Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Puterea de cumpărare a populației a crescut cu 136 de milioane de euro datorită reducerii prețului la pâine și făină, iar numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă s-a majorat cu vreo 7.000 de oameni, a declarat, miercuri, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. 'Un lucru important care s-a văzut după reducerea TVA la pâine este că a crescut puterea de cumpărare a populației cu 136 de milioane de euro, iar economiile înregistrate de populație în acest an s-au mutat în cumpărarea altor produsele alimentare sau industriale', a spus Aurel Popescu, la finalul conferinței organizate la Ministerul Agriculturii.


          Aceste a precizat că în urma studiului făcut de ROMPAN cu ajutorul INS privind impactul acestei măsuri în piață a reieșit că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013.  'Noi, ROMPAN am făcut un studiu cu impactul acestei măsuri. Studiul a fost făcut împreună cu statistica. Ne bazăm pe date foarte corecte primite și cumpărate de la statistică și ele demonstrează că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013, pentru că ne referim la septembrie 2013 până la septembrie 2014. Deci din 70% evaziune fiscală a rămas 50%. Producția fiscalizată toată se ridică la 280.000 de tone de produse înregistrate statistic care s-au vândut cu bon fiscal și care au creat un impact în piață, în sensul că producția fiscalizată este sigură din punct de vedere alimentar. (...) Noi avem anual o producție de 1,8 milioane de tone de pâine', a adăugat Popescu.


          Potrivit șefului ROMPAN, efectele reducerii TVA se văd și prin creșterea numărului de salariați înregistrați cu carte de muncă, diminuării numărului de firme din domeniu și îmbunătățirii mediului de afaceri.  'Erau în jur de 5.000 de firme, iar acum mai sunt 4.570 înregistrate la Autoritatea Veterinară pentru că mulți care făceau evaziune s-au mutat în altă parte pentru că aici nu a mai mers. În schimb, a crescut numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă, cu vreo 7.000 de oameni, ceea ce are un impact pozitiv în piață. O altă latură importantă este legată de insolvențe și falimente. Sigur că este loc de mai bine, dar este important că nu am mai înregistrat falimente și insolvențe în sector', a menționat președintele ROMPAN.        În intervalul menționat, producția de pâine a crescut cu 20%, de la 862.000 tone la 1,026 milioane tone. Mai multe, pe www.agerpres.ro


         


 

Alte articole recomandate:

Producătorul de vinuri Lacerta Winery din regiunea Dealu Mare (jud. Prahova) a lansat brandul premium Cameleon, disponibil în cinci varietăți inspirate de culoarea vinului și a sticlei, care va fi distribuit exclusiv prin intermediul magazinelor specializate de vinuri din România sau prin intermediul website-ului  www.cameleonvin.ro. Cameleon White împletește nuanțele aromatice vegetale și minerale de la Feteasca Albă cu cele florale de l [...]
Heineken a lansat noua campanie globala de comunicare, "The Odyssey”, care porneste de la ideea ca fiecare barbat are o calitate care il poate face legendar. Pentru noul spot TV, Heineken a ales ca protagonisti barbati cu abilitati unice, fiecare dintre ei demonstrandu-si talentul legendar. Campania a generat in social media o serie de comentarii si dezbateri despre autenticitatea abilitatilor personajelor din spot. Prin urmare, Heineken a raspuns comentariilor celor sceptici pe seama [...]
România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 2,03 miliarde de euro în primul semestru din acest an, în creștere cu aproape 10% (180,9 milioane de euro) față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce importurile, totalizând 2,32 miliarde de euro, au depășit cu 1,1% (25,7 milioane de euro) valoarea înregistrată în semestrul I din 2013, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Ministerul Agriculturii și [...]
Cifra de afa­ceri în comerțul cu amănuntul a scăzut în ianuarie cu 24,9% serie brută (un plus de 0,2% serie ajustată), ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-32,8%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-21,4%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-12,4%). În ianuarie 2017, comparativ cu luna ianuarie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, serie [...]
Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a achiziționat un teren situat în centrul orașului Târgu Mureș, unde va deschide la începutul verii un nou magazin. La Târgu Mureș mai funcționează un magazin al operatorului cash&carry, la ieșirea spre Sângeorgiu de Mureș.     Odată cu deschiderea noului magazin, Selgros va introduce un nou format d [...]
Vânzările de bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri și flori cresc de zeci de ori de sărbători precum Sfântul Valentin (14 Februarie), Dragobete (24 Februarie), 1 Martie și 8 Martie, potrivit estimărilor retailerilor. "Românii sunt euforici când este vorba de sărbători. Vânzările cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare creștere, după care urmează fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intimă", a declarat [...]
Industria alimentară este cel mai mare sector al industriei prelucrătoare din Europa, cu 289.000 de companii, generând venituri anuale mai mari de 1 milion de euro și angajarea a 4,2 milioane de persoane.   Potrivit unui raport al sectorului FoodDrinkEurope (FDE), vânzările de alimente cu valoare adăugată sunt pe un curs de creștere,  cu 3,4%. Sectorul speră să crească vânzările cu valoare adăugată cu 2,5-3,5% pe an între 2018 și [...]
Dupa o usoara crestere in 2012, piata apei minerale a revenit din nou pe un trend descendent, in principal din cauza vremii. Un alt factor care ameninta categoria sunt marcile private ale retailerilor care castiga teren prin preturile mai mici si costurile reduse de promovare. Desi piata a inregistrat o scadere, multi producatori mari   raporteaza rezultate bune pe 2013 si afiseaza un ton optimist atunci cand vorbesc despre prognozele de business pentru anul acesta, vizand cresteri de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN