Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare


15 septembrie 2014 – Într-un context economic instabil și dominat de tehnologie, o nouă tipologie de cumpărător se naște la nivel global: Xtreme Shoppers. Studiul GfK FutureBuy în România remarcă o creștere spectaculoasă a acestui segment, în 2014 înregistrându-se cu 34% mai mulți astfel de cumpărători decât în 2013. România depășește media regiunii CEE în ceea ce privește incidența acestui segment, cea mai mare prezență fiind înregistrată în regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmată de SUA și America Latină.


Proactivi și în control, Xtreme Shoppers se folosesc de orice resurse, tehnologii sau informații au la dispoziție pentru a ajunge la cele mai bune oferte. De exemplu, înainte de a cumpăra un produs, 67% dintre aceștia folosesc internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre aceștia merg să vadă produsul în magazin, după care îl cumpără online sau de la alt retailer. Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a acestui segment și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare.


Rolul pe care îl joacă online-ul în procesul de cumpărare este unul complex, un ajutor din ce în ce mai puternic – nu doar în rândul Xtreme Shoppers, ci pentru toți utilizatorii de Internet. Este un fenomen susținut, printre altele, și de avansul smartphone-urilor și al tabletelor în rândul populației – aproape 4 din 10 respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare.


Cu toate acestea, experiența anterioară cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt în continuare elemente dominante în procesul de cumpărare.Informațiile despre produs și recomandările vin în completarea experienței personale, ceea ce înseamnă că “atenția” brandurilor trebuie distribuită către toate elementele relevante pentru consumator în acest proces. Presiunea pe livrarea unei experiențe unitare la nivel de brand, indiferent de canal sau punct de interacțiune este din ce în ce mai mare, “omnichannel shopping” fiind un fenomen în plină expansiune.


Ancorele online-ului sunt mai degrabă raționale, în timp ce offline-ul are o puternică încărcătură emoțională. În ambele medii, cumpărătorii sunt din ce în ce mai siguri pe ei, se simt în control (72%) și independenți de influența retailerilor sau a brandurilor (64%).  De asemenea, a crescut reticența față de monitorizarea activității pe Internet – atât în culturile foarte deschise (printre care se află și România), cât și în rândul celor care valorizează mai mult discreția, confidențialitatea.


Studiul GfK FutureBuy integrează toate aceste date și oferă mai multe detalii despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, despre experiența de cumpărare online versus offline, plata folosind telefonul mobil sau despre fenomene precum „omnichannel shopping” și „showrooming” pe diverse categorii de produse: bunuri de larg consum, jucării, produse electronice și electrocasnice, telecom, haine și acesorii, servicii financiare, medicale și altele.


Cercetarea a fost desfășurată online, pe un eșantion de 1000 de respondenți din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 și 45 de ani.

Alte articole recomandate:

amb Wine, producătorul vinurilor Liliac și Crepuscul, a deschis Liliac Pop Up Store, magazin situat la parterul clădirii de birouri Magheru One din centrul Capitalei. Cu o suprafață de 100 mp și rezultatul unei investiții de 30.000 de euro, Liliac Pop Up Store este primul magazin de vinuri de tip pop up din România. Un trend care crește în popularitate în retailul urban internațional, magazinele de tip pop up sunt spații comerciale temporare cu un design inovativ, car [...]
Intrucat luna august incepe cu Ziua Internationala a Berii, a fost desemnata cea mai buna bere din lume de catre site-ul RateBeer, care reuneste peste 3 milioane de recenzii din intreaga lume. Berea care a primit titlul de Cea mai buna bere din lume, este produsa in Portland, Oregon, si are 4.277 de recenzii favorabile. Berea recreaza un sortiment originar din Dortmund, Germania, si este realizata in memoria lui Adam Kercheval, cunoscut pentru rolurile sale din filme precum "I, [...]
Asa s-ar putea rezuma rezultatele celui mai recent val al studiului anual Shopper Trends realizat de Nielsen Romania, prezentat in avanpremiera in Revista Progresiv. Sunt si vesti bune: anul 2013 s-a incheiat pe un trend pozitiv din punct de vedere al increderii consumatorilor, iar apetitul in ceea ce priveste incercarea de produse noi ramane constant. Cu toate acestea, singura crestere pe care o vedem in piata FMCG este in valoare, dar chiar si aceasta in linie cu inflatia, ceea ce se traduce [...]
Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a achiziționat un teren situat în centrul orașului Târgu Mureș, unde va deschide la începutul verii un nou magazin. La Târgu Mureș mai funcționează un magazin al operatorului cash&carry, la ieșirea spre Sângeorgiu de Mureș.     Odată cu deschiderea noului magazin, Selgros va introduce un nou format d [...]
Vânzările de bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri și flori cresc de zeci de ori de sărbători precum Sfântul Valentin (14 Februarie), Dragobete (24 Februarie), 1 Martie și 8 Martie, potrivit estimărilor retailerilor. "Românii sunt euforici când este vorba de sărbători. Vânzările cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare creștere, după care urmează fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intimă", a declarat [...]
Băuturile spirtoase sunt o categorie care încă se luptă cu scăderile de consum generate de creșterea medie a prețurilor în urma majorării accizei, în septembrie 2013. Ce segmente reușesc totuși să crească și de ce? Aflați din analiza realizată pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piață IWSR (International Wine & Spirit Research). Pentru jucătorii mari din piața locală a băuturilor spirtoase, vodca este cea mai importantă categorie, ea reprezentând a [...]
Procesatorii de carne de melc Rolux din Hațeg (Hunedoara) și  Bioprod din Avrig (Sibiu) se numără printre primii 20 de exportatori de preparate din carne din economie, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, la zece luni. În primele 11 luni ale anului trecut, exporturile de carne de melc procesată s-au ridicat la 4,5 milioane de euro, în creștere cu 2,2% față de întreg anul 2012. Firmele locale au livrat la extern circa 724 de tone de carne de melc la un [...]
Producătorul de vinuri Lacerta Winery din regiunea Dealu Mare (jud. Prahova) a lansat brandul premium Cameleon, disponibil în cinci varietăți inspirate de culoarea vinului și a sticlei, care va fi distribuit exclusiv prin intermediul magazinelor specializate de vinuri din România sau prin intermediul website-ului  www.cameleonvin.ro. Cameleon White împletește nuanțele aromatice vegetale și minerale de la Feteasca Albă cu cele florale de l [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN