Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Mediafax) Vânzările de lactate produse în România au scăzut în septembrie și octombrie cu 25% față de perioada similară din 2013, pe piață intrând, după embargoul impus de Rusia, cantități mari de lactate produse în UE, a declarat Dorin Cojocaru, președintele patronatului APRIL.


“Vânzările de lapte produs în România merg foarte prost în ultimele două luni și au scăzut cu 25% față de intervalul septembrie-octombrie 2013. De vină sunt scăderea puterii de cumpărare, care a diminuat consumul, dar, în primul rând, cantitățile mai mari de produse intrate pe piața românească din UE, la prețuri mici, după embargoul impus de Rusia”, a spus președintele patronatului din industria laptelui.


El a afirmat că, din acest motiv, producătorii de lapte au ajuns să rămână în depozite cu stocuri de marfă mai mari decât în oricare dintre ultimii ani.


“Sunt multe ferme mari cu stocurile până la tavan. Cele 150 de fabrici de lactate din România au pe stoc marfă pentru șase luni, în special lapte praf, cașcavaluri și brânzeturi”, a adăugat Cojocaru.


Oficialul patronatului se teme că numărul fermelor va scădea drastic în următorul an, pentru că procesatorii români încep să piardă competiția cu cei din UE, care vin cu prețuri mai mici.


“A scăzut mult producția de lapte în această toamnă. Ne omoară embargoul, pentru că vine lapte din străinătate, din țări care înainte exportau în Rusia”, a spus Claudiu Frânc, președintele Federației Crescătorilor de Bovine din România.


Potrivit unor surse din retail, nu doar vânzările de lactate românești s-au diminuat, ci întreaga piață a laptelui a scăzut în acest an. Astfel, vânzările de lactate sunt, în primele zece luni ale acestui an, mai mici cu 5-7% față de cele înregistrate în perioada similară din anul trecut.

Alte articole recomandate:

Procesatorii de carne de melc Rolux din Hațeg (Hunedoara) și  Bioprod din Avrig (Sibiu) se numără printre primii 20 de exportatori de preparate din carne din economie, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, la zece luni. În primele 11 luni ale anului trecut, exporturile de carne de melc procesată s-au ridicat la 4,5 milioane de euro, în creștere cu 2,2% față de întreg anul 2012. Firmele locale au livrat la extern circa 724 de tone de carne de melc la un [...]
Omul de afaceri Dioszegi Laszlo din Sfântu Gheorghe, proprietar al unei brutării din oraș, a început să vândă pâine tradițională secuiască din cartofi și în Marea Britanie, unde și-a dechis recent o brutărie, el spunând că englezii apreciază foarte mult acest produs.      Dioszegi Laszlo a declarat pentru Mediafax , că a deschis recent, alături de un prieten, o brutărie în orașul Luton, aflat la aproape 35 de kilometri de Londra. [...]
Pepsi, primul gust de cola pentru români, aduce o inovație importantă în categoria în care activează, adaptându-și perfect ambalajele la ocaziile cheie de consum ale categoriei de cola. Mai mult, Pepsi are acum o nouă identitate vizuală – prin forma, designul și culoarea ambalajelor, iar etichetele noii linii de ambalaje comunică fiecare ocazie de consum. „Este o campanie care pornește de la o analiză  îndelungată a obiceiurilor de cumpărare și [...]
Berea Bucegi, aflata in portofoliul companiei Heineken, lanseaza platforma “Meserii pentru Romania”, un proiect prin care isi propune sa sustina scolile postliceale care formeaza meseriasii de maine. „Prin acest proiect vrem sa reamintim romanilor importanta pe care meseriile si meseriasii buni o au pentru dezvoltarea societatii. Vrem sa ii incurajam si sustinem pe tinerii de astazi care s-ar orienta catre o meserie, chiar daca asa-zisa categorie a «gulerelo [...]
Heineken, brand al producătorului olandez cu același nume, a avut în primul semestru vânzări în volum cu peste 10% mai mari față de perioada similară a anului trecut, România fiind una dintre cele cinci țări unde marca a livrat volume mai mari cu două cifre, arată ultimul raport al companiei. Practic, România este a doua  țară din Europa dată ca exemplu de creștere puternică în prima parte a anului, alături de Marea Britanie. Brandul a mai crescut cu [...]
Producatorul slovac de lactate Koliba isi propune sa obtina, in 2014, o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro pe piata romaneasca, dupa ce vanzarile de anul trecut s-au ridicat la 3,5 milioane de euro. Brandul Koliba exista pe piata din Romania din 2008, avand o retea de distributie extinsa in lanturile Billa, Kaufland, Carrefour Metro si Auchan. Koliba este specializat in producerea cascavalurilor semitari maturate si a untului traditional. Situati pe ultimele pozitii in topul tarilor din [...]
Sectorul băuturilor răcoritoare a generat in luna aprilie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 9% mai putin ca in luna martie, si un viewership de 7.8 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 4% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 6%, respectiv 11%. Postarile cu cel mai mare succes vin din partea Cappy Romania si Mountain Dew Romania ( mai multe pe www.iqads.ro).
Vanzarile de vin cresc in perioada Sarbatorii Craciunilui si a Anului Nou, in medie, cu 30-40%, comparativ cu o luna normala, producatorii mici inregistrand, insa cresteri de 100% in aceste zile, a declarat pentru Agerpres Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV). “In general, in aceasta perioada a Sarbatorilor se inregistreaza o crestere a vanzarilor de vin, si in special de vin rosu, in medie, cu 30-40% comparativ cu o luna normala, insa [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN