Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consumul nostru de alimente se confruntă cu cel mai scăzut nivel din Europa, consideră Sorin Minea, președintele Federației Patronale Române din Industria Alimentară (Romalimenta). “Când nu mai avem inflație, trebuie să existe o cauză, iar la noi este vorba despre reducerea consumului”, a declarat domnia sa pentru Bursa, adăugând:


“Situația este foarte grea în segmentul food. Nu cred că lumea mănâncă mai puțin, ci se orientează către produsele proaste și către piața neagră. Evaziunea a crescut în toată Europa pe industria alimentară, iar noi suntem cap de lance și aici. Teoria că românii nu mai mănâncă nu o cred. De asemenea, teoria că românii mănâncă doar lucruri foarte ieftine iar nu o mai cred. Este vorba despre tipul de magazine, iar cele care vor dispărea primele sunt cele corecte și care nu sunt supermarketuri. Supermarketurile au presiune pe preț, iar evazioniștii își permit să lase prețul jos. În aceste condiții, România este într-o situație urâtă”.



Potrivit domnului Minea, ideea de acum câțiva ani potrivit căreia trebuie să producem cât mai ieftin s-ar putea întoarce asemeni unui bumerang: “S-ar putea să începem să cumpărăm de afară. Datele statistice arată că importurile de produse procesate au crescut. Este clar că pierdem o nișă. Pe export, ne-am bazat foarte mult pe produsele ieftine pentru românii plecați și s-ar putea ca aceasta să nu fie o afacere”.



Industria alimentară va muri în tăcere dacă nu va fi susținută, este de părere Sorin Minea. Domnia sa susține că, în ultimii ani, companiile care au intrat în incapacitate de plată sunt cele din industria de profil: “Industria a optat pentru scăderea costurilor, ajungându-se la un preț artificial. Din această cauză, România ar putea fi văzută ca un producător slab și se poate afla în imposibilitatea să iasă la export”.
Industria alimentară nu poate fi separată de producție, opinează domnul Minea, susținând că, din punct de vedere agricol, țara noastră este o putere și de aceea nu ne putem opri aici. Potrivit președintelui Romalimenta, este pentru prima dată când importurile noastre de carne au ajuns la 18%, iar importurile de produse procesate se ridică la 10%, fapt ce pune sectorul în mare pericol, riscând să fie eliminată procesarea.



Criza materiei prime este una artificială, mai susține Sorin Minea, apreciind că, la noi, există un blocaj economic. Potențialul țării noastre trebuie să se bazeze pe încurajarea agriculturii și susținerea industriei, care “nu a cerut niciodată bani, ci legislație și facilități”. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, România va deveni exportator de materie primă, a conchis Sorin Minea. (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

Potrivit unei cercetari privind obiceiul de consum al romanilor, alimentele bio inca nu conving. Afirmatia este facuta intr-un studiu realizat de Miriam Moroianu si Catalina Laschon, pentru Nielsen Romania, fiind publicat de Iqads. Romanii privesc alimentatia sanatoasa fie ca pe o renuntare la anumite alimente, fie ca pe nevoia de a introduce altele: respondentii cred ca o alimentatie sanatoasa ar trebui sa ex [...]
Red Bull, un brand lansat în urmă cu aproximativ 28 de ani, a ajuns să valoreze peste 11 miliarde de dolari, cu plus 5% față de anul precedent, și se situează pe locul trei în topul celor mai valoroase branduri de băuturi răcoritoare din lume, în fața unor nume precum Pepsi, Fanta sau Sprite, cu o istorie mult mai îndelungată, arată studiul Brand Z realizat de compania de cercetare de piață Millward Brown. Red Bull a fost fondat de Dietrich Mateschitz la mijlocul anilor [...]
GIP - TRONIC SERVICE'96 SRL continuă activitatea din GIP - TRONIC SERVICE SRL care a fost înființată în 1991   Oferim case de marcat, diverse echipamente fiscale, accesorii și soluții “la cheie” pentru: hoteluri, comerț, prestări servicii, alimentație publică, magazine fashion, unităti SPA, etc. Modul de lucru cu banalul cititor de cod de bare, folosirea cântarelor electronice, a monitoarelor touch-screen, a cititoarelor de carduri [...]
Mărcile private dezvoltate de lanțurile de magazine au cucerit în ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piață, precum uleiul, iaurtul, săpunul sau ciocolata - unde până recent brandurile făceau legea - și au ajuns la vânzări de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumpărate de români este marcă privată, la fel și unu din patru iaurturi, informează Ziarul Financiar. Produse precum Aro (Metro Cash&Carry), K-Classic (Kaufland) sau [...]
Levent Yuksel, in prezent Vice President General Manager East&West Balkans, a fost promovat in functia de VP GM pentru Greater Balkans si SEE Franchise, de la Bucuresti urmand sa fie coordonate operatiuni ale PepsiCo din Romania, Bulgaria, Moldova Serbia, Bosnia, Croatia, Slovenia, Muntenegru, Kosovo, Macedonia, Albania Grecia, Cipru si Israel. Numirea face parte din strategia PepsiCo de a-si intari pozitia in regiune. Astfel, activitatea PepsiCo Greater Balkans si South East Europe [...]
Prețurile de consum au scăzut în noiembrie cu 0,2%   Prețurile de consum au scăzut în noiembrie cu 0,2% față de luna anterioară, în condițiile în care prețurile mărfurilor s-au redus, iar tarifele serviciilor au urcat ușor, astfel că rata anuală a ajuns la 1,26%, a anunțat joi Institutul Național de Statistică (INS).   În luna noiembrie, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare si nealimentare au scăzut 0,3%, iar tarifele serviciilor [...]
Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut, in luna iunie, cu 11,5% in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate si cu 11,7% in valoare bruta comparativ cu luna iune a anului trecut, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS). Raportat la luna mai a acestui an, cresterea pe segmentul alimente si bauturi a fost, in luna iunie de 1,8% in functie de sezonalitate si de 2,3% in functie de valoarea bruta. In primul semestru, cifra de afaceri din [...]
Webasto Thermo & Comfort Romania, Patener al Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, va expune în cadrul secțiunii EXPO cele mai noi sisteme de climatizare, detaliind pentru participanții la eveniment și celelalte produse și servicii ale companiei.   Spre deosebire de alțe companii care vor expune în zona EXPO,  Webasto Thermo & Comfort Romania va fi prezent și cu un autovehicul special care va fi expus spre a [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN