Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consumul nostru de alimente se confruntă cu cel mai scăzut nivel din Europa, consideră Sorin Minea, președintele Federației Patronale Române din Industria Alimentară (Romalimenta). “Când nu mai avem inflație, trebuie să existe o cauză, iar la noi este vorba despre reducerea consumului”, a declarat domnia sa pentru Bursa, adăugând:


“Situația este foarte grea în segmentul food. Nu cred că lumea mănâncă mai puțin, ci se orientează către produsele proaste și către piața neagră. Evaziunea a crescut în toată Europa pe industria alimentară, iar noi suntem cap de lance și aici. Teoria că românii nu mai mănâncă nu o cred. De asemenea, teoria că românii mănâncă doar lucruri foarte ieftine iar nu o mai cred. Este vorba despre tipul de magazine, iar cele care vor dispărea primele sunt cele corecte și care nu sunt supermarketuri. Supermarketurile au presiune pe preț, iar evazioniștii își permit să lase prețul jos. În aceste condiții, România este într-o situație urâtă”.



Potrivit domnului Minea, ideea de acum câțiva ani potrivit căreia trebuie să producem cât mai ieftin s-ar putea întoarce asemeni unui bumerang: “S-ar putea să începem să cumpărăm de afară. Datele statistice arată că importurile de produse procesate au crescut. Este clar că pierdem o nișă. Pe export, ne-am bazat foarte mult pe produsele ieftine pentru românii plecați și s-ar putea ca aceasta să nu fie o afacere”.



Industria alimentară va muri în tăcere dacă nu va fi susținută, este de părere Sorin Minea. Domnia sa susține că, în ultimii ani, companiile care au intrat în incapacitate de plată sunt cele din industria de profil: “Industria a optat pentru scăderea costurilor, ajungându-se la un preț artificial. Din această cauză, România ar putea fi văzută ca un producător slab și se poate afla în imposibilitatea să iasă la export”.
Industria alimentară nu poate fi separată de producție, opinează domnul Minea, susținând că, din punct de vedere agricol, țara noastră este o putere și de aceea nu ne putem opri aici. Potrivit președintelui Romalimenta, este pentru prima dată când importurile noastre de carne au ajuns la 18%, iar importurile de produse procesate se ridică la 10%, fapt ce pune sectorul în mare pericol, riscând să fie eliminată procesarea.



Criza materiei prime este una artificială, mai susține Sorin Minea, apreciind că, la noi, există un blocaj economic. Potențialul țării noastre trebuie să se bazeze pe încurajarea agriculturii și susținerea industriei, care “nu a cerut niciodată bani, ci legislație și facilități”. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, România va deveni exportator de materie primă, a conchis Sorin Minea. (Mai multe, pe www.bursa.ro)

Alte articole recomandate:

Odată cu venirea toamnei Brexitul începe să-și arate fața cea urâtă pentru britanici, cu una dintre cele mai mari firme de recrutare avertizând asupra reticenței multinaționalelor de a face angajări în Marea Britanie și cu retailerii atenționând că deprecierea neobosită a lirei sterline se va vedea în cele din urmă la raft prin scumpirea produselor de import și că  incertitudinea va slăbi încrederea consumatorilor. Băncile străine vin și ele cu [...]
  Copa Cogeca solicită Uniunii Europene urgentarea luării unei decizii cu privire la autorizarea a 8 varietăți de cereale modificate genetic, alimente și furaje care s-au dovedit a fi sigure. Este nevoie de o decizie în acest sens pentru a se elimina riscul unei concurențe neloiale în fața furnizorilor americani, informeaza Recolta. Reprezentanții producătorilor europeni au solicitat Comisiei Europene condusă, încă, de Jose Barroso să nu mai întârzie [...]
Asociațiile de producători viticoli care au în proprietate și care exploatează minimum 100 de hectare de viță de vie nobilă ar putea primi de la statul român până la 80% din valoarea de investiție pentru înființarea și dezvoltarea combinatelor de vinificație. O propunere legislativă în acest sens a fost aprobată de Camera Deputaților din Comisia de agricultură cu o majoritate de 20 de voturi, iar inițiativa legislativă va ajunge în curând î [...]
Grupul american Mondelez International și cel olandez D.E Master Blenders au anunțat că își vor uni operațiunile lor din domeniul cafelei, pentru a crea un grup cu o cifră de afaceri anuală de șapte miliarde de dolari, care va concura direct cu liderul mondial Nestlé, proprietarul mărcilor Nespresso și Nescafé. Noua entitate Jacobs Douwe Egberts va regrupa mărci de cafea precum Jacobs, Carte Noire, Gevalia, Kenco, Tassimo și Millicano, care în prezent aparțin Mondelez, [...]
Intr-o analiza evectuata de Revista Piata, se afirma ca, ica din primii ani pe piata din Romania, Hochland s-a evidentiat prin inovatie, marcand numeroase premiere: prima branza topita triunghiuri care combina sortimente diferite in acelasi pachet – sortimentele Mixtett. De asemenea, Hochland a creat piata de creme de branza in Romania, prin lansarea marcii Almette (2001), a oferit primele pachete duble de branza topita triunghiuri si felii – “pachetele de familie”, iar [...]
Piața laptelui din România suportă în această perioadă mari și dureroase transformări, mai ales pentru fermierii furnizori de lapte-materie primă. Numai simpla analiză a datelor statistice, ne indică faptul că, din 2015, lactatele românești să fie fabricate, cu preponderență, din lapte de import.   Importuri mai mari cu 62 % Anul 2013 a consemnat o creștere considerabilă a importurilor de lapte, specialiștii  catalogând [...]
Pentru prima oară, companiile de procesare a laptelui pot utiliza tehnologia de decontaminare a ambalajelor PET destinate laptelui UHT. Tehnologia dezvoltată de Sidel reduce greutatea sticlelor cu 20% și, mai mult decât atât, reduce drastic eliberarea de compuși chimici prezenți în materialul în sine, din care este confecționată sticla.   Tema de cercetare a fost lansată în cadrul Sidel încă din 2009, unele variante fiind oferite [...]
“Vinul exigențelor” a fost tradus de echipa Propaganda Brand New prin numele de "Egregio", informează comunicatul de presă emis de Propaganda. Conform informațiilor, în ultimii ani, vinurile tinere au revoluționat percepția despre ce înseamnă un vin bun. Preferințele consumatorilor s-au schimbat, iar vinul tânăr a căpătat o atenție deosebită. Astfel, noul brand, creat de Propaganda Brand New pentru Vincon, susține această schimbare de percepție și aduce pe [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN