Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Parisul ramane orasul marilor iubiri, fie ele si de ordin gastronomic, iar La Grande Epicerie este in mod definitiv Mecca iubitorilor de gusturi fine, localnici si turisti deopotriva. Ce face atat de special acest concept? La Grande Epicerie este hala alimentara din cadrul Le Bon Marché, unul dintre cele mai vechi centre comerciale din Paris. Spatiul, deschis initial in 1923, a trecut printr-o serie de reorganizari si renovari de-a lungul vremii, cea mai recenta finalizandu-se chiar in 2013. Asa se face ca, ceea ce se deschide astazi inaintea ochilor odata ce intri pe usile La Grande Epicerie este departe de magazinul departamental de altadata, de pietele traditionale sau de supermarketurile moderne. Spatiul este o desfatare nu doar pentru papilele gustative, ci pentru toate simturile, reconfirmand ideea ca arta teatralitatii nu este deloc de neglijat nici de catre retailerii alimentari.


Noul concept, la care s-a lucrat nu mai putin de 18 luni, a fost realizat de echipa de design interior a companiei Interstore si este construit in jurul ideii de piata traditionala cu boutique-uri frantuzesti specializate. Trecerea dintre diversele raioane – patiserie, ciocolaterie, brutarie, carmangerie, zona de branzeturi sau crama – este fluida, ca intr-un muzeu, iar cumparatorii pot solicita la fiecare pas ajutorul asistentilor de vanzari daca vor sa deguste produsele oferite. Prin remodelare s-a urmarit ca totul sa fie „la vedere”, folosindu-se din plin peretii din sticla si conceptul de shop-in-shop, oferind astfel cumparatorilor nu doar senzatia de transparenta - un subiect foarte important in ultima vreme - ci si sentimentul ca tot ce este de vanzare aici este realizat manual.


Intreg centrul halei a fost deschis cu ajutorul unei cupole de sticla, iar cele trei etaje sunt unite prin scari rulate. Vizitand hala dupa renovare, nu am putut sa nu ma gandesc la ceea ce a spus la un moment dat Leonardo da Vinci, ca „simplitatea este cel mai inalt grad de sofisticare” si asta pentru ca, in ciuda procesului de modernizare, dezvoltatorii La Grande Epicerie nu s-au complicat excesiv. Acest lucru se vede, spre exemplu, la nivelul paletei de materiale si culori utilizate, alegandu-se un registru neutru, curat, care sa dea suficient spatiu produselor, adevaratele vedete. In total, vorbim de o suprafata de vanzare de 3.500 mp si peste 30.000 de produse. O privire in profunzimea sortimentatiei La Grande Epicerie scoate la iveala urmatoarele cifre si curiozitati:



  • peste 10.000 de condimente, uleiuri, oteturi, saruri, mustaruri, paste sau orez;

  • 350 de tipuri de ciocolata;

  • 10 varietati de foie gras;

  • peste 100 de tipuri de apa imbuteliata si 140 de specialitati de bere;

  • 300 de tipuri de ceaiuri si 17 sortimente de cafea;

  • 60 de tipuri de paine si specialitati de paine coapte zilnic chiar in locatie;

  • o crama de peste 500 mp unde sunt oferite nu mai putin de 2.000 de sortimente de vin, dar si o selectie de peste 1.000 SKU-uri de bauturi alcoolice si sampanii;

  • 35 de tipuri de paste proaspete realizate dupa retete traditionale italienesti;

  • mai mult de 150 de varietati de branzeturi din toata Europa.



Prin urmare, putem spune fara sa gresim ca cel mai mare avantaj al La Grande Epicerie ramane diversitatea incredibila si caracterul exclusiv al multor produse. Este adevarat ca baza ofertei sunt produsele frantuzesti, insa exista si o selectie vasta de produse internationale, organizata pe tari - de la peste afumat din Marea Baltica din Letonia, la coji de mandarine din Japonia, sare rosie de Hawaii, tagliatelle cu trufe din Italia si pana la celebrele marshmallow atat de populare in cultura americana. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro


 

Alte articole recomandate:

Sectorul produselor bio devine din ce în ce mai important pentru marile lanțuri de retail prezente în România, după cum o dovedește și prezența Selgros și Carrefour în cadrul secțiunii de produse bio, la Expoziția internațională INDAGRA 2014, desfășurată la București, în perioada 29 octombrie-2 noiembrie. Carrefour, primul retailer care a introdus în gamă produsele BIO ROMÂNIA (fabricate în [...]
Companie:     PENITENCIARUL GALATIAdresa:    Str.Traian nr.252Localitate:    GalatiJudet:    GalatiTelefon:    0236479407Fax:    0236476336 Descrierea contractului: Faina alba - 300 kgValoarea estimata fara TVA: 375.00 RONConditii contract: Livrarea la sediul autoritatii contractante in termen de maxim 3 zile lucratoare de la lansarea comenzii; Plata in termen de 30 zile de la livrare in intervalul 24-31 [...]
(Comunicat) Ipsos Research a realizat, în parteneriat cu IAA România, un studiu cantitativ desfășurat în timpul Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia cu privire la eficiența reclamelor difuzate în timpul meciurilor și al emisiunilor sportive dedicate CM 2014. În studiu au fost evaluate 30 de reclame din mai multe industrii, în special FMCG. Conform unui alt studiu Ipsos Research, realizat in luna mai a acestui an, aproximativ un roman din [...]
Antreprenorii români din agricultură trebuie să renunțe la a mai trimite la export materii prime și să înceapă să vândă în străinătate produse finite cu valoare adăugată mare, lucru ce nu poate să se întâmple atât timp cât nu există o strategie de dezvoltare a industriei zootehnice, consideră experții din acest domeniu, care au participat la conferința ZF „Agricultura intră în febra banilor europeni”.   „Ar trebui [...]
Piața neagră a pâinii este la un nivel destul de ridicat în România, a declarat recent, pentru AGERPRES, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN) Aurel Popescu, prezent la Brașov, la deschiderea expoziției GastroPan.       'Din această cauză, de multe ori se fac produse de calitate îndoielnică, ca să poți să reziști în această piață tumultuoasă în care suntem. De la [...]
Grupul francez Danone, cel mai mare producător de iaurturi din lume, a anuntațat că va închide trei fabrici din Italia, Germania și Ungaria ca urmare a declinului vânzărilor în Europa și că va disponibiliza astfel 325 de angajați, dar a promis că va încerca să-i ajute pe fiecare dintre aceștia să-și găsească un nou loc de muncă. Danone va închide până în 2015 facilitățile de producție din Casale Cremasco – Italia, Hagenow – Germania și [...]
Holdingul german Joh. A. Benckiser, compania de investiții a familiei miliardare Reimann, a convenit preluarea diviziei producătoare de cafea a Mondelez Internațional, proprietara brandului Jacobs, pentru 5 miliarde de dolari, și va forma al doilea mare producător de cafea din lume, după Nestle.Grupul american Mondelez va avea o participație de 49% la compania care va fi formată prin fuziunea diviziei sale de cafea cu compania D.E Master Blenders, deținută de Joh. A. Benckiser, [...]
Retailerul german Lidl lansează o nouă campanie de comunicare prin care își schimbă și identitatea de brand, noul slogan al companiei fiind ”Meriți să fii surprins”.   Campania debutează cu un spot-manifest care expune filosofia de brand a retailerului. În procesul de creație a noului slogan, compania s-a inspirat din pasiunea și implicarea pe care le afișează românii în tot ceea ce fac, sacrificând de multe or [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN