Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

România se află printre țările unde există un potențial ridicat de creștere pe componenta logisticii alimentare, în condițiile în care există în continuare o mare parte din piață încă neintegrată în lanțul de aprovizionare industrială, potrivit profesorului Klaus. Astfel, pe măsură ce importanța autoconsumului și a alimentelor comercializate prin intermediul vânzărilor directe se va diminua, va crește și rolul serviciilor logistice în piață.


Datele indică, la nivel european, o piață a producătorilor industriali evaluată la 866 de miliarde de euro sau 589 milioane de tone în volum, în timp ce valoarea alimentelor produse și distribuite local este de numai 182 miliarde de euro, care corespunde unui volum de 94 milioane de tone. Pe de altă parte, pe lângă tendința de internaționalizare a sectorului alimentar, există și un curent divergent care propune ca o cantitate cât mai mare din alimentele consumate să provină din agricultura locală sau să fie fabricată local. Potrivit profesorului Klaus, acest trend va avea un impact mult mai redus decât cel de consolidare a producției alimentare.


În România se produc în jur de 8,72 milioane de tone pe an, dintre care exportul reprezintă 13,8%. Costul total al serviciilor logistice este evaluat la două miliarde de euro, din care 1,1 miliarde de euro reprezintă cheltuielile cu logistica primară, iar 900 de milioane de euro reprezintă logistica secundară, care corespunde retailerilor și engrosiștilor. În comparație, valoarea serviciilor logistice în Germania se ridică la 20 de miliarde de euro.


Piața locală oferă un potențial ridicat din punct de vedere al agriculturii și industriei alimentare. Astfel, consumul pe cap de locuitor de carne și lapte este cu mult sub media UE, iar puterea medie de cumpărare din România este, de asemenea, încă scăzută. „Comerțul alimentar internațional se poziționează în creștere pe această piață cu o populație de 22 de milioane de locuitori”, afirmă, la rândul său, Bernhard Heinrich, CEO al Nagel-Group.


Nagel-Group, finanțatorul studiului „Piața logisticii alimentare în Europa”, este unul dintre cei mai importanți jucători din acest domeniu la nivel european. Compania are peste 11.000 de angajați în mai mult de 100 de centre logistice din 17 țări. Începând cu 2011, România este integrată și ea în rețeaua Nagel, odată cu asocierea grupului german cu compania Whiteland Logistics.

Alte articole recomandate:

Investitorul în parcuri de retail Mitiska Reim a încheiat a doua tranzacție cu First Retail International 2 Fund (FRI 2), în valoare de 190 de milioane de euro, ajungând astfel la un total de 400 de milioane de euro bani pentru investiții. O a treia etapă de majorare a fondurilor va avea loc în luna septembrie a acestui an. FRI 2 este un fond care investește exclusiv în proprietățile de retail din Europa, atât unități de sine stătătoare, cât și [...]
(Autor: Ioan Serbanescu) Industria produselor lactate se confruntă, din când în când, cu situații în care produsele deshidratate au o stabilitate mai redusă la depozitare decât cea așteptată, motiv pentru care producătorii prezintă un mare interes pentru îmbunătățirea tehnologiei de obținere sau a modului de ambalare a produselor, cu scopul de a menține valabilitatea acestora cât mai mult timp posibil. Efectul condițiilor de depozitare Ca urmare a [...]
SCHIESSL FRIGOTEHNIC Romania va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care, în zilele de 12 și 13 mai 2016, va reuni la Hotel Alpin din Poiana Brașov, elita industriilor autohtone de carne și lapte, precum și companii din străinătate și numeroși oaspeți din mediul internațional de afaceri. Detalii despre organizarea manifestării și înscrieri, [...]
Transportatorul orădean de marfă Frigoexpres, care a intrat în insolvență în august anul trecut, a ajuns să își asigure 70% din  business din livrările în străinătate, în țări precum Germania, Franța sau Danemarca, unde a semnat contracte cu producători de legume și lapte după ce înainte de insolvență cea mai mare parte a afacerilor erau generate de transportul pe piața locală. „Am depus planul de reorganizare. Noi suntem optimiști, rămâne [...]
Cu o pondere din ce în ce mai scăzută a stocurilor, fapt determinat de necesitatea obligatorie a măririi eficienței economice a fiecărei companii, managementul lor este esențial în organizarea unui flux de producție sau a unui întreg lanț. Cunoașterea principalelor aspecte ale unui bun management al stocurilor și, mai ales, punerea lor în practică, poate face diferența dintre suscces și colaps. În acest sens, vă prezentăm [...]
România a înregistrat anul trecut, cea mai mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană. Drept consecință, pozitivă de data aceasta, cererea generată de companiile care activează în sectoarele Retail și Distribuție/Logistică a avut o contribuție majoră la rezultatele pozitive de pe piața de leasing. Cererea pentru dezvoltări industriale va urma un trend ascendent fiind susținută de creșterea consumului, dar și de nevoia companiilor din sectoarel [...]
Apreciată ca fiind cea mai inovatoare companie din domeniul structurilor metalice, halelor și spațiilor de depozitare, Frisomat continuă să ofere proiecte eficiente clienților săi din agribusiness. Una dintre soluțiile constructive pe care Frisomat le propune fermierilor este reprezentată de hala tip Astrigma, cu utilizare multiplă ce include depozitarea recoltelor sau a utilajelor agricole. Unul dintre beneficiarii unei hale Astrigma ridicate de Frisomat este  [...]
  În momentul de față, este absolut de neimaginat ținerea unei evidențe stricte a mărfurilor, precum și mișcarea acestora în și din depozite, fără utilizarea unor programe eficiente și rapide. Gestionarea cât mai corectă a datelor contribuie în bună măsură la eliminarea pierderii și la creșterea eficienței unei companii. De aceea, vă prezentăm o posibilă soluție informatică, mai precis, un soft care poate veni în sprijinul afacerii [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN