Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare


15 septembrie 2014 – Într-un context economic instabil și dominat de tehnologie, o nouă tipologie de cumpărător se naște la nivel global: Xtreme Shoppers. Studiul GfK FutureBuy în România remarcă o creștere spectaculoasă a acestui segment, în 2014 înregistrându-se cu 34% mai mulți astfel de cumpărători decât în 2013. România depășește media regiunii CEE în ceea ce privește incidența acestui segment, cea mai mare prezență fiind înregistrată în regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmată de SUA și America Latină.


Proactivi și în control, Xtreme Shoppers se folosesc de orice resurse, tehnologii sau informații au la dispoziție pentru a ajunge la cele mai bune oferte. De exemplu, înainte de a cumpăra un produs, 67% dintre aceștia folosesc internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre aceștia merg să vadă produsul în magazin, după care îl cumpără online sau de la alt retailer. Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a acestui segment și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare.


Rolul pe care îl joacă online-ul în procesul de cumpărare este unul complex, un ajutor din ce în ce mai puternic – nu doar în rândul Xtreme Shoppers, ci pentru toți utilizatorii de Internet. Este un fenomen susținut, printre altele, și de avansul smartphone-urilor și al tabletelor în rândul populației – aproape 4 din 10 respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare.


Cu toate acestea, experiența anterioară cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt în continuare elemente dominante în procesul de cumpărare.Informațiile despre produs și recomandările vin în completarea experienței personale, ceea ce înseamnă că “atenția” brandurilor trebuie distribuită către toate elementele relevante pentru consumator în acest proces. Presiunea pe livrarea unei experiențe unitare la nivel de brand, indiferent de canal sau punct de interacțiune este din ce în ce mai mare, “omnichannel shopping” fiind un fenomen în plină expansiune.


Ancorele online-ului sunt mai degrabă raționale, în timp ce offline-ul are o puternică încărcătură emoțională. În ambele medii, cumpărătorii sunt din ce în ce mai siguri pe ei, se simt în control (72%) și independenți de influența retailerilor sau a brandurilor (64%).  De asemenea, a crescut reticența față de monitorizarea activității pe Internet – atât în culturile foarte deschise (printre care se află și România), cât și în rândul celor care valorizează mai mult discreția, confidențialitatea.


Studiul GfK FutureBuy integrează toate aceste date și oferă mai multe detalii despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, despre experiența de cumpărare online versus offline, plata folosind telefonul mobil sau despre fenomene precum „omnichannel shopping” și „showrooming” pe diverse categorii de produse: bunuri de larg consum, jucării, produse electronice și electrocasnice, telecom, haine și acesorii, servicii financiare, medicale și altele.


Cercetarea a fost desfășurată online, pe un eșantion de 1000 de respondenți din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 și 45 de ani.

Alte articole recomandate:

Asa s-ar putea rezuma rezultatele celui mai recent val al studiului anual Shopper Trends realizat de Nielsen Romania, prezentat in avanpremiera in Revista Progresiv. Sunt si vesti bune: anul 2013 s-a incheiat pe un trend pozitiv din punct de vedere al increderii consumatorilor, iar apetitul in ceea ce priveste incercarea de produse noi ramane constant. Cu toate acestea, singura crestere pe care o vedem in piata FMCG este in valoare, dar chiar si aceasta in linie cu inflatia, ceea ce se traduce [...]
PPD România, unul dintre cei mai mari importatori de bău­turi spirtoase de pe piața locală, și-a bugetat pentru acest an afaceri de 153 mil. lei (circa 35 mil. euro), în creștere cu 15% comparativ cu anul precedent, se arată într-un document transmis de companie, informeaza Revista Piata. PPD România este parte din grupul cipriot Photos Photiades Distributors și este distribuitorul exclusiv al pro­duselor din portofoliul Diageo, liderul pieței mondiale de [...]
Sectorul băuturilor răcoritoare a generat in luna aprilie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 9% mai putin ca in luna martie, si un viewership de 7.8 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 4% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 6%, respectiv 11%. Postarile cu cel mai mare succes vin din partea Cappy Romania si Mountain Dew Romania ( mai multe pe www.iqads.ro).
  Dincolo de a aduce mai aproape experiențe culinare din Coreea, Mexic, Israel sau Ghana, piețele culinare care au cucerit metropole precum Berlinul sau Londra nu uită să țină cont de particularitățile mediului din care au răsărit. Exotismul acestor piețe culinare așezate de te miri unde a îmbrățișat însă și destinații mai sofisticate, transformându-se în loc de întâlnire pentru vaste comunitați culturale și în oaze de energie pentru călătorii [...]
Procesatorii de carne de melc Rolux din Hațeg (Hunedoara) și  Bioprod din Avrig (Sibiu) se numără printre primii 20 de exportatori de preparate din carne din economie, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, la zece luni. În primele 11 luni ale anului trecut, exporturile de carne de melc procesată s-au ridicat la 4,5 milioane de euro, în creștere cu 2,2% față de întreg anul 2012. Firmele locale au livrat la extern circa 724 de tone de carne de melc la un [...]
Piața globală și cea europeană a cărnii traversează în momentul de față o perioadă agitată. De exemplu, prețul cărnii de porc, în Uniunea Europeană, a atins un nivel record, influențând prețul mediu global. Dar, cum va arăta tabloul mondial în anul 2025? O predicție au încercat specialiștii de la Association of Poultry Processors and Poultry Trade in the EU Countries – ASBL, din care face parte și UCPR, și [...]
În sezonul limonadelor, piața citricelor primește o lovitură ”fără noimă”. Se pare că principalii importatori de citrice de pe piața internă au primit o lovitură puternică, astfel încât cantitățile de fructe au scăzut considerabil. În aceste condiții, lămâile au ajuns să coste în unele magazine chiar și 13 lei kilogramul, informeaza Agrointel. Dezvăluirea a fost făcută ieri seară de către avocatul Pavel Abraham, [...]
„De cand am lansat iaurturile grecesti, in premiera pe piata locala, in urma cu trei ani, vanzarile categoriei au luat din ce in ce mai multa amploare. Consumatorul apreciaza tot mai mult si are incredere in calitatea acestui produs”, sustine Ilias Pliatsikas, Director General, Olympus Romania. „Tintim intotdeauna o crestere organica, cu actiuni care sa aiba sens pentru consumator si care sa aduca valoare adaugata”, mentioneaza Ilias Pliatsikas, citat de Revis [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN