Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cârnați de Pleșcoi, babic, ghiudem, pastramă și alte produse apetisante – în total, 30 de sortimente sunt produse la Valmar, fabrica de procesare a cărnii de la Berca, construită după ce patronul a accesat fonduri europene, informează Bursa.
Pornind de la legenda haiducilor din zona comunei Berca care conservau carnea de oaie prin uscare, firma buzoiană de procesare a cărnii a păstrat rețeta tradițională, transmisă din generație în generație, astfel încât, în final, sunt obținute produse 100% naturale, fără conservanți. Vorbim despre o societate înființată în 2010, în urma accesării fondurilor europene disponibile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală și care a ajuns deja la o cifră de afaceri de 600.000 de lei pe lună.
Ion Ghiță, directorul fabricii Valmar, a declarat: “Ideea construirii acestei fabrici a pornit de la notorietatea produselor tradiționale din zona Pleșcoi. În 2007 am contactat o firmă de consultanță din București și, împreună cu un proiectant, am început să le punem cap la cap, să demarăm acest proiect. În 2010 am finalizat, am intrat pe piață și lucrurile au început să funcționeze”.
Începutul a fost destul de greu, iar finanțarea primită de la Uniunea Europeană a reprezentat motorul afacerii, fără de care însuși Ion Ghiță, directorul fabricii, a recunoscut că nu-și putea pune în practică ideea. Însă cea mai grea încercare, pe care a trecut-o cu bine, a fost suportarea cofinanțării, în condițiile în care fondurile europene au reprezentat doar 50% din investiția totală de 1,5 milioane de euro. Pentru asta a fost nevoie de împrumut la bancă. “Au apărut multe cheltuieli neeligibile și, din cei 1,5 milioane euro, jumătate am primit de la UE, restul am făcut credit la bancă”, a mai spus Ghiță.
În prezent, fabrica funcționează doar la 30% din capacitatea maximă, producând peste 30 de sortimente de produse din carne de oaie, vită și porc. Vorbim de babic, ghiudem, pastrămă de vită și porc afumată, cârnați proaspeți sau uscați de Pleșcoi, toate produsele fiind vândute în supermarketurile din țară.
“Chiar dacă nu funcționăm decât la 30% din capacitatea totală de producție, anul acesta avem perspective reale să creștem cel puțin până la 50%. De asemenea, vrem să creștem și volumul vânzărilor”, a mai spus Ion Ghiță, directorul Valmar.


Prin deschiderea acestei fabrici, 30 de tineri din zona Berca și-au găsit locuri de muncă. Mai mult decât atât, Ion Ghiță, directorul societății, are speranța că, până la sfârșitul anului, va crește capacitatea de producție, fapt care va genera și alte angajări.  (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

Doar cinci din cele 12 mari lanțuri de magazine dezvoltate în retailul modern românesc au și servicii de comandă online, ultimul intrat pe acest segment fiind Mega Image, în parteneriat cu eMag, noteaza Progresiv. Astfel, clienții eMag, cel mai mare retailer online local, care a ajuns în 13 ani la un business de aproape 200 mil. euro comercializând în principal echipamente IT&C, pot comanda de săptămâna trecută și produse precum ulei, mălai, carne, [...]
Alex Ferguson, fostul antrenor al echipei Manchester United, a vândut o colecție de vinuri cu 29,5 milioane de dolari Hong Kong (3,8 milioane USD), la o licitație organizată de casa Christie's, la Hong Kong. "Vedeta" licitației a fost o sticlă de 6 litri, de la podgoria Romanee-Conti, anul producției 1997, adjudecată la un preț de 1,2 milioane dolari Hong Kong, scrie Bloomberg, citând site-ul lui Ferguson. Multe dintre sticle purtau autograful lui Ferguson, iar altele au fost [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]
Producătorul de lactate Prod­lacta din Brașov (simbol bursier PRAE), controlat de omul de afaceri moldo­vean Vladimir Jardan, va exporta iaurturi către o rețea de magazine din Germania și are în plan să pătrundă și pe alte piețe străine. În prezent compania trimite în Republica Moldova un sfert din producție, notează Ziarul financiar. „În Moldova exportăm produse din toată gama, iar în Germania urmează să trimitem produse din gama acidofile – [...]
Odata cu intrarea in vigoare a Tratatului de la Lisabona, importanta Parlamentului European a crescut foarte mult in cea ce priveste agricultura europeana, deoarece PE este acum codecident cu Consiliul UE, la toate actele legislative adoptate in cadrul Politicii Agricole Comune (PAC). Astfel, una dintre temele dominante ale dezbaterilor din PE anul trecut a fost agricultura, in principal legat și de adoptarea reformei noii Politici Agricole Comune (PAC). Cu siguranta, in cadrul PAC 2014-2020, [...]
„De cand am lansat iaurturile grecesti, in premiera pe piata locala, in urma cu trei ani, vanzarile categoriei au luat din ce in ce mai multa amploare. Consumatorul apreciaza tot mai mult si are incredere in calitatea acestui produs”, sustine Ilias Pliatsikas, Director General, Olympus Romania. „Tintim intotdeauna o crestere organica, cu actiuni care sa aiba sens pentru consumator si care sa aduca valoare adaugata”, mentioneaza Ilias Pliatsikas, citat de Revis [...]
(Comunicat) Hochland, liderul pieței de brânzeturi din România, și-a invitat consumatorii să vadă cum se face cașcavalul Hochland. În cadrul unei vizite la fabrica de la Sovata și la una dintre fermele de văcuțe din Zona Târnavelor, 10 familii de consumatori au avut ocazia să descopere cum se face Cașcavalul Hochland: cu rigoare germană, din ingrediente naturale, pe baza rețetei autentice locale folosite încă din 1976. Vizita consumatorilor a fost ultima [...]
În perioada 01.08.2014-31.08.2014, direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor și a Municipiului București au continuat activitățile de control în unitățile din industria agroalimentară. S-au efectuat 6.446 de controale în unități care-și desfășoară activitatea în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii și a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare și alcoolice, a altor produse alimentare precum și unități de [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN