Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Lidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la ieșirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri și produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail. Decizia apare pe fondul reacției societății britanice la situația creată de majoritatea retailerilor care sabotează eforturile părinților de a-și încuraja copii să mănânce sănătos prin expunerea snacksurilor și a dulciurilor la casele de marcat.


Săptămâna trecută, un grup de doctori și profesori au cerut magazinelor și producătorilor din industria alimentară să reducă nivelul de zahăr din mâncărurile procesate și din băuturi cu până la o treime în următorii 5 ani pentru a lupta împotriva obezității. Un studiu realizat de Lidl a arătat că peste jumătate dintre părinți au avut dificultăți în a-și convinge copii să mănânce sănătos atunci când aceștia erau înconjurați de mâncare procesată și de dulciuri.


„Ne-am angajat nu numai să scoatem în evidență importanța unei diete echilibrate și a unui stil de viață sănătos dar să și facem în așa fel încât clienților noștri să le fie mai ușor să le atingă. Știm cât de dificil este să lupți cu tentația și de aceea scoatem dulciurile și ciocolata de pe rafturile de la casă”, a declarat Ronny Gottschlich, director general Lidl UK. Decizia de a renunța la amplasarea de produse considerate „junk food” la casele de marcat apare în urma unui proces de 10 săptămâni de la unele magazine unde dulciurile au fost înlocuite cu fructe sau alte alimente sănătoase la câte un punct de ieșire. La casele de marcat unde s-au scos dulciurile vânzările au crescut cu 20% iar studiile au scos la iveală că 7 din 10 clienți ar fi cumpărat un aliment sănătos.


Studiul publicat anul trecut de campania „Junk Free Checkouts” a arătat că 8 din 10 părinți erau nemulțumiți de faptul că magazinele încurajează consumul de alimente bogate în zahăr plasându-le la casele de marcat.„Felicităm Lidl pentru această decizie de a deschide calea renunțând la alimentele nesănătoase de la casele de marcat. Miza este acum la celelalte supermarketuri și retaileri dacă vor urma exemplul”, a declarat Malcolm Clark, din partea Children’s Food Campaign. Mai multe, pe www.zf.ro

Alte articole recomandate:

Cifra de afaceri a lanțului de magazine cash&carry Selgros a coborât anul trecut sub pragul de 700 de milioane de euro într-o perioadă în care consumul își revine greu, iar concurența din comerț s-a intensificat deoarece pentru a crește, lanțurile de magazine trebuie să muște din businessul celorlalți jucători. „Vânzările pe suprafața existentă (fără a lua încalcul extinderea, n.red.) au scăzut în toată piața din [...]
Consiliul Concurentei a publicat ieri raportul pe retail care evalueaza efectele intrarii Lidl pe piata din Romania. Acesta mentioneaza, printre altele, faptul ca cel mai mare retailer britanic, Tesco, grupul portughez Jeronimo Martins si retailerul turc BIM – companii deja active in Europa de Est – estimeaza o potentiala intrare pe piata din Romania. Informatiile privind o posibila intrare a Tesco pe piata locala au aparut inca din 2010, zvonurile vehiculate la acel moment fiind [...]
    Cei mai importanți retaileri francezi, inclusiv Carrefour, Aldi și Lidl au semnat un contract voluntar pentru a înlocui legea risipei de alimente - dar un grup industrial britanic a numit-o distragere a atenției de la adevărata problemă, spunând că nu sunt necesare măsuri similare în Marea Britanie, informează Food Navigator. Măsurile au inclus un angajament de a dona alimente nevândute, comestibile în scop caritabil pentru consumul [...]
Lidl continuă să investească în extinderea rețelei din România și va inaugura, în data de 26 noiembrie, primul său magazin din Suceava. Odată cu această deschidere, rețeaua națională operată de Lidl va ajunge la 191 de unități, iar pentru anul aceasta retailerul german și-a propus să atingă pragul de 194 de unități comerciale.   Noul magazin Lidl se va deschide pe strada Calea Unirii, nr. 24 și va avea o suprafață de [...]
Maretti deruleaza in perioada 1 octombrie - 15 noiembrie campania promotionala "Pofta de Italia". Campania a fost realizata de catre Brand Support si cuprinde spot TV, comunicare online si in-store, precizeaza un comunicat din partea agentiei, informeaza Iqads. Potrivit comunicatului, conceptul creativ - "Pofta de Italia, Pofta de Maretti" - a plecat de la premiza ca, atunci cand e vorba de un snack, oamenii au anumite asteptari nu doar de gust, ci iau in considerare si ce anum [...]
Toata lumea a innebunit cu veganisme, lacto-vegetarianisme, pescetarianisme si raw foodismele in ultima vreme. Cum era de asteptat, carnivorii aveau nevoie sa-si reafirme identitatea. Desigur, campania Lidl este menita sa incurajeze consumul de carne dar si sa contracareze tendinta de alunecare a optiunilor spre zonele mai sus amintite. Iata manifestul care razbuna carnivorii, care oricum compun o majoritate covarsitoare din populatia Romaniei. 93% dintre romani au carne in [...]
Marcile private ale ale retelelor de magazine Kaufland (K-Classic) si Lidl (Pilos) detineau o cota cumulata de 12% din volumul total al vanzarilor de lapte de consum ambalat la nivelul anului 2013, a afirmat Diana Scaunasu – Client Service Manager Consumer Panel Services la GfK Romania, in cadrul Conferintei Progresiv Sinaia, editia a 14-a. Potrivit datelor prezentate de Diana Scaunasu, obtinute prin intermediul studiului GfK Consumer Panel care monitorizeaza consumul bunurilor de larg [...]
Lanțul de supermarketuri Profi, preluat la finalul anului tre­cut de către fondul de investiții Mid Europa Partners, și-a bugetat pentru acest an 200 de deschideri de magazine, ceea ce ar duce rețeaua la peste 700 de unități. Mai mult, com­pania și-a bugetat și o creștere a cifrei de afaceri cu 35-40%, în linie cu anii anteriori, astfel că businessul retai­le­ru­lui ar urma să depășească pragul de 1 mld. euro cifră de afaceri. „Pentru acest an targetăm [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN