Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Puterea de cumpărare a populației a crescut cu 136 de milioane de euro datorită reducerii prețului la pâine și făină, iar numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă s-a majorat cu vreo 7.000 de oameni, a declarat, miercuri, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. 'Un lucru important care s-a văzut după reducerea TVA la pâine este că a crescut puterea de cumpărare a populației cu 136 de milioane de euro, iar economiile înregistrate de populație în acest an s-au mutat în cumpărarea altor produsele alimentare sau industriale', a spus Aurel Popescu, la finalul conferinței organizate la Ministerul Agriculturii.


          Aceste a precizat că în urma studiului făcut de ROMPAN cu ajutorul INS privind impactul acestei măsuri în piață a reieșit că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013.  'Noi, ROMPAN am făcut un studiu cu impactul acestei măsuri. Studiul a fost făcut împreună cu statistica. Ne bazăm pe date foarte corecte primite și cumpărate de la statistică și ele demonstrează că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013, pentru că ne referim la septembrie 2013 până la septembrie 2014. Deci din 70% evaziune fiscală a rămas 50%. Producția fiscalizată toată se ridică la 280.000 de tone de produse înregistrate statistic care s-au vândut cu bon fiscal și care au creat un impact în piață, în sensul că producția fiscalizată este sigură din punct de vedere alimentar. (...) Noi avem anual o producție de 1,8 milioane de tone de pâine', a adăugat Popescu.


          Potrivit șefului ROMPAN, efectele reducerii TVA se văd și prin creșterea numărului de salariați înregistrați cu carte de muncă, diminuării numărului de firme din domeniu și îmbunătățirii mediului de afaceri.  'Erau în jur de 5.000 de firme, iar acum mai sunt 4.570 înregistrate la Autoritatea Veterinară pentru că mulți care făceau evaziune s-au mutat în altă parte pentru că aici nu a mai mers. În schimb, a crescut numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă, cu vreo 7.000 de oameni, ceea ce are un impact pozitiv în piață. O altă latură importantă este legată de insolvențe și falimente. Sigur că este loc de mai bine, dar este important că nu am mai înregistrat falimente și insolvențe în sector', a menționat președintele ROMPAN.        În intervalul menționat, producția de pâine a crescut cu 20%, de la 862.000 tone la 1,026 milioane tone. Mai multe, pe www.agerpres.ro


         


 

Alte articole recomandate:

Mărcile private ale marilor rețele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depășind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Vektor Marktforschung. Una din cele zece tablete de cioco­la­tă consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilo [...]
Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a decis să ofere clienților posibilitatea de achiziționa fructe și legume la vrac. În prezent, în toate magazinele, produsele sunt expuse astfel încât clienții să își poată alege singuri și să își cântărească exact ceea ce au nevoie, în cantitățile pe care și le doresc.   Conceptul de club [...]
Ion Codreanu, master francizor al brandului de praline premium Leonidas în România, spune că în luna noiembrie va deschide împreună cu partenerii săi două ciocolaterii-cafenea în Cluj-Napoca și Timișoara, unități care vor pune umărul la creșterea vânzărilor în volum cu peste 20% în acest an.   „După deschiderea celor două magazine vom încheia prima fază de dezvoltare urmând să luăm în calcul și să analizăm pentr [...]
  Florin Botezatu, 26 de ani, un tânăr din Sibiu, care a fost mai mulți ani agent de vânzări în industria alimentară, a reușit în 2012 să pună bazele primului său magazin cu produse tradiționale în care a investit aproximativ 7.000 de euro. Astăzi, firma Eco-Prod Tradi­țio­nal SRL-D (societate cu răspundere limitată-debutant) are două magazine în Sibiu unde comercializează produse tradiționale din carne, brânzeturi, miere, sucuri [...]
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor. Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate.   M&C [...]
Antreprenorii români din agricultură trebuie să renunțe la a mai trimite la export materii prime și să înceapă să vândă în străinătate produse finite cu valoare adăugată mare, lucru ce nu poate să se întâmple atât timp cât nu există o strategie de dezvoltare a industriei zootehnice, consideră experții din acest domeniu, care au participat la conferința ZF „Agricultura intră în febra banilor europeni”.   „Ar trebui [...]
Uniunea Europeană face apel la Japonia să depună eforturi suplimentare pentru a elimina barierele comerciale în sectoarele auto și al siguranței alimentare, în condițiile în care cele două părți încep luni, la Tokyo, o nouă rundă de negocieri în vederea obținerii unui acord de liber-schimb, conform agenției Kyodo, citata de Agerpres.             Pe lângă o listă de așa-numite bariere nontarifare transmisă [...]
Brandul Aqua Carpatica, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010, a depășit ca volume vândute brandul de apă minerală plată Izvorul Alb, creat de același antreprenor acum 15-20 de ani și intrat în portofoliul gigantului Coca-Cola Hellenic în 2002. Astfel, în perioada ianuarie-mai, cel mai vândut brand din categoria apelor minerale a fost Borsec, cu o istorie de peste 200 de ani, urmat de Aqua Carpatica și Izvorul Alb, conform datelor companiei d [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN