Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Vinarsul Jidvei este o băutură tradițională românească - dar cu pedigree german -, obținută  prin distilarea vinului, cu o concentrație alcoolică de maxim 42% volum, prin maturarea și învechirea distilatului de vin în butoaie de stejar, timp de minim 5 ani. Locul de naștere al vinarsului este crama Bălcaciu (județul Alba), cel mai vechi complex de vinificație al Jidveiului.


Chiar dacă vinarsul Jidvei este relativ tânăr, localitatea Bălcaciu este cunoscută de sute de ani pentru calitatea vinurilor, a spumantelor și distilatelor de vin învechite în vase de lemn, informează Inncome Magazin.


A fost atestată încă din secolul al XIII-lea. „Primii mari producători de băuturi din această zonă au fost cetățeni de origine germană, veniți din  valea Rhinului”, spune Ioan Buia, directorul Complexului de Vinificație Jidvei, doctor în oenologie. Crama de la Bălcaciu are astăzi o capacitate de stocare în vase de lemn și inox pentru vinars de 1,54 milioane litri. Pentru a asigura un vinars de bună calitate, explică Ioan Buia, sunt folosite vinuri din strugurii cei mai sănătoși, proveniți din soiuri cu acciditate ridicată - Fetească Regală și Riesling - din care se extrage mustul. Ulterior, acesta este fermentat iar distilarea se face în primavară, în perioada martie-mai, după încheierea fermentării.


Ultimul pas al procesului este maturarea. Distilatul este păstrat în butoaie de stejar și învechit timp de cinci ani. Astfel, aciditatea ridicată a vinurilor din podgoria Târnave, care se distilează tinere, separarea corectă pe fracțiuni a distilatelor, învechirea de durată duc la obținerea unui vinars de calitate, cu o finete deosebită și cu o personalitate specifică Jidveiului. Produsul este vândut în special pe piața internă, prin intermediul rețețelor de retail, cu circa 70 de lei preț de raft pentru o stică de 700 ml, și este într-o singură variantă - învechit minim 5 ani.


Geografic vorbind, cea mai mare pondere din vânzări se înregistrează în Transilvania, Banat și Crisana, aceste zone fiind chiar patria acestui distilat de vin. „Sudul țării a înregistrat creșteri mari în ultima perioadă, însă pleacă de la un volum mai mic de vânzări comparativ cu vestul țării”, mai spune directorul Jidvei. (Mai multe, pe www.inncome.ro)

Alte articole recomandate:

Vânzările Coca-Cola în România și-au redus declinul în trimestrul al treilea, sprijinite de volume în creștere atât pe segmentul băuturilor carbogazoase, cât și pe ansamblul pieței băuturilor răcoritoare nonalcoolice, se arată în raportul financiar al grupului. "Volumul vânzărilor în România s-a îmbunătățit pentru al doilea trimestru consecutiv, scăzând marginal la finele trimestrului al treilea, după un declin de [...]
Mărcile private dezvoltate de lanțurile de magazine au cucerit în ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piață, precum uleiul, iaurtul, săpunul sau ciocolata - unde până recent brandurile făceau legea - și au ajuns la vânzări de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumpărate de români este marcă privată, la fel și unu din patru iaurturi, informează Ziarul Financiar. Produse precum Aro (Metro Cash&Carry), K-Classic (Kaufland) sau [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri de bere in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks. Topul acopera brandurile prezente in online in 27 de categorii. Datele pentru brandurile din categoria bere sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator.  INDICATORII Online visibility se refera la vizibilitatea online [...]
(Agerpres) Volumul pietei berii a atins opt milioane de hectolitri in primul semestru al anului 2013, in scadere cu circa 3% comparativ cu cel inregistrat in perioada similara din 2012, iar reprezentantii industriei se asteapta ca analizele finale pentru 2013 sa se incheie cu volume de vanzari sub nivelul celor raportate anterior, cand piata berii a atins 18,2 milioane de hectolitri. Potrivit reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei, rezervele cu privire la evolutia vanzarilor in 2013, [...]
Piața napolitanelor nu este singura unde produsele vrac mai au încă un procent important. Și pe alte segmente din industria dulciurilor precum biscuiții, dar și pe piața cărnii sau a lactatelor, produsele sunt cumpărate de clienți „la kilogram“.  Fiecare român consumă în medie anual circa 30 de na­politane de 20 de grame, pe o piață unde produsele vrac reprezintă încă mai mult de un sfert din volumele totale de napolitane comer­ciali­zate pe [...]
Angajații din România cheltuiesc în fiecare săptămână peste 160 de lei pentru a mânca la birou, iar mai bine de jumătate dintre ei își alocă sub 30 de minute pentru a lua masa de prânz. Românii cheltuiesc într-o săptămână, în medie, 167 de lei pe mâncarea pe care o servesc la birou, fie că este vorba despre produse alimentare preparate acasă, fie că își cumpără mâncarea de la fast-food, potrivit unui studiu [...]
Aura Alexa Ioan: Dacă ar fi trăit Ion Creangă, cu siguranță că ne-ar fi spus astăzi, cu umorul lui moldovenesc: "Nu știu alții cum sunt, dar eu, când mă gândesc la vremea copilăriei mele…” 80 % importuri În anul de grație în care trăim, consumul de ciocolată din România este acoperit 80% din importuri. România a ajuns să fie o simplă și neinspirată piață de desfacere pentru marii producători de ciocolată, în condițiile în care [...]
Măsurile fiscale luate de guvern și condițiile meteorologice favorabile au dus la creșterea afacerilor Ursus Breweries în primele trei luni din actualul an fiscal (perioada aprilie - iunie), în condițiile în care veniturile grupului SABMiller au scăzut și cu până la 17% pe alte piețe din Europa Centrală și de Est, cum ar fi Polonia, Cehia sau Slovacia.   România redevine astfel „elevul model“ al Europei pentru grupul SABMiller, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN