Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

România se află printre țările unde există un potențial ridicat de creștere pe componenta logisticii alimentare, în condițiile în care există în continuare o mare parte din piață încă neintegrată în lanțul de aprovizionare industrială, potrivit profesorului Klaus. Astfel, pe măsură ce importanța autoconsumului și a alimentelor comercializate prin intermediul vânzărilor directe se va diminua, va crește și rolul serviciilor logistice în piață.


Datele indică, la nivel european, o piață a producătorilor industriali evaluată la 866 de miliarde de euro sau 589 milioane de tone în volum, în timp ce valoarea alimentelor produse și distribuite local este de numai 182 miliarde de euro, care corespunde unui volum de 94 milioane de tone. Pe de altă parte, pe lângă tendința de internaționalizare a sectorului alimentar, există și un curent divergent care propune ca o cantitate cât mai mare din alimentele consumate să provină din agricultura locală sau să fie fabricată local. Potrivit profesorului Klaus, acest trend va avea un impact mult mai redus decât cel de consolidare a producției alimentare.


În România se produc în jur de 8,72 milioane de tone pe an, dintre care exportul reprezintă 13,8%. Costul total al serviciilor logistice este evaluat la două miliarde de euro, din care 1,1 miliarde de euro reprezintă cheltuielile cu logistica primară, iar 900 de milioane de euro reprezintă logistica secundară, care corespunde retailerilor și engrosiștilor. În comparație, valoarea serviciilor logistice în Germania se ridică la 20 de miliarde de euro.


Piața locală oferă un potențial ridicat din punct de vedere al agriculturii și industriei alimentare. Astfel, consumul pe cap de locuitor de carne și lapte este cu mult sub media UE, iar puterea medie de cumpărare din România este, de asemenea, încă scăzută. „Comerțul alimentar internațional se poziționează în creștere pe această piață cu o populație de 22 de milioane de locuitori”, afirmă, la rândul său, Bernhard Heinrich, CEO al Nagel-Group.


Nagel-Group, finanțatorul studiului „Piața logisticii alimentare în Europa”, este unul dintre cei mai importanți jucători din acest domeniu la nivel european. Compania are peste 11.000 de angajați în mai mult de 100 de centre logistice din 17 țări. Începând cu 2011, România este integrată și ea în rețeaua Nagel, odată cu asocierea grupului german cu compania Whiteland Logistics.

Alte articole recomandate:

"Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficientă a valorii nutritive a fructelor și legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale și au avut ca rezultat mărirea termenul de valabilitate a produsului. Toți acești factori au impulsionat popularitatea fructelor și legumelor congelate în rândul consumatorilor. Având în vedere, mediul dinamic și competitiv din piață, inovarea de produ [...]
Gabriel Andronescu, country manager al furni­zorului de paleți CHEP România, spune că avansul cererii de paleți este direct proporțional cu creșterea volumelor de marfă paletizată și a numărului de produse (SKUs), ceea ce poate reprezenta un barometru pentru mersul industriilor.   „În general, creșterea cererii de paleți se observă atunci când o companie își extinde producția fie datorită creșterii cererii domestice sau de la export pentru produsel [...]
Nestlé Japoniei va “angaja” 1.000 de roboți humanoizi în poziții de agenți de vânzare pentru gama sa de aparate de făcut cafea Nescafé Dolce Gusto și Nescafé Gold Blend Barista. Aceștia vor activa în cadrul mai multor magazine specializate în vânzarea de electronice de pe teritoriul Japoniei. Totodata, compania a anuntat si utilizarea acestora in activitatea de depozitare, alaturi de liniile rob [...]
Apemin Zizin din Brașov, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de ape minerale naturale, va lua un împrumut în valoare de 4,2 milioane de lei de la Raiffeisen Bank pentru a construi un depozit în Mogoșoaia (jud. Ilfov), conform unei decizii luată de companie. Compania, controlată de Laura și Laurențiu Lazăr, va garanta acest credit cu un imobil din Mogoșoaia, reprezentat de un teren intravilan cu o suprafață de 6.430 de metri pătrați, unde se află o hală de depozitare [...]
Cele 3.061 de firme active în comerțul cu ridicata al produselor alimentare, băuturilor și tutunului (distribuție) au avut anul trecut afaceri cumulate de 21 miliarde de lei (4,75 mld. euro), cu 6% mai puțin în lei decât nivelul înregistrat în anul precedent, informeaza Ziarul financiar. Companiile și-au sacri­ficat profitul pentru a-și menține vânzările la un nivel com­parabil cu cele din anii de dinainte de criză, arată un studiu al Coface, [...]
Potrivit unui comunicat trimis pe adresa redactiei noastre, P3 Logistic Parks, investitor specializat, dezvoltator și manager de proprietăți europene de logistică, l-a numit pe Andrei Jerca în funcția de Head of Asset Management în România. Acesta se alătură echipei locale a P3, care activează în București din anul 2010.   Peter Beèár, Managing Director P3 pe Europa Centrală și de Est, a declarat: “Andrei cunoaște foarte [...]
(Comunicat) Macromex a finalizat constructia Edenia Distribution Center, centrul logistic de la Campia Turzii, care include celui mai inalt depozit High-Bay de produse congelate din Europa, in urma unei investitii de 17 milioane de euro. Centrul de distributie, a carui constructie a debutat in martie 2013, urmeaza sa intre in functiune in luna aprilie a acestui an, dupa finalizarea perioadei de probe. “Locatia centrului de distributie este una strategic aleasa: Campia Turzii, un nod [...]
Desfășurată la Newark, California, conferința internațională cu titlul Dairy Distribution and Fleet Management a adus în fața asistenței soluții de ultimă generație din domeniul comunicațiilor și al sistemelor informatice, menite a îmbunătăți activitatea de depozitare, evidență și transport, strict specializate pe produse lactate. Pentru a argumenta necesitatea adoptării noilor tehnologii, Koren Lilburn, manager al [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN