Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Afacere) Carnea de moluște Rapana Venosa – specie care se dezvoltă în Marea Neagră de circa 50 de ani – ajunge cu succes pe piața coreeană datorită unor întreprinzători români din localitatea 23 August, județul Constanța, care au decis în anul 2012 să investească într-o fabrică de procesare moluște, unica de acest fel din România.


 


Început din fonduri proprii pentru construcție și ajutor european pentru procesare Cu o investiție inițială de 450.000 de euro din fonduri proprii pentru construcția fabricii și în baza unui proiect de peste 5,18 milioane de lei, finanțat în proporție de 60% din fondurile europene pentru pescuit, în vederea dotării cu echipamente specifice liniilor de procesare, unitatea a reușit anul trecut să proceseze 307 tone de materie primă și alte 165 de tone în acest an. Peste 99% din producția de carne de rapană, adică 120 de tone, a fost exportată anul trecut în Coreea de Sud la un preț ferm, stabilit prin contract, în medie, de 6,5 dolari pe kilogram. În cel de-al doilea an de procesare, adică în 2014, care încă nu este finalizat, au fost exportate 46 de tone de produs finit.


 


‘Am făcut această fabrică pentru că există o cerere de carne de rapană foarte mare din partea coreenilor și japonezilor. Practic, nu putem acoperi întreaga cerere a acestora. Construcția fabricii a durat șase luni și a fost realizată numai din fonduri proprii prin asociere cu un partener englez, dar și din credite bancare. Nu am accesat fonduri europene pentru construcție întrucât, dacă am fi așteptat toată procedura de achiziție, ar fi însemnat să nu putem demara activitatea odată cu începerea sezonului în anul 2013. Echiparea fabricii s-a făcut însă și cu finanțare prin Programul Operațional pentru Pescuit pe un proiect în valoare totală de 5,18 milioane de lei și o valoare eligibilă de 4,19 milioane de lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 2,5 milioane lei’, afirmă Alina Constantinescu, director executiv și acționar, alături de soț, în societatea constănțeană.


 


Unitatea de procesare moluște are o suprafața de 777 de mp și o capacitate de prelucrare de 5 tone la opt ore, însă în perioada de vârf, respectiv lunile iulie-septembrie, poate prelucra și 15 tone, în  24 de ore. Fabrica este dotată cu un depozit de materie primă, cu o capacitate de 20 de tone, un tunel de congelare rapidă (-35 grade Celsius) pentru 3 tone la 3 ore, un depozit de produs finit (-18 grade Celsius) cu capacitate de 25 de tone și un depozit de deșeuri  (0 – 4 grade Celsius) de 5 tone.


 


Intenția antreprenorilor români prin construcția acestei fabrici de procesare a fost de a susține pescuitul autohton din Marea Neagră, de a crește valoarea adăugată la produsele pescărești, precum și de a contribui la formarea pieței interne pentru consumul de rapană și de alte moluște prin aprovizionarea cu produse autohtone ‘Made in Romania’.


 


Din procesarea rapanei ca materia primă rezultă practic două produse, respectiv carnea din rapana mare și carnea cu cochilie pentru rapana mică. Un al doilea produs procesat în fabrică, dar în afara sezonului pentru rapană, este scoica dantelată albă, denumită popular Scapharca. Sezonul începe practic în luna iunie și ține până în noiembrie, însă lunile de vârf sunt iulie, august și septembrie.


 


‘În 2010, când am început să colectăm rapana, am lucrat în parteneriat cu fabricile de la Jurilovca pentru procesare, iar din 2013, când am început aici am avut avantajul că este foarte aproape de punctele de colectare. De asemenea, un alt avantaj a fost acela că rapana nu a mai fost inclusă în perioade de prohibiție și acum poate fi recoltată tot timpul anului. Însă, cel mai important lucru a fost faptul că s-a permis de anul trecut colectarea cu vaporul dotat cu traul pentru moluște, nu doar colectare cu scafandri, așa cum am făcut la început, ceea ce ne permite să colectăm o cantitate de materie primă mult mai mare’, spune Constantinescu.

Alte articole recomandate:

Dupa doi ani si jumatate de la incheierea parteneriatului cu Carrefour, reteaua locala Angst a decis sa iasa din aceasta alianta. Asta inseamna ca 20 de magazine care purtau si numele Carrefour Express vor reveni la brandul initial, respectiv Angst, dupa cum informeaza ModernBuyer.   In urma acestei decizii, in franciza Express vor ramane 45 de magazine (10 in orasul Brasov, unul in Galati, trei in Giurgiu, unul unitate in Satu Mare, iar restul in Bucuresti si Ilfov), o [...]
Exporturile au urcat în iulie cu 12,7% față de iunie și cu 6,6% față de aceeași lună din 2013, la nivelul record de 4,8 miliarde euro, în timp ce creșterea importurilor a fost de 4,8% și, respectiv, 10,6%, deficitul comercial situându-se la 520 milioane euro, în scădere cu 52,7 milioane euro. Conform estimărilor preliminare ale Institutului Național de Statistică, în lei, exporturile FOB au însumat în iulie 21,05 miliarde lei, în creștere cu 5,6% [...]
  O nouă generație de ready-meal de calitate care vizează persoanele în vârstă este gata pentru a fi lansată pe piață in acest an, cu o tehnologie patentata care permite geluri fortificate pentru a fi imprimate pe produsele alimentare, informează Food Navigator. Seniori sunt o populatie cu probleme pentru multe țări din întreaga lume, cu activitate mai mică ceea ce duce la un consum mai mic de alimente, irosirea masei musculare, si malnutritie. Mult [...]
Cu o creștere de peste 17 %, prevăzută pentru acest an, firma Lloyd’s Register se dovedește a fi unul dintre cei mai importanți auditori din domeniul gestionării siguranței alimentare, precum și a certificărilor de calitate. Doamna Nicoleta Copăceanu, Sales & Marketing Manager, ne-a declarat: ”Practic, acoperim orice tip de servicii de audit și certificare în domeniul calității alimentelor, dar preocupările noastre acoperă tot [...]
Pentru producătorii de alimente, de băuturi, precum și pentru cei din industria farmaceutică care caută un avantaj competitive în fiecare fază a dezvoltării și procesării produsului , gama de ingrediente Fortitech Premixes poate fi cheia. Fortitech Premixes sunt mixuri personalizate de ingrediente functionale- vitamine, minerale, aminoacizi, nucleotide și diferite ierburi într-un singur premix omogen și eficient. Compania declară că poate combina două, zece sau [...]
Grupul Oncos, unul dintre cei mai mari producatori si distribuitori de carne de pui, oua pentru consum, paine si produse de patiserie din vestul tarii, a intrat in insolventa pe fondul scaderii puterii de cumparare a populatiei si a lipsei unei finantari corespunzatoare a afacerii, anunta compania. “In ultimii ani am resimtit puternic efectele crizei economice, care s-au vazut atat in scaderea puterii de cumparare a consumatorilor, cat si in lipsa unor su [...]
Americanii își vor putea pregăti în curând o margherita sau o vodcă orange cu alcool pudră adăugând doar apă. Firma Lipsmark, care fabrică acest produs, a primit autorizație pentru comercializarea băuturilor alcoolice sub formă de pudră, a anunțat compania, transmite agenția de presă Belga, potrivit www.economica.net. Firma a ținut să precizeze că Palcohol va fi vândut doar celor care au vârsta legală pentru a cumpăra și consuma băuturi alcoolice - 21 de ani [...]
A 4-a ediție a concursului The Global Pinot Masters, organizat de renumita revistă britanică The Drinks Business, care reunește pentru jurizare sute de vinuri din soiul Pinot Noir, la nivel global, și-a desemnat câștigătorii. Vinurile produse de Halewood Wine & Spirits care au primit distincții în cadrul acestei competiții au fost: Kronos 2014, La Umbra 2016, Waitrose 2016, toate trei câștigând medalii de bronz î [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN