Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunță Consiliul Concurenței. Agențiile au fost penalizate cu sume între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri, informează Pagina de Media.


Autoritatea de concurență a constatat că cele 11 companii au participat la o înțelegere anticoncurențială având ca obiect eliminarea de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agențiilor media concurente.


Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: „Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media. Considerăm că existența unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerințele specifice pieței, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toți actorii din piață.”


În prezent, Consiliul Concurenței colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România,pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață, astfel încât clienții să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețul acestora.


Cele 11 companii implicate și sancționate sunt:



  • B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)

  • Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)



  • Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)


Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)



  • Mediacom Romania S.R.L.:1.328.727 lei (296.280 euro)
    • Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
    • Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
    • Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
    • United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)

  • Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)

  • Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)


Investigația Consiliului Concurenței a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti.


În octombrie 2012, 10 agenții de media românești se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro  Clubul își propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect și constant industria de media și să contribuie la creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală.”


La nicio lună după acest anunț, Consiliul Concurenței a demarat investigația față de cele 10 agenții „în legătură cu o posibilă înțelegere între companiile active de pe piață, în vederea eliminării concurenței la licitațiipentru atribuirea conturilor de publicitate”.


Oficialii Consiliului Concurenței au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la firmele de media. (Mai multe, pe www.paginademedia.ro)

Alte articole recomandate:

Selgros a fost primul mare retailist care a reacționat, după ce, ieri, a fost anunțată că a fost amendată de Consilul Concurenței cu peste 11 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale.   După cum se afirmă în revista Fabrica de Carne, care a preluat un comunicat oficial, Consiliul Concurenței a amendat patru dintre cei mai importanți jucători din comerțul local – Metro Cash&Carry, Selgros, Mega Image și Real – cu 29 de milioane de euro [...]
Noile reglementări ale Uniunii Europene în materie de protecția plantelor îi pune în dificultate pe fermierii comunitari care trebuie să obțină mult mai multe alimente, în condițiile în care au la dispoziție tot mai puține produse fitosanitare pe care le pot folosi. "Agricultorii europeni au fost nevoiți să reducă cu 36% cantitatea de îngrășăminte utilizată. Acest lucru este inacceptabil. Fermierii nu vor mai putea produce alimentele pe care și le dore [...]
Legea care prevede ca toate supermarketurile să aibă 50% produse românești a fost adoptată de Camera Deputaților, care este cameră decizională, cu 293 de voturi „pentru”. Legea va intra în vigoare după ce va fi publicată în Monitorul Oficial, noteaza postul Digi 24. Comercianții amenințau cu închiderea unor magazine, dacă această lega va trece de Parlament în forma actuală. Ei spuneau că activitatea unor unități poate fi suspendată, dacă nu [...]
Ministrul român al agriculturii și dezvoltării rurale, Daniel Constantin, și-a exprimat speranța ieri, la Bruxelles, ca dosarul autorizării aditivilor bicarbonat de sodiu și carmin la prepararea mititeilor românești să treacă în scurt timp de Parlamentul European și de Consiliul European, după decizia în acest sens a Comitetului permanent pentru lanțul alimentar și sănătatea animală (SCFCAH) de la 10 martie.            [...]
Guvernul a dat acum câteva luni, o ordonanță de urgență, prin care a încercat să diminueze pe cât posibil, evaziunea la legume și fructe. Cu toate acestea, evaziunea fiscală din domeniu a rămas la fel de ridicată, motiv pentru care, ministrul agriculturii, Daniel Constantin, ia în calcul o eventuală reducere a TVA la aceste produse. Din datele furnizate de Organizația Mondială a Sănătății reiese că, în continuare, consumul de fructe și legume la nivel european [...]
Agenții economici care desfășoară activități comerciale, de producție sau prestări servicii au obligația obținerii acordului administrației publice locale, materializat prin eliberarea unui certificat de oportunitate, de către primăria localității în care își desfășoară activitatea.   Cerințe și criterii ce trebuie îndeplinite   Certificatul de oportunitate, emis simultan cu avizul pentru programul de funcționare, se eliberează pentru fiecare punct de lucru al [...]
Prin Ordonanța de Urgență nr. 9,adoptata recent, Guvernul a introdus obligativitatea caselor de marcat electronice fiscale în magazine, măsura urmând să fie implementată de către retaileri în trei etape, în funcție de dimensiunea business-ului. Astfel, retailerii încadrați în categoria “mari contribuabili” vor avea obligația de a utiliza doar case de marcat fiscale cu jurnal electronic începând cu data de 1 aprilie 2016, în cazul [...]
Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA) la pâine și pe lanțul de producție va rămâne la 9%, indiferent de discuțiile care vor avea loc în perioada următoare cu Fondul Monetar Internațional (FMI), a declarat, sâmbătă, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la târgul de produse tradiționale din curtea Ministerului Agriculturii. "Există un angajament al ministerelor și în primul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN