Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Consumul dă semne de oboseală după ce în luna august cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul a crescut cu 3,7% comparativ cu perioada similară din 2013, un avans de două ori mai mic decât în iulie și de aproape trei ori mai mic comparativ cu iunie. Cifra de afaceri în consumul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a început să crească în septembrie anul trecut și timp de un an a avansat fără sincope, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică.


Anterior, începând cu 2009, primul an de criză, consumul a început să scadă, românii fiind tot mai atenți pe ce își cheltuie banii. În perioada 2009-2013 declinul cumulat al consumului a fost de peste 15%. „Cred că evoluția consumului ține de încetinirea economiei. Cele două merg în aceeași direcție chiar dacă există un decalaj de timp. În 2009, când a izbucnit criza, consumul a început să scadă mai târziu, la câteva luni după ce PIB-ul și-a început declinul și chiar la câteva luni după ce sa­lariile au fost afec­tate. Acum vedem același deca­laj“, a spus analistul economic Aurelian Dochia.


El spune că speranțele puse în consumul intern ca motor al dezvoltării economice se vor dovedi exagerate. Astfel, chiar dacă în ultimul trimestru din an consumul ar putea vedea un reviriment, în final va urma trendul general al economiei, crede Dochia. „August poate fi prin tradiție o lună mai slabă pentru consum pentru că mulți români pleacă în concediu, însă datele din piață arată că declinul a continuat si în luna septembrie, ba mai mult s-a adâncit“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanță în management Geva& Company. Mai multe, pe www.zf.ro


 

Alte articole recomandate:

Retailerul Selgros Cash&Carry Romania a initiat un parteneriat cu operatorii platformei online MegaMarket.ro prin intermediul caruia va incepe sa livreze online peste 11.000 de produse alimentare si nealimentare. Chiar daca piata de eCommerce pe segmentul alimentelor este abia la inceput, Alexandru Vlad, seful Selgros, spune ca "orice procent in plus la vanzari ajuta" si, in timp, acesta va creste. Produsele pot fi acum achizitionate online si livrate direct cumparatorilor, in 24 de ore. [...]
Cel mai cunoscut vin chillian la nivel international, Casillero del Diablo, ofera romanilor oportunitatea de a descoperi puternicele arome de inspiratie latina printr-o excursie la Roma. Popularul brand chillian de vinuri, Casillero del Diablo, importat in Romania de Halewood Wines, invita publicul sa se inscrie in promotia „Roma te asteapta” prin introducerea codului de pe ambalaje pe site-ul campaniei: www.casillerodeldiablo.com/romania, informeaza Revista Piata. Promotia [...]
Rețeaua de magazine Auchan din România aproape s-a triplat după preluarea Real (de la 11 la 31 de unități). Afacerile grupului francez Auchan au crescut în prima jumătate a acestui an cu 83%, la aproape 1,9 mld. lei (424 mil. euro) după integrarea celor 20 de hipermarketuri Real, potrivit datelor publice. Astfel, businessul retailerului francez a avansat cu 83% în contextul în care numărul de magazine aproape s-a triplat, de la 11 la 31. Până la [...]
Carrefour România a semnat un parteneriat cu agenția de marketing afiliat 2Parale prin intermediul căreia produsele comercializate pe www.carrefouronline.ro pot fi promovate de cei peste 35.000 de utilizatori ai platformei 2Parale, informeaza ZF.   „Prin intermediul celor peste 35.000 de afiliați din 2Parale, marketingul afiliat va permite Carrefour-Online.ro să ajungă mai aproape de clienții finali care preferă avantajele comerțului online. Colaborarea noastră reprezintă [...]
Retailerii independenți continuă să dețină o poziție solidă în orașul Focșani. Cel mai mare retailer din oraș în funcție de numărul de magazine operate, Paco, va deschide la sfârșitul lunii octombrie al șaptelea magazin al rețelei și al cincilea din Focșani, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco, informează Magazinul Progresiv. Supermarketul va fi amplasat în centrul orașului pe Bulevardul Unirii, nr. 49  și va avea o suprafață de vânzare de [...]
Familia austriacă Meinl a achiziționat la începutul anului 2013 producătorul Heidi Chocolat, care deține o unitate de producție în orașul Pantelimon (județul Ilfov).  Compania prin care familia austriacă Meinl controlează cei mai mari producători de ciocolată din România - Heidi Chocolat și Kandia Dulce - a depășit ca vânzări în retail compania americană Mondelez International, care are în portofoliu mărcile Poiana și Milka. Anul trecut, [...]
Privit ca o modalitate de curățare a trupului, dar și a sufletului, Postul Paștelui este practicat de peste 30% dintre persoanele intervievate în cel mai recent studiu realizat de către MEDNET Marketing Research Center. În acest context, 27,1% dintre respondenți postesc numai în anumite zile din perioada de post, în timp ce doar 4,5% respectă integral Postul Paștelui. Ca tendință, cei mai mulți dintre orășenii [...]
Grupul german privat Schwarz, controlat de al doilea cel mai bogat om din Germania, care operează lanțurile Kaufland și Lidl, a obținut anul trecut în România afaceri de peste 2,3 mld. euro, în creștere cu circa 300 mil. euro față de 2012. Nemții, care au circa 250 de magazine și peste 15.000 de angajați, au ajuns astfel să controleze 13% din tot comerțul local cu dominanță alimentară și circa un sfert din comerțul modern, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN