Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O afacere profitabilă în agricultură nu este ușor de făcut, mai ales dacă nu deții suprafețe mari de teren agricol și nici resurse uriașe de investit. O idee de start-up pentru micii producători poate fi însă o afacere cu ciuperci Shiitake, un soi tot mai căutat mai ales datorită proprietăților sale de a preveni cancerul, informeaza Agrointel.


O ciupercărie Shiitake a înființat acum un an și jumătate Tibi Spinei, un sibian care s-a documentat bine înainte a porni acest business. La ferma sa din Orlat, ciupercarul produce Shiitake atât din compost, cât și pe buturugi de copac ”însămânțate” cu miceliu. Aflat la început de drum, Tibi Spinei spune că afacerea își face încet loc pe piață.


Primele micelii de Shiitake le-a adus din Belgia, dar acum poate să își producă singur ce are nevoie pentru cultivarea ciupercilor anti-cancer.


Sibianul comercializează atât ciupercile proaspete, cât și în formă deshidratată, uscându-le în general în mod natural, la soare. „Doar dacă este nevoie, le pun un pic și în aparatul de deshidratare”, spune producătorul.


Prețul ciupercilor Shiitake în România nu este unul care să îi ajute pe producători să se îmbogățească, dar mulți se declară mulțumiți. În orice caz, acest soi este mai scump decât Champignon sau Pleurotus. ”Când am început, ceream 60 de lei pe kilogram. Acum, ca să reușesc să vând, am coborât la 40 de lei/kilogram pentru ciupercile proaspete. La cele deshidratate, nivelul este de 35 de lei pentru echivalentului unui kilogram de ciuperci proaspete pe care le-am uscat”, explică Spinei. (mai multe pe www.agrointel.ro)


 

Alte articole recomandate:

Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]
(Agerpres) Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) a semnat un parteneriat cu Piraeus Bank pentru susținerea beneficiarilor măsurii 215 – plăți privind bunăstarea animalelor, în privința accesului la finanțarea capitalului de lucru, a anunțat, luni, într-un comunicat de presă, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură /APIA/. Potrivit sursei citate, semnarea Convenției tripartite APIA – Piraeus Bank [...]
Proiectul Asociației Producătorilor de Vin și Produse Vitivinicole Dobrogea este unul dintre cele 20 de proiecte aprobate săptămâna aceasta de Comisia Europeană, având ca scop promovarea produselor agricole în UE și țările terțe, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. În prezent, APVPV Dobrogea are următorii membri: Murflatlar România SA, Fermele Murfatlar SA, Vinuri Dobrogene SRL, Fruvisat SA, Viticola SA, Piatra Ostrov [...]
În cadrul programului primei zile a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, va fi organizat Workshop-ul cu titlul ”Industria lactatelor, sub imperativul investițiilor în tehnologie”.    Astfel, în intervalul orar 11-14, participanții vor avea ocazia să ia contact cu cele mai noi informații tehnice și [...]
Brutăriile premium par a se număra printre cele mai populare afaceri din ultimii ani. Aceste mici brutării tip bistro se adresează clienților dispuși să plătească un preț de patru ori mai mare pentru o pâine, în a cărui fabricare se folosește doar făină importată din Franța și maia realizată după rețete cunoscute în Paris, Roma sau Londra. Potrivit incont.ro, în prezent, în București existe opt lanțuri de mici brutării premium, care împreună au peste 50 de [...]
  Andrei Iusut, proprietarul restaurantelor Divan a declarat următoarele: Vrem să continuăm să ne extindem cu o unitate pe an, așa cum am făcut-o în ultimii trei ani. Nu am decis încă ce direcție de dezvoltare vom avea anul viitor, am putea să ne orientăm către o diversificare a portofoliului sau către expansiunea formatului Express. Ne uităm atât la București, cât și la orașele mari ale țării. Andrei Iusut (33 de ani) a pășit prima dată în business [...]
Doamna Viorica Dăncilă a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment central de cea mai mare vizibilitate, dedicat sectoarelor de carne și lapte ale României, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată [...]
Blocarea importurilor de alimente din UE de către Rusia va duce la prețuri mai mici la fructe și legume pe piețele europene și la o concurență mai dură. În Rusia efectul va fi invers. După ce Moscova blocat în ianuarie importul de carne de porc din UE prețurile au sărit cu 40%. În Bulgaria, Vasil Vasilev, fondatorul Uniu­nii Patronatelor, a avertizat că măsurile luate de Moscova vor lovi dur Bulgaria nu din cauza blocării exporturilor aliementare, „care oricum [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN