Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Autor: Maria Demetriad) Răcirea produselor alimentare până la temperaturi apropiate de punctul de congelare, fără formare de gheață în produs, este denumitărefrigerare. De regulă presupune transfer de căldură și masă (umiditate) de la produs la mediul de răcire. Temperatura de refrigerare a produselor alimentare este de 0…5°C. Mediul de răcire trebuie să aibă temperatura mai redusă cu 3…5°C. Clasificarea refrigerării se poate realiza după mai multe criterii:


După natura mediului de răcire utilizat: Refrigerare în aer; Refrigerare în agenți intermediari (apă, apă de mare, soluții de NaCl, etc.); Refrigerare prin contact cu gheață hidrică; Refrigerarea lichidelor în schimbătoare de căldură; Refrigerarea în vid.


După viteza de desfășurare a procesului: Refrigerare lentă; Refrigerare rapidă (cea mai recomandată și cea mai des utilizată).


Procesul de refrigerare este tipic nestaționar (viteza de răcire variază de la un punct la altul și în timp). Procesul se consideră încheiat când temperatura medie a ajuns la valoarea dorită.


Există câțiva parametri care descriu procesul de refrigerare: Viteza de răcire globală – raportul dintre reducerea totală a temperaturii medii și durata totală a procesului de refigerare; Intensitatea de răcire (timpul de înjumătățire) – durata în care diferența dintre temperatura medie a produsului și temperatura mediului de răcire este redusă la jumătate. Pentru intensificarea refrigerării se poate utiliza în prima fază aer cu -8/-15°C, iar apoi, un aer cu 0°C.


Un exemplu care poate să edifice modul în care se realizează refrigerarea este următorul:


- Timpul de înjumătățire este z=4h;


- Temperatura inițială este ti=30°C;


- Temperatura finală (dorită) este tf=2°C;


- Temperatura aerului utilizat pentru răcire este t0=0°C;


- După 4h temperatura medie a produsului ajunge de la 30°C la 15°C;


- După alte 4h temperatura medie a produsului ajunge de la 15°C la 7,5°C;


- După alte 4h temperatura medie a produsului ajunge de la 7,5°C la 3,75°C;


- După alte 4h temperatura medie a produsului ajunge de la 3,75°C la 1,88°C;


- Se constată că după 16h, produsul a ajuns la cca. 2°C, iar procesul s-a încheiat.


Refrigerarea în aer este procedeul cel mai utilizat pentru refrigerarea produselor solide (brânzeturi, lactate, etc.). La refrigerarea cu un singur nivel de temperatură a aerului, aceasta variază uzual între -1/+1°C. Temperatura scăzută a aerului este menținută de regulă pe durata primului timp de înjumătățire. Apoi aerul are -1/+1°C. Modul de așezare a produselor în camerele sau tunelele de refrigerare trebuie să asigure spații de curgere pentru aerul rece. (Acest articol îl veți putea citi integral în viitoarea ediție a revistei Fabrica de Lapte)

Alte articole recomandate:

Pall-Ex Romania ramane competitiva si in 2015, in ceea ce priveste pretul/kg. Prima companie de transport paletizat din estul Europei, continua promotia pentru paletii Quarter (120x80/100x60x175kg) si MiniQuarter (120x80/100x60x100kg). Beneficiile pentru clienti sunt taxele mai accesibile pentru aceste tipuri de paleti cu colectare/livrare din/in resedintele de judet. Tot mai multe firme de curierat sunt interesate sa livreze marfuri paletizate, nu neaparat pentru ca vor sa dezvolte acest [...]
Dairy Partners Americas, un joint-venture între Nestle și cooperativa de lactate din Noua Zeelandă Fonterra , a deschis un nou centru de distributie produse lactate în orașul brazilian, Araras . Depozitul , care reprezintă o investiție de 27 milioane, va acoperi o suprafata de 4.600 de metri pătrați și este dotat cu cea mai recentă tehnologie de răcire, potrivit companiei, informează Dairy Industries. Depozitul a fost construit pe același loc cu [...]
Apreciată ca fiind cea mai inovatoare companie din domeniul structurilor metalice, halelor și spațiilor de depozitare, Frisomat continuă să ofere proiecte eficiente clienților săi din agribusiness. Una dintre soluțiile constructive pe care Frisomat le propune fermierilor este reprezentată de hala tip Astrigma, cu utilizare multiplă ce include depozitarea recoltelor sau a utilajelor agricole. Unul dintre beneficiarii unei hale Astrigma ridicate de Frisomat este  [...]
Transportul a doi, trei paleți nu e întotdeauna simplu de organizat și, de multe ori, costul este foarte mare. Dar, din dorința de a respecta angajamentele față de clienți, transporturile sunt totuși îndeplinite, chiar dacă din punct de vedere financiar nu sunt eficiente. Soluția pe care Pall-Ex a adus-o pe piață este, în fapt, un fel de curierat cu mărfuri paletizate, venind să rezolve această problemă și garantând livrări [...]
România a înregistrat anul trecut, cea mai mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană. Drept consecință, pozitivă de data aceasta, cererea generată de companiile care activează în sectoarele Retail și Distribuție/Logistică a avut o contribuție majoră la rezultatele pozitive de pe piața de leasing. Cererea pentru dezvoltări industriale va urma un trend ascendent fiind susținută de creșterea consumului, dar și de nevoia companiilor din sectoarel [...]
Nestlé Japoniei va “angaja” 1.000 de roboți humanoizi în poziții de agenți de vânzare pentru gama sa de aparate de făcut cafea Nescafé Dolce Gusto și Nescafé Gold Blend Barista. Aceștia vor activa în cadrul mai multor magazine specializate în vânzarea de electronice de pe teritoriul Japoniei. Totodata, compania a anuntat si utilizarea acestora in activitatea de depozitare, alaturi de liniile rob [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Cu o pondere din ce în ce mai scăzută a stocurilor, fapt determinat de necesitatea obligatorie a măririi eficienței economice a fiecărei companii, managementul lor este esențial în organizarea unui flux de producție sau a unui întreg lanț. Cunoașterea principalelor aspecte ale unui bun management al stocurilor și, mai ales, punerea lor în practică, poate face diferența dintre succes și colaps. [...]
Cu o pondere din ce în ce mai scăzută a stocurilor, fapt determinat de necesitatea obligatorie a măririi eficienței economice a fiecărei companii, managementul lor este esențial în organizarea unui flux de producție sau a unui întreg lanț. Cunoașterea principalelor aspecte ale unui bun management al stocurilor și, mai ales, punerea lor în practică, poate face diferența dintre suscces și colaps. În acest sens, vă prezentăm [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN