Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Puterea de cumpărare a populației a crescut cu 136 de milioane de euro datorită reducerii prețului la pâine și făină, iar numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă s-a majorat cu vreo 7.000 de oameni, a declarat, miercuri, președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. 'Un lucru important care s-a văzut după reducerea TVA la pâine este că a crescut puterea de cumpărare a populației cu 136 de milioane de euro, iar economiile înregistrate de populație în acest an s-au mutat în cumpărarea altor produsele alimentare sau industriale', a spus Aurel Popescu, la finalul conferinței organizate la Ministerul Agriculturii.


          Aceste a precizat că în urma studiului făcut de ROMPAN cu ajutorul INS privind impactul acestei măsuri în piață a reieșit că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013.  'Noi, ROMPAN am făcut un studiu cu impactul acestei măsuri. Studiul a fost făcut împreună cu statistica. Ne bazăm pe date foarte corecte primite și cumpărate de la statistică și ele demonstrează că producția fiscalizată a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anilor 2012 și 2013, pentru că ne referim la septembrie 2013 până la septembrie 2014. Deci din 70% evaziune fiscală a rămas 50%. Producția fiscalizată toată se ridică la 280.000 de tone de produse înregistrate statistic care s-au vândut cu bon fiscal și care au creat un impact în piață, în sensul că producția fiscalizată este sigură din punct de vedere alimentar. (...) Noi avem anual o producție de 1,8 milioane de tone de pâine', a adăugat Popescu.


          Potrivit șefului ROMPAN, efectele reducerii TVA se văd și prin creșterea numărului de salariați înregistrați cu carte de muncă, diminuării numărului de firme din domeniu și îmbunătățirii mediului de afaceri.  'Erau în jur de 5.000 de firme, iar acum mai sunt 4.570 înregistrate la Autoritatea Veterinară pentru că mulți care făceau evaziune s-au mutat în altă parte pentru că aici nu a mai mers. În schimb, a crescut numărul salariaților înregistrați cu carte de muncă, cu vreo 7.000 de oameni, ceea ce are un impact pozitiv în piață. O altă latură importantă este legată de insolvențe și falimente. Sigur că este loc de mai bine, dar este important că nu am mai înregistrat falimente și insolvențe în sector', a menționat președintele ROMPAN.        În intervalul menționat, producția de pâine a crescut cu 20%, de la 862.000 tone la 1,026 milioane tone. Mai multe, pe www.agerpres.ro


         


 

Alte articole recomandate:

Affligem, berea belgiana de abatie a carei istorie incepe in secolul al XI-lea, este acum disponibila in România fiind importata de Heineken Romania. Affligem este disponibila in doua variante care acopera o varietate de preferinte si ocazii de consum: Affligem Blonda si Affligem Double.  Produsul este imbuteliat in sticle de 0,3 litri si va fi disponibil in locatii premium din toata tara, din retail si horeca. O trasatura distincta berii Affligem este dubla fermentatie, in fiecare [...]
Horia Stoian: Zerul acid, un nou ingredient de la Arla   Potrivit Arla Foods Ingredients (AFI), zerul acid poate fi folosit în producția alimentelor pentru a mări valoarea proteică a acestora. Astfel, excesul de zer acid poate fi utilizat pentru crearea, spre exemplu, a unor băuturi proteice. Carsten Valentin, Director senior al Functional milk protein- Arla Foods Ingredients, explică: „Băuturile cu valori proteice ridicate se bazează în mod tradițional pe lapte, [...]
 România va rămâne în sezonul 2014/2015 al treilea exportator de grâu din UE cu livrări de 4 milioane de tone, în scădere cu 17% față de sezonul precedent, dar peste alți producători mari precum Polonia, Italia sau Bulgaria. România rămâne însă mult în spatele liderilor Franța și Germania. Aproape întreaga miză a afacerilor de export va fi reprezentantă de piețele din Orientul Mijlociu și Africa având în vedere că 3 [...]
Uniunea Europeană face apel la Japonia să depună eforturi suplimentare pentru a elimina barierele comerciale în sectoarele auto și al siguranței alimentare, în condițiile în care cele două părți încep luni, la Tokyo, o nouă rundă de negocieri în vederea obținerii unui acord de liber-schimb, conform agenției Kyodo, citata de Agerpres.             Pe lângă o listă de așa-numite bariere nontarifare transmisă [...]
Denumita chiar asa, Made for Protection, compania romaneasca procesatoare de fructe de padure si prezenta pentru a doua oara la BioFach, isi declara din start intentia de a fi prezenta la export.   Particularitatea deosebita a produselor Made for Protection consta in aceea ca ele pot fi, atat alimente, cat si medicamente, prin utilizarea unor retete traditionale de procesare a fructelor de padure.   Astfel, la standul firmei, vizitatorii pot degusta siropuri precum cel din catina [...]
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor. Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate.   M&C [...]
În sezonul limonadelor, piața citricelor primește o lovitură ”fără noimă”. Se pare că principalii importatori de citrice de pe piața internă au primit o lovitură puternică, astfel încât cantitățile de fructe au scăzut considerabil. În aceste condiții, lămâile au ajuns să coste în unele magazine chiar și 13 lei kilogramul, informeaza Agrointel. Dezvăluirea a fost făcută ieri seară de către avocatul Pavel Abraham, [...]
Potrivit intențiilor declarate de retailerii din România, în 2017 vor fi deschise peste 300 de noi hipermarket-uri. Cele zece rețele din comerțul modern local vor asigura astfel cel mai rapid ritm de expansiune de la lansarea comerțului modern în România, în 1996. Mai mult, loc de dezvoltare încă există, analiștii și executivii din piață vorbind chiar de un total de 3.500 de magazine moderne în România în următorii 5-7 ani. Dezvoltarea [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN