Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Puterea de cumpărare a populației a crescut cu 136 de milioane de euro datorită reducerii prețului la pâine și făină, iar numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă s-a majorat cu vreo 7.000 de oameni, a declarat, miercuri, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. 'Un lucru important care s-a văzut după reducerea TVA la pâine este că a crescut puterea de cumpărare a populației cu 136 de milioane de euro, iar economiile înregistrate de populație în acest an s-au mutat în cumpărarea altor produsele alimentare sau industriale', a spus Aurel Popescu, la finalul conferinței organizate la Ministerul Agriculturii.


          Aceste a precizat că în urma studiului făcut de ROMPAN cu ajutorul INS privind impactul acestei măsuri în piață a reieșit că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013.  'Noi, ROMPAN am făcut un studiu cu impactul acestei măsuri. Studiul a fost făcut împreună cu statistica. Ne bazăm pe date foarte corecte primite și cumpărate de la statistică și ele demonstrează că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013, pentru că ne referim la septembrie 2013 până la septembrie 2014. Deci din 70% evaziune fiscală a rămas 50%. Producția fiscalizată toată se ridică la 280.000 de tone de produse înregistrate statistic care s-au vândut cu bon fiscal și care au creat un impact în piață, în sensul că producția fiscalizată este sigură din punct de vedere alimentar. (...) Noi avem anual o producție de 1,8 milioane de tone de pâine', a adăugat Popescu.


          Potrivit șefului ROMPAN, efectele reducerii TVA se văd și prin creșterea numărului de salariați înregistrați cu carte de muncă, diminuării numărului de firme din domeniu și îmbunătățirii mediului de afaceri.  'Erau în jur de 5.000 de firme, iar acum mai sunt 4.570 înregistrate la Autoritatea Veterinară pentru că mulți care făceau evaziune s-au mutat în altă parte pentru că aici nu a mai mers. În schimb, a crescut numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă, cu vreo 7.000 de oameni, ceea ce are un impact pozitiv în piață. O altă latură importantă este legată de insolvențe și falimente. Sigur că este loc de mai bine, dar este important că nu am mai înregistrat falimente și insolvențe în sector', a menționat președintele ROMPAN.        În intervalul menționat, producția de pâine a crescut cu 20%, de la 862.000 tone la 1,026 milioane tone. Mai multe, pe www.agerpres.ro


         


 

Alte articole recomandate:

Cele doua game au acum un nou nume, Floarea Soarelui pentru gama Halewood Special Reserve si Floare de Luna pentru gama Halewood Private Reserve, o noua imagine, eleganta si moderna  si, nu in ultimul rand, noi sortimente.„Sa dai unui vin numele de Floarea Soarelui  poate parea,  la prima vedere,  un lucru nefiresc, dar a fost o alegere naturala avand in vedere ca in mod informal pentru consumator, vinul era deja cunoscut ca F [...]
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor. Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate.   M&C [...]
Adrian Simion și Floriana Vlaicu, el antreprenor de „profesie“, care a testat industria de advertising, cea de brokeraj și a înființat o firmă de securizare a sistemelor informatice în urmă cu zece ani, iar ea fondatoare a unei școli de cafea, au deschis la jumătatea lunii iulie o prăjitorie de cafea pe strada Eminescu din Capitală, în care au investit în jur de 60.000 de euro, informeaza ZF. „În urmă cu un an, într-o perioadă în care [...]
Sectorul Lactate & Branzeturi a generat in luna iulie a acestui an 1.600 de aparitii in online, cu 26% mai putin decat in luna iunie, si un viewership de peste 18 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut in presa online cu 9%, pe bloguri & forumuri cu 6%, dar a scazut cu 35% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea Olympus Romania, cu 911 like-uri, 391 share-uri si 1.082 comentarii, după cum informeaza Iqads. Topul [...]
Iulian Stanciu (eMag) împreună cu alți doi antreprenori români vor să investească 2,5 milioane de euro în Pavilionul H, celebrul centru comercial din Parcul Herăstrău deținut de Puiu Popoviciu și Radu Dimofte, pentru a face o berărie, scrie zf.ro. Unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria IT, Iulian Stanciu, care este directorul general și unul dintre acționarii eMag, îm­pre­ună cu Vlad Dumitru și Ioana Iancu au închiriat clădire [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]
Prezenta, deja, pe standurile magazinelor din Romania, cu uleiurile sale presate la rece, SC Oleomet SRL din Giurgiu vizeaza demararea unor linii de export atat in tari din Uniunea Europeana, cat si din alte zone. Beneficiara a unei colaborari fructuoase cu asociatia Bio Romania, firma giugiuveana condusa de fratii Roxana si Catalin Aldea se afla in momentul de fata in plin proces de acreditare bio pentru o noua serie de uleiuri presate la rece.   Dispunand de tehnologie germana de [...]
La doi ani de la înființare, SaladBox – un brand de restaurante pus pe picioare de șase antreprenori din Cluj, Mureș și Sălaj – a ajuns la o rețea de 25 de unități în toată țara și 250 de angajați, informeaza ZF.   „SaladBox s-a născut din dorința de a oferi o alternativă mâncării de tip fast-food”. Așa începe descrierea afacerii pe care a pus-o pe picioare în aprilie 2012 împreună cu alți tineri Dan Isai, 27 de ani, cel [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN