Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Afacere) Carnea de moluște Rapana Venosa – specie care se dezvoltă în Marea Neagră de circa 50 de ani – ajunge cu succes pe piața coreeană datorită unor întreprinzători români din localitatea 23 August, județul Constanța, care au decis în anul 2012 să investească într-o fabrică de procesare moluște, unica de acest fel din România.


 


Început din fonduri proprii pentru construcție și ajutor european pentru procesare Cu o investiție inițială de 450.000 de euro din fonduri proprii pentru construcția fabricii și în baza unui proiect de peste 5,18 milioane de lei, finanțat în proporție de 60% din fondurile europene pentru pescuit, în vederea dotării cu echipamente specifice liniilor de procesare, unitatea a reușit anul trecut să proceseze 307 tone de materie primă și alte 165 de tone în acest an. Peste 99% din producția de carne de rapană, adică 120 de tone, a fost exportată anul trecut în Coreea de Sud la un preț ferm, stabilit prin contract, în medie, de 6,5 dolari pe kilogram. În cel de-al doilea an de procesare, adică în 2014, care încă nu este finalizat, au fost exportate 46 de tone de produs finit.


 


‘Am făcut această fabrică pentru că există o cerere de carne de rapană foarte mare din partea coreenilor și japonezilor. Practic, nu putem acoperi întreaga cerere a acestora. Construcția fabricii a durat șase luni și a fost realizată numai din fonduri proprii prin asociere cu un partener englez, dar și din credite bancare. Nu am accesat fonduri europene pentru construcție întrucât, dacă am fi așteptat toată procedura de achiziție, ar fi însemnat să nu putem demara activitatea odată cu începerea sezonului în anul 2013. Echiparea fabricii s-a făcut însă și cu finanțare prin Programul Operațional pentru Pescuit pe un proiect în valoare totală de 5,18 milioane de lei și o valoare eligibilă de 4,19 milioane de lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 2,5 milioane lei’, afirmă Alina Constantinescu, director executiv și acționar, alături de soț, în societatea constănțeană.


 


Unitatea de procesare moluște are o suprafața de 777 de mp și o capacitate de prelucrare de 5 tone la opt ore, însă în perioada de vârf, respectiv lunile iulie-septembrie, poate prelucra și 15 tone, în  24 de ore. Fabrica este dotată cu un depozit de materie primă, cu o capacitate de 20 de tone, un tunel de congelare rapidă (-35 grade Celsius) pentru 3 tone la 3 ore, un depozit de produs finit (-18 grade Celsius) cu capacitate de 25 de tone și un depozit de deșeuri  (0 – 4 grade Celsius) de 5 tone.


 


Intenția antreprenorilor români prin construcția acestei fabrici de procesare a fost de a susține pescuitul autohton din Marea Neagră, de a crește valoarea adăugată la produsele pescărești, precum și de a contribui la formarea pieței interne pentru consumul de rapană și de alte moluște prin aprovizionarea cu produse autohtone ‘Made in Romania’.


 


Din procesarea rapanei ca materia primă rezultă practic două produse, respectiv carnea din rapana mare și carnea cu cochilie pentru rapana mică. Un al doilea produs procesat în fabrică, dar în afara sezonului pentru rapană, este scoica dantelată albă, denumită popular Scapharca. Sezonul începe practic în luna iunie și ține până în noiembrie, însă lunile de vârf sunt iulie, august și septembrie.


 


‘În 2010, când am început să colectăm rapana, am lucrat în parteneriat cu fabricile de la Jurilovca pentru procesare, iar din 2013, când am început aici am avut avantajul că este foarte aproape de punctele de colectare. De asemenea, un alt avantaj a fost acela că rapana nu a mai fost inclusă în perioade de prohibiție și acum poate fi recoltată tot timpul anului. Însă, cel mai important lucru a fost faptul că s-a permis de anul trecut colectarea cu vaporul dotat cu traul pentru moluște, nu doar colectare cu scafandri, așa cum am făcut la început, ceea ce ne permite să colectăm o cantitate de materie primă mult mai mare’, spune Constantinescu.

Alte articole recomandate:

Adunarea generală a acționarilor Mondelez România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața dulciurilor, se va reuni pe 2 decembrie pentru a aproba desființarea și radierea din Registrul Comerțului a punctului de lucru din Brașov, de pe Strada de Mijloc nr. 37A, aceasta fiind adresa fabricii în care până în urmă cu șase ani se producea brandul românesc de ciocolată Poiana.   „La momentul în care se desființează un punct de lucru acolo nu se [...]
O cercetare Mintel, dată publicității la începutul acestei toamne, intitulată ”2018 Global Food & Drink Trends” și bazată pe cerințele actuale ale consumatorilor din 60 de țări, relevă, pe de o parte, preferința acestora pentru produsele ”conveniencre” iar, pe de altă parte, predispoziția lor pentru revenirea la tradiții, concomitent cu accentuarea opțiunilor vegetariene, vegane și flexiteriene. Iată, așadar, [...]
Sorin Minea, proprietar al firmei Angst, este tentat să importe carne de Vită de Botswana. Fermele de vaci de carne sunt afaceri atractive pentru fermierii români, însă concurența pe piața autohtonă a început să fie tot mai acerbă. Nu din cauză că, dintr-o dată, am avea noi cantități uriașe de carne de vită, ci pentru că marii procesatori primesc oferte tot mai tentante și mai avantajoase din întreaga lume. Cea mai recentă ș [...]
Frank Walter, manager executiv al Lidl România, a declarat recent că „retailul modern are o cotă de piață de 60% în România. Pe alte piețe a ajuns la 80%, deci loc de creștere există. Câte magazine în plus înseamnă asta nu știu, depinde de format.“ Comerțul modern numără astăzi circa 1.800 de magazine, 11 rețele străi­ne și afaceri de aproape 10 mld. euro anul trecut. În total, rețelele interna­țio­nale precum Kaufland, [...]
Retelele Lidl si Kaufland controlate de grupul german Schwarz – unul dintre cei mai puternici retaileri din Europa – au bifat primele deschideri de pe piata romaneasca din acest an. Impreuna, cele doua lanturi de magazin au ajuns sa detina 260 de unitati comerciale in Romania. Operatorul de hypermarketuri cu profil de discount Kaufland a deschis al doilea magazin al sau din Targu-Mures si al 90-lea din Romania. Magazinul este situat pe Strada Livezeni si are o sortimentatie de [...]
După negocieri dure, Guvernul și instituțiile financiare internaționale au ajuns la un acord asupra bugetului pentru 2015, construit pe o prognoză de creștere de 2,5%: cheltuieli de 238 de miliarde de lei din încasări de 225 de miliarde de lei și un deficit de 13 miliarde de lei, adică 1,83% din PIB. Autoritățile au anunțat scăderea TVA de la 24% la 9% în turism, deoarece România avea un deficit de competitivitate în raport cu statele din regiune. Inițial, premierul [...]
Madalina Nicoleta Stancu, 36 de ani, a infiintat in urma cu doi ani o plantatie de pruni, care ocupa o suprafata de sase hectare in comuna Leleasca, din judetul Olt, care, pe vremuri, era cel mai important exportator de prune din Europa. Investitia initiala s-a ridicat la 100.000 de lei, suma pe care pentru moment nu a recuperat-o in conditiile in care anul trecut a fost unul ploios. Productia de prune difera de la an la an, de exemplu anul trecut a fost un an ploios, fapt ce a determinat [...]
Cel mai mare producător de coniacuri din Republica Moldova, Călărași Divin, ce deține 60% din vânzările de coniacuri din Republica Moldova a fost prezent la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie. Acesta și-a prezentat o mare parte din gamele de coniacuri (divinuri) cu vechime de 3-6 ani (Legenda,  Orfeu și Decorative), 6-12 ani (gama Status Regal), 7-30 ani [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN