Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel.


O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a documentat bine înainte a porni acest business. La ferma sa din Orlat, ciupercarul produce Shiitake atât din compost, cât și pe buturugi de copac ”însămânțate” cu miceliu. Aflat la început de drum, Tibi Spinei spune că afacerea își face încet loc pe piață.


Primele micelii de Shiitake le-a adus din Belgia, dar acum poate să își producă singur ce are nevoie pentru cultivarea ciupercilor anti-cancer.


Sibianul comercializează atât ciupercile proaspete, cât și în formă deshidratată, uscându-le în general în mod natural, la soare. „Doar dacă este nevoie, le pun un pic și în aparatul de deshidratare”, spune producătorul.


Prețul ciupercilor Shiitake în România nu este unul care să îi ajute pe producători să se îmbogățească, dar mulți se declară mulțumiți. În orice caz, acest soi este mai scump decât Champignon sau Pleurotus. ”Când am început, ceream 60 de lei pe kilogram. Acum, ca să reușesc să vând, am coborât la 40 de lei/kilogram pentru ciupercile proaspete. La cele deshidratate, nivelul este de 35 de lei pentru echivalentului unui kilogram de ciuperci proaspete pe care le-am uscat”, explică Spinei. (mai multe pe www.agrointel.ro)


 

Alte articole recomandate:

După șase ani în care a lucrat la compania de consultanță imobiliară Colliers International, Marius Ștefănescu a pus bazele unei companii în domeniul reciclării și colectării deșeurilor, împreună cu doi prieteni. Astăzi, după doi ani de activitate, acționarul Green Environment spune că firma este lider pe piața colectării de ulei alimentar uzat și lucrează cu cele mai mari lanțuri de restaurante fast-food din România.„Ne-am gândit să începem o afacere [...]
Miercuri 28 octombrie 2015 are loc deschiderea oficială INDAGRA FOOD în cadrul centrului expozițional Romexpo. Pentru perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2015, organizatorii estimează un număr de peste 60 de mii de vizitatori specializați din peste 27 de țări.  La standurile celor peste 170 de companii românești și străine, vizitatorii vor avea ocazia să cunoască ultimele tendințe și apariții în ceea ce privește evoluția tehnologiilor din industria agro-alimentară [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]
Factura la energie reprezintă pentru consumatori, un cost greu de modificat, iar pentru scăderea acesteia sunt necesare investiții adeseori indisponibile în bugetul cotidian. Tocmai din acest motiv, lansarea în premieră a soluției de eficiență energetică NEGAWATT, implementată în exclusivitate de compania clujeană SERVELECT, este un pas uriaș spre reducerea garantată a consumului de energie electrică și termică, fără afectarea bugetului propriu cu [...]
În industria alimentara apa este folosită in cantităti mari, rezultand cantitati mari de ape reziduale. Consortiul olandez Colsen si H. van den Hul a gasit o solutie de tratare integrala a acestor ape reziduale. Ape reziduale tratate pot fi aduse la norme NTPA 001 sau 002, sau la calitati care sa le permita refolosirea in procesul de productie. In plus, cu aceasta tehnologie se poate produce energie (biogaz) prin transformarea materiilor organice in metan (CH4, componenta de b [...]
La finalul săptămânii trecute s-au depus ofertele neangajante pentru rețeaua de supermarketuri Profi, cu afaceri de 2,5 miliarde de lei. Pe lista de entități interesate, un nume nou: gigantul american de private equity KKR. Fondul american de private equity KKR, un gigant cu in­vestiții în real estate, ener­gie sau infra­structură, urma să se înscrie în cursa pentru ope­ra­țiunile locale ale Profi, retailer de­ținut de un alt fond d [...]
BDG Import, cel mai mare importator de băuturi alcoolice, și-a bugetat anul acesta afaceri de 205 milioane de lei (46 mil. euro), în creștere cu 5% față de anul precedent, arată datele transmise de către companie pentru anuarul „Cei mai mari jucători din economie“, ediția 2016. Anul trecut, compania deținută de antreprenori locali a ajuns la un business de aproape 196 milioane de lei, după un avans de 10% față de anul precedent. Din punctul de vedere al câștigurilor, [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Deși dispune de un potențial uriaș, sectorul primar, dar și cel de procesare în domeniul producției de alimente eco-bio al României este încă insuficient pus în valoare. Situația nu este o necunoscută, la nivelul Uniunii Europene, astfel încât, împreună cu autoritățile comunitare, dar, în primul rând, cu actorii pieței specifice din Germania, Austria, Ungaria, Serbia, România și Bulgaria a fost [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN