Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Afacere) Carnea de moluște Rapana Venosa – specie care se dezvoltă în Marea Neagră de circa 50 de ani – ajunge cu succes pe piața coreeană datorită unor întreprinzători români din localitatea 23 August, județul Constanța, care au decis în anul 2012 să investească într-o fabrică de procesare moluște, unica de acest fel din România.


 


Început din fonduri proprii pentru construcție și ajutor european pentru procesare Cu o investiție inițială de 450.000 de euro din fonduri proprii pentru construcția fabricii și în baza unui proiect de peste 5,18 milioane de lei, finanțat în proporție de 60% din fondurile europene pentru pescuit, în vederea dotării cu echipamente specifice liniilor de procesare, unitatea a reușit anul trecut să proceseze 307 tone de materie primă și alte 165 de tone în acest an. Peste 99% din producția de carne de rapană, adică 120 de tone, a fost exportată anul trecut în Coreea de Sud la un preț ferm, stabilit prin contract, în medie, de 6,5 dolari pe kilogram. În cel de-al doilea an de procesare, adică în 2014, care încă nu este finalizat, au fost exportate 46 de tone de produs finit.


 


‘Am făcut această fabrică pentru că există o cerere de carne de rapană foarte mare din partea coreenilor și japonezilor. Practic, nu putem acoperi întreaga cerere a acestora. Construcția fabricii a durat șase luni și a fost realizată numai din fonduri proprii prin asociere cu un partener englez, dar și din credite bancare. Nu am accesat fonduri europene pentru construcție întrucât, dacă am fi așteptat toată procedura de achiziție, ar fi însemnat să nu putem demara activitatea odată cu începerea sezonului în anul 2013. Echiparea fabricii s-a făcut însă și cu finanțare prin Programul Operațional pentru Pescuit pe un proiect în valoare totală de 5,18 milioane de lei și o valoare eligibilă de 4,19 milioane de lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 2,5 milioane lei’, afirmă Alina Constantinescu, director executiv și acționar, alături de soț, în societatea constănțeană.


 


Unitatea de procesare moluște are o suprafața de 777 de mp și o capacitate de prelucrare de 5 tone la opt ore, însă în perioada de vârf, respectiv lunile iulie-septembrie, poate prelucra și 15 tone, în  24 de ore. Fabrica este dotată cu un depozit de materie primă, cu o capacitate de 20 de tone, un tunel de congelare rapidă (-35 grade Celsius) pentru 3 tone la 3 ore, un depozit de produs finit (-18 grade Celsius) cu capacitate de 25 de tone și un depozit de deșeuri  (0 – 4 grade Celsius) de 5 tone.


 


Intenția antreprenorilor români prin construcția acestei fabrici de procesare a fost de a susține pescuitul autohton din Marea Neagră, de a crește valoarea adăugată la produsele pescărești, precum și de a contribui la formarea pieței interne pentru consumul de rapană și de alte moluște prin aprovizionarea cu produse autohtone ‘Made in Romania’.


 


Din procesarea rapanei ca materia primă rezultă practic două produse, respectiv carnea din rapana mare și carnea cu cochilie pentru rapana mică. Un al doilea produs procesat în fabrică, dar în afara sezonului pentru rapană, este scoica dantelată albă, denumită popular Scapharca. Sezonul începe practic în luna iunie și ține până în noiembrie, însă lunile de vârf sunt iulie, august și septembrie.


 


‘În 2010, când am început să colectăm rapana, am lucrat în parteneriat cu fabricile de la Jurilovca pentru procesare, iar din 2013, când am început aici am avut avantajul că este foarte aproape de punctele de colectare. De asemenea, un alt avantaj a fost acela că rapana nu a mai fost inclusă în perioade de prohibiție și acum poate fi recoltată tot timpul anului. Însă, cel mai important lucru a fost faptul că s-a permis de anul trecut colectarea cu vaporul dotat cu traul pentru moluște, nu doar colectare cu scafandri, așa cum am făcut la început, ceea ce ne permite să colectăm o cantitate de materie primă mult mai mare’, spune Constantinescu.

Alte articole recomandate:

Adrian Pascu, românul care conduce operațiunile producătorului de iaurturi Danone în România și în regiune, spune că anul 2016 a fost unul bun pentru business, cu creștere atât pentru cifra de afaceri, cât și pentru profitabilitate, evoluție care va asigura dezvoltarea companiei pe termen lung.  „Putem spune că strategia de valorizare și creștere profi­ta­bilă pe care am lansat-o în anul 2015 s-a aplicat perfect și anul trecut și [...]
Societatea clujeana Aqua D&P Technologies activeaza in domeniul epurarii apelor uzate industriale de mai bine de un deceniu. Fondatorii societatii sunt doi cercetatori cu o experienta de peste 25 de ani, experienta concretizata in implementarea unor concepte noi in tratarea apelor uzate zootehnice. Si dupa infintarea societatii, cercetarea a ramas pasiunea fondatorilor,cautand cele mai bune solutii pentru tratarea apelor uzate industriale. Asfel, au ajuns in Romania Biopreparatele [...]
Un român cheltuie circa 15 euro, față de 10 euro, valoarea coșului mediu din 2014, pentru comenzile de mâncare făcute online, arată o analiză efectuată de foodpanda.ro. Potrivit reprezentanților companiei, citați de Evenimentul zilei, coșul mediu plasat online în ianuarie 2015 este cu 50% mai mare față de media celui înregistrat anul trecut. Comanda medie foodpanda.ro se ridică la 15 euro începând din noiembrie 2014 și se [...]
România ar putea acorda un ajutor de minimis mai mare, după ce Comisia europeană a adoptat, ieri, un regulament care vizează creșterea limitei valorii maxime a ajutoarelor de minimis care ar putea să nu mai fie acordate ajutoare de stat. "Acest nou regulament va permite statelor membre să dispună de o marjă de manevră mai mare pentru a acorda ajutoare fără a denatura concurența, mai ales în situații de urgență, iar Comisiei îi va permite să simplifice modul de tratare a [...]
Dupa o usoara crestere in 2012, piata apei minerale a revenit din nou pe un trend descendent, in principal din cauza vremii. Un alt factor care ameninta categoria sunt marcile private ale retailerilor care castiga teren prin preturile mai mici si costurile reduse de promovare. Desi piata a inregistrat o scadere, multi producatori mari   raporteaza rezultate bune pe 2013 si afiseaza un ton optimist atunci cand vorbesc despre prognozele de business pentru anul acesta, vizand cresteri de [...]
Caroli Foods a apelat la serviciile companiei AMPRO Design, pentru realizarea noilor ambalaje la mezelurile Sissi, gama de produse din categoria Premium, informeaza Iqads. Echipa care a realizat noul ambalaj a fost formata din: Alexandru Patru – Senior Account Executive, , Lehel Mor – Senior Designer, , Viorica Pintilie – Junior Designer, , Danubiu Birzu – Prepress/DTP. “Reteta noului Salam Sissi este realizata conform celor mai inalte exigente, [...]
Prezenta la deschiderea targului Indagra, Daciana Sârbu s-a întreținut îndelung cu membrii delegației chineze care participă la Forumul Europa Centrală și de Est-China. Desigur, doamna Sârbu nu a omis să viziteze, împreună cu o parte a delegației chineze, standurile cu produse tradiționale și bio. Cu această ocazie, pentru infoALIMENT Magazin, aceasta a declarat că speră ca, în perioada următoare, produsele alimentare bio din [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN