Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consumul dă semne de oboseală după ce în luna august cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul a crescut cu 3,7% comparativ cu perioada similară din 2013, un avans de două ori mai mic decât în iulie și de aproape trei ori mai mic comparativ cu iunie. Cifra de afaceri în consumul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a început să crească în septembrie anul trecut și timp de un an a avansat fără sincope, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică.


Anterior, începând cu 2009, primul an de criză, consumul a început să scadă, românii fiind tot mai atenți pe ce își cheltuie banii. În perioada 2009-2013 declinul cumulat al consumului a fost de peste 15%. „Cred că evoluția consumului ține de încetinirea economiei. Cele două merg în aceeași direcție chiar dacă există un decalaj de timp. În 2009, când a izbucnit criza, consumul a început să scadă mai târziu, la câteva luni după ce PIB-ul și-a început declinul și chiar la câteva luni după ce sa­lariile au fost afec­tate. Acum vedem același deca­laj“, a spus analistul economic Aurelian Dochia.


El spune că speranțele puse în consumul intern ca motor al dezvoltării economice se vor dovedi exagerate. Astfel, chiar dacă în ultimul trimestru din an consumul ar putea vedea un reviriment, în final va urma trendul general al economiei, crede Dochia. „August poate fi prin tradiție o lună mai slabă pentru consum pentru că mulți români pleacă în concediu, însă datele din piață arată că declinul a continuat si în luna septembrie, ba mai mult s-a adâncit“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanță în management Geva& Company. Mai multe, pe www.zf.ro


 

Alte articole recomandate:

Consiliul Concurenței a declanșat o nouă investigație privind posibila încălcare a regulilor de concurență în retailul alimentar din România, care vizează lanțurile de hypermarketuri (Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland) , firma Trident Trans Tex și furnizori ai acestora. În cadul investigației, autoritatea a efectuat inspecții inopinate la retaileri și furnizori. „Am finalizat recent o investigație de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom [...]
(Comunicat) METRO Cash&Carry România continuă să fie alături de clienții săi profesioniști, prezentându-le cele mai noi soluții și programe dedicate afacerii lor în cadrul METRO Expo. Unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comerțului business to business din Sud-Estul Europei, METRO Expo reprezintă un punct de interes pentru profesioniștii domeniului, fiind atât o sursă de informare cu privire la cele mai no [...]
  Cu două săptămâni înainte de Crăciun, Wall-Street.ro a făcut un tur al celor mai importanți retaileri din piață, alcătuind un coș format din 14 produse alimentare achiziționate în special în perioada sărbătorilor de iarnă. Cele mai mari diferențe de preț între magazine s-au observat la carnea de porc și cafea, în vreme ce apa minerală și băuturile carbogazoase sunt comercializate la prețuri aproap [...]
Procesul de reorganizare a celor șase magazine XXL Mega Discount va fi gata la finalul anului, când galeriile comerciale vor fi ocupate. Magazinele de tip discount Penny Market vor ocupa circa 40% din suprafața totală a fostelor magazine XXL Mega Discount, restul urmând a fi ocupat de alți chiriași. Grupul german negociază în prezent pentru a completa mixul de chiriași. Ancorele, respectiv magazinele Penny Market vor fi deschise în perioada următoare, pe rând. [...]
Dupa doi ani si jumatate de la incheierea parteneriatului cu Carrefour, reteaua locala Angst a decis sa iasa din aceasta alianta. Asta inseamna ca 20 de magazine care purtau si numele Carrefour Express vor reveni la brandul initial, respectiv Angst, dupa cum informeaza ModernBuyer.   In urma acestei decizii, in franciza Express vor ramane 45 de magazine (10 in orasul Brasov, unul in Galati, trei in Giurgiu, unul unitate in Satu Mare, iar restul in Bucuresti si Ilfov), o [...]
Retelele Lidl si Kaufland controlate de grupul german Schwarz – unul dintre cei mai puternici retaileri din Europa – au bifat primele deschideri de pe piata romaneasca din acest an. Impreuna, cele doua lanturi de magazin au ajuns sa detina 260 de unitati comerciale in Romania. Operatorul de hypermarketuri cu profil de discount Kaufland a deschis al doilea magazin al sau din Targu-Mures si al 90-lea din Romania. Magazinul este situat pe Strada Livezeni si are o sortimentatie de [...]
Reteaua Jam din judetul Arges a deschis, la inceputul lunii iulie, un magazin in Pitesti, al doilea din acest oras, in urma unei investitii de 350.000 de euro. Magazinul, situat intr-un spatiu comercial aflat in proprietatea companiei, are o suprafata de vanzare de 315 mp si un spatiu de depozitare de 240 mp. “In prima zi am avut un numar de 1.885 de bonuri fiscale, ceea ce arata interesul clientilor fata de brandul local Jam”, a declarat, revistei Progresiv, Liviu Ionica, [...]
Încă un retailer de prestigiu va participa la EXPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, eveniment care va avea loc în zilele de 3 și 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas”, putând nominaliza aici compania PROFI România.   Conform unei informări a companiei, lantul de retail PROFI a încheiat [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN