Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Puterea de cumpărare a populației a crescut cu 136 de milioane de euro datorită reducerii prețului la pâine și făină, iar numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă s-a majorat cu vreo 7.000 de oameni, a declarat, miercuri, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. 'Un lucru important care s-a văzut după reducerea TVA la pâine este că a crescut puterea de cumpărare a populației cu 136 de milioane de euro, iar economiile înregistrate de populație în acest an s-au mutat în cumpărarea altor produsele alimentare sau industriale', a spus Aurel Popescu, la finalul conferinței organizate la Ministerul Agriculturii.


          Aceste a precizat că în urma studiului făcut de ROMPAN cu ajutorul INS privind impactul acestei măsuri în piață a reieșit că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013.  'Noi, ROMPAN am făcut un studiu cu impactul acestei măsuri. Studiul a fost făcut împreună cu statistica. Ne bazăm pe date foarte corecte primite și cumpărate de la statistică și ele demonstrează că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013, pentru că ne referim la septembrie 2013 până la septembrie 2014. Deci din 70% evaziune fiscală a rămas 50%. Producția fiscalizată toată se ridică la 280.000 de tone de produse înregistrate statistic care s-au vândut cu bon fiscal și care au creat un impact în piață, în sensul că producția fiscalizată este sigură din punct de vedere alimentar. (...) Noi avem anual o producție de 1,8 milioane de tone de pâine', a adăugat Popescu.


          Potrivit șefului ROMPAN, efectele reducerii TVA se văd și prin creșterea numărului de salariați înregistrați cu carte de muncă, diminuării numărului de firme din domeniu și îmbunătățirii mediului de afaceri.  'Erau în jur de 5.000 de firme, iar acum mai sunt 4.570 înregistrate la Autoritatea Veterinară pentru că mulți care făceau evaziune s-au mutat în altă parte pentru că aici nu a mai mers. În schimb, a crescut numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă, cu vreo 7.000 de oameni, ceea ce are un impact pozitiv în piață. O altă latură importantă este legată de insolvențe și falimente. Sigur că este loc de mai bine, dar este important că nu am mai înregistrat falimente și insolvențe în sector', a menționat președintele ROMPAN.        În intervalul menționat, producția de pâine a crescut cu 20%, de la 862.000 tone la 1,026 milioane tone. Mai multe, pe www.agerpres.ro


         


 

Alte articole recomandate:

Vânzările de bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri și flori cresc de zeci de ori de sărbători precum Sfântul Valentin (14 Februarie), Dragobete (24 Februarie), 1 Martie și 8 Martie, potrivit estimărilor retailerilor. "Românii sunt euforici când este vorba de sărbători. Vânzările cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare creștere, după care urmează fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intimă", a declarat [...]
Pepsi, primul gust de cola pentru români, aduce o inovație importantă în categoria în care activează, adaptându-și perfect ambalajele la ocaziile cheie de consum ale categoriei de cola. Mai mult, Pepsi are acum o nouă identitate vizuală – prin forma, designul și culoarea ambalajelor, iar etichetele noii linii de ambalaje comunică fiecare ocazie de consum. „Este o campanie care pornește de la o analiză  îndelungată a obiceiurilor de cumpărare și [...]
Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat un început bun pentru anul 2016, cu o valoare de 521 de milioane de euro în primul trimestru. Telecom, electrocasnicele mari, electrocasnicele mici și electronicele sunt sectoarele ce au avut o rată de creștere de două cifre în T1 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Electronice: televizoarele – principalul motor de creștere În T [...]
(Comunicat) Brandingmag, jurnalul international independent ce nareaza discutia despre branding, avand surse globale de leadership analitic, vine in Romania pentru a organiza primul eveniment dedicat cu adevarat industriei de profil. Pe 24 noiembrie 2017, specialistii pietei locale vin la BrandingNITE, noaptea insomniilor de branding, pentru a analiza starea actuala a industriei, intr-un cadru destins, care invita la atat de necesara transparenta si comunicare.  Pe piata din Romania, [...]
Jean Baptiste Dernoncourt, director executiv Carrefour România: Văd că oamenii vin în magazine la cumpărături, dar văd și că au început să se miște alte sectoare ale economiei. În sectorul imobiliar au început renovările, iar centrul vechi al Bucureștiului trăiește iar. Consumul a dat semne reale de revenire în 2014, efectele fiind vizibile atât în ma­ga­zine, cât și în centrul vechi al Capitalei - kilo­me­trul zero al [...]
Vânzările online de produse de băcănie (alimente și bunuri de larg consum) se vor dubla până în 2016 în cinci piețe din Europa (Marea Britanie, Franța, Germania, Elveția și Olanda), a anunțat joi firma de cercetare de piață IGD, transmite Reuters, remis de Agerpres. Marea Britanie ar urma să fie în 2016 lider european la vânzările online de produse alimentare, cu o cifră de 13,7 miliarde de euro față de 7,1 miliarde de euro în 2012, urmată de Franța [...]
Discounterul german Lidl este în discuții să preia două magazine XXL Mega Discount de la grupul Rewe din aceeași țară, într-o tranzacție de 5-10 mil. euro, potrivit sur­se­lor din piață. Acordul, care ar uma să se semneze în circa o lună, ar completa tabloul de tranzacții încheiate în ultimul de­ceniu în retailul alimentar local. Aceasta ar fi de altfel a doua tranzacție din retailul alimentar din acest an după ce recent grupul german Metro [...]
Heineken, al treilea mare producător de bere la nivel mondial, a înregistrat vânzări în scădere în Europa Centrală și de Est în prima jumătate a anului, din cauza vremii nefavorabile și a situației economice dificile, România aflându-se printre piețele pe care grupul olandez a avut scăderi. Volumul vânzărilor de bere ale Heineken în regiune a scăzut cu 4,2% în primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, față de 23,7 milioane d [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN