Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Parisul ramane orasul marilor iubiri, fie ele si de ordin gastronomic, iar La Grande Epicerie este in mod definitiv Mecca iubitorilor de gusturi fine, localnici si turisti deopotriva. Ce face atat de special acest concept? La Grande Epicerie este hala alimentara din cadrul Le Bon Marché, unul dintre cele mai vechi centre comerciale din Paris. Spatiul, deschis initial in 1923, a trecut printr-o serie de reorganizari si renovari de-a lungul vremii, cea mai recenta finalizandu-se chiar in 2013. Asa se face ca, ceea ce se deschide astazi inaintea ochilor odata ce intri pe usile La Grande Epicerie este departe de magazinul departamental de altadata, de pietele traditionale sau de supermarketurile moderne. Spatiul este o desfatare nu doar pentru papilele gustative, ci pentru toate simturile, reconfirmand ideea ca arta teatralitatii nu este deloc de neglijat nici de catre retailerii alimentari.


Noul concept, la care s-a lucrat nu mai putin de 18 luni, a fost realizat de echipa de design interior a companiei Interstore si este construit in jurul ideii de piata traditionala cu boutique-uri frantuzesti specializate. Trecerea dintre diversele raioane – patiserie, ciocolaterie, brutarie, carmangerie, zona de branzeturi sau crama – este fluida, ca intr-un muzeu, iar cumparatorii pot solicita la fiecare pas ajutorul asistentilor de vanzari daca vor sa deguste produsele oferite. Prin remodelare s-a urmarit ca totul sa fie „la vedere”, folosindu-se din plin peretii din sticla si conceptul de shop-in-shop, oferind astfel cumparatorilor nu doar senzatia de transparenta - un subiect foarte important in ultima vreme - ci si sentimentul ca tot ce este de vanzare aici este realizat manual.


Intreg centrul halei a fost deschis cu ajutorul unei cupole de sticla, iar cele trei etaje sunt unite prin scari rulate. Vizitand hala dupa renovare, nu am putut sa nu ma gandesc la ceea ce a spus la un moment dat Leonardo da Vinci, ca „simplitatea este cel mai inalt grad de sofisticare” si asta pentru ca, in ciuda procesului de modernizare, dezvoltatorii La Grande Epicerie nu s-au complicat excesiv. Acest lucru se vede, spre exemplu, la nivelul paletei de materiale si culori utilizate, alegandu-se un registru neutru, curat, care sa dea suficient spatiu produselor, adevaratele vedete. In total, vorbim de o suprafata de vanzare de 3.500 mp si peste 30.000 de produse. O privire in profunzimea sortimentatiei La Grande Epicerie scoate la iveala urmatoarele cifre si curiozitati:



  • peste 10.000 de condimente, uleiuri, oteturi, saruri, mustaruri, paste sau orez;

  • 350 de tipuri de ciocolata;

  • 10 varietati de foie gras;

  • peste 100 de tipuri de apa imbuteliata si 140 de specialitati de bere;

  • 300 de tipuri de ceaiuri si 17 sortimente de cafea;

  • 60 de tipuri de paine si specialitati de paine coapte zilnic chiar in locatie;

  • o crama de peste 500 mp unde sunt oferite nu mai putin de 2.000 de sortimente de vin, dar si o selectie de peste 1.000 SKU-uri de bauturi alcoolice si sampanii;

  • 35 de tipuri de paste proaspete realizate dupa retete traditionale italienesti;

  • mai mult de 150 de varietati de branzeturi din toata Europa.



Prin urmare, putem spune fara sa gresim ca cel mai mare avantaj al La Grande Epicerie ramane diversitatea incredibila si caracterul exclusiv al multor produse. Este adevarat ca baza ofertei sunt produsele frantuzesti, insa exista si o selectie vasta de produse internationale, organizata pe tari - de la peste afumat din Marea Baltica din Letonia, la coji de mandarine din Japonia, sare rosie de Hawaii, tagliatelle cu trufe din Italia si pana la celebrele marshmallow atat de populare in cultura americana. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro


 

Alte articole recomandate:

De curând, Leoncini Group a fost acreditată pentru a putea exporta produse din carne pe piața Chinei, anunță compania într-un comunicat remis redacției noastre, fiind una dintre cele doar cinci firme italiene care li s-a permis acest lucru.   Leoncini va exporta în China sxpecaialități din carne cum ar fi: șuncă afumată, mortadella, pancetta și diverse specialități de salam.   Totodată, unul dintre produsele care a fost cerut [...]
Industria alimentară este cel mai mare sector al industriei prelucrătoare din Europa, cu 289.000 de companii, generând venituri anuale mai mari de 1 milion de euro și angajarea a 4,2 milioane de persoane.   Potrivit unui raport al sectorului FoodDrinkEurope (FDE), vânzările de alimente cu valoare adăugată sunt pe un curs de creștere,  cu 3,4%. Sectorul speră să crească vânzările cu valoare adăugată cu 2,5-3,5% pe an între 2018 și [...]
Rio Bucovina s-a alaturat celei mai ample actiuni de ecologizare din Romania din acest an, initiata de „Let’s Do It, Romania!”, cu scopul comun de ecologizare a malurilor si apelor Dunarii de pe teritoriul romanesc, desfasurata pe data de 29 iunie. Echipe de voluntari formate din reprezentanti ai companiei vor participa la actiunea „Let’s Do It, Danube!”, de Ziua Internationala a Dunarii.  „O parte importanta din misiunea Rio Bucovina o [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactJudetul BotosaniPiata Revolutiei nr. 1-3În atenția: d-nei director Antonela Patrascu, Camelia Cojocaru, Rusu Victor710236 BotosaniROMÂNIATelefon: +40 231514712-4111/4152E-mail: patrascu.antonela@cjbotosani.ro, cojocaru.camelia@cjbotosani.ro, rusu.victor@cjbotosani.roFax: +40 231514715Adresă (adrese) Internet: Adresa generală a autorității contractante: [...]
Romaqua Group, producătorul brandului de apă minerală Borsec, a devenit anul trecut cel mai mare angajator din industria băuturilor din Ro­mânia, atât non-alcoolice, cât și alcoolice, peste giganții internaționali precum Coca-Cola HBC sau Hei­ne­ken, informeaza ZF. Romaqua a avut anul trecut un număr mediu de 1.967 salariați, cu 45 de oameni mai mult ca în 2008, în timp ce principalul rival - Coca-Cola HBC România, a raportat 1.617 angajați, cu [...]
Cele mai mari volume de conversatii in mediul online au fost generate de concursurile organizate de brandurile de lactate pe paginile de Facebook in intervalul 1-10 iunie 2014. Brandurile Oly si Activia s-au distins in intervalul monitorizat cu 270 si, respectiv, 250 de mentiuni ce vizeaza concursurile, informeaza Progresiv. Concursurile organizate de Oly s-au adresat deopotriva fanilor paginii de Facebook si celor ai matinalului de la Antena 1, doar prin intermediul acestei emisiuni [...]
Vânzările Cora Drive Lujerului, prima platformă de ridicare a cumpărăturilor cu mașina personală din România, s-au ridicat la peste 2 milioane de lei (circa 400.000 de euro) în primul an de funcționare, a declarat Claudia Mirică, directorul hypermarketului Cora Lujerului, potrivit www.magazinulprogresiv.ro Ofcialul companiei a precizat că vânzările hypermarketului Cora Lujerului au rămas stabile în 2014, nu au crescut, dar nici nu au scăzut, în condițiile [...]
Carrefour a inaugurat joi, 4 septembrie, al doilea supermarket din Drobeta Turnu Severin, ridicand numarul total al magazinelor din reteaua Market la 80 de unitati comerciale. Retailerul a inchis recent supermarketul Market Malul Rosu din Ploiesti.  Noul supermarket se afla pe Bulevardul Revolutiei 16-22 Decembrie 1989, nr. 19 si are o suprafata de 480 de mp. In ceea ce priveste sortimentatia, magazinul are o gama de aproximativ 5.500 de produse, iar oferta include peste 1.000 de articole [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN