Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Parisul ramane orasul marilor iubiri, fie ele si de ordin gastronomic, iar La Grande Epicerie este in mod definitiv Mecca iubitorilor de gusturi fine, localnici si turisti deopotriva. Ce face atat de special acest concept? La Grande Epicerie este hala alimentara din cadrul Le Bon Marché, unul dintre cele mai vechi centre comerciale din Paris. Spatiul, deschis initial in 1923, a trecut printr-o serie de reorganizari si renovari de-a lungul vremii, cea mai recenta finalizandu-se chiar in 2013. Asa se face ca, ceea ce se deschide astazi inaintea ochilor odata ce intri pe usile La Grande Epicerie este departe de magazinul departamental de altadata, de pietele traditionale sau de supermarketurile moderne. Spatiul este o desfatare nu doar pentru papilele gustative, ci pentru toate simturile, reconfirmand ideea ca arta teatralitatii nu este deloc de neglijat nici de catre retailerii alimentari.


Noul concept, la care s-a lucrat nu mai putin de 18 luni, a fost realizat de echipa de design interior a companiei Interstore si este construit in jurul ideii de piata traditionala cu boutique-uri frantuzesti specializate. Trecerea dintre diversele raioane – patiserie, ciocolaterie, brutarie, carmangerie, zona de branzeturi sau crama – este fluida, ca intr-un muzeu, iar cumparatorii pot solicita la fiecare pas ajutorul asistentilor de vanzari daca vor sa deguste produsele oferite. Prin remodelare s-a urmarit ca totul sa fie „la vedere”, folosindu-se din plin peretii din sticla si conceptul de shop-in-shop, oferind astfel cumparatorilor nu doar senzatia de transparenta - un subiect foarte important in ultima vreme - ci si sentimentul ca tot ce este de vanzare aici este realizat manual.


Intreg centrul halei a fost deschis cu ajutorul unei cupole de sticla, iar cele trei etaje sunt unite prin scari rulate. Vizitand hala dupa renovare, nu am putut sa nu ma gandesc la ceea ce a spus la un moment dat Leonardo da Vinci, ca „simplitatea este cel mai inalt grad de sofisticare” si asta pentru ca, in ciuda procesului de modernizare, dezvoltatorii La Grande Epicerie nu s-au complicat excesiv. Acest lucru se vede, spre exemplu, la nivelul paletei de materiale si culori utilizate, alegandu-se un registru neutru, curat, care sa dea suficient spatiu produselor, adevaratele vedete. In total, vorbim de o suprafata de vanzare de 3.500 mp si peste 30.000 de produse. O privire in profunzimea sortimentatiei La Grande Epicerie scoate la iveala urmatoarele cifre si curiozitati:



  • peste 10.000 de condimente, uleiuri, oteturi, saruri, mustaruri, paste sau orez;

  • 350 de tipuri de ciocolata;

  • 10 varietati de foie gras;

  • peste 100 de tipuri de apa imbuteliata si 140 de specialitati de bere;

  • 300 de tipuri de ceaiuri si 17 sortimente de cafea;

  • 60 de tipuri de paine si specialitati de paine coapte zilnic chiar in locatie;

  • o crama de peste 500 mp unde sunt oferite nu mai putin de 2.000 de sortimente de vin, dar si o selectie de peste 1.000 SKU-uri de bauturi alcoolice si sampanii;

  • 35 de tipuri de paste proaspete realizate dupa retete traditionale italienesti;

  • mai mult de 150 de varietati de branzeturi din toata Europa.



Prin urmare, putem spune fara sa gresim ca cel mai mare avantaj al La Grande Epicerie ramane diversitatea incredibila si caracterul exclusiv al multor produse. Este adevarat ca baza ofertei sunt produsele frantuzesti, insa exista si o selectie vasta de produse internationale, organizata pe tari - de la peste afumat din Marea Baltica din Letonia, la coji de mandarine din Japonia, sare rosie de Hawaii, tagliatelle cu trufe din Italia si pana la celebrele marshmallow atat de populare in cultura americana. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro


 

Alte articole recomandate:

Hotelul Crowne Plaza Bucharest a deschis restaurantul Citronelle, prin care aduce in Romania conceptul "market to table", in urma unei investitii de 80.000 de euro. Noul local face parte din strategia globala a lantului international hotelier pentru sustinerea unui stil de viata urban si sanatos. In primul an de functionare, Citronelle se asteapta la 19.000 de clienti si la venituri de aproximativ 400.000 de euro. Restaurantul este amenajat in stil rustic-elegant si are 86 de locuri, din care [...]
(Mediafax) România a înregistrat în luna iulie a treia creștere din UE a comerțului retail față de aceeași perioadă a anului trecut, după Luxemburg și Estonia, potrivit datelor prezentate miercuri de Eurostat, institutul de statistică al Comisiei Europene. La nivelul Uniunii Europene, comerțul cu amănuntul a crescut cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar a scăzut cu 0,4% raportat la luna iunie a acestui an. În zona euro, vânzările cu amănuntul au [...]
Un sistem informatic conceput special pentru retail este supus unui regim de utilizare intensivă care poate duce cu ușurință la un grad mare de uzură și, în cele din urmă, la colaps. Nu doar robustețea componentelor (servere, stații de lucru, echipamente fiscale, scannere, terminale mobile, aplicații software etc) este importantă pentru exploatarea sistemului în condiții optime pentru o perioadă îndelungată, ci și întreținerea [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]
AGRICOLA creează alimente care contribuie la prevenția afecțiunilor oculare și chiar a cancerului   Avicola Lumina, Constanța, parte din Grupul de firme AGRICOLA, unul dintre cei mai importanți furnizori de ouă din România, este coordonatorul a două proiectede obținere a unor alimente inovatoare: primul presupune dezvoltarea unui ou îmbogățit pe cale naturală cu luteină, care va ajuta consumatorii să se lupte cu riscul de degenerescență maculară, [...]
Consiliul Concurenței a dat o lovitură grea marilor retaileri din industria alimentară, la sfârșitul anului trecut, dând amenzi de aproximativ 35 milioane euro. Retalailerii sancționați au anunțat la unison că vor da în judecată Consiliul Concurenței, iar în momentul de față aceștia așteaptă motivația scrisă a deciziei Consiliului cu pricina. Singurul punct comun în care cad de acord ambele tabere este acela că interesul lor major este....binele [...]
Potrivit Romanian Business Consult, Partener Gold al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2017, principalul furnizor de soluții IT pentru retail și industria alimentară românească, Zebra Technologies Corporation, lider global, cunoscut pentru inovatia si siguranta pe care le ofera clientilor prin intermediul solutiilor sale, a facut publice rezultatele studiului Retail Vision 2017.   Acesta analizeaza tendintele tehnologice car [...]
Mariana Linn, 40 de ani, care a lucrat timp de un deceniu ca business controller pentru Siemens în Germania și Elveția, s-a întors la începutul anilor 2000 în România pentru a-și îndeplini visul:  să aibă propria afacere cu produse lactate. În Germania și Elveția obișnuia să meargă voluntar în mici fabrici de brânză și lactate pentru a învăța cum se prelucrează laptele, iar în 2003 a pus bazele firmei Carpalat din [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN