Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Proprietar de domeniu viticol, de crama si, totodata, creatoare a vinurilor care ii poarta numele, Aurelia Visinescu este cea mai cunoscuta femeie oenolog de la noi din tara. In 20 de ani de activitate a reinventat un soi de vin, a obtinut medalii si premii prestigioase, iar vinurile sale de pe Domeniile Sahateni ajung in intreaga lumea. Aurelia Visinescu sau "Doamna Feteasca Neagra", asa cum este supranumita, a stat de vorba cuZiare.com despre cum a reusit intr-o lume a barbatilor, cum si-a transformat pasiunea in business si care e locul Romaniei intre mariiproducatori de vinuri din lume.

Aurelia Visinescu a urmat Facultatea de Horticultura, dar nu avea in plan o cariera in domeniul vinului, visa sa cultive flori. "Odata ce am atins vinul, m-a fascinat si am transformat entuziasmul pentru cunoasterea vinului si a povestii din spatele lui intr-o pasiune pe care mi-o cultiv in continuare. In prezent, lucrez in acest domeniu de mai bine de 20 de ani, este ceea ce stiu si imi place sa fac", spune "Doamna Feteasca Neagra".


Domeniile Sahateni au luat nastere in 2003, cand impreuna cu asociatul sau, Steve Cacenco, Aurelia Visinescu a hotarat sa isi transforme pasiunea in business. "Am ales lucul potrivit, am accesat fonduri europene pentru construirea cramei si in paralel am achizitionat terenuri cu vita de vie de la proprietarii privati. Am accesat in continuare fonduri europene pentru dezvoltare si modernizarea plantatiilor, investitiile totale ridicandu-se la peste 5 milioane de euro.

Momente mai dificile au fost si sunt convinsa ca vor mai urma - in 2010 de exemplu am pierdut intreaga recolta ca urmare a temperaturilor foarte scazute din timpul iernii - dar am invatat sa privesc intotdeauna partea plina a paharului, sa privesc inainte si sa gasesc solutii mai degraba decat sa imi plang de mila", povesteste Aurelia Visinescu pentru Ziare.com. "Incurajez oamenii sa activeze in domeniul care le place si daca au ocazia sa faca o afacere din ceea ce ii pasioneaza, atunci cu siguranta vor avea si succes. Antreprenorii la inceput de drum trebuie sa fie foarte atenti la cheltuieli si la planul de afaceri pe care si-l construiesc. Se poate intampla de multe ori sa apara cheltuieli neprevazute sau sa intampine anumite probleme pe parcurs in drumul produsului catre consumator. Ar trebui sa aiba rabdare, sa invete sa gestioneze corect situatiile si sa nu se lase coplesiti de dificultatea drumului", sustine expertul.





 

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Producătorii harghiteni întâmpină dificultăți în a găsi referințe documentare despre vechimea rețetelor folosite pentru produsele tradiționale, având în vedere faptul că procedurile privind atestarea acestora s-au modificat. Consilierul DADR Harghita, Gyorgy Erzsebet susține că potrivit vechilor proceduri în județ s-au înregistrat 17 operatori economici, cu 47 de produse atestate ca fiind tradiționale. Acestea sunt dintre cele mai diverse, [...]
Mierea cu hribi din Sălaj este, în opinia celor care o produc și o comercializează, cel mai exclusivist produs de gen din Europa, nu atât prin prețul său ce ar putea fi considerat exorbitant, cât mai ales prin forma de prezentare, respectiv recipientul de sticlă unicat, decorat cu argint și încadrat într-o ramă de lemn de stejar, cumpărătorul primind și o linguriță de argint, un săculeț de pânză țesută în război, [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]
Ileana Muntean, de profesie scenarist de film, și-a încercat norocul pentru prima dată în antreprenoriat în urmă cu șase ani, când, împreună cu o colegă de facultate, a deschis un magazin cu produse bio în centrul Capitalei, după o in­ves­ti­ție de circa 75.000 de euro. Dacă la început magazinul Pukka Food avea doar un angajat și în jur de 300-400 de produse expuse pe rafturi, în prezent antre­pre­noarea are patru [...]
Oana Belu controlează Domeniile Ostrov, firmă care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 19 milioane de lei, în creștere cu circa 20% față de perioada similară a anului trecut, însemnând 7,5 milioane de litri de vin. Domeniile Ostrov reprezintă brandul umbrelă sub care se comercializează gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1.300 de hectare. Alături de podgoria de viță de vie compania mai deține aproape 500 de hectare de pom [...]
Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de comerț, a lansat două mărci proprii – K-Bio și K-Take – dedicate produselor bio și respectiv vegetariene. Sub cele două mărci sunt realizate peste 70 de produse ecologice, vegetariene și vegane, potrivit oficialilor comapniei. Compania are mai multe mărci private, cea mai importantă fiind K-Classic. Avanatajul acestor produse este faptul că au un preț cu până la 30% mai mic decât cele de brand. Produsele [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN