Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunță Consiliul Concurenței. Agențiile au fost penalizate cu sume între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri, informează Pagina de Media.


Autoritatea de concurență a constatat că cele 11 companii au participat la o înțelegere anticoncurențială având ca obiect eliminarea de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agențiilor media concurente.


Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: „Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media. Considerăm că existența unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerințele specifice pieței, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toți actorii din piață.”


În prezent, Consiliul Concurenței colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România,pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață, astfel încât clienții să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețul acestora.


Cele 11 companii implicate și sancționate sunt:



  • B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)

  • Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)



  • Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)


Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)



  • Mediacom Romania S.R.L.:1.328.727 lei (296.280 euro)
    • Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
    • Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
    • Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
    • United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)

  • Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)

  • Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)


Investigația Consiliului Concurenței a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti.


În octombrie 2012, 10 agenții de media românești se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro  Clubul își propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect și constant industria de media și să contribuie la creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală.”


La nicio lună după acest anunț, Consiliul Concurenței a demarat investigația față de cele 10 agenții „în legătură cu o posibilă înțelegere între companiile active de pe piață, în vederea eliminării concurenței la licitațiipentru atribuirea conturilor de publicitate”.


Oficialii Consiliului Concurenței au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la firmele de media. (Mai multe, pe www.paginademedia.ro)

Alte articole recomandate:

România percepe o cotă standard de TVA de 24%. Este al cincilea cel mai înalt nivel din UE, după Ungaria, care are un neobișnuit 27%, peste nivelul maxim din Uniunea Europeană, și după Danemarca, Suedia (țări cunoscute pentru nivelul ridicat al fiscalității dar și pentru calitatea vieții) și de proaspăt intrată în Uniunea Europeană, Croația, care au o cotă de 24%. Cu excepția pâinii și a produselor de panificație, România percepe cota standard de 24% la TVA la [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate. România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va reglementa procedura de atestare a [...]
Asociația Română a Cărnii și APRIL solicită reducerea cotei de TVA pe toată filiera de producție-procesare-comercializare, urmând să itensifice acțiunile de convingere a autorităților de luarea acestei măsuri. Astfel, într-un comunicat, ARC transmite că ”Scăderea TVA la carne și produse din carne, propusă în proiectul noului Cod Fiscal, va contribui la salvarea de la faliment a multor firme din domeniu, va ajuta la creșterea [...]
Domnul Andrei Butaru, Președinte al ANSVSA, a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se își va derula lucrările în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   La eveniment, domnul Butaru va prezenta ultimele acțiuni întreprinse de instituția pe care o conduce, dar va detalia cele mai importante informații legate d [...]
(Agerpres) Impozitul pe construcții speciale va avea un impact negativ de 1,2 miliarde de lei, a declarat, marți, președintele Asociației Oamenilor de Afacerii din România, (AOAR), Florin Pogonaru, în cadrul unei conferințe de presă. Florin Pogonaru a arătat că, potrivit unui studiu realizat de Coaliția pentru Dezvoltarea României, impactul impozitului pe construcții speciale va fi negativ, de 1,2 miliarde lei, fața de impactul pozitiv la buget estimat de 480 milioan [...]
(Mediafax) Inspectorii antifraudă fiscală au confiscat 40 de tone de carne de pui de la o firmă din Piatra-Neamț care ar fi înregistrat în contabilitate achiziții fictive, în baza unor facturi emise de societăți „fantomă“. Inspectorii antifraudă fiscală au identificat o firmă din Piatra-Neamț care a încercat evitarea plății către bugetul de stat a TVA pentru 38 de achiziții intracomunitare de carne de pui, în valoare totală de 2.074.453 de lei, [...]
Acciza impusa micilor distilerii de alcool etilic, a caror capacitate de productie nu depaseste 10 hectolitri de alcool pur, va fi majorata de la 475 euro/hl la 500 euro/hl, printr-o noua ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal. In proiectul de ordonanta, obtinut de Mediafax, se arata ca nivelul accizelor pentru alcoolul etilic produs de aceste mici distilerii trebuie corelat, in sensul ca acesta trebuie sa fie minimum 50% din nivelul standard, care in prezent este de 1.000 [...]
(Agerpres) Producătorul magiunului de Topoloveni, Sonimpex Topoloveni, are pe rol două procese cu producătorii care nu respectă legea magiunului, a declarat, recent, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei. "Pe rol avem două procese. Atâta timp cât nu am ajuns la primul termen nu are sens să divulgăm numele lor. Așteptăm să ne comunice avocatul primul termen. Am discutat cu producătorii si au spus "Ei si ce dacă!". A fost o notificare oficială, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN