoi, județul Prahova, pro­du­cătorul brandului de pufuleți Gusto, vrea ca în cinci ani să ajungă pe 40 de piețe din întreaga lume, față de 20 în prezent.   Exporturile au ajuns să reprezinte 40% din business pentru producătorul de pufuleți deținut de antreprenorii români Eliodor Apostolescu, care este și directorul general al companiei, și Cătălin Nour.    Cei doi au pus bazele Phoenixy la începutul anil [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN