Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Proprietar de domeniu viticol, de crama si, totodata, creatoare a vinurilor care ii poarta numele, Aurelia Visinescu este cea mai cunoscuta femeie oenolog de la noi din tara. In 20 de ani de activitate a reinventat un soi de vin, a obtinut medalii si premii prestigioase, iar vinurile sale de pe Domeniile Sahateni ajung in intreaga lumea. Aurelia Visinescu sau "Doamna Feteasca Neagra", asa cum este supranumita, a stat de vorba cuZiare.com despre cum a reusit intr-o lume a barbatilor, cum si-a transformat pasiunea in business si care e locul Romaniei intre mariiproducatori de vinuri din lume.

Aurelia Visinescu a urmat Facultatea de Horticultura, dar nu avea in plan o cariera in domeniul vinului, visa sa cultive flori. "Odata ce am atins vinul, m-a fascinat si am transformat entuziasmul pentru cunoasterea vinului si a povestii din spatele lui intr-o pasiune pe care mi-o cultiv in continuare. In prezent, lucrez in acest domeniu de mai bine de 20 de ani, este ceea ce stiu si imi place sa fac", spune "Doamna Feteasca Neagra".


Domeniile Sahateni au luat nastere in 2003, cand impreuna cu asociatul sau, Steve Cacenco, Aurelia Visinescu a hotarat sa isi transforme pasiunea in business. "Am ales lucul potrivit, am accesat fonduri europene pentru construirea cramei si in paralel am achizitionat terenuri cu vita de vie de la proprietarii privati. Am accesat in continuare fonduri europene pentru dezvoltare si modernizarea plantatiilor, investitiile totale ridicandu-se la peste 5 milioane de euro.

Momente mai dificile au fost si sunt convinsa ca vor mai urma - in 2010 de exemplu am pierdut intreaga recolta ca urmare a temperaturilor foarte scazute din timpul iernii - dar am invatat sa privesc intotdeauna partea plina a paharului, sa privesc inainte si sa gasesc solutii mai degraba decat sa imi plang de mila", povesteste Aurelia Visinescu pentru Ziare.com. "Incurajez oamenii sa activeze in domeniul care le place si daca au ocazia sa faca o afacere din ceea ce ii pasioneaza, atunci cu siguranta vor avea si succes. Antreprenorii la inceput de drum trebuie sa fie foarte atenti la cheltuieli si la planul de afaceri pe care si-l construiesc. Se poate intampla de multe ori sa apara cheltuieli neprevazute sau sa intampine anumite probleme pe parcurs in drumul produsului catre consumator. Ar trebui sa aiba rabdare, sa invete sa gestioneze corect situatiile si sa nu se lase coplesiti de dificultatea drumului", sustine expertul.





 

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Vânzările produselor de post Agricola vor crește cu 10% în perioada Postului Paștelui, comparativ cu perioada similară a anului trecut – estimează Europrod, companie a Grupului Agricola specializată în producerea de semipreparate și produse „ready to eat”. Estimările companiei se bazează pe rezultatele vânzărilor de produse vegetale înregistrate în anul 2013, care au totalizat aproape 200 tone – 11% din [...]
”Noutatea anului, pentru compania Diana, a fost gama ”Produse boierești”, fabricate după rețete care respectă tradițiile românești dar, mai ales, din cea mai bună carne și cele mai bune ingrediente”, ne-a declarat doamna Adina Crăciunescu, prezentă la standul firmei vâlcene, de la Indagra, aceea care a adăugat: ”În acest an, , la Indagra, am schimbat modul de abordare al prezenței, în sensul că, dacă până [...]
Alimentele ecologice nu se gasesc decat in cantitati infime pe rafturile marilor retele de magazine din Romania. Mai mult decat atat, in privinta legumelor si fructelor eco, acestea lipsesc cu desavarsire, se arata intr-o analiza de piata efectuata de World Wide FFund for Nature. Niciunul dintre retailerii importanți din România nu comercializează fructe și legume autohtone ecologice, iar pe rafturile supermarketurilor și hipermarketurilor se găsește un singur brand de lapte ecologic, [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
Guvernul a redactat materialele către Comisia Europeană (CE) pentru a primi acordul să elimine acciza la palinca produsă de către persoanele fizice, susține premierul Victor Ponta, arătând că a mai fost făcută o astfel de cerere, dar nu a fost făcută "bine", informează Mediafax. "La persoanele fizice, am dat drumul la materiale, să ne lase și Comisia Europeană să nu mai accizăm. Trebuie să știm să facem cererea către Comisia Europeană, pentru că noi am mai făcut o dată și nu am făcut-o [...]
Timișoreanul Ciprian Lopată (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit să înceapă o afacere nouă, care pe care să o extindă frumos și să o transforme într-un brand internațional. Așa s-a născut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultură, [...]
Povestea celor două familii de tineri care au lăsat viața de la oraș pentru a se dedica unei ferme  din apropierea Capitalei a reușit să mai adune un succes. Pe pagina de Facebook a deja brandului ”Coșul de legume”, deținătorii micii afaceri din agribusiness au anunțat că au devenit furnizori pentru producătorul de gustări sănătoase – FruFru. Acesta din urmă are mai multe puncte de vânzare în Capitală, iar produsele sale [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN