Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunță Consiliul Concurenței. Agențiile au fost penalizate cu sume între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri, informează Pagina de Media.


Autoritatea de concurență a constatat că cele 11 companii au participat la o înțelegere anticoncurențială având ca obiect eliminarea de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agențiilor media concurente.


Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: „Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media. Considerăm că existența unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerințele specifice pieței, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toți actorii din piață.”


În prezent, Consiliul Concurenței colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România,pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață, astfel încât clienții să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețul acestora.


Cele 11 companii implicate și sancționate sunt:



  • B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)

  • Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)



  • Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)


Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)



  • Mediacom Romania S.R.L.:1.328.727 lei (296.280 euro)
    • Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
    • Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
    • Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
    • United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)

  • Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)

  • Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)


Investigația Consiliului Concurenței a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti.


În octombrie 2012, 10 agenții de media românești se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro  Clubul își propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect și constant industria de media și să contribuie la creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală.”


La nicio lună după acest anunț, Consiliul Concurenței a demarat investigația față de cele 10 agenții „în legătură cu o posibilă înțelegere între companiile active de pe piață, în vederea eliminării concurenței la licitațiipentru atribuirea conturilor de publicitate”.


Oficialii Consiliului Concurenței au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la firmele de media. (Mai multe, pe www.paginademedia.ro)

Alte articole recomandate:

Schimbarea sistemului de etichetare în UE va afecta toate companiile de produse alimentare. Noul regulament de etichetare la produsele alimentare va intra în vigoare la sfârșitul anului viitor. O modificare importantă este reînnoirea etichetării nutriționale, care va deveni obligatorie, prin înlocuirea CZE (Cantitatea Zilnică Estimată) cu RIS (aportul de referință). David Praz, principalul consilier pe probleme de legislație alimentară de l [...]
(Autor: Ioan Serbanescu)  Consumul de pește a crescut simțitor, producătorii de pește-produse din pește realizând profituri din ce în ce mai mari. Însă, odată cu aceste realizări, producătorii trebuie să accepte și responsabilitățile pe care le au, în ceea ce privește protecția propriilor consumatori. Dacă percepția publicului este aceea că peștele reprezintă o componentă a alimentației sănătoase, producătorii trebuie să se asigure că acest lucru devine real numai [...]
Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA) la pâine și pe lanțul de producție va rămâne la 9%, indiferent de discuțiile care vor avea loc în perioada următoare cu Fondul Monetar Internațional (FMI), a declarat, sâmbătă, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la târgul de produse tradiționale din curtea Ministerului Agriculturii. "Există un angajament al ministerelor și în primul [...]
Fermierii care produc țuică în gorspodăriile proprii vor trebui să înregistreze producția de alcool realizată și să solicite autorităților statului calcularea accizei pentru producția obținută, arată un proiect de lege aflat în lucru. Legislația actuală prevede că toate gospodăriile individuale care au instalații de producție de țuică și rachiuri trebuie să fie înregistrate la autoritatea vamală teritorială și au obligatoriu un sigiliu aplicat pe instalații pe toată [...]
Guvernul a aprobat recent, un nou împrumut de la Trezoreria Statului, împrumut ce urmează să fie pus la dispoziția Autorităților de Management ale programelor operaționale sumele necesare pentru achitarea cererilor de rambursare și cererilor de plată depuse de beneficiari. "Guvernul României a alocat 1,3 miliarde de lei pentru plata beneficiarilor, prin aprobarea unui nou împrumut din Trezoreria Statului. Sunt asigurate astfel resursele necesa [...]
Joi, 17 aprilie 2014, de la ora 11:00, va avea locCONFERINȚA DE LANSARE A CAMPANIEI DE REDUCERE A TVA LA CARNE ȘI PREPARATELE DIN CARNE la sediul Federației Naționale PRO AGRO (Bd. Carol I, nr. 6, et. 2, sector 3, București – lângă clădirea MADR). În aceeași zi va fi lansată și platforma on-line www.taietva.ro. Prin intermediul acesteia românii se pot implica direct în susținerea campaniei și pot urmări [...]
Ministrul finanțelor, Ioana Petrescu, a declarat, miercuri, că numărul de firme active în domeniul panificației a crescut datorită reducerii TVA de la 24% la 9%, fără a preciza cifra. Ulterior, președintele Rompan, Aurel Popescu, a spus că, acum, sunt înregistrate 4.570 de firme la Autoritatea Sanitar-Veterinară, față de 5.000, în urmă cu un an.Premierul Victor Ponta, ministrul Finanțelor, Ioana Petrescu, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin și reprezentanții Rompan au [...]
Comitetul permanent pentru lanțul alimentar și sănătatea animală (SCFCAH) a dat luni undă verde utilizării bicarbonatului de sodiu în prepararea micilor, în urma unui vot favorabil care permite includerea aditivilor necesari pastei de mici în legislația actuală a UE, au declarat pentru Agerpres surse concordante de la Bruxelles. Efectul principal al votului de luni este că producătorii vor putea exporta micii, dacă în perioada următoare votului nu vor fi înaintate [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi