Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunță Consiliul Concurenței. Agențiile au fost penalizate cu sume între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri, informează Pagina de Media.


Autoritatea de concurență a constatat că cele 11 companii au participat la o înțelegere anticoncurențială având ca obiect eliminarea de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agențiilor media concurente.


Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: „Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media. Considerăm că existența unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerințele specifice pieței, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toți actorii din piață.”


În prezent, Consiliul Concurenței colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România,pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață, astfel încât clienții să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețul acestora.


Cele 11 companii implicate și sancționate sunt:



  • B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)

  • Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)



  • Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)


Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)



  • Mediacom Romania S.R.L.:1.328.727 lei (296.280 euro)
    • Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
    • Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
    • Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
    • United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)

  • Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)

  • Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)


Investigația Consiliului Concurenței a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti.


În octombrie 2012, 10 agenții de media românești se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro  Clubul își propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect și constant industria de media și să contribuie la creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală.”


La nicio lună după acest anunț, Consiliul Concurenței a demarat investigația față de cele 10 agenții „în legătură cu o posibilă înțelegere între companiile active de pe piață, în vederea eliminării concurenței la licitațiipentru atribuirea conturilor de publicitate”.


Oficialii Consiliului Concurenței au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la firmele de media. (Mai multe, pe www.paginademedia.ro)

Alte articole recomandate:

În cererea de reexaminare semnată de președintele Traian Băsescu se menționează că articolul 8 alineatul (1) al legii transmisă spre promulgare prevede înființarea Autorității Naționale pentru Resurse Vegetale "prin reorganizarea inspectoratelor teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor, care se desființează ca urmare a comasării prin fuziune și prin preluarea activității Inspecției Naționale pentru Calitatea Semințelor de la Direcția Inspecții din [...]
Investigațiile Consiliului Concurenței din acest an s-au concentrat pe comerțul alimentar, însă activitatea autorității de concurență a acoperit și zona licitațiilor trucate, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu.   "Piața pe care am avut cea mai mare implicare a fost comerțul alimentar. Am finalizat o investigație amplă care a a acoperit mulți ani și a cuprins un mare număr de firme, 25 per total, fiind vorba de Mega Image, Metro și Selgros, împreună cu [...]
(Agerpres) Comisia Europeană va autoriza joi, 20 februarie, în Comitetul pentru lanțul alimentar, prepararea mititeilor după rețeta tradiționala românească, în condițiile în care, conform noii liste a aditivilor alimentari intrată în vigoare de la 1 iunie 2013, era interzisă folosirea bicarbonatului de sodiu în rețeta de preparare a micilor. Regulamentul UE nr. 1129/2011, intrat în vigoare la 1 iunie 2013, stabilește, în cadrul Anexei II, [...]
Evaziunea fiscală în piața băuturilor alcoolice spirtoase se situează în prezent la circa 70% și va ajunge în curând la aproximativ 90%, apreciază președintele patronatului Garant, Romulus Dascălu. Acestă situație a fost generată, spune el, de nivelul majorat al accizelor și de creșterea numărului de persoane care produc alcool în locuința proprie, care sunt protejate de legea producției de băuturi spirtoase pentru consum propriu. Piața legală a băuturil [...]
Teodora Chiorean: Nu există o lege a alimentului în fiecare țară, pusă în concordanță cu legislațiile internaționale. Aditivii folosiți în diferite țări cad sub incidența Parlamentului European, a Consiliului European al Alimentarius, respectiv a Codex privind aditivii alimentari și a legislației sanitare elaborate de de ministerele de resort. Procedura comună de autorizare pentru aditivii alimentari a fost instituită, la nivelul Uniunii Europene, de către Parlamentul [...]
România percepe o cotă standard de TVA de 24%. Este al cincilea cel mai înalt nivel din UE, după Ungaria, care are un neobișnuit 27%, peste nivelul maxim din Uniunea Europeană, și după Danemarca, Suedia (țări cunoscute pentru nivelul ridicat al fiscalității dar și pentru calitatea vieții) și de proaspăt intrată în Uniunea Europeană, Croația, care au o cotă de 24%. Cu excepția pâinii și a produselor de panificație, România percepe cota standard de 24% la TVA la [...]
  Criteriile de evaluare a laboratoarelor de testare a alimentelor sunt reprezentate de norme generale și specifice, în baza cărora se realizează evaluarea, în vederea autorizării laboratoarelor supuse controlului sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor. Funcționarea laboratoarelor în care se desfășoară activități supuse autorizării sanitar veterinare este condiționată de autorizarea acestora de către autoritățile competente.   Noi, [...]
Ministrul român al agriculturii și dezvoltării rurale, Daniel Constantin, și-a exprimat speranța ieri, la Bruxelles, ca dosarul autorizării aditivilor bicarbonat de sodiu și carmin la prepararea mititeilor românești să treacă în scurt timp de Parlamentul European și de Consiliul European, după decizia în acest sens a Comitetului permanent pentru lanțul alimentar și sănătatea animală (SCFCAH) de la 10 martie.            [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN