Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Afacere) Carnea de moluște Rapana Venosa – specie care se dezvoltă în Marea Neagră de circa 50 de ani – ajunge cu succes pe piața coreeană datorită unor întreprinzători români din localitatea 23 August, județul Constanța, care au decis în anul 2012 să investească într-o fabrică de procesare moluște, unica de acest fel din România.


 


Început din fonduri proprii pentru construcție și ajutor european pentru procesare Cu o investiție inițială de 450.000 de euro din fonduri proprii pentru construcția fabricii și în baza unui proiect de peste 5,18 milioane de lei, finanțat în proporție de 60% din fondurile europene pentru pescuit, în vederea dotării cu echipamente specifice liniilor de procesare, unitatea a reușit anul trecut să proceseze 307 tone de materie primă și alte 165 de tone în acest an. Peste 99% din producția de carne de rapană, adică 120 de tone, a fost exportată anul trecut în Coreea de Sud la un preț ferm, stabilit prin contract, în medie, de 6,5 dolari pe kilogram. În cel de-al doilea an de procesare, adică în 2014, care încă nu este finalizat, au fost exportate 46 de tone de produs finit.


 


‘Am făcut această fabrică pentru că există o cerere de carne de rapană foarte mare din partea coreenilor și japonezilor. Practic, nu putem acoperi întreaga cerere a acestora. Construcția fabricii a durat șase luni și a fost realizată numai din fonduri proprii prin asociere cu un partener englez, dar și din credite bancare. Nu am accesat fonduri europene pentru construcție întrucât, dacă am fi așteptat toată procedura de achiziție, ar fi însemnat să nu putem demara activitatea odată cu începerea sezonului în anul 2013. Echiparea fabricii s-a făcut însă și cu finanțare prin Programul Operațional pentru Pescuit pe un proiect în valoare totală de 5,18 milioane de lei și o valoare eligibilă de 4,19 milioane de lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 2,5 milioane lei’, afirmă Alina Constantinescu, director executiv și acționar, alături de soț, în societatea constănțeană.


 


Unitatea de procesare moluște are o suprafața de 777 de mp și o capacitate de prelucrare de 5 tone la opt ore, însă în perioada de vârf, respectiv lunile iulie-septembrie, poate prelucra și 15 tone, în  24 de ore. Fabrica este dotată cu un depozit de materie primă, cu o capacitate de 20 de tone, un tunel de congelare rapidă (-35 grade Celsius) pentru 3 tone la 3 ore, un depozit de produs finit (-18 grade Celsius) cu capacitate de 25 de tone și un depozit de deșeuri  (0 – 4 grade Celsius) de 5 tone.


 


Intenția antreprenorilor români prin construcția acestei fabrici de procesare a fost de a susține pescuitul autohton din Marea Neagră, de a crește valoarea adăugată la produsele pescărești, precum și de a contribui la formarea pieței interne pentru consumul de rapană și de alte moluște prin aprovizionarea cu produse autohtone ‘Made in Romania’.


 


Din procesarea rapanei ca materia primă rezultă practic două produse, respectiv carnea din rapana mare și carnea cu cochilie pentru rapana mică. Un al doilea produs procesat în fabrică, dar în afara sezonului pentru rapană, este scoica dantelată albă, denumită popular Scapharca. Sezonul începe practic în luna iunie și ține până în noiembrie, însă lunile de vârf sunt iulie, august și septembrie.


 


‘În 2010, când am început să colectăm rapana, am lucrat în parteneriat cu fabricile de la Jurilovca pentru procesare, iar din 2013, când am început aici am avut avantajul că este foarte aproape de punctele de colectare. De asemenea, un alt avantaj a fost acela că rapana nu a mai fost inclusă în perioade de prohibiție și acum poate fi recoltată tot timpul anului. Însă, cel mai important lucru a fost faptul că s-a permis de anul trecut colectarea cu vaporul dotat cu traul pentru moluște, nu doar colectare cu scafandri, așa cum am făcut la început, ceea ce ne permite să colectăm o cantitate de materie primă mult mai mare’, spune Constantinescu.

Alte articole recomandate:

(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria Turtoi UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Amprenta de carbon este definită, în general, ca totalul emisiilor de gaze cu efect de seră produse direct sau indirect de o organizație, un eveniment, un produs sau o persoană sau sunt acumulate de-a lungul etapelor vieții unui produs. Evaluarea amprentei de carbon permite identificarea posibilităților de reducere a acestor emisii. Carbon footprint is generally defined as the total emissions [...]
(Comunicat) Hochland, liderul pieței de brânzeturi din România, și-a invitat consumatorii să vadă cum se face cașcavalul Hochland. În cadrul unei vizite la fabrica de la Sovata și la una dintre fermele de văcuțe din Zona Târnavelor, 10 familii de consumatori au avut ocazia să descopere cum se face Cașcavalul Hochland: cu rigoare germană, din ingrediente naturale, pe baza rețetei autentice locale folosite încă din 1976. Vizita consumatorilor a fost ultima [...]
România a exportat, în primele nouă luni din acest an, produse agroalimentare de aproape patru miliarde de euro - un record al ultimilor 20 de ani - în timp ce excedentul comercial a depășit 349 de milioane de euro la finele lunii septembrie, potrivit datelor furnizate Agerpres de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. 'În perioada ianuarie - septembrie 2014, exporturile României de produse agroalimentare au fost în valoare totală de 3,902 miliar [...]
Lanțul de restaurante KFC, care numără 52 de unități pe piața locală, deschide astăzi al șaselea restaurant de tip drive-thru din cadrul rețelei în parcul comercial Militari Shopping, situat în vestul Capitalei aproape de ieșirea pe autostrada A1 (București-Pitești). Investiția se ridică la 700.000 de euro și crează 55 de locuri de muncă, potrivit reprezentanților companiei.  „Continuăm să investim în dezvoltarea de restaurante de tip Drive Thru”, a declarat Monica [...]
Retailerul belgian Mega Image aduce pentru prima dată în România conceptul de livrare la domiciliu și pentru segmentul de supermarket. Magazinul de produse congelate al companiei, AB Cool Food, oferă de curând această posibilitate. Magazinul cu produse congelate AB Cool Food, operat de retailerul belgian Mega Image, oferă de curând clienților posibilitatea de a comanda și la domiciliu. Este prima dată pe piața locală când un operator de supermarketuri decide să [...]
Marsal Production Group a confirmat participarea la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk, cea de-a V-a ediție urmând să aibă loc în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SURPATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   Despre activitatea Marsal Production Group, reprezentanții companie [...]
Crama Ceptura, producător de vinuri care deține o podgorie de 200 de hectare în Dealul Mare, spune că va termina anul cu o creștere de circa 35% a businessului, ultimele trei luni din an fiind de altfel cele care generează circa 65% din vânzări.   Ca planuri pentru anul viitor, Crama Cep­tura vrea să dubleze ponderea expor­tu­rilor în business în contextul în care esti­mă­rile companiei arată tot o stagnare a cererii interne de vinuri. [...]
Deputații din Comisia de agricultură au continuat iei dezbaterea privind modificarea legii de comercializare a produselor alimentare, cei mai mulți pronunțându-se pentru găsirea de soluții astfel ca și producătorii români să aibă acces la vânzarea produselor în hipermarketuri. Reprezentantii marilor retele de magazine resping ideea inchiderii acestora in zilele de sambata si duminica arătând că aceasta masura ar însemna distrugerea vânzărilor, în [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN